חפש מאמרים:
שלום אורח
28.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להוציא יותר מ"הר השקלים" שאנו משקיעים בפרסום

מיד כשמופיע שמו של העסק במדריך הטלפונים  ולפעמים עוד לפני כן - כאשר מגיעה השמועה על פתיחת העסק שלך, מופיעים נציגי המכירות השונים ומתדפקים על דלתך. בראשם, נציגי המכירות של מדיות הפרסום השונות. חצי עמוד, שמינית רבע... בצבע? ואולי בכלל ברושור? מה לוותר? השתגעת, כל המתחרים שלך יופיעו השבוע... ובכלל יש לנו גם מהדורת אינטרנט....

זכורים לי מקרים רבים במיוחד של תחושת אכזבה, החמצה ובמקרים קיצונאים הונאה אצל  יזמים ובעלי עסקים שהפרסום עלה להם הרבה כסף אבל לא עבד בשבילם. חשוב לזכור שהציבור בד"כ לא מחפש פרסומים ומודעות, הוא "נתקל" בהם ורק באמצעות בניה נכונה, מקצועיות והבנה של השפה התקשורתית תוכל להפוך את המודעה שלך לאפקטיבית.

פתחת עסק? אתה בוודאי מכיר את הסיפור. כדי לעזור ולשכלל, ולו במעט, את המשא ומתן עם נציגי המכירות המנוסים, המשכנעים האולטימטיביים והעקביים וכדי להגדיל את האפקטיביות של הפרסום שלך,  קיבצתי מספר קווים מנחים לפרסום נכון עבור העסק הקטן והבינוני – זה שאין לו משרד פרסום מקצועי שמלווה אותו.

מיותר כמובן לציין כי לשון הזכר שבמאמר נבחרה מטעמי נוחות בלבד והמאמר מיועד בהחלט גם  לכן היזמות.

p הנכשל לתכנן מתכנן להיכשל - תכנן! תקצב מראש! אל תפרסם ללא תוכנית שיווק והקצאת עלויות מראש לסעיף הפרסום. יתכן ובמהלך התקופה תחליט לשנות, (כל תוכנית היא בסיס לשינויים) אבל, לפחות תוכל לשמור על מסגרת התקציב שלך. יתרה מכך, כשאתה יודע מתי אתה רוצה לפרסם, תוכל לרכוש כמות גדולה יותר של פרסום במחיר נוח יותר ולממש את הפרסום כשנכון לך (חגים, עונתיות, מוצר חדש) ולא לאף אחד אחר.

p אתה יכול לקבל יותר - נכון הוא, שבאופן רשמי אין קושרים בין מערכת העיתון למחלקת מודעות, אבל אין סוכן מכירות טוב שלא יכול לעשות לך קצת יחסי ציבור בעיתון. זה חלק מהעסק השמור לאלו שיודעים לדרוש אותו. עבור תוכנית פרסום בקש מהסוכן שלכם להזיע ולהצדיק את אמונך בו. בקש שידאג לשרבב את שמך, פרטי המבצע או כל נתון אחר הנוגע לעסק למדורי המערכת השונים הנוגעים לתחום העיסוק שלך.

p איזה עיתון מתאים לי? כשלא ברור עדיין איזה עיתון מתאים לך יותר פרסם מודעה זהה, עם קופונים או מבצעים שונים בכל עיתון. הפנו את הלקוחות ליום אחר בשבוע בכל עיתון ונהלו מעקב איזה עיתון השפיע יותר. הדבר נכון, אגב, לכל מדיה פרסומית.

p וותר על החצי השני - במהלך המשא ומתן עם נציג המכירות כדאי לדרוש (בכתב) עמוד קרוב להתחלה. עדיף לא להתפשר על מיקום מעבר לאמצע הגיליון, אלה אם כן ישנה כתבה מאוד רלוונטית לעסק שלך במקום אחר. כתבה רלוונטית היא כזו שתשאיר קהל-מטרה שלך ממוקד לאורך זמן בעמוד שבו מופיעה המודעה שלך.

p כולם שמאלנים - העמודים השמאליים של העיתון הם הנראים יותר. התנו את הפרסום שלכם במיקום שמאלי. כאשר המודעה שלכם היא אחת מכמה בעמוד היא צריכה להיות העליונה השמאלית.

pנגטיב, למה להיות שלילי - כתיבה לבן על גבי שחור לצורך הדגשה אינה נכונה. מחקרים מראים שהעין נוטה לדלג על הנגטיב במקרים רבים. את המסר העיקרי שלך הדגש אחרת. הנח למתחרים שלך לטעות. שים לב כי זוהי טעות נפוצה.

p הופס - שגיעות כתיב ,ניסוח ואחרות אסורות. הן בהחלט יכולות לגרום נזק ולהרחיק לקוחות פוטנציאלים. בקש ממישהו נוסף להגיהה את המודעה. בהקשר זה נחזור להמלצה הראשונה - תכנן מראש כך שיהיה די זמן לבדוק.

p תפוצה כמות העתקים או החשיפות שמעניק ערוץ הפרסום/העיתון היא לא תמיד השיקול הדומיננטי. שאל ואם אפשר בקש התחייבות ועדויות על דרכי ההפצה ויעדיה. לחברה שמוכרת עפרונות עדיף לפרסם במחיר נמוך ל- 1,000 מהנדסים על פני פרסום יקר בכתב-עת שמגיע ל 10,000 חקלאים.

p הלקוח צריך לזכור את המוצר ולא את המודעה. העולם המודרני מאפשר לכל מעצב מודעה, חובב או מקצועי "להתפרע" על המודעה להיות "יצירתי", "כריאטיבי", לשתול "וויזואל" מדהים ולייצר מודעה מרהיבה. במקרים רבים העיצוב המרהיב והרעיון המבריק משכיחים את המסר שלך. הם דוחקים ומעלימים את המסר שנועד לקדם את ענייניך אתה - מפרסם המודעה. לכן, לפני פרסום מודעה ברבים עצור ובדוק עם עצמך ועם חבריך/עובדיך/משפחתך מה הם קולטים מהמודעה ומהם זוכרים. אם הם מדברים על הרעיון היפה, על הססגוניות וכו' אתה עומד להחמיץ את הפואנטה ולזרוק כסף. אחרים יזכרו את המודעה ולא  אותך ואתה עוד תשלם על זה במיטב כספך כי המודעה הרי מרהיבה. לא רלוונטית אבל מרהיבה.

p הקפד על היררכית המסרים במודעה שלך. הכותרת, האובייקט הגרפי המוביל, העיצוב והאותיות הקטנות צריכים להגיד דבר אחד ולתמוך במסר העיקרי שבקשת להעביר באמצעות המודעה. במודעה אין מקום למגוון מסרים. גם ככה היא מתקשה בתחרות מול אחיותיה בעיתון ומול שלטי החוצות ומול סרטוני הפרסומת ומול הפרסום באוטובוסים ו...ו... בדוק את עצמך, נסח מסר חד במשפט יחיד או בחר תמונה משקפת. כל שאר העיצוב צריך להתייחס למסר היחיד הזה ולתמוך בו. לא לכל מה שיש לך להגיד על איכות מוצריך יש מקום במודעה. בחר ונסח את המסר העיקרי  זאת לפני שהתחלת לעצב את המודעה או לעבוד על סרט התדמית או על המצגת. אחת הדרכים להדגיש מסר היא לבודד אותו במודעה שיהיה הרבה צבע לבן סביבו.

p פחות זה יותר . המנע מהעמסת מסרים, לא תמיד שעות הפתיחה צריכה להופיע במודעה, לא תמיד צריך כתובת אתר, פקס, טלפון, מייל וכו' וכו'. עשה מאמץ לדלל את המודעה ככל שניתן, לנקות אותה ככל האפשר עד לרמה שהמסר שלך יהיה ברור. לא צריך להכניס הכל כל הזמן בכל המודעות.

p הי עצור אני מדבר אלייך. זהו המסר שחייב לעבור מהכותרת או מהאובייקט הראשי במודעה. הלקוח הפוטנציאלי שלך צריך להבין בשבריר שנייה שהמודעה הזו מדברת אליו ועליו. לא על המוצרים שלך אלה על הצרכים שלו. עליו.

pחלק חשוב בהעברת מסרים הוא איך ואיפה מעבירים אותם. לבחירת ערוץ הפרסום יכולה וצריכה להיות השפעה על האופן בו המסר שלך עובר. בחירת אמצעי הפרסום צריכה להלום את המוצר שלך. אם אתה רוצה להיפטר מסטוק משחות נעליים בשלל צבעים ביריד סוף השבוע עליך לבחור באמצעי שונה מאשר אם אתה מתכוון לבצע מהפכה בעיר ולייצג יצרן נעליים מוביל מאיטליה. אמצעי הפרסום צריך לתמוך במסר שלך, אין דין הפרסום בגלובס כפרסום בפליירים על הווישרים של המכוניות.

p חפש את הקליק - אל תהיה משעמם. הזכרתי כבר כי רצוי להימנע מיצירתיות לשם יצירתיות אולם לא נכון יהיה לומר כי משהו שונה, מיוחד לא יתרום למפרסם המודעה. חפש את המיוחד, המקורי והשונה התומכים במסר שלך, זה שהבהרת לעצמך לפני שהתחלת לעצב את המודעה והשתמש בהם.

p אין לי זמן. אפשר  לקמפיין לעבוד ולהשיג תוצאות. בעולם ישנם קמפיינים השומרים על אופיים לאורך שנים. לא תמיד צריך לרענן ולהחליף. לקמפיין לוקח זמן "לתפוס" ולהחזיר את ההשקעה בשיגורו. מעבר לכך לקמפיין ומסריו יש ערך מצטבר. אנו מלמדים את הקהל להאמין בו כאשר הוא חוזר על עצמו שוב ושוב. אנו משדרים בטחון בדרכנו.

פרסום הוא סוג של שפה, כדי לתקשר באמצעותה חייבים ללמוד אותה. כמו שפה יש לה ניבים, סלנג ואופי משלה. הרשימה הנ"ל היא רשימה של המרכיבים העיקריים בשפה הזו.  הרשימה מאגדת את התשובות לבעיות הנפוצות בהן נתקלתי במסגרת עבודתי עם עסקים קטנים בינוניים, כאלה שבדרך כלל לא מעסיקים אנשי מקצוע לתחום הפרסום. עסקים אלו סומכים על אנשי המכירות ונציגי המדיה כי ידאגו להם. במקרים רבים התוצאות מאכזבות בשל חוסר המקצועיות וחוסר תשומת הלב. כמובן שהאמור כאן קצר מלהכיל את כל התורה. למהדרין, מומלץ לקרוא ספרות מקצועית בתחום. הפרסום הוא נושא צבעוני ומעניין והספרות העוסקת בו קולחת ומרתקת. ספר מתאים להתחלה יכול להיות "הפרסום על פי אוגלבי". הסוקר את עולם הפרסום והכנת המודעות מזוויות שונות. כל איש עסקים יוכל למצוא משהו משלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ עסקי ממנכ"ל בעל ניסיון בסחר בינלאומי המשלב הבנה שיווקית ופיתוח עסקי מעמיקים עם ניסיון נוסף בסוגיות מימון, גיוס כספים ועבודה מול בנקים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שפריר גודל

מאת: שפריר גודלחקלאות05/03/15911 צפיות
הודו איננה רק גסטהאוס בשיפולי ההימליה או בגואה ותמונות צבעוניות של השונה והאחר. 70% מהתפוחים שלה מיובאים, כך מרבית ההדרים, התמרים ועוד ועוד. הודו מתקשה לספק את המזון לאוכלוסייתה ולכן מייבאת חלק ניכר ממנו. היצואנים החקלאיים, כמו רבים אחרים בישראל, נוטים בטעות ש"לא לספור" את הודו שנתפסת אצלם כמרוחקת, אקזוטית, עניה ולא מתאימה כשוק.

מאת: שפריר גודלחקלאות11/08/131028 צפיות
עסקים חקלאיים, בין אם מדובר במגדלים, חברות יצוא תוצרת, חברות סטרט-אפ או חברות יצרניות, עשויים ליהנות ממסלולי הלוואות וסיוע שונים העומדים לרשותם בסיוע המדינה וגופים נוספים. במקרים רבים המנהלים אינם מודעים לאפשרויות הללו ומחמיצים את ההזדמנות להסתייע בכלי הסיוע הנוחים הללו. הרשימה הבאה סוקרת בקצרה את אופי מסלולי הסיוע הזמינים כיום.

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13550 צפיות
הנהלת החשבונות היא כלי הבסיס לניהול הכספים של העסק ועל כתפי מנהל העסק מונחת האחריות להביאה למצב בו תשרת אותו ותהווה בסיס לניהול כספי של החברה, תקציב, תזרים ודוחות רווח והפסד מעודכנים

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13651 צפיות
מאמר זה מתייחס למשבר הפיננסי העולמי מנקודת מבטו של העסק הקטן והבינוני ומערכת יחסיו עם הבנקים איתם הוא עובד. אין כאן כוונה לתת הסברים מלומדים על הסיבות למשבר או להתייחס להשפעות הגלובליות והלאומיות של המשבר הפיננסי והמיתון שמתדפק בשער. נחדד מקצת מנקודת המבט של הבנקים על המצב ונחדד את הכלים העומדים בפני מנהלי העסקים כדי להתמודד עם מצוקת האשראי העומדת בשער.

מאת: שפריר גודלשיווק11/08/13755 צפיות
הנטוורקינג הוא טוויית רשת קשרים, שמבוססת על הרחבת מעגלי היכרות אישיים, המניבה לקוחות בטווח הארוך ותומכת בהצלחה העסקית. הרחבת רשת הקשרים נעשית בכל מישור ובכל תחום של חיינו

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13573 צפיות
הכנת תקציר המנהלים היא חלק מתהליך גיוס ההון בחברות הזנק כמו גם בחברות וותיקות יותר, המבקשות להניע תהליך חדש, פרויקט חדש או שיתוף פעולה עם גורם מממן או גורם עסקי אסטרטגי. ברשימה זו אתמקד בתקציר המנהלים מנקודת מבטו של היזם המתחיל, המבקש לגייס מימון למימוש רעיון עסקי שהגה ויזם.

מאת: שפריר גודלעסקים בינלאומיים08/08/13579 צפיות
יצואנים רבים מתלבטים בשאלה כיצד ואייך לפתח שווקים חדשים עבור מוצריהם. אחד האפיקים היעילים והממוקדים הוא השימוש בשרותיהן של חברות סחר. ההתקשרות עם חברת סחר היא מיקור חוץ out sourcing של תהליך השיווק או חלקים ממנו. מטבע הדברים יש להתקשרות מעין זו יתרונות וחסרונות ועל כל יצואן, או יצואן פוטנציאלי, לבחון את ההתאמה של חברת הסחר לצרכיו ולצורכי לקוחותיו.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: רונית אלפסיעסקים קטנים ובינוניים02/08/19847 צפיות
האם לעבוד מהבית או לשכור משרד? לחלקנו התשובה ברורה, יש המעדיפים לעבוד מהבית ויש שעבורם הנושאר טאבו והם חייבים משרד. להלן טיפים שיסייעו לכם לבחור את המשרד האולטימטיבי עבורכם.

ענף שירותי האחסנה הוא תחום רחב של אחסון ציוד לעסקים, אחסון תכולת דירה, השכרת מכולות או אחסנה במכולות. היכן, כמה ומה כדאי לבדוק קודם.

מאת: gal ganonעסקים קטנים ובינוניים01/07/18335 צפיות
כאשר אנחנו נוסעים נסיעה ארוכה או נסיעה ליעד קרוב יותר הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה הוא שיהיה לנו תקר בגלגל. תקר בגלגל יכול לשבש את לוח הזמנים שלנו ולהפוך את סדר היום שלנו לכזה שיש בו הרבה אי נעימות ועיכובים. במקרה שיש לנו תקר בגלגל אנחנו לא צריכים להתאמץ ולהזיע עד שנצליח להחליף לבד את הגלגל ולתקן אותו. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להזמין שירות החלפת גלגל כזה שאנשי מקצוע יבואו לכל מקום בו אנחנו תקועים ויחליפו לנו באופן מהיר ומאוד נוח את הגלגל עם התקר לגלגל קבע חדש שיוכל לשמש אותנו במשך זמן רב.

מאת: תמריץ לעסקיםעסקים קטנים ובינוניים05/01/18490 צפיות
המאמר מפרט מגוון תמריצים ודרכים לקידום המכירות של חנויות פרטיות במרחב הקמעונאי.

מאת: דניאל קולעסקים קטנים ובינוניים07/11/17801 צפיות
איך בוחרים נכון חברת הובלות? הבחירה הנכונה תהיה חברה מקצועית, אמינה ואחראית, חברה עליה תוכלו לסמוך בעיניים עצומות. אם אתם מחפשים חברת הובלות כזאת, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו. כחברת הובלות מובילה בעלת מוניטין אנו מחזיקים בכל הציוד החדיש הדרוש לביצוע כל סוגי ההובלות, רישיונות, רכבי הובלה תקניים וצוות עובדים מקצועי, מסור ואדיב.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים07/08/17689 צפיות
כיום ניתן לדבר על ערך נתפס מול ערך ריאלי של מוצר או שירות עבור לקוח. ההבדל או הפער בין שני אלה עשוי לרוב להיות בעל השפעה מכרעת על תהליך המכירה. קיים צורך בגישת מכירות שונה, כזו שנותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי שמתאים לתפיסת עולמו. ראשית, הערך-המוסף האמיתי של מוצרים ושירותים רבים מוטל בספק. סקרים מראים שלמעלה מ- 78% מהחברות כיום איננן מבדילות ולכן גם אינן מספקות את הערך שאותו לקוח ציפה לו. האחוז הגבוהה הזה נובע בעיקר כי חברות מתעניינות בדבר אחד. האם נשיג יעדים? איך יושפעו התוצאות העסקיות? ופחו

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים27/07/17831 צפיות
רק 59% מצוותי מכירות משיגים מכסות, 47% מאבדים מההצעות עקב "חוסר-החלטה" של לקוחות מחזור מכירה ארוך. היקף העסקאות הממוצע מצטמצם, כמעט 50% כאשר חברות צריכות לשפר את יעילות תהליך המכירה ויכולת של מחלקת מכירות לשפר מכירת מוצרים משלימים או תחליפיים או משדרגים. יוזמות רבות לשיפור יעילות המכירות אינן עונות על הציפיות של הלקוחות ומנגד סגנון של מכירות "מסורתיות" כמו תהליך מכירה מבוסס D2D, כבר אינן מספקות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica