חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיבוכים ותופעות לוואי של זריקות

מאת: ישראלבריאות ורפואה כללי19/08/201310283 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים אחרונות מערכת בריאות בישראל נמצאת במצוקה כספית ומצוקת כוח אדם סיעודי כרוני . הבעיתיות הזאת הולכת וגוברת משנה לשנה. ומה הפיתרון ???

פיתרון שמציעות קופות החולים ומער' הבריאות הם לא פחות ולא יותר - ביצוע פעולות סיעוד ע"י מטופל עצמו או בני משפחתו.

(למשל : התרחבות שרותי סיעוד הביתיים Home care  nursing המקובלים בארה"ב ואירופה).
ביצוע פעולות סיעוד דורשות ידע ומיומנות מסוימת על מנת לא להזיק למטופל ולעשות את פעולה הנכונה ,הטובה והאיכותית ביותר). קופות חולים חוסכים  בתקנים של אחיות וכוח אדם ומציעות שרותי "הדרכה" למטופל לביצוע פעולות סיעוד באופן עצמוני.
אחות שלומדת מקצוע כ4-5 שנים, עם סטז' והתנסויות ועם כל זאת בתחילת עבודתה - היא מבצעת פעולות סיעוד (אותה זריקה פשוטה !!) בהשגחה של אחיות ותיקות יותר. ומהמטופלים ומהמשפחות דורשים מהם להיות מקצועיים ב 10 ד' הדרכה.

ביצוע זריקה ע"י מטופל עצמו או בני משפחתו... קיצור דרך של הממסד הרפואי. האם אתם מוכנים נפשית ופיזית לזה ?

הנה רשימה קטנה של סיבוכים של הזרקה לא נכונה ותופעות לוואי של מטופלים שפנו אלינו ואגב גם מופיעים בספרות:

· המטומות (שיטפי דם תת עוריים)

· בליטות

· הסננה

· אבצס (מורסה)

· פגיעה בקצוות עצבים

· וכו'

המטומה (שטף דם) -  תופעה (סיבוך של זריקה) ידוע בד"כ לאחר זריקה לא נכונה שפוגעת בכלי דם בתוך הרקמה.תוצאה מכך  ישנה פגיעה בדרגת חומרה שונה לכלי דם , שריר או רקמה תת עורית שבה ניזרקה התרופה.בעיה יכולה גם להחמיר בעת ביצוע הזריקה עצמה - מהירה מדי (תרופה לא יכולה להספג באופן אחיד עכב כך, יש לחץ תמידי על כלי דם והרס). גם תזוזת מחט בזמן זריקה יכולה לגרום לדימום והמטומה.המטומה קטנה - לא דורשת טיפול מורכב. בשלבים ראשונים רק מעקב. במקרה שאזור הדימום הולך וגדל יש לפנות במיידי לרופא.

הסננה לאחר זריקה עצמית (או בליטה) -  סיבוך ידוע לאחר זריקה  לא נכונה תוך שרירית או תת עורית. מאפיין עיקרי של ההסננה - בליטה קשה באזור הזריקה עם מרקם אופייני וגבולות. בד"כ זה נוצר כתוצאה של ביצוע זריקה מהירה ובאזור הלא נכון. תרופה (חומר כימי) לא מספיקה להספג וגורמת לפגיעה בריקמות סמוכות , נוצר תהליך דלקתי שמעכב המשך ספיגת התרופה.
בד"כ ההסננה או הבליטה ניספגת ללא טיפול,אך גורמת להרבה אי נוחות למטופל כגון :
חום (מקומי או כללי), כאבים, גירוד חזק ותחושת לחץ.
בחלק מהמקרים ההסננה יכולה להפוך לאבצס (כיס מוגלתי) וטיפול באבצס יכול לכלול טיפול אנטיביוטי ממושך עד להתערבות כירורגית.

הרס של קצוות עצבים -   סיבוך של זריקה ידוע . ניגרם בד"כ עכב מס' סיבות. אחת מהם בחירת אזור הזריקה לא נכון וכתוצאה מכך פגיעה ישירה ע"י מחט וקרע של עצב.סיבה הנוספת היא הרס של עצב ע"י חומר כימי שנימצא בתרופה בזמן ביצוע הזריקה באזור הלא נכון ובטכניקה לא נכונה יכולה להרוס את כלי הדם המזין את העצב או ליצור לחץ מתמיד על העצב. תהליך הזה גורם להרס של העיצבוב .
טיפול בפגיעה עצבית מאוד מורכב וממושך. יכול לכלול טיפול ממושך ע"י ויטמין B או/ו טיפולים פיזיוטרפיים.

תגובה אלרגית -   סיבוך שיכול לקרות . חשוב לדעת: תגובה אלרגית דורשת טיפול מיידי ולפעמים (אם זו תגובה חזקה) גם פעולות החייאה.סימנים של אלרגיה קלה לאחר ביצוע זריקה: אודם,גירוד,דלקת ונפיחות. תגובות חזקות יותר נלוות בנזלת חזקה, פריחה, קושי וקושי בנשימה עד לאיבוד הכרה.בתגובה אלרגית קשה ישנו צורך בפינוי מיידי לבית חולים.בדר"כ התגובה תקר בפעם השנייה של ביצוע הזריקה. בפעם הראשונה הגוף מפתח נוגדנים ובפעם השניה הנוגדנים פועלים ומפתחים תגובה אלרגית.

סיבוכים האלו ניתן למנוע ע"י שימוש בשרות של אחות פרטית , בעלת נסיון בביצוע זריקות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל

מאת: ישראלמחלות לב27/10/139158 צפיות
מאמר העוסק בתרופות מדללות דם ביחוד קומדין COUMADIN.המאמר מסקר את התרופה ,שימוש,והצורך בניטור ומעקב של רמת התרופה בדם.

מאת: ישראלמחלות לב08/07/132204 צפיות
ניתוח לב פתוח אחד הארועים הכי לא צפויים שנוחתים עלייך ביום בהיר אחד, לרוב מדובר בניתוח מעקפיים אך בניתוח מסתמים מרבית הניתוחים הם יזומים ומתוכננים מראש.זה מתחיל בעבודה, בזמן נהיגה או באירוע עם כאבים בחזה ,לחץ ותחושה רעה, ישנם כאלה אשר מסתובבים מס' ימים עם התחושה הזאת ומרגישים עייפות וחולשה בהליכה או עלייה במדרגות עד שמגיעים לרופא או למיון כי הכריחו אותם או המליצו להם. ישנם כאלה שמגיעים במסגרת בדיקות לחדר כושר ומשם הם מגיעים לצינטור ואף לחדר ניתוח בעל כורחם. יש לציין שהאחרון הוא מקרה הכי טוב מבין השאר משום שזה יזום והלב אינו נפגע ותהליך ההחלמה מהיר יותר.

מאת: ישראלבריאות גיל הזהב12/05/139871 צפיות
רפואת הקשישים מאופינת בריבוי מחלות ,בשינוי אופי וסימני מחלות, בעלייה בשכיחות המחלות ובהמשכן. ישנה ירידה קוגנטיבית ופגיעה בחושים. התוצאות בקרב קשישים אלו באות לידי ביטוי בירידה תפקודית ובאובדן העצמאות בחיי היום יום. אלה מביאים לצורך הולך וגדל באשפוז בטיפול במוסדות או בעזרה מתמדת בחיי היום יום. מדינת ישראל היא המדינה המובילה בתחום הטיפול הסיעודי הממושך בקשישים. שיעור המטופלים בקהילה ובמשק הבית גבוה במיוחד 86.5% מסך המטופלים הסיעודים לעומת 50.7% בממוצע במדינות ה OECD (ארגון מדינות מפותחות).

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223110 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213616 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201779 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica