חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפלקסולוגיה (גם) לנפש

מאת: יעל בן-דודרפואה משלימה08/10/2013827 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רפלקסולוגיה, מהיותה שיטת טיפול הוליסטי, מתייחסת לאדם כשילוב של גוף ונפש.
לכן, היא לא מתמקדת רק באבחון בעיות פיזיות ובטיפול בהן, אלא גם באבחון מבנה ומצב נפשי, של המטופל, מתוך מטרה להעניק לו טיפול יסודי, מקיף ומועיל.
באבחון אפשר לראות, לדוגמא, סימנים לרגשנות, נטייה להתנהגות קורבנית, תחושת חסר בקיום וביציבות של הדברים הבסיסיים בחיים, עניינים הקשורים לדימוי האישי וכן הלאה.

כאשר מטופל מגיע לטיפול ראשון, מתוך סדרה, המטפל מתשאל אותו בנוגע למצב הבריאותי שלו, בהווה ובעבר ואח"כ בוחן את כפות רגליו. המטפל דולה מידע מהמבנה, הצבע, המרקם והטמפרטורה שלהן, ושל החלקים השונים בהן, מלבן מידע זה עם המטופל ובשיתוף איתו מגבש תוכנית פעולה, שתכלול טיפולים מותאמים ואולי גם שיעורי בית.

המציאות שלנו משתנה וכך גם מצבנו הגופני והנפשי. אי לכך, בכל מפגש יש לבדוק ולחפש שינויים כאלו. סביר להניח, שאצבע ארוכה לא תתקצר, פתע פתאום, ועצם בולטת לא תתכנס לה פנימה, אבל הצבע, המרקם והטמפרטורה יכולים גם יכולים להשתנות, לספק מידע חשוב ולעזור לכוונן את הטיפול ולהתאים אותו למצב החדש.

לטיפול, בתוך סדרה, יש אפקט מצטבר ולכן טוב יהיה כי מטופל יראה, בטיפול, לא רק פינוק ליום חופשה או יום הולדת, אלא תהליך, בו כל טיפול מחזק ומעמיק את ההשפעה המבורכת, עליו.

הרפלקסולוגיה מתאימה לטיפול גם בתינוקות, ילדים ונוער.
הודות לכך שכף הרגל מספקת מידע בעצמה, ניתן להבין את מצב המטופל, גם אם הוא לא יודע או מתקשה לתאר אותו, להסביר או לענות על שאלות.
בגילאים צעירים, בד"כ, השפעת הטיפול תהיה גם מהירה וטובה יותר, כיוון שבגיל צעיר אנו פתוחים יותר לשינויים ודפוסים בעייתיים טרם התקבעו אצלנו.
אצל מבוגרים, לעומת זאת, הרוגע בזמן הטיפול הפיזי, יכול לעזור להפנים את מה שדובר קודם ולעזור להגיע לתובנות והארות לגבי חייהם.

בכל גיל שהוא, עיסוי כפות הרגליים לכשעצמו, משחרר סטרס ומרפה מתחים וכך מאפשר תפקוד תקין יותר של הגוף, על מערכותיו השונות. זאת בנוסף, לעבודה הממוקדת על איברים או מערכות בעייתיים ופעולה לשיפור מצבם, ובתוך כך שיפור מצב הגוף כולו.

יתרון נוסף, שיש לטיפול הרפלקסולוגי, הוא בכך שהוא מתאים גם לאנשים שטיפול מגע (כמו עיסוי ושיאצו), מעורר אצלם חשש ורתיעה, מסיבות שונות. גם מי שאינו אוהב מגע, בדרך כלל, יכול להרגיש נוח עם טיפול בכפות הרגליים, שנתפסות כאיבר רחוק ופחות אינטימי למגע.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל בן-דוד

מאת: יעל בן-דודדיאטה ותזונה06/12/13982 צפיות
מהו המובן האמיתי והנכון של דיאטה, שהוא שונה מאוד מהמקובל בתפיסה של הציבור הרחב.

מאת: יעל בן-דודרפואה משלימה27/08/13969 צפיות
מאמר המשך העוסק בטיפולים האפשריים בעצירות, תוך הסבר על כל טיפול וטיפול.

מאת: יעל בן-דודרפואה משלימה22/08/13881 צפיות
מאמר ראשון, מבין שניים, העוסק בהגדרה של עצירות, בנזקיה ותיאור הגורמים לה.

מאת: יעל בן-דודרפואה משלימה13/08/13792 צפיות
מאמר קצר על מהי רפלקסולוגיה, אופן פעולתה, מקורותיה ולמה היא טובה לנו

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213888 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201537 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201449 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201342 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191629 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica