חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין תעבורה

מאת: רוני מיכאלדיני תעבורה25/08/20139173 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בישראל מסיימים בכל שנה כמה מאות סטודנטים את הפקולטה ללימודי משפט. מקצוע עורך הדין, ובמיוחד לעורכי דין עצמאיים, אינו מחייב פרישה לגמלאות כמו בשאר המקצועות.

כל אחד מהבוגרים יכול לבחור לעצמו את תחום התמחותו ובעתיד שירותיו ללקוחות. יש תחומים רבים בתחום עריכת הדין ויש כאלה שבוחרים להיות עורך דין תעבורה.

עיקר העיסוק של עורך דין תעבורה היא הגנה על נהגים שהוגשו כלפיהם תביעות על עבירות תנועה, מחנייה במקום אסור ועד לתאונת דרכים, לא עלינו.

יש מקרים רבים בהם מוגש על ידי שוטר דו"ח לנהג שעל פי דעתו עבר עבירת תנועה. בפני הנהג עומדות כמה אפשרויות. האחת לשלם את הקנס הקבוע בחוק לגבי עבירה כזו,  השנייה לעמוד למשפט בגין העבירה ולהופיע בפני השופט ללא עורך דין תעבורה ובמקרה שהעבירה חמורה יותר לשכור את שירותיו של עורך הדין שייצג אותו בפני השופט.

בחלק מעבירות התעבורה יש בנוסף לקנסות גם נקודות חובה ומי שצובר מספר נקודות נאלץ לעבור קורס נהיגה מזורז שעצם ההשתתפות נרשמת בתיק הנהג במשרד התחבורה.

עבירה החוזרת על עצמה במרבית הערים בארץ היא עבירת החנייה שלא במקום המיועד לכך. רבים מבין האנשים המגיעים לערים הם תיירי פנים שבאים להתארח במלונות שאין בהם חנייה מסודרת ועל האורחים לחפש מקומות חנייה פנויים.
גם במלונות בירושלים קיימת הבעיה. רבים מבין האורחים המגיעים נאלצים לחנות ברחובות הסמוכים למלון בו הם מתארחים ולעיתים הם חונים במקומות שאינם מיועדים לכך. פקחי העירייה רושמים להם דוחו"ת.

מאחר והאורחים הם אינם תושבי ירושלים חלקם משלמים את הקנס וחלקם בוחרים לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה כדי שזה יסביר בבית המשפט בשמם שלא הייתה להם כל ברירה מאחר ובמלונות בירושלים מצב החנייה הוא בכי רע.

עורך דין תעבורה העומד בפני שופט ושוטח בפניו את טענות הלקוח שלו ומחזק אותן בפסקי דין קודמים ובתקנות החוק יכול להפוך את התיק והשופט יזכה את הלקוח שלו. אדם שניגש באופן עצמאי לבית המשפט ואינו בקיא בכל רזי תקנות המשפט יכול  להגיד דברים שמן הראוי היה שלא יאמרו וזה עלול לעלות לו בתוצאות המשפט.

נושא חשוב וכאוב הוא מצב בתי המשפט לתעבורה. כמות התיקים הנפתחים מדי שנה כנגד נהגים היא אדירה ומספר השופטים שיושבים על כס המשפט יחסית אליהם קטן ביותר. לפעמים תיק תעבורה פשוט יחסית עד להכרעת הדין בו יכולות לעבור שנים.

שיטת המשפטים בישראל היא מסורבלת ואינה יעילה. בין דיון לדיון יכולים לעבור חודשים ובמקרה שצריך להזמין עד הזמן לא עומד לטובת הנתבע. העד יכול לשכוח פרטים קטנים אבל חשובים. גביית העדות צריכה להיעשות קרוב ככל האפשר לאירוע העומד לדיון בבית המשפט. מחוסר כח אדם הדברים נדחים והם גורמים לסחבת.

סיבה זו מביאה לעיתים להחלטה של הנהג לשלם את הקנס אף שהוא יודע כמעט בוודאות שהוא אינו אשם בעבירה אותה מאשים אותו השוטר.

ברוב המקרים כשנהג נעצר על ידי שוטר תנועה על עבירה שבעיני השוטר הוא ביצע מיד מתחילים התירוצים. לא דיברתי רק החזקתי את הטלפון, יש לי דיבורית, אמא שלי התקשרה והודיעה לי שהיא בבית חולים ויש עוד תירוצים רבים ומשונים.

עבירת תנועה שנהגים רבים עושים והיא בנוסף להיותה עבירה המחייבת דו"ח שנושא בחובו גם הורדת נקודות היא נסיעה על שול הדרך.

בכל שנה מתווספות מכוניות רבות לכבישי הארץ וישנם כבישים שבשעות מסוימות התנועה בהם היא איטית ויש פקקי תנועה. נהגים רבים, חסרי סבלנות ופורעי חוק, יוצאים מהשיירה ודוהרים על גבי השול הימני ובצומת הם משתלבים בין המכוניות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157018 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156034 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182177 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/171597 צפיות
שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161633 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152365 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152455 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151954 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152545 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica