חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בביבליותרפיה - למי הוא מתאים?

מאת: גיא ביסמוטפסיכולוגיה25/05/20132818 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
האומץ להיות מטופל

למרות פתיחות הולכת וגדלה בשנים האחרונות, ההסתייגות מכניסה לטיפול רגשי פסיכולוגי היא עניין נפוץ אצל רבים והיא מובנת לי מאוד. הורים חוששים לשלוח את ילדיהם לטיפול מחשש לסטיגמות או חוששים שהמגע עם עולם הרגשות יהיה עוצמתי מידי כך שלא יוכלו לעמוד בו. טיפול בילד דורש במקרים רבים גם תהליך של שינוי והתפתחות אצל ההורים עצמם ושינוי עצמי הוא לא עניין פשוט.
למבוגרים לא פחות קשה להגיע לטיפול : הטיפול הרגשי דורש העמקה ובחינה גם של רגשות שליליים וכולנו מצויידים היטב במנגנוני הגנה מפני מפגש אמיתי עם השלילי – הכחשות, הסחות דעת, רציונליזציות ועוד. עבור רבים הטיפול הוא סימן לחולשה, לחוסר יכולת להתמודד עם הדברים לבד, אבל אני חושב בדיוק את ההפך. המסע הטיפולי של הילד והוריו ושל המבוגר, דורש אומץ רב ובעיני הוא אות לחוזקה. היכולת לבוא במגע עם הרגש, היכולת להעזר וליצור קשר עם המטפל הם מכוחות החיים החשובים ביותר שבעזרתם מצליחים רבים להתגבר על קושי גדול, לצמוח ולהתפתח וחזור לחיים יצרניים ומלאי חיוניות.

טיפול ביבליותרפי מתאים לשורה ארוכה של סימפטומים ואתגרים אישיים, בניהם :

• חרדה ופחדים
• אובססיביות וכפייתיות
• התקפי זעם
• דיכאון ועצבות
• חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך
• בעיות בתקשורת (המבוססות על מקור רגשי, למשל, גמגום)
• קשיים ביצירת קשר ורכישת אמון
• חרדה חברתית
• קושי ביצירת קשר אינטימי וניהול מערכות יחסים
• קשיי הסתגלות והתמודדות עם שינויים בחיים
• עיבוד טראומה
• התמודדות עם אובדן ופרידה
• תחושת בדידות
• גיבוש זהות ומציאת כיוון בחיים
• השתחררות מתקיעות ותחושת חוסר אותנטיות

ומה עם מי שלא אוהב ספרים?
העולם של ימינו מציע הרבה חלופות אטרקטיביות לקריאת ספרים ובמקביל ילדים רבים נרתעים או מתקשים בקריאה וכתיבה. חשוב להבין שהטיפול הביבליותרפי אצלי לא עוסק בקריאה וכתיבה בפועל והוא בודאי לא קשור להקנית קריאה או כתיבה. הסיפורים ש'נכתבים' בטיפול נוצרים מתוך משחקים, שימוש בקלפי סיפור וכדומה. לכן לא צריך להיות סופר בנשמתך כדי להגיע אל הביבליותרפיסט אבל רצוי שיהיה דמיון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא ביסמוט, ביבליותרפיסט

www.bibliotherapy.org.il

0547570835

guy.bismuth1976@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא ביסמוט

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162619 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: גיא ביסמוטפסיכולוגיה11/10/134366 צפיות
בפגישות ההכרות עם מטופלים או הוריהם, אני מסביר בקצרה את מהות הטיפול בהבעה ויצירה ומהות הביבליותרפיה. ההסברים לרוב לא מספקים, במיוחד עבור הורים, שנמצאים מחוץ לטיפול ומוסיפים להיות סקרנים ו/או חוששים ולעיתים חשדניים לגבי התהליך הטיפולי המסתורי שמתרחש מאחורי הדלת הסגורה. קשה להסביר טיפול פסיכולוגי למי שלא עבר אותו ואי הידיעה וחוסר השליטה של הורים כלפי מה שעובר ילדם עשוי להטריד ואף להזיק. אנסה להסביר, בדרכי, מהויות עיקריות לגבי טיפולים רגשיים בהבעה ויצירה וספציפית לגבי הביבליותרפיה, דרך כמה מושגים

מאת: גיא ביסמוטפסיכולוגיה20/08/134377 צפיות
כולנו גדלנו תחת הלחץ להיות ילדים טובים : ילדים ממושמעים וצייתנים, שיודעים לשחק מבלי לריב עם אחיהם, שמסתגלים למערכות החינוך בקלות ומצטיינים בלימודים. טבעי שגם אנחנו כהורים נשאף לילדים שיהיה קל לגדל ושלא יאתגרו אותנו יותר מידי ובמודע או שלא במודע אנחנו שולחים לילדים שלנו את המסר שאנחנו קיבלנו – שחייבים להיות טובים.

מאת: גיא ביסמוטפסיכולוגיה20/08/133691 צפיות
גמגום איננה תופעה נדירה בקליניקה של המטפל בביליותרפיה ושל כל מטפל אחר בהבעה ויצירה. חלק מהמטופלים שמגיעים אלי, בגילאים שונים, סובלים בין יתר התסמינים גם מגמגום. גמגום איננו כמובן הבעיה עצמה אלא ביטוי שלה והעבודה הטיפולית לא עוסקת בריפויו אלא בעיבוד התכנים והקשיים שיוצרים אותו.

מאת: גיא ביסמוטפסיכולוגיה20/08/133246 צפיות
גיל ההתבגרות הוא גיל של גיבוש זהות ועיצוב מחודש של קשרי הגומלין עם חברת קבוצת השווים ועם בני המשפחה. זוהי תקופה שיכולה להתאפיין בסערות ובלבול, אך גם בהתכנסות וסגירות. להורי המתבגר הגיל הזה יכול להיות מאתגר ומבלבל לא פחות

מאת: גיא ביסמוטפסיכולוגיה16/07/133083 צפיות
הביבליותרפיה לאדם המבוגר היא הזדמנות להכנס לתהליך של הכרות מחודשת עם העצמי, לבחון אותו דרך טקסטים אהובים ועד ידי כתיבה עצמית או הדדית איתי. הטקסטים מהווים מרחב ביניים בקשר בין המטופל לביני – מרחב משחק למבוגרים, שבו מותר לטעות, להתלונן, להשתולל, להיות דרמטיים ולגעת בחלקי נפש שהיו מושתקים משך שנים.

מאת: גיא ביסמוטפסיכולוגיה25/05/133062 צפיות
ביבליותרפיה, היא שיטת טיפול רגשית פסיכולוגית שבמרכזה ספרות לסוגיה השונים (ביבליו = ספר, תרפיה = טיפול). היא שייכת למשפחת הטיפולים בהבעה ויצירה, שכוללת, בין היתר, את הטיפול באומנות, הטיפול בתנועה והטיפול במוסיקה. בבסיס הטיפולים בהבעה ויצירה התועלת הרבה שניתן להפיק מהמרחב היצירתי לטובת צמיחה והתפתחות ועל מנת לעבד תכנים רגשיים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196299 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196156 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196282 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196366 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196562 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196238 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica