חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הוכחת תאונת פגע וברח עם אופנוע

מאת: עו"ד רונן פרידמןפסקי דין08/10/20131258 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לטענת התובע עת חצה כביש, נפגע באירוע תאונת דרכים אופנוע ונגרמו לו נזקי גוף. מאחר והנתבעים הכחישו מעורבות בתאונה, הוגשה התובענה גם כנגד הנתבעת 3 - היא קרנית - הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. התובענה הוגשה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975
נטען בכתב ההגנה כי כי הנתבע 1 כלל לא היה מעורב בתאונת הדרכים הנטענת. במצב דברים זה, פוצל הדיון לברור שאלת חבות מי מהנתבעות לאירוע.

בית המשפט ציין כי עניין הנטל בעניין זה, מובן כי הנטל הינו על הטוען כי כך הם פני הדברים, אלא שהטוען - הוא התובע - אינו נקי מספיקות בעצמו, ולפיכך, אף צירף את קרנית.

אמנם התובע לא ראה את פרטי מספר כלי הרכב המעורב, אך התובע כן הבחין בפרטי רכב מסוימים: כי מדובר בטנדר, (אפילו אראה בציון שם היצרן - מיצובישי - עובדה המתבררת רק בשלב מאוחר יותר מאחר ולא עלתה במסגרת ההודעה שנגבתה מהתובע בסמוך לתאונה).

בע"פ 182/71 (מוזכר בספרו של י' קדמי, על הראיות (מהדורה משולבת 2003) 517), רשם אלמוני, שהיה עד לתאונת דרכים, את מספר המכונית שהייתה מעורבת בתאונה. ביהמ"ש קבע, כי למרות שהעד נותר אלמוני ולא זומן להעיד, יראו בפתק ככזה הקביל כראיה.


בנסיבות המקרה דנן, אמנם לא נותרו בידנו הפתקים שנמסרו לתובע או הרישום שביצע בפלאפון, אך אין להתעלם מעצם העובדה ולפיה, אלה נמסרו לו במסגרת אירוע מרגש. לפיכך, יש לראות במספר הרכב, המוצא ביטויו בהודעת התובע למשטרה וכן בדו"ח הפעולה, כאלה שנמסרים לשוטרים על ידי התובע באמצעות אחרים למעשה וכאלה הקבילים כראיה.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד רונן פרידמן

מאת: עו"ד רונן פרידמןנזיקין07/03/147988 צפיות
מה גובה הפיצויים בגין אשפוז סיעודי לאחר תאונת דרכים ?

מאת: עו"ד רונן פרידמןפסקי דין06/10/131151 צפיות
מה הדין במקרה של תאונת דרכים בזמן עבודה עם רכב מהעבודה ?

מאת: עו"ד רונן פרידמןחוק ומשפט - כללי06/09/131105 צפיות
האם רשאי בית המשפט לפסוק שכר טרחה שונה משכר הטרחה שסוכם מראש בתביעות בגין ליקויי בניה שהסתיימו בפשרה ?

מאמרים נוספים בנושא פסקי דין

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין24/08/222276 צפיות
צו הריסה שלא בוצע – מה זה בדיוק אומר? ובכן, ממש כפי שזה נשמע, צו הריסה שלא בוצע הוא צו הריסה שניתן על פי דין, אך מסיבות כלשהן לא הגיע לכדי ביצוע ולכן המבנה שעבורו הוצא הצו עדיין עומד על תילו וטרם נהרס. במרבית המקרים, הגדרה זו מתייחסת למצב בו בעל המבנה שנגדו הוצא הצו קיבל הוראה במסגרת הצו, לבצע את הריסת המבנה בעצמו, אך נמנע מכך. במילים הכי פשוטות, אדם בנה מרפסת שלא כדין ובעקבות זאת, הוציאה הרשות המקומית צו הריסה להריסת המרפסת והגישה אותו לאותו אדם בכדי לחייב אותו להרוס את המרפסת. הצו מורה במפורש על הריסת המרפסת ואף מגדיר מסגרת זמנים לביצוע ההריסה, אך מהסיבות שלו בחר אותו אדם שלא לבצע את הצו.

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין19/08/211774 צפיות
מפרטים אחידים ותיקון 34 לחוק רישוי עסקים אז ככה,לאורך שנים רבות לא הייתה אחידות בדרישות גורמי רישוי מעסקים שונים הטעונים רישוי על פי אותו פריט רישוי. על מנת למנוע שונות ורגולציה עודפת ובעקבות המלצות “ועדת הבר” משנת 2006, הוחלט כי רשויות הרישוי ונותני האישור ינסחו “מפרטים אחידים” לסוגי העסקים. כך, בעל עסק מראש יוכל לדעת מראש מה יידרש ממנו על מנת לקבל רישיון עסק.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןפסקי דין15/11/201397 צפיות
בג"צ דחה העתירה נגד מאחז עיבל בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ דחה בימים אלו עתירה נגד פינוי מאחז עיבל ועוד כמה מאמרים שכתבתי: עו"ד נועם קוריס – כותב ב THEMARKER עו"ד נועם קוריס - כותב על תביעות ייצוגיות - כותב באתר המאמרים המשפטיים נועם קוריס עו"ד העתירה הופנתה כלפי צעדים שנקטו המשיבים לפינוי העותר ממאחז שהוקם ללא היתר באזור הר

מאת: רונית אלפסיפסקי דין20/11/191467 צפיות
סווגה של פעולה, או של עסקה נקבע על פי סממנים חיצוניים ועל פי מבחנים שונים, אשר על פיהם יש וניתן לסווג את אופיה של אותה פעולה וסווגה של אותה עסקה. ברם בדרך כלל המבחנים אינם חד - חד ערכיים ויש מקרים בהם המבחנים בגין אותה פעולה מצביעים על סווג כפול. כך למשל בסווג פעולה למישור ההוני או למישור העסקי, למישור הפרטי או עסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ועוד. בעיתות כאלה מופעל מבחן על – מבחן גג והוא "מבחן הכוונה".

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין05/09/191310 צפיות
ההתיישנות גברה על השימוש בהעדרו של היתר אין שימוש שלא הותר על-פי ההיתר, קרי - אין שימוש חורג, ומשכך לא מתקיימת עבירת השימוש על-פי סעיף 204 לחוק. האם כאשר לא ניתן להרשיע אדם בביצוע עבודות בנייה ללא היתר בשל התיישנות, ניתן להרשיעו בעבירה נמשכת של שימוש בנכס שנבנה ללא היתר? ביהמ"ש לעניינים מקומיים משיב על כך בשלילה.

מאת: רוי ורלפסקי דין25/01/191309 צפיות
אתה צריך לקחת את המקרה פגיעה אישית קל. לא משנה איך המקרה שלך הולך, לקחת מישהו למשימה על רשלנות שלהם הוא יותר מוצדק. מאמר זה נותן לך כיצד להתקרב מקרה פגיעה אישית.

מאת: רוי ורלפסקי דין17/01/191331 צפיות
האם אתה חושב על לשים את הכסף שלך לתוך השקעות נדל"ן? ראית את החברים שלך עשה רווח עם זה. אתה יכול לעשות טוב אם שמעתם על. זה רק לוקח קצת ידע. השתמש בעצות אלה כדי לקבל התחלה מוצלחת על ההשקעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica