חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לעלות על הסוס: לימודי רכיבה טיפולית

מאת: מיכל זרכיבה טיפולית10/10/20132291 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרבה פעמים יוצא לנו להשתמש במשפט "לעלות על הסוס", והוא מתייחס לכך שלא משנה כמה פעמים נופלים, צריך ואפשר לעלות חזרה ולהמשיך בדרך. לימודי רכיבה טיפולית נותנים משמעות חדשה למשפט הזה, משום שהם עוזרים לבעלי נכויות ומוגבלויות את האפשרות להרגיש שווים, כאילו יש להם רגליים להשתמש בהן ואת האפשרות ליפול ולעלות חזרה- דבר שאחרים לוקחים כמובן מאליו.

רכיבה על סוסים מתאימה לא רק לאנשים עם נכויות או מוגבלויות ולא רק לצורכי שיקום. היום אפשר לשלוח גם תינוקות לרכיבה על סוסים כדי לעזור להם בעבודה על פיתוח המוטוריקה והקואורדינציה. אבל למרות שהרכיבה מתאימה לכל הגילאים ולכל סוגי האוכלוסיות, עד היום היא מוכרת כעניין טיפולי בעיקר.

לימודי רכיבה טיפולית מתאימים לאנשים שאוהבים בעלי חיים, לעבוד איתם ולטפל בהם, אוהבים לעבוד עם ילדים ומרגישים שעזרה וטיפול באנשים היא משהו שהם צריכים להפוך לשליחות וקריירה.

מלבד כל זה, יש מוסדות לימוד שיש להם דרישות ותנאי סף לקבל ללימודים, כמו ניסיון בטיפול בסוסים או רכיבה עליהם. מצד שני, אפשר למצוא מוסדות לימוד שמקבלים את כולם, ללא תנאי סף מיוחדים. אם אתם רוצים ללמוד במקום מקצועי, כדאי לבחור בזה שיש לו דרישות קדם.

לימודי רכיבה טיפולית כוללים לימודים עיוניים בתוך כיתה, וכל השאר מתבצע בחווה מיוחדת של סוסים. אם אתם רוצים ללמוד את התחום ולהימנע משיבושים בלימודים המעשיים, כדאי לבחור במוסד לימודים שהבעלים שלו הוא לא הבעלים של החווה, כי אז עלולים להיווצר ניגודי אינטרסים בין צרכי החווה לצרכי הלימודים.

ללימודים בתחום הרכיבה הטיפולית  אין פרק זמן קבוע, וזה תלוי אם בחרתם במסגרת לימודים רצופה או אם בחרתם במסגרת לימודים שפועלת לפי שעות לימוד אקדמאיות, כולל חלוקה לסמסטרים. אם הגעתם בלי ניסיון עם סוסים, לרבות רכיבה, הלימודים יכללו גם את זה ועל כך תקבלו גם תעודה של מדריך רכיבה, בנוסף למדריכי או מאמני רכיבה טיפולית.

החלק המעשי בלימודים כולל היכרות עם החווה, רכיבה, הציוד והאביזרים שנחוצים לרכיבה טיפולית, אימון הסוסים לרכיבה המיוחדת, וטיפול באוכלוסיות עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים.

החלק העינוי של הלימודים כולל שיעורי אנטומיה, פתולוגיה, פסיכולוגיה, פיזיותרפיה, יציבה וכמובן נושאים נבחרים מעולם הווטרינריה, ההדרכה והרכיבה.

כדי לצאת לשוק העבודה מהר יותר, ועם ניסיון מעשי, כדאי לקחת חלק בפעילויות שונות, להתנדב או לעשות סטאז'. שווה לבדוק אם המקום בו בוחרים ללמוד מסדר עבור התלמידים התנדבויות או סטאז'ים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל ז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל ז

מאת: מיכל זבידור ופנאי - כללי27/11/143069 צפיות
משחקי קופסא הם המשחקים הכי טובים לילדים ביום סגרירי של חורף. כשהם תקועים בבית, אתם יכולים לשחק יחד איתם, והם גם יכולים להזמין אליהם חברים הביתה למשחק חברותי.

מאת: מיכל זצילום30/10/143544 צפיות
צילום אישי צריך להרגיש אישי, וכמובן גם להיות אסתטי ויפה ולהציג את שמחת החיים וכל הרגשות המציפים את האנשים בתמונה. בעזרת צילום מקצועי בקריות, יכולים תושבי האזור להשיג אלבומים אישיים נפלאים.

מאת: מיכל זאומנות - כללי14/10/143795 צפיות
מי שבאמת רציני לגבי קריירה בתעשיית הבידור צריך קודם כל להשיג אמרגן או משרד שייצג אותו, ימצא לו עבודות וידאג לאינטרסים שלו.

מאת: מיכל זתיירות ונופש - כללי30/09/144038 צפיות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

מאת: מיכל זמחשבים וטכנולגיה - כללי17/09/144123 צפיות
יש הבדל מהותי בין תחזוקה של מחשבים לבין תיקון מחשבים, ולא רק בעבודות עצמן שמבצעים הטכנאים. הנה הפרטים.

מאת: מיכל זעסקים - כללי17/08/144465 צפיות
כרמיאל היא עיר אומנם קטנה יחסית, אבל יש בה את כל השירותים ובתי העסק שהתושבים צריכים, וזה כולל חנויות פרחים שבהן אפשר לקנות עציצים, זרי פרחים ועוד. כמו כן, משלוחי פרחים בכרמיאל הם שירות נפוץ.

מאת: מיכל זטיולים בארץ15/07/144357 צפיות
חופשה בטבריה היא בין החופשות היחידות שיכולות להציע המולה ואנרגיה של עיר ובו זמנית גם רוגע ושלווה. רוצים גם וגם? טבריה היא המקום בשבילכם!

מאמרים נוספים בנושא רכיבה טיפולית

מאת: sharondan80רכיבה טיפולית13/01/152660 צפיות
רכיבת סוסים היא סוג של ספורט קליל ואהוב, שעבור רבים מהווה סמל לשחרור אמתי. כיום, רכיבה מהווה אלטרנטיבה פופולארית בהחלט לטיולי שטח, כאשר רבים וטובים מעידים כי הדרך הטובה והאותנטית ביותר לחוויית שטח, היא רכיבה.

מאת: יובל רכיבה טיפולית14/10/131947 צפיות
רכיבה טיפולית - לרכב כל הדרך אל המכללה !

מאת: יובל רכיבה טיפולית22/09/132027 צפיות
לימודי רכיבה – רפואת הנפש, הרוח והגוף

מאת: yakovco51רכיבה טיפולית22/01/138564 צפיות
רוצים להתפנק? הגעתם למקום המתאים. למה שלא נדבר לרגע אודות כיף אמיתי. לא מדובר בארוחה מוצלחת, כמו כן לא על כוס שמפניה טובה ואף לא אודות צימר חלומי. אלא על פינוק איכותי המכיל בו מגע, אוירה, והרבה צמרמורת מהסוג הטוב ביותר. כיף איכותי משיגים אך ורק באמצעות ספא במרכז המדינה.

מאת: penglרכיבה טיפולית25/01/119199 צפיות
חוות סוסים במרכז מספקת מגוון רחב של סוגי רכיבה בין היתר גם רכיבה טיפולית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica