חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עמיר הירשברג - בדיקת משכנתא - מה חשוב לבדוק וכיצד?

מאת: עמיר הירשברגמשכנתא08/05/2013996 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בדיקת משכנתא - מה חשוב לבדוק וכיצד? ( עמיר הירשברג )

נטילת משכנתא איננה דבר של מה בכך. זאת בדיוק הסיבה לבצע בדיקת משכנתא יסודית ובירור של כל בעיה אפשרית לפני החתימה על המשכנתא. לאחר החתימה ולאחר שהעסקה נסגרה אין דרך חזרה, ואפילו חרטה עלולה לעלות ממון רב. אז מה צריך לדעת ואילו דברים צריך לבדוק לפני שנוטלים משכנתא?

א. השוואה בין משכנתאות: בנאלי – אבל נכון. העובדה שריבית הפריים עולה או יורדת איננה משפיעה בהכרח על גובה הריבית שהגוף הכלכלי אליו פניתם יגבה מכם. הדרך הפשוטה ביותר להשוות בין משכנתאות היא לבדוק בדיוק את סכום המשכנתא שאתם צריכים ולבקש הצעה לנטילת משכנתא על הסכום הזה למספר שנים זהה במספר בנקים או גופים כלכליים. ואולם גם אחרי שקיבלתם הצעה, יש מקום למיקוח אפילו עם הגוף שנקט בריבית הנמוכה ביותר.

ב. יכולת ההחזר של המשכנתא: אמנם את בדיקת היכולת מבצע הבנק שבו מתבצע הליך נטילת משכנתא, ואולם הבנק לא תמיד מודע לכל הדברים. לרוב יחשב הבנק את יכולת החזר המשכנתא שלכם על פי היכולת המינימלית האפשרית אבל לעיתים עלולה לקרות טעות גם לצד השני. נוטל המשכנתא, ורק הוא, מודע ליכולות האמיתיות שלו.

ג. סכום ההון העצמי שברשות נוטל המשכנתא: המונח "הון עצמי" פירושו כסף זמין הנמצא בידי רוכש הדירה, שאיננו משועבד להלוואות ואיננו דורש החזרים כלשהם. לעיתים קרובות נוטלים רוכשי דירות הלוואה במקום אחד, על מנת להציג הון זמין לשם קבלת משכנתא בבנק אחר. אם נחזור לסעיף הקודם, ההחזר על ההלוואה שנלקחה יכול להשפיע בהחלט על כושר ההחזר הכולל.

ד. גורמים סביבתיים היכולים להשפיע על ערך הנכס: נטילת משכנתא מחייבת, עד לתום חיי המשכנתא. גם אם ערך הנכס יורד יישארו המשכנתא וההחזרים שלה קבועים. לכן חשוב לבדוק האם אין תוכניות כאלה ואחרות שעלולות לנגוס במחיר הנכס. מי שמוכר את הנכס לא יציג לכם תכניות כאלה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמיר הירשברג

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמיר הירשברג

מאת: עמיר הירשברגמשכנתא08/05/13806 צפיות
עמיר הירשברג - ועץ משכנתאות ומומחה תחום הפקטורינג. בעבר מנכ"ל משרד יחסי הציבור Press Cast של איש התקשורת גדי סוקניק.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222574 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222567 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222544 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222559 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222848 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222886 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222887 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica