חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם באמת צריך בחינת תיאוריה לנהיגה?

מאת: טובה שטייגתאונות דרכים17/04/20131094 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אין ספק, כולנו לומדים לבחינת התיאוריה כי אין ברירה. בלי לעבור את הבחינה לא נקבל את רישיון הנהיגה הנכסף ולא נוכל לשוטט בכבישי ישראל ולהגיע ממקום למקום. ולכן... בלית ברירה יושבים ולומדים עד שזה קורה ומצליחים!!!

תאמינו לי, לימוד תיאוריה הוא לא קל כמו שזה נראה. יש כ-1800 שאלות, שכל אחת מהן יכולה להופיע בטופס הבחינה שיגיע לידיכם. לכן צריך לתרגל המון, לזכור המון, שלא לדבר על כל השאלות המתוחכמות הללו שנוטות לבלבל ולגרום לנו לבחור בתשובה הלא נכונה. לא בגלל שלא ידענו, באמת שלא, אלא בגלל שהניסוח היה מטעה ולא ברור. מתסכל, נכון?

אם כך, מה ההיגיון? למה לא לאפשר ללמוד בשיטת הניסוי והטעייה? נהג חדש מצטרף למשפחת הנהגים ולומד את כל הכללים הנחוצים בתיאוריה ולא מתוך ניסיון כנהג בשטח. זה לא הגיוני, הרי הדרך הטובה ביותר ללמוד היא באמצעות התנסות בפועל, כך זוכרים הכי טוב מה לעשות בפעם הבאה.

הרעיון הוא כמובן להימנע ככל האפשר מתאונות דרכים. כי ניסוי זה דבר נפלא כל עוד אפשר לתקן ולשנות, אבל כאשר אדם נפצע אנושות בתאונת דרכים או חס וחלילה מאבד את חייו – אי אפשר כבר לשנות דבר!!!

 

מחקרים מראים כי אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים הוא אי ידיעת תקנות התעבורה כמו הכרת התמרורים, מתן זכות קדימה, שמירת מרחק ועוד. את כל אלו לומדים בעיקר ולראשונה בלימודי התיאוריה.

לכן, למבחן התיאוריה יש חשיבות רבה, ויש ללמוד אליו ברצינות ומתוך מחשבה תחילה, ולא רק כמשימה שיש להשלים אותה בלית ברירה כדי לקבל רישיון נהיגה ממשרד התחבורה. לימוד התיאוריה לנהיגה הוא כלי חשוב לשמירה על חיינו, וכך יש להתייחס אליו.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טובה שטייג - מנהלת אתר ללימוד תיאוריה - "לילך תיאוריה" ומנכ"לית לילך הוצאה לאור המוציאה ערכה ללימוד תיאוריה - הערכה הטובה ביותר הנמכרת בחנויות וברשתות הספרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טובה שטייג

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי05/01/141197 צפיות
רשות הרישוי היא גוף ממשלתי מטעם משרד התחבורה האחראי על מתן רישיונות רכב ורישיונות נהיגה. תפקידה חשוב ביותר, מכיוון שללא רישיון נהיגה ורישיון רכב אסור לנהוג. הרשות נוהגת להזמין את בעל רישיון נהיגה להשתלמות בתקופה של חמש שנים מיום שקיבל לראשונה את רישיון הנהיגה. היא רשאית לעכב או לבטל את רשיון הנהיגה של אדם מטעמי כושר נהיגה או כושר רפואי. לא ניתן לשנות פרט ברישיונות שהנפיקה, אלא באישורה בלבד. כל הכנסת שינויים במבנה הרכב או בסוגו מותרת רק באישור מוקדם ובכתב מרשות הרישוי.

מאת: טובה שטייגהפרעות קשב וריכוז17/12/134806 צפיות
לימוד למבחן תיאוריה כרוך בלימוד פרטים רבים - כללים, חוקים, תמרורים וסמלים. חומר הלימוד רב ודורש ריכוז והבנה. התמרורים דורשים זיכרון - מה משמעות התמרור ואיך נוהגים כשתמרור מסוים מופיע. כל זאת אנו פשוט, במיוחד לאלו מבינינו הסובלים מקשיי קשב וריכוז. אז איך בכל זאת עושים את זה? איך לומדים ומצליחים בתיאוריה?

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי27/11/13855 צפיות
ללמוד למבחן תיאוריה יכול להיות מתיש ומבלבל. כל כל הרבה חומר לימוד - כל כך הרבה נושאים ופרטים שצריך לזכור - איך עושים את זה??? בשביל זה אנחנו פה - כתבנו לכם טיפים שיעזרו לכם להתכונן למבחן התיאוריה. עקבו אחר הטיפים ותראו שללמוד אפשר גם בכיף!

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי19/11/131159 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על תיאוריה - איפה נבחנים, כמה זה עולה, מה לומדים וכמה מותר לטעות... אספנו בשבילכם את התשובות לכל השאלות.

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי15/10/13978 צפיות
הפעם, ריכזנו בשבילכם כמה מיתוסים לגבי בחינת התיאוריה. נאשר חלק מהם וחלק מהם ננפץ. לכם נשאר רק להתעדכן!

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי13/06/131257 צפיות
החל מ-1 ביולי 2013 ייכנס לתוקפו חוק הרישיון המדורג. מה זה אומר לגביכם הלומדים לקראת רישיון נהיגה?

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי05/05/131131 צפיות
כאשר אנו נעים בכבישים אין באפשרותנו לתקשר באמצעות שפת הדיבור, תנאי הדרך פשוט אינם מאפשרים זאת. כדי לתקשר זה עם זה במהלך הנסיעה עלינו להשתמש במערכת מוסדרת ומוסכמת של כללי התנהגות ברורים של מה מותר ומה אסור, מתי וכיצד. לדוגמה: כדי להודיע לשכניי על הכביש כי ברצוני לעבור לנתיב השמאלי - אפעיל את מחוון הכיוון השמאלי לפני הסטייה, ושותפיי לנסיעה בכביש יבינו מה בכוונתי לעשות.

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152331 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151641 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151566 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151553 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142696 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142662 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142530 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica