חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו כאב גב? סדרה של עובדות זריזות וברורות

מאת: עדה פייברכירופרקטיקה29/06/20132482 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאב גב עלול להתפרץ בקשת רחבה של עוצמות והתבטאויות. מכאב עמום תמידי לכאב פתאומי וחד שמקשה על כל תזוזה. הוא יכול להתגבר במהירות אם אתה נופל או מרים משא כבד מעבר ליכולתך לשאת אותו, או שיכול להחריף באיטיות.

הגורמים לכאבי גב

מגוון הגורמים הישירים והעקיפים שיש בהם כדי ליצור כאבי גב הוא רב. בעיות מכאניות בגב עצמו יכולות כשלעצמן, ליצור מציאות של כאבי גב עבור אדם, וזאת עוד לפני ההתמודדות עם הקשיים שאורבים לבריאות הגב בחיי היומיום.

כאבים יכולים להיווצר כתוצאה מפריצת דיסק, מעוויתות, שרירים תפוסים, דיסק או חוליות קרועות. סוגי פציעות רבות, תאונות, נקעים ונמקים, ואף נפילות הנתפסות תמימות לכאורה (כמו למשל ילד על סקייטבורד) יכולים לעיתים להיות הגורם לכאבי גב.

ישנן מחלות הגורמות לכאבי גב, כמו למשל סקוליאוזיס, ספונדילוליסטסיס, אבנים בכליות, הריון,זיהומים, גידולים וגם מתח נפשי, לבדו.

האם ניתן למנוע את כאבי הגב?

הדברים המועילים ביותר שיש בכוחם לעשות על מנת להמנע מכאבי גב הם: ביצוע פעילות גופנית ובפרט חיזוק שרירי הגב, שמירה על משקל בריא או ירידה במשקל במקרה של עודף משקל. חיזוק העצמות שתלוי בכמות מספקת של סידן וויטמין D ברמה היומיומית. השתדל לעמוד זקוף דרך קבע והמנע מהרמת משא ככל האפשר. במידה ובכל זאת מרימים משא, יש לעשות זאת כאשר הרגליים מכופפות והגב זקוף.

באיזה מקרים עליי לפנות לרופא בנוגע לכאבי גב?

מקצועות הרפואה אשר נוגעים בכאבי גב הם רבים ומגוונים. רופא שמטפל בבעיות מיוכניות בעמוד השדרה הוא כירופרקט.

כדאי להוועץ ברופא במקרים הבאים: במידה וישנה תחושה של קהות או נמלול בשרירים או אם חשים כאב עז שלא משתפר גם אחרי מנוחה. חשוב מאד להוועץ ברופא אם כאבי גב מתפרצים לאחר נפילה או פצעיה. כמו כן, יש להוועץ ברופא במידה וחשים כאב + אחד מהתופעות הבאות: קושי לתת שתן, חולשה, קהות בתחושה ברגליים או "הרדמות" תכופה וממושכת של הרגליים, חום, אובדן משקל שלא במסגרת דיאטה.

כיצד מאבחנים כאבי גב?

על מנת לאבחן כאבי גב, רופא המשפחה שלך יסקור את ההסטוריה הרפואית שלך ויערוך בדיקה גופנית. נוסף על הבדיקות הגופניות, יתכן והרופא ירצה להזמין תוצאות של בדיקות נוספות כגון צילומי רנטגן, MRI, CT, או ספירת, כלומר בדיקת דם מקיפה כללית.

ועם זאת, לעיתים גם סדרה מקיפה של בדיקות שונות אינה תשקף ואף תרמוז לגורם לכאבי הגב. פעמים רבות, הסיבות והגורמים לכאבי הגב אינם ידועים לרפואה כלל. כאבי גב יכולים לפחות ולהשתפר גם אם אינכם יודעים מהי הסיבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדה פייבר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדה פייבר

מאת: עדה פייברבידור ופנאי - כללי15/07/131416 צפיות
איזו שמחה מבורכת יותר מאשר הולדת תינוק חדש בחיק המשפחה או החברים? ודאי שיצירת חיים חדשים היא השמחה הגדולה מכל. לידת תינוק אינה חווייה קלה כלל והאם היולדת בדרך כלל תשושה וכאובה לאחר חוויה זו. אי לכך ובהתאם לזה, מקובל לברך את היולדת במתנה שמגיעה בהפתעה עם משלוח לחדר הלידה או הביתה מיד עם שובה. ספקטרום המתנולת הקיימות בשוק הנו רחב לאין שיעור אך דבר אחד משותף לכולן - הן לא זולות. לכן החלטנו להעלות על הכתב מדריך עשה זאת בעצמך ל 3 מתנות פופולריות ומושקעות שיוערכו על כל יולדת באשר היא אישה ואמא.

מאת: עדה פייברחתונות11/07/131196 צפיות
הגיע הרגע, החלטתם להתחתן. מזל טוב! אם התמזל מזלכם ואתם או בן זוגכם נולדת למשפחה אמידה, זכיתם. ומה אם לא? יש הוצאות דירה, לימודים, חיים, מאיפה יש כסף לארגן חתונה? ובכן, באמצעות תכנון נכון וכמה טריקים פשוטים באפשרותכם לחסוך את הוצאות החתונה באופן משמעותי מאד. כך תעשו את זה.

מאת: עדה פייברכירופרקטיקה27/12/128696 צפיות
כשירותו המכנית של עמוד השדרה והשלכותיו על רשת העצבים הינו רוב תחום ההתמקדות והעבודה של הכירופרקטיקה. בגב ניצבות עשרים וארבע חוליות. תפקיד החוליות הנו להגן על חוט השדרה והעצבים ההיקפיים המחוברים אליו, קרי מערכת העצבים, עמידה במערך הטורסו וכן מתן תמיכה לאזורים שונים שבהם כיווני כיפוף שונים (כיפוף, הטיה, פיתול).

מאמרים נוספים בנושא כירופרקטיקה

מאת: yoni romכירופרקטיקה14/11/191787 צפיות
כירופרקטיקה לגב, הינו סוג טיפול כירופרקטיקה, הכולל מעשה את כל אברי הגוף. למעשה, כל עולם הכירופרקטיקה, מתבסס על הגב ועמוד השדרה. הטיפול בגב, מתייחס ל3 חלקים: אזור הגב העליון והשכמות, עמוד השדרה והגב התחתון. כמובן, חשוב בחיי היום יום, לשמור על בריאות הגב.

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה18/06/181211 צפיות
כאבי גב תחתון מהווים תופעה אנושית שכיחה וטורדנית ביותר. את החולה המטופל לא מעניין שטווח שלו התנועה גדל או שהיציבה שלו השתפרה. הוא רוצה הקלה בכאב הגב ורצוי עכשיו. ברוב המקרים, מלבד כאבי הגב סובלים החולים גם מסימנים ותסמינים טורדניים נוספים כולל מגבלות תנועה, עמידה אנטלגית, נוקשות ועוד. במחקר הנוכחי מצאו החוקרים שלמרות התסמינים האחרים, מבחינת החולים הדבר הראשון שיש להיפטר ממנו זה הכאב.

מאת: Droxitכירופרקטיקה18/09/171623 צפיות
תשובות על טיפול כירופרקטי

מאת: עדה פייברכירופרקטיקה27/12/128696 צפיות
כשירותו המכנית של עמוד השדרה והשלכותיו על רשת העצבים הינו רוב תחום ההתמקדות והעבודה של הכירופרקטיקה. בגב ניצבות עשרים וארבע חוליות. תפקיד החוליות הנו להגן על חוט השדרה והעצבים ההיקפיים המחוברים אליו, קרי מערכת העצבים, עמידה במערך הטורסו וכן מתן תמיכה לאזורים שונים שבהם כיווני כיפוף שונים (כיפוף, הטיה, פיתול).

מאת: סיוון כהןכירופרקטיקה15/10/128602 צפיות
טיפול כירופרקטי אינו כולל תרופות, אינו קשור לניתוחים ואינו זרם נוסף של הפיזיותרפיה – הוא טיפול רפואי בפני עצמו שנפוץ ביותר בעולם וגם יותר ויותר בישראל...

מאת: לין לויכירופרקטיקה22/08/128715 צפיות
עצב-שריר-עצם, אלה הם אותם האמצעים אשר משמשים אותנו לנוע במרחב ולבצע פעולות שונות אך מאחר והם נוטים להישחק אנו פעמים רבות מוצאים עצמינו סובלים מכאבים ומהגבלות שונות בתפקוד...

מאת: שגיאכירופרקטיקה29/05/119247 צפיות
גם אתם סובלים מכאבי מפרקים? נמאס לכם לחיות עם כאב בלתי נסבל? נסו גם אתם את טבליות מגה גלופלקס והצטרפו להמוני האנשים שכבר החליטו להפחית מהכאב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica