חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיור בגיל הזהב

מאת: אהודבריאות גיל הזהב15/08/20131026 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם יש דור שנוגע בכולנו ושהשפיע בדרך כזו או אחרת על מסלול החיים שלנו,הרי שזהו דור גיל הזהב. בני גיל הזהב הם אלו שבנו בעבורנו את הארץ,שיזמו,שחלמו ושכיוונו את מסלול החיים שלנו בדיוק למקום בו הם נמצאים כיום. אך מגיע הגיל בו סגנון חיים עצמאי הופך למורכב ולא פשוט ואו אז יש למצוא פתרון לקשיש שיהלום את אופיו ואת רצונותיו. יש שבוחרים להיכנס למסגרת של בית אבות,יש שבוחרים שירות של עובד זר המסייע להם ויש מי שמעדיפים לבחור בדיור מוגן איכותי. במאמר הקרוב נתמקד בהבדלים בין בית אבות לבין דיור מוגן ונראה מדוע בעבור רבים בית אבות מהווה פיתרון פחות מאיר פנים מאשר דיור מוגן.

ובכן ההבדלים בין כניסה אל בית אבות לבין כניסה למסגרת של דיור מוגן הם רבים ומשמעותיים עד מאד. למעשה,ניתן אף לציין שקשיש שמתאים למסגרת של בית אבות ככל הנראה (ברוב המקרים) לא יתאים למסגרת של דיור מוגן וגם להפך. על אף שאדם מבוגר המתאים למסגרת של דיור מוגן יוכל להשתלב במסגרת של בית אבות אם רק ירצה,סביר להניח שהדבר יסב לו יותר נזק מאשר תועלת ואין כל סיבה בעבורו לבחור להיכנס אל בית אבות אם ביכולתו לבחור להיכנס למסגרת של דיור מוגן. מדוע? ובכן התשובה לכך טמונה בהבדלים בין אופי המסגרות של בית אבות אל מול דיור מוגן. כל אדם בגיל העמידה נמצא במצב אחר משל רעהו,בין אם מדובר במצב בריאותי,מנטאלי או אחר. לחלק מהקשישים,ניהול חיים עצמאיים הוא דבר לא פשוט (בין אם מסיבות בריאותיות ובין אם מנטאליות כאמור) ולכן מסגרת של בית אבות יכולה להתאים להם מאד. בית אבות מאפשר מחיה במסגרת צמודה וקפדנית במסגרתה ידאגו לקשיש לטיפולים הרפואיים להם הוא נדרש,מתן תרופות וכדומה (שירותי בית אבות סטנדרטיים) תוך מספר פעילויות מצומצם למדי שכמעט כל בית אבות המכבד את עצמו מציע במסגרת המקום. מנגד,ישנם קשישים עצמאיים שמתנהלים בכוחות עצמם וחיים את חייהם באופן עצמאי ונינוח,אלא שהם מעוניינים לחיות במסגרת חברתית שתתאים לקצב החיים שלהם ולצרכים שלהם תוך שמירה על העצמאות שלהם. בעבור אותם קשישים בית אבות יהיה מסגרת חונקת ומשעממת ואף גרוע מזאת. למי שמסוגלים לשמור על מסגרת חיים עצמאית,בחירה במסגרת של בית אבות עלולה להוות פגיעה משמעותית באיכות החיים. דיור מוגן לעומת בית אבות,מציע מסגרת פתוחה שכוללת קהילה איכותית של אנשים בגיל העמידה החיים באזור מגורים משותף ונהנים משלל שירותים המוצעים להם על ידי המקום תוך אפשרות לבילויים והנאה בזמן הפנוי. במקום ישנם שירותים רפואיים ואבטחה באופן שוטף כך שלקשישים מתאפשר חופש מחיה רחב ואפשרות לעשות ככל העולה על רוחם תוך שמירה על בריאותם ומבלי צורך לחשוש ולדאוג. מיקום של בית אבות איננו מהווה שיקול משמעותי כשבוחרים בית אבות כזה או אחר,אך כשבוחרים דיור מוגן למיקום יש משמעות רבה. מכיוון שמדובר במקום אליו מגיעים קשישים בעלי אורח חיים עצמאי לגמרי (שלא כמו בית אבות סטנדרטי) יתכן וחלק מהם יעדיפו דיור מוגן הממוקם דווקא במרכז באזור בתי קפה ומוסדות תרבות כך שיוכלו לבלות כראוי. מכיוון שמסגרת של בית אבות איננה מאפשרת חופש פעולה כה רחב,המיקום של בית אבות כזה או אחר איננו קריטי בדרך כלל בעת הבחירה בו. אם כן,הסיבה בגינה ציינו בתחילת המאמר שדווקא בית אבות בדרך כלל איננו מאיר פנים לבאים בשעריו היא כעת ברורה הרבה יותר. בית אבות הוא מקום לקשישים שאינם בעלי אורח חיים עצמאי לרוב ולכן האוכלוסיה שבוחרת במסגרת של בית אבות תהיה לרוב במצב בריאותי או מנטאלי שאיננו הולך יד ביד עם אורח חיים עצמאי של קשישים במצב מנטאלי או בריאותי טוב יותר. לכן בעבור אותם קשישים,בחירה במסגרת של בית אבות יכולה להיות דווקא ירידה באורח החיים במקום העלייה לה הם ראויים בהגיעם לגיל הזה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אהוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אהוד

מאת: אהודטיולי תרמילאים03/12/139358 צפיות
יש אנשים שאוהבים לצאת לטיולים כל השנה, כולל לינה בשטח. עבורם קמפינג זה חלק מהשגרה שלהם. טיילים וותיקים יודעים בדיוק מה הם צריכים לקחת ולקראת ישום שישי הם כבר הספיקו לארוז את כל הציוד הנדרש לקמפינג. מי שרגיל ומנוסה ביציאה לטיולים ולקמפינג, יודע עד כמה חשוב התפקיד של אוהלים איכותיים ואמינים, במיוחד כשבחוץ קר וגשום.

מאת: אהודשיפוצים03/12/131198 צפיות
חדרי האמבטיה ושירותים כהגדרתם הינם חדרי שירותים ותפקידם הוא בעיקר פונקציונאלי. עם זאת, אין שום מניעה שהם ייראו כמו חדרי אמבטיה בבתי מלון 5 כוכבים. כיצד ניתן להעשיר ולשדרג את מראה חדרי האמבטיה והשירותים בביתכם? באמצעות התקנה של חיפוי קיר לחדרי אמבטיה איכותי, אלגנטי וחזק.

מאת: אהודפיסול02/12/138549 צפיות
כיצד מתבטאים השינויים שחלו בעיצוב מצבות בשנים האחרונות? האם מעצבי מצבות מושפעים ממגמות עיצוב בחו"ל? קשה לענות על השאלות האלה ללא לעשות תחקיר מעמיק מדוע אנחנו יכולים לראות שינויים וחידושים בעיצוב מצבות בארץ בשנים האחרונות, עם זאת, קשה שלא להתרשם מהעיצובים המרשימים הנראים בבתי קברות רבים ברחבי הארץ.

מאת: אהודליסינג והשכרת רכב01/12/136968 צפיות
סוכנויות רכב רבות, במיוחד כאלה שיודעות לקרוא את המפה לקראת סוף השנה האזרחית, מציעות דילים משתלמים במיוחד עבור אנשים שרוצים לקנות או להחליף רכב לפני שהשנה מתחלפת.

מאת: אהודריהוט 27/11/131370 צפיות
חדר השינה בבית הוא המקום המפנק והאינטימי ביותר עבור כל אחד מדיירי הבית. זה מקום המפלט האחרון שאליו מגיעים אחרי יום ארוך ומתיש בעבודה או בבי"ס. זה המקום שבו מתחיל ונגמר היום. לכן, אנחנו משקיעים תכנון, זמן וכסף, כשאנחנו בוחרים את הרהיטים ואת התאורה של חדרי השינה השונים בבית. חדר שינה זוגי צריך לענות על הציפיות של בני הזוג, גם אם יש להם טעם שונה והעדפות שונות מבחינת העיצוב שהם אוהבים.

מאת: אהודשיפוצים27/11/131472 צפיות
מהם סילרים ולמה הם מיועדים, אילו סוגים של סילרים קיימים היום בשוק ומהם ההבדלים בין הסוגים השונים של הסילרים

מאת: אהודנישואין13/11/138225 צפיות
כיום מי שרוצה לשלוח הזמנות לחתונה שיהיו מכובדות ונאות זקוק למלאכת מחשבת רצינית כדי שבסופו של יום הוא יוציא תחת ידיו הזמנות לחתונה שיהיו בלתי נשכחות ממש כמו החתונה עצמה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191816 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197121 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191644 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191613 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191850 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181164 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181330 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica