חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חברת טבע מפטרת עובדים

מאת: גיא חזןשוק ההון15/10/2013952 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
בימים האחרונים החלה התקשורת לפרסם ולעסוק בתוכנית פיטורים רחבה בחברת טבע (כ – 5,000 עובדים ברחבי העולם מתוכם 800 בישראל) ובחברת בזן (בתי זיקוק, כ – 240 עובדים). כמובן שהתקשורת "חגגה" על החדשות הרועשות אך יותר מכך "חגגו" פקידי שלטון \ פוליטיקאים ולצידם גם בכירים בהסתדרות העובדים.

כל חברה עסקית שנמצאת בקשיים מוצאת לנכון לפטר עובדים. במרבית המקרים העובדים מהווים את סך ההוצאה הגדולה ביותר של העסק ולכן קיצוץ במצבת כוח אדם יכול להביא לחיסכון רב.

יש חברות שבוחרות שלא לפטר או לפטר מעט ובמקביל לקצץ בשכר העובדים וגם זו דרך לחסוך כסף.

המוקד לדיונים סביב עניין הפיטורים בחברת טבע נוגע לרווחיות החברה. אם במקרה של בזן (בתי זיקוק) החברה אכן מפסידה (כ – 740 מ' ש' בשנת 2012) ולא מצליחה להעביר את הביזנס לפסי רווחיות נאותים הרי שבמקרה של חברת טבע המצב שונה. חברת טבע מוכרת מעל 75 מיליארד שקל בשנה ועל זה רושמת  רווח נקי של מעל 7 מיליארד שקל (דוחות שנתיים 2012).

ובכן, צעדי התייעלות יוצאים לפועל כאשר הנהלת החברה מזהה האטה ברווחיות בעתיד. כל הדיון הכושל לדעתי סביב העובדה שטבע היא חברה מרוויחה רק מוריד מערכו של הטוען כך.

מי ערב שטבע תמשיך להרוויח בעתיד? האם אין באחריות הנהלת החברה לדאוג שהחברה תמשיך להרוויח ולהציג ביצועים עסקיים כפי שבעלי המניות מצפים ממנה?

ידוע כי כל עסק דואג להשיא רווח ובמיוחד עסק שרווחיותו נפגעת בוחן אלטרנטיבות הן בפן ההכנסות והן בפן ההוצאות לשם שיפור הרווחיות. הנתון כי החברה מרוויחה מיליונים (במקרה של טבע זה אפילו מיליארדים) עקר מיסודו מאחר ויתכן שהעסק נמצא בדעיכה והרווחיות יורדת והמשך הפעילות העסקית ללא שינוי ידרדר את העסק לסף פשיטת רגל. אולי לא היום, אך ללא נקיטת פעולות מונעות יתכן וזה עלול להגיע תוך מספר שנים. כל עסק מעוניין למנוע הגעה לנקודת האל חזור.

עובדה נוספת היא שכאשר חברה מרוויחה וצומחת אז היא גם מגייסת עובדים נוספים. התפתחותה של חברת טבע לאורך השנים הועילה מאוד למשק הישראלי – הן בפן העובדים הישירים בחברה והן מעגלי העסקים סביב טבע המעניקים לה שרותים שונים. האם מתנגדי הפיטורים לוקחים בחשבון אפשרות שטבע פשוט תוציא את פעילותה מישראל כתוצאה מלחץ על ההשתלטות על עסקיה מצד ההמון? או הפוליטיקאים? האם ניתן לדמיין מה יקרה לכמות גדולה יותר של מפוטרים? על מאות עסקים נותני שרותים לטבע בישראל?

בשורה התחתונה בידי חברה טבע (וכל חברה עסקית אחרת) הכוח והידע להחליט האם יש צורך בקיצוצי כוח אדם לאור המתרחש בעסקיה והעיסוק ברווחי החברה כלל אינו קשור לפעילות הנוכחית.

 



תגיות המאמר: פיטורים, טבע


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193017 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910535 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183229 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181313 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181374 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214075 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910535 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193001 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica