חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרישות העסקי- Networking

מאת: שפריר גודלשיווק11/08/20131122 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם כאלה שהעסקים נדבקים אליהם. כאלה שהלקוחות רצים אחריהם, והם שוחים בים העסקי כדגים בסביבה מוכרת. יש אנשי עסקים שאינם נאלצים להוריד מחיר, הם מבצעים בעיקר עבודות משתלמות ורצויות ו"מלקקים את השמנת" של השוק. אצלם תמיד יש תור ואי אפשר להתקבל "מעכשיו לעכשיו". המחיר שהם גובים לשעה, לטיפול, למוצר גבוה יחסית, ורק מי ש"לא מתפשר" מגיע אליהם. מצליחנים אלה השכילו לבנות את עצמם כמותג המזין את הפעילות העסקית ואת תזרים המזומנים שלהם. שמם המקצועי הוא נכס המקדם את האינטרסים המקצועיים והעסקיים שלהם. חלק חשוב בבניית המותג של אותם מצליחנים שמור לרישות העסקי - Networking.

עקרון ההצלחה של ה– Networking מתבסס על הגישה שאנשים אינם אוהבים לעשות עסקים עם זרים. אנשים תמיד יעדיפו לעשות עסקים עם כאלה שהם מכירים או שמישהו מחבריהם מכיר. מטרת היוזמה והפיתוח של – Networking לגרום לאנשים לזכור אותך ולספר עליך למכריהם. רשת של קשרים אישיים תביא אנשים רבים יותר לפנות אליך, או להפנות אליך את מכריהם עם המלצה חמה. ה– Networking יוצר אמון ראשוני אצל לקוחות פוטנציאליים, והסיכוי שהם יפנו אליך אוטומטית בבוא העת עולה ככל שהם יזכרו אותך יותר.

שיווק שאינו יוזם אינו שיווק. כך גם לגבי הרישות העסקי, Networking שאינו מתוכנן ואינו יוזם לוקה גם הוא בחסר. אז מהו בעצם אותו Networking . איך טווים את הרשת וממה היא מורכבת?

שעות העבודה

הרישות העסקי מתרחש בכל שעות הערנות שלנו ולא רק בשעות העבודה כאשר אנו מרשתים את עצמנו מחוץ לשעות העבודה ולמסגרות הפורמליות, הלקוחות הפוטנציאליים פתוחים אף יותר לפעולות המכירה שלנו ונכונים עוד יותר להקשיב.

אין הזדמנות שנייה

נותן שירותים נתקל לאורך כל היום בלקוחות פוטנציאליים. זה יכול להיות לקוח יוזם שביקש פגישת היכרות, או מישהי שפגשנו באסיפת ועד הורים. גם כאן וגם כאן לא תקבלו הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני - לזרוע את זרע המכירה לעתיד. הכינו לעצמכם תיאור קטן של עיסוקכם, אך ראשית, עליכם לשאול את עצמכם מה מייחד אתכם, מה המומחיות שלכם. עליכם לבדל את עצמכם ולהבליט את עצמכם כך שיהיה קל לזכור. את הבידול תוכלו להשיג בכך שתתמקדו בקהלי יעד המתאימים לתחום עיסוקכם. אל תמהרו, כתבו ונסחו שוב ושוב עד שתנוח דעתכם.

כלי עבודה

כרטיס קטן בתא הכפפות, בארנק, במגירה שבמטבח ה– Networking מחייב אתכם להיות מוכנים עם כרטיס ביקור מעודכן בכל עת! כי כרטיסי הביקור הם הקשרים המחברים את החוטים העסקיים לכדי רשת עסקית יעילה ואפקטיבית. חלקו כרטיסי ביקור רבים ככל האפשר כדי שהלקוח הפוטנציאלי יוכל לשמור את הכרטיס ולפנות אליכם בעתיד; וכדי שתוכלו להזמין אותו לתת כרטיס משלו, ולפנות אליו מאוחר יותר כדי להציע לו שירותים. עם שובכם הביתה רשמו בגב הכרטיס שקיבלתם הערה מזהה. משהו כמו: "אימא של יעל", "מוסכניק המתאים לסדנת הבוקר שלי", "מכיר את שוהם מהמילואים" ועוד.  כל דבר שיעזור לכם לזהות את הלקוח אחרי זמן. בפעם הבאה כשתיפגשו, הפתיעו אותו בזכירת פרט קטן ואישי. תוכלו לשאול אותו על המוסך, על הדגם החדש של NISAN , איך היה במילואים האחרונים בבקעה, ומה שלום יעל הקטנה? מכאן הדרך קצרה ויש סיכויי גדול שהוא יפנה אליכם כל אימת שיזדקק לשירותכם.

כרטיס ביקור יחיד עולה אגורות ספורות. המשימה היא להפיץ לפחות אלף יחידות בשנה. בלי לחסוך. ברוב המקרים, התגובה לא תהיה מיידית, אך לאורך זמן זה יהיה כדאי.

שלח לחמך על פני הפקס או הדוא"ל

אם יישמתם את ההנחיות לעיל, יש בידכם כרטיסי ביקור שקיבלתם מאנשים שידוע לכם עליהם לפחות פרט קטן ומיוחד אחד (שרשמתם בגב הכרטיס). נתקלתם במקרה במאמר או בידיעה בעיתון, כתובת של מומחה בתחום שעשוי לעניין את אחד מהאנשים האלה. אל תתעצלו ושלחו אותם אליו. הוסיפו בכתב–יד משהו כמו, "דיברנו על הנושא כשנפגשנו, וחשבתי שהידיעה המצורפת תעניין אותך". חתמו באופן שיאפשר לו לחזור אליכם. אל תרמזו ואל תזמינו לקנות או לקבל שירות באותה הזדמנות. רגע כזה של תשומת לב יגרום לצד השני לזכור אתכם לטובה ולרצות לחזור אליכם בבוא העת. לזיכרון הנעים הזה עשויה להיות השפעה מכרעת על הצלחתכם העסקית.

תנו וקחו

שתפו פעולה עם חבריכם לרשת בתחרות על לבו וכיסו של הלקוח כי תנאי להצלחת ה– Networking הוא ההדדיות. לרשת הקשרים העסקיים האישית שלכם יש ערך רב בעבור לקוחותיכם, כמו שלרשת הקשרים שלהם ערך רב בעבורכם. רוכשי שירותים מודעים לאיכות השירות שהם יכולים לקבל, ולכן הם מתייעצים בזולתם לפני שהם בוחרים בנותן השירות. הפנו את מכריכם וקרוביכם אל החבר החדש ברשת שלכם. שלחו לו שם של אדם שעשוי להפוך ללקוח או למטופל שלו. קצה חוט אחד, שייעשה בו שימוש, יגרום לשותף החדש שלכם לשמור לכם אמונים לאורך זמן. אנשים יכירו לכם תודה על הכוונה לעזור, ולא כל שכן  על "שידוך" שהצליח.

שיחה קטנה גדולה

לקוראים בעיון עד כה ברור כי לשיחה הקטנה ( Small Talk באנגלית) תפקיד מכריע בבניית הרשת העסקית הפרטית. בהמשך, מופיעים כמה טיפים לאלה מכם שסבורים כי היכולת לנהל שיחה קלילה עם אנשים שהכרתם לפני כמה רגעים היא משימה בלתי אפשרית, מתת שמים או תכונה מולדת...

ניהול Small Talk היא יכולת נרכשת, והמיומנות משתפרת עם הזמן והתרגול. חשוב לזכור כי לרוב גם הצד השני מרגיש מגושם, מהוסס, וזר , בדיוק כמוכם. הראשון שישבור את הקרח ייצא נשכר.

על מה לדבר

· עבודה

· מגורים

· משפחה וילדים

· חופשות ונסיעות

· תחביבים וניצול זמן

· משהו מעכשיו , מההרצאה, האוכל באירוע, הקשר שלכם עם המרצה או עם חתן השמחה וכו'.

על מה לא לדבר?

· פוליטיקה

· גזענות

· נטיות מיניות

· מראה

· נושאים אישיים

· מחירים

מה לעשות במהלך השיחה?

· לשמור על קשר עין

· להציג את עצמכם בהזדמנות הראשונה (בצירוף כרטיס ביקור)

· לשמור על שפה פשוטה וברורה

· לדבר בעיקר על נושאים המעניינים את שותפכם לשיחה. לעתים זה אפילו הוא עצמו.

· להקפיד על נימוס ולשמור על כללי הטקס

· לתת מחמאות ולדעת לקבלן

· לזכור את שם שותפכם לשיחה ולהשתמש בו לאורך השיחה

מה לא לעשות?

· להתפרץ לדברי שותפכם ולהשתלט על השיחה

· לתקן שגיאות שפה ואחרות

· להשתמש בסלנג ובשפת רחוב

· "לחתוך" דובר אחר או לענות על שאלה שהופנתה לאדם אחר

· להתווכח

· השתדלו לא לומר, "תמיד", "כולם", "אף פעם", "לא ייתכן ש..." (אלה הן אמירות מוחלטות וייתכן שבמעגל השומעים יש מישהו שחושב אחרת, אתם עלולים להביך אותו או לחלופין לעורר אצלו הסתייגות ורגשות שליליים ? לא כך הייתם רוצים להיזכר אצל לקוח פוטנציאלי).

לסיכום: כבסיס לחוסן ולהתפתחות שלהם טווים אנשי עסקים מצליחים רשת עסקית. שיתופי הפעולה בין מרכיבי הרשת העסקית, המשלימים זה את זה, מהווים יתרון תחרותי חשוב למי שיודע להשתמש בהם. ההוצאות הכספיות והמאמצים שמשקיעים המצליחנים אינם עולים על אלה של כל נותן שירותים ממוצע. המחיר הגבוה שהם גובים בעבור השירותים שלהם מעידים, לעומת זאת, כי ההכנסות והרווחים שלהם גבוהים מהממוצע.

ה– Networking היא השקעה אסטרטגית ארוכת טווח. פרק הזמן שבו אנשים שומרים כרטיס ביקור ועושים בו שימוש עשוי להפתיע. במקרים רבים אנשים יצוצו ויפנו אליכם אחרי שנים כי, כפי הנראה, השארתם עליהם רושם טוב ששכנע כי כדאי לשמור את כרטיס הביקור או את הכתבה ששלחתם להם. גלו עניין אמיתי באנשים, מחר הם עשויים להיות הלקוחות שלכם. שאלו אותם שאלות, הקשיבו להם. גם כאן - הסבלנות תשתלם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ עסקי ממנכ"ל בעל ניסיון בסחר בינלאומי המשלב הבנה שיווקית ופיתוח עסקי מעמיקים עם ניסיון נוסף בסוגיות מימון, גיוס כספים ועבודה מול בנקים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שפריר גודל

מאת: שפריר גודלחקלאות05/03/151654 צפיות
הודו איננה רק גסטהאוס בשיפולי ההימליה או בגואה ותמונות צבעוניות של השונה והאחר. 70% מהתפוחים שלה מיובאים, כך מרבית ההדרים, התמרים ועוד ועוד. הודו מתקשה לספק את המזון לאוכלוסייתה ולכן מייבאת חלק ניכר ממנו. היצואנים החקלאיים, כמו רבים אחרים בישראל, נוטים בטעות ש"לא לספור" את הודו שנתפסת אצלם כמרוחקת, אקזוטית, עניה ולא מתאימה כשוק.

מאת: שפריר גודלחקלאות11/08/131574 צפיות
עסקים חקלאיים, בין אם מדובר במגדלים, חברות יצוא תוצרת, חברות סטרט-אפ או חברות יצרניות, עשויים ליהנות ממסלולי הלוואות וסיוע שונים העומדים לרשותם בסיוע המדינה וגופים נוספים. במקרים רבים המנהלים אינם מודעים לאפשרויות הללו ומחמיצים את ההזדמנות להסתייע בכלי הסיוע הנוחים הללו. הרשימה הבאה סוקרת בקצרה את אופי מסלולי הסיוע הזמינים כיום.

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13892 צפיות
הנהלת החשבונות היא כלי הבסיס לניהול הכספים של העסק ועל כתפי מנהל העסק מונחת האחריות להביאה למצב בו תשרת אותו ותהווה בסיס לניהול כספי של החברה, תקציב, תזרים ודוחות רווח והפסד מעודכנים

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13999 צפיות
מאמר זה מתייחס למשבר הפיננסי העולמי מנקודת מבטו של העסק הקטן והבינוני ומערכת יחסיו עם הבנקים איתם הוא עובד. אין כאן כוונה לתת הסברים מלומדים על הסיבות למשבר או להתייחס להשפעות הגלובליות והלאומיות של המשבר הפיננסי והמיתון שמתדפק בשער. נחדד מקצת מנקודת המבט של הבנקים על המצב ונחדד את הכלים העומדים בפני מנהלי העסקים כדי להתמודד עם מצוקת האשראי העומדת בשער.

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/131006 צפיות
פתחת עסק? אתה בוודאי מכיר את הסיפור. כדי לעזור ולשכלל, ולו במעט, את המשא ומתן עם נציגי המכירות המנוסים, המשכנעים האולטימטיביים והעקביים וכדי להגדיל את האפקטיביות של הפרסום שלך, קיבצתי מספר קווים מנחים לפרסום נכון עבור העסק הקטן והבינוני – זה שאין לו משרד פרסום מקצועי שמלווה אותו.

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13929 צפיות
הכנת תקציר המנהלים היא חלק מתהליך גיוס ההון בחברות הזנק כמו גם בחברות וותיקות יותר, המבקשות להניע תהליך חדש, פרויקט חדש או שיתוף פעולה עם גורם מממן או גורם עסקי אסטרטגי. ברשימה זו אתמקד בתקציר המנהלים מנקודת מבטו של היזם המתחיל, המבקש לגייס מימון למימוש רעיון עסקי שהגה ויזם.

מאת: שפריר גודלעסקים בינלאומיים08/08/13943 צפיות
יצואנים רבים מתלבטים בשאלה כיצד ואייך לפתח שווקים חדשים עבור מוצריהם. אחד האפיקים היעילים והממוקדים הוא השימוש בשרותיהן של חברות סחר. ההתקשרות עם חברת סחר היא מיקור חוץ out sourcing של תהליך השיווק או חלקים ממנו. מטבע הדברים יש להתקשרות מעין זו יתרונות וחסרונות ועל כל יצואן, או יצואן פוטנציאלי, לבחון את ההתאמה של חברת הסחר לצרכיו ולצורכי לקוחותיו.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222355 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213592 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213765 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175461 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162613 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162953 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162066 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica