חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להשיג מימון לרעיון העסקי שלך

מאת: אפרת אלעמרי הלוואות15/06/2013836 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם אתה יזם או בעל עסק אחד הדברים החשובים אם לא ההכרחיים ביותר הוא למצוא מימון להשקעה ראשונית לפתיחת עסק, לפיתוח העסק או לקידום נישה או תחום נוסף שמשיק לעסק שלך . אם אתה מעוניין לפתח את העסק שלך בצורה הנכונה הנה מספר עקרונות שיעזרו לך לבסס את עתיד החברה.

ישנם שני קבוצות או 2 רעיונות עיקריים לצורת המימון של העסק שלך:

א. מימון בדרך של הלוואה או מסגרת אשראי

ב. מימון באמצעות משקיע קרי אדם שישקיע בחברה שלך תמורת אי אלו תנאים אותם תסגור מולו.

החלק הראשון של המשוואה מתייחס למקור מימון שיכול להיות הלוואות מבנקים, הלוואות בערבות מדינה והלוואות מקרנות פילנתרופית, כול סוגי ההלוואות מלווים על ידי בנק ומגובים בערבות של משכון נכסים קרי התחייבות בעל העסק על הנכס שלו כעירבון וזאת על מנת שהגוף המלווה יהיה מוכן לקחת את הסיכון. מימון ואשראי לעסקים הוא המקור ממנו תוכל לפתח את העסק שלך.

חשוב לציין שהלוואת בערבות מדינה ניתנות בריבית נמוכה באופן יחסי לשוק, או ללא ריבית בכלל לעומת זאת הלוואות דרך הבנק שהם בדרך כלל קצרות טווח דורשות ביטחונות, ללא ביטחונות ניתן לקבל עד 100000 שקל אם ההיסטוריה הבנקאית שלך טובה ואם הגשת תכנית עסקית בהתאם. עוד חשוב לציין שריבית בהלוואה בנקאית גבוהה יותר מקרנות מהלוואת מדינה.

אותו דבר מתייחס לאשראי אותו נותן הבנק לבעל העסק עם ריבית מסוימת מכיוון שככול שהחוב שלך גבוה יותר ביחס להון העצמי שלך כך הסיכון לבנק הוא גדול יותר, ככול שהחוב שלך ביחס להון העצמאי שלך גבוה יותר רוב הסיכויים שהבנק ייקח ממך ריבית גבוה יותר על מנת להבטיח את עצמו ולכן חייבים לקחת את זה בחשבון.

בגדול לבנק יש שתי מסלולי מימון לעסקים, מימון פיננסי לטווח קצר קרי מסגרת אשראי, שיטה זו מתאימה בדרך כלל להתנהלות השוטפת של העסק ולניהול תזרים מזומנים. החלק השני הוא מימון פיננסי לטווח ארוך קרי הלוואה.

מימון פיננסי קצר כשמו כן הוא. הלקוח מקבל מן הבנק אשראי לטווח קצר בדרך כלל של שנה וכול שנה הוא נדרש לחדש את האשראי.

זו אפשרות טובה אם אדם צריך לגייס סכומים של עד 1 מיליון שקל, כמובן שהרבה תלוי בגודלו של העסק, אם הוא קטן או בינוני. הסכום המדויק שבעל העסק יוכל לקבל קשור כמובן קשר ישיר למחזור העסקי, לרווחיות של הענף ולפוטנציאל הצמיחה של השוק והתחום.

מימון פיננסי לטווח ארוך – כמו שהשם מרמז זוהי הלוואה או שניתנת  לתקופה של בין שנה לחמש ובדרך כלל נפרעת בתשלומים חודשים קבועים או תשלומי קרן קבועים בתוספת ריבית.

הלוואה לפי תכנית עסקית היא שונה במהותה, מכיוון         שפה הבעיה היא תזרים מזומנים אמנם סכום ההלוואה פה הוא גדול יותר אבל לאורך כמה שנים הוא יצדיק את עצמו ויביא תשואה של בין פי 3 לפי 10 לעסק.

היתרון פה שההלוואה מהבנק או מגוף פיננסי אחר משמעותה שאתה תישאר בעל השליטה בחברה בלי שתצטרך לתת חלק מסוים או אחוז מסוים מהחברה תמורת הכסף שתקבל  ממשקיע חיצוני.

א. המשפט האחרון מביא אותנו לסוג השני של המימון מימון באמצעות משקיע חיצוני. פה ההתייחסות היא שונה כי מדובר במימון בצורה של השקעה, פה בעל העסק לוקח סיכון גדול יותר מכיוון שבניגוד לבנק שיכול להחיל את אלמנט הריבית על העסק אבל לא יכול לקחת חלק מהשליטה בעסק משקיעים כן יכולים לקחת חלק ובדרך כלל גם לוקחים (ברוב המקרים 50 אחוז מהעסק. משקיעים ישקיעו מן הסתם בתחומים שאמנם יש בהם סיכון גבוהה אבל הרווח הפוטנציאלי הוא גדול. חיפוש משקיע מתחיל בשלב בו אתה רוצה לגייס 2 מיליון שקלים. דרך טובה יותר היא למצוא שותף עסקי שיכול להשלים את החסרונות של בעל העסק ונותן ערך מוסף ומקבל חלק יחסי אבל פחות מ-50. השותפות האקטיבית תורמת להצלחה של החברה.

משקיע חיצוני אינו פילנתרופ הוא ישמח להשקיע כסף בעסק   שלך רק הוא יודע שיצא לו מכך תשואה ולכן ברוב המקרים שבעל העסק תר אחרי משקיע חיצוני הוא חייב לקחת בחשבון שהכסף יבוא על חשבון חלקו בעסק קרי הוא אמנם יהיה בעל השליטה הראשי בחברה אבל חלק אחר מהעסק יהיה שייך למשקיע ואם העסק ירוויח או יפסיד המשקיע ירוויח או יפסיד.

בעל העסק שמחזיק בחלק העיקרי של העסק תמיד יוכל לקנות את החלק של המשקיע תמורת הנגזרת שהחלק של המשקיע שווה באותה תקופה. חשוב להבין שאין ארוחות חינם ומשקיע שמייצג דרך מהירה יותר להשיג מימון עסקי לצמיחה וגידול העסק בא על חשבון אחוזי הבעלות וזה משהו שיש לשקול אותו.

אם כבר החלטת לצרף שותף מומלץ מאד לערוך הסכם שותפות מסודר אצל עורך דין המתמחה בתחום זה, הסכם כזה יחסוך לך הרבה כאב ראש במקרה של סכסוכים ואי הבנות בין השותפים, בכל מקרה, הסכם אינו יכול לפתור את כל הבעיות ולכן כדאי לבחון היטב אם אתה מסוגל לפעול בשיתוף פעולה ובהרמוניה עם השותף המיועד.

חשוב להבין שגם אם נחוש בדעתך לרתום את כול האמצעים והמשאבים שלך בדרך לשגשוג העסק החדש והנוצץ שלך אתה חייב לדעת ללכת בין הטיפות ולמצוא את התנאים הטובים ביותר בין שלל אפשרויות המימון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151989 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148484 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132483 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131320 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132075 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131349 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131220 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאמרים נוספים בנושא הלוואות

מאת: יעקבהלוואות11/07/211946 צפיות
טעות נפוצה היום היא שבעלי עסק שרוצים לפתוח עסק חדש או רוצים להרחיבו בסיוע של הלוואות בערבות מדינה שחושבים שהתנאים של ההלוואות הן בריבית פריים אחוז וחצי, ועוד נתונים שאינם קיימים, מומלץ לקרוא

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202551 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: שלום כהןהלוואות13/07/161755 צפיות
הרבה אנשים נתקלים במהלך החיים בצורך לקחת הלוואה, אך יחד עם זאת נמנעים מלגשת לבנק כיוון שהם חוששים שמסגרת האשראי תיפגע, ועל כן מעדיפים להמשיך לדחות מגוון הוצאות הכרחיות- עובדה...

מאת: שלום כהןהלוואות13/07/161695 צפיות
רבים מבינים מהי הכוונה שעומדת מאחורי המילה "הלוואה" ואף מבינים באופן כללי את התנהלות הקבלה וההחזרה, אך יחד עם זאת אינם בקיאים בהבדלים שיש בין ההלוואות השונות, וזאת כי הלוואה היא סוג של מוצר...

מאת: שלום כהןהלוואות13/07/161474 צפיות
אתם רק חולמים על הלוואות מיידיות, אך מראש יודעים שאין לכם סיכוי לקבל כאלו בבנק? ובכן אין סיבה להתייאש, אין סיבה לוותר על המעבר לבית חדש, להחליף רכב, לטוס, להירשם השנה ללימודים, לשפץ את המרפסת וכדומה...

מאת: שלום כהןהלוואות12/07/161604 צפיות
אתם זקוקים להלוואה עוד היום? רק המחשבה על הבנק גורמת לכם להתייאש? לא יודעים מה לעשות ובטח שלא יכולים לחכות? ובכן אין לנו נס עבורכם, אלא מידע חשוב שיכול לסדר אתכם. כיום על מנת לקבל הלוואה, ניתן לבחור את...

מאת: שלום כהןהלוואות12/07/161546 צפיות
מצד אחד ניתן להיות ממורמרים על הבנק שמערים כ"כ הרבה קשיים על לקוח שמבקש הלוואה, אך מצד שני אם מסתכלים על התמונה הגדולה, יש להכיר לו תודה. לולא הבנק לא היה דורש מכל לקוח שרוצה הלוואה להיפגש עם נציג...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica