חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עושים לך שוק: חברות סחר- לדעת לייצר שוק

יצואנים רבים מתלבטים בשאלה כיצד ואייך לפתח שווקים חדשים עבור מוצריהם. אחד האפיקים היעילים והממוקדים הוא השימוש בשרותיהן של חברות סחר.

תחת ההגדרה  - חברות סחר - כלולים מספר סוגים של חברות הפעילות בשווקים הבינלאומיים והתמחותן ברכש ובשיווק. בד"כ הן אינן פונות לייצור ויתרונן היחסי הוא בהיכרות ובנגישות לשוק. השימוש בחברות סחר נפוץ מאוד ביפן שם נעשית הבחנה ברורה בין חברות המתמחות בייצור לאלו המתמחות בסחר ובשיווק.

חברות סחר אינן יודעות לייצר מוצרים, הן יודעות לייצר שוק. מיומנותן מתמקדת באיתור ובחדירה לשווקים חדשים והן תסייענה ליצואן הקטן והמתחיל ולמנהל השיווק בתאגיד גדול ומנוסה בניצול יעיל יותר של משאבי השיווק.

ישנן חברות סחר בעלות התמחות ענפית כמו למשל התמחות בחטיפי מזון, מוצרים לתעשיית האופטיקה וכו' וישנם חברות סחר בעלות התמחות גיאוגרפית. ראוי להזכיר גם את משרדי קניות של גופים בינלאומיים גדולים שהתמחותם בביצוע רכש עבור גוף מסוים.

ההתקשרות עם חברת סחר היא מיקור חוץ out sourcing של תהליך השיווק או חלקים ממנו. מטבע הדברים יש להתקשרות מעין זו יתרונות וחסרונות ועל כל יצואן, או יצואן פוטנציאלי, לבחון את ההתאמה של חברת הסחר לצרכיו ולצורכי לקוחותיו. להלן רשימת פרמטרים חשובים לבחינה בעת התקשרות עם חברת סחר: מדוע כדאי לעבוד עם חברת סחר
  • הן כבר שם. הן מכירות את השוק, יש להןנציגים וקשרים בשווקי היעד. הן מכירות את המנטליות וכו'. הקשרים שלהן יחסכולך זמן וכסף.
  • הן מכירות אותך, היצואן הישראלי.נציגיהן מדברים עברית. קל יהיה לתקשר איתן.
  • לעיתים, השיווק באמצעותן יעיל וזול יותר.כך למשל, חברת סחר המתמחה במזון תוכל ייצג מספר יצואנים בביתן שלה בתערוכתמזון חשובה בניו יורק ובכך לחסוך ללקוחותיה עלויות.
  • הן מכירות את הבירוקרטיה כאן בישראלובשווקי היעד ועשויות לחסוך הרבה זמן, כסף ועגמת נפש.
  • ניתן ללמוד מאופן פעילותן ומניסיונן שלחברות הסחר וליישמו אח"כ במהלכי השיווק שלך במקומות אחרים.
מדוע לא כדאי לעבוד עם חברת סחר
  • הן לא מכירות את המוצר שלך כמוך ומכאןשיכולתן ליצג אותך עלולה להיות נמוכה יותר.
  • המוצר שלך אינו הבייבי שלה ולפעמים הואנדחק למעמד של second best.
  • היא מוכרת מעט מדי או יותר מדי בהשוואהלמה שאתה מייצר או מסוגל ליצר.
  • הן מהוות חוצץ בינך לבין הלקוח הסופי,מסננות את המידע שמגיע אליך מהשוק ומהווה מרכיב חשוב בפיתוח מוצרים חדשים.
  • ההתקשרות בנכם איננה אין-סופית ואתה עלוללמצוא את עצמך ללא קישוריות לשוק חשוב בו אתה פועל כשהקשר בנכם ינותק.

חשוב לזכור! כאשר חברת סחר מפתחת עבורך שוק היא אינה מצפה לרווח מהיר וקל, למרות יתרונותיה היחסיים. כדי לעלות על דרך המלך עם חברת הסחר שלך, עליך להיות מוכן להתקשר לאורך זמן. יהיה עליך להיות שותף לתהליך פיתוח השוק, בעיקר מההיבט המקצועי ולעזור לחברת הסחר להצליח. יהיה עליך לוודא כי לחברת הסחר עמה אתה עומד להתקשר, יש אכן יתרונות באזור הגיאוגרפי או בתחום המקצועי שלך, ושיתרונות החברה עבורך עולים על חסרונותיה.

כדי למנוע אי נעימות תאמו ציפיות מראש, בדוק שיתרונות החברה עבורך עולים על חסרונותיה. רצויי להגדיר תקופת ניסיון או פיילוט מוגבל בהיקפו אשר במידה ויצליחו יהוו את הבסיס להמשך ההתקשרות.

התקשרות עם חברת סחר יכולה להוות קפיצת מדרגה עבור יצואנים קטנים או פתרון יעיל וגמיש עבור יצואנים וותיקים. איתור חברה מתאימה, תכנון נכון של ההתקשרות ותאום ציפיות מוקדם מגדילים את הסיכוי למהלך עסקי לתועלתם ההדדית של שני הצדדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ עסקי ממנכ"ל בעל ניסיון בסחר בינלאומי המשלב הבנה שיווקית ופיתוח עסקי מעמיקים עם ניסיון נוסף בסוגיות מימון, גיוס כספים ועבודה מול בנקים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שפריר גודל

מאת: שפריר גודלחקלאות05/03/151650 צפיות
הודו איננה רק גסטהאוס בשיפולי ההימליה או בגואה ותמונות צבעוניות של השונה והאחר. 70% מהתפוחים שלה מיובאים, כך מרבית ההדרים, התמרים ועוד ועוד. הודו מתקשה לספק את המזון לאוכלוסייתה ולכן מייבאת חלק ניכר ממנו. היצואנים החקלאיים, כמו רבים אחרים בישראל, נוטים בטעות ש"לא לספור" את הודו שנתפסת אצלם כמרוחקת, אקזוטית, עניה ולא מתאימה כשוק.

מאת: שפריר גודלחקלאות11/08/131572 צפיות
עסקים חקלאיים, בין אם מדובר במגדלים, חברות יצוא תוצרת, חברות סטרט-אפ או חברות יצרניות, עשויים ליהנות ממסלולי הלוואות וסיוע שונים העומדים לרשותם בסיוע המדינה וגופים נוספים. במקרים רבים המנהלים אינם מודעים לאפשרויות הללו ומחמיצים את ההזדמנות להסתייע בכלי הסיוע הנוחים הללו. הרשימה הבאה סוקרת בקצרה את אופי מסלולי הסיוע הזמינים כיום.

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13891 צפיות
הנהלת החשבונות היא כלי הבסיס לניהול הכספים של העסק ועל כתפי מנהל העסק מונחת האחריות להביאה למצב בו תשרת אותו ותהווה בסיס לניהול כספי של החברה, תקציב, תזרים ודוחות רווח והפסד מעודכנים

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13996 צפיות
מאמר זה מתייחס למשבר הפיננסי העולמי מנקודת מבטו של העסק הקטן והבינוני ומערכת יחסיו עם הבנקים איתם הוא עובד. אין כאן כוונה לתת הסברים מלומדים על הסיבות למשבר או להתייחס להשפעות הגלובליות והלאומיות של המשבר הפיננסי והמיתון שמתדפק בשער. נחדד מקצת מנקודת המבט של הבנקים על המצב ונחדד את הכלים העומדים בפני מנהלי העסקים כדי להתמודד עם מצוקת האשראי העומדת בשער.

מאת: שפריר גודלשיווק11/08/131121 צפיות
הנטוורקינג הוא טוויית רשת קשרים, שמבוססת על הרחבת מעגלי היכרות אישיים, המניבה לקוחות בטווח הארוך ותומכת בהצלחה העסקית. הרחבת רשת הקשרים נעשית בכל מישור ובכל תחום של חיינו

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/131005 צפיות
פתחת עסק? אתה בוודאי מכיר את הסיפור. כדי לעזור ולשכלל, ולו במעט, את המשא ומתן עם נציגי המכירות המנוסים, המשכנעים האולטימטיביים והעקביים וכדי להגדיל את האפקטיביות של הפרסום שלך, קיבצתי מספר קווים מנחים לפרסום נכון עבור העסק הקטן והבינוני – זה שאין לו משרד פרסום מקצועי שמלווה אותו.

מאת: שפריר גודלעסקים קטנים ובינוניים11/08/13928 צפיות
הכנת תקציר המנהלים היא חלק מתהליך גיוס ההון בחברות הזנק כמו גם בחברות וותיקות יותר, המבקשות להניע תהליך חדש, פרויקט חדש או שיתוף פעולה עם גורם מממן או גורם עסקי אסטרטגי. ברשימה זו אתמקד בתקציר המנהלים מנקודת מבטו של היזם המתחיל, המבקש לגייס מימון למימוש רעיון עסקי שהגה ויזם.

מאמרים נוספים בנושא עסקים בינלאומיים

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים01/11/161458 צפיות
שירותי תרגום על ידי מתרגמים מקצועיים, מאפשרים לקבל תרגום מדויק ונכון, של מסמך. תרגום מסמך משפה אחת, לשפה אחרת, כדאי לבצע בעזרת חברת תרגום, שמעסיקה מתרגמים מקצועיים, שמיומנים בביצוע עבודת תרגום.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים08/11/152372 צפיות
שירותי תרגום עבור ישראלים, מאפשרים לבצע תרגום של מסמך, או תרגום סימולטני של דברים שנאמרים בזמן שיחה. שירותי תרגום מצריכים מתורגמנים ששולטים היטב בשתי שפות שונות (ברמת שפת אם). תרגום מסמך, דורש יכולת גבוהה של התבטאות בכתב, כולל הבנה של מושגים שונים שיש במסמך המיועד לתרגום. תרגום סימולטני, דורש יכולת חשיבה מהירה, ויכולת ניסוח מהירה.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים06/07/151858 צפיות
תרגום עברית אנגלית בראשון לציון, מאפשר לתרגם מסמכים שונים, מעברית לאנגלית, או הפוך. השפה האנגלית, נחשבת כיום לשפה בינלאומית, בגלל הדומיננטיות של ארצות הברית בעולם. בעולם יש כ-400 מיליון אנשים, ששולטים באנגלית ברמת שפת אם.

מאת: Alex Admonעסקים בינלאומיים05/01/151851 צפיות
אם המילים "ספא ים המלח" מעלות בך אסוציאציות של מים חמימים, טיפולים מפנקים ומנוחה מושלמת לגוף ולנפש, אתה מוזמן להכיר את הפן האחר שלהן: הזדמנות להרוויח, והרבה. כיצד? שיווק מוצרי ים המלח בסיטונאות!

מאת: דוד כהןעסקים בינלאומיים26/04/146599 צפיות
מהו רילוקיישן, כיצד הוא משפיע על המשפחה ועל סביבת העבודה, כיצד להערך בצורה טובה לפני ביצוע רילוקיישן, ועוד.

מאת: ישראל סבאעסקים בינלאומיים13/02/148355 צפיות
תרגום עוקב שווה תרגום סימולטני, לא? אז זהו - שלא! חברה שמזמינה שירותי מתורגמנות חייבת לדעת מה ההבדל בין שתי השיטות ומהו השירות היעיל והחסכוני ביותר עבורה. המאמר נותן כמה עצות טובות בנושא.

מאת: שירי נתןעסקים בינלאומיים12/01/148409 צפיות
אוסטרליה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם כיום. מספר עולה של מעסיקים ישראלים מחפשים עובדים בתחומים רבים, החל מהייטק וIT עד למכירות ומלצרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica