חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אחוזי נכות נפשיים בתביעה המוגשת כנגד קצין התגמולים

תקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות מפרטות שלושה סוגים של אחוזי נכות  נפשיים , בגין שלוש סוגי נכויות נפשיות שונות . מקום בו איש כוחות הביטחון מגיש תביעה בגין פגיעה נפשית לקצין התגמולים ולאחר שנקבע קיומו של קשר סיבתי עומדת בפני הוועדה הרפואית האפשרות לקבוע לנפגע העומד לפניה את אחוזי הנכות לפי אחת מן החלופות הבאות .

  • סעיף 33 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות
  • סעיף 34 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות .
  • סעיף 34 א' לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות.
  • סעיף 34 א' לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות

    סעיף 34 א' לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות מוקדש כל כולו אך ורק לתסמונת בטר חבלתית , או בשמה האחר פוסט טראומה. מקום בו נמצא בפני הוועדה הרפואית נפגע אשר קצין תגמולים באמצעות מומחה מטעמו קובע כי נפגע סובל מפוסט טראומה על הוועדה הרפואית לקבוע לאותו נפגע את נכותו הנפשית לפי סעיף 34 א' כאמור.

    התקנה מפרט מספר דרגות של נכויות מ5 אחוזי נכות לגבי הפרעה מזערית , 19 אחוזי נכות לגבי נכות עם הפרעה עם הגבלה בינונית , 30 אחוז נכות לגבי הפרעה עם הגבלה ניכרת , 50 אחוזי נכות לגבי הפרעה עם הגבלה קשה , 70 אחוזי נכות לגבי הפרעה עם הגבלה קשה ופגיעה בבוחן המציאות, 100 אחוז נכות לגבי הפרעה  , אשר בעיתה אין הנפגע יכול לפעול עצמאית.

    סעיף 34 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות

    סעיף 34 לתקנות הנכים מבחינים לקביעת דרגת נכות עוסק בעיקר בתגובה נפשית שהיא תוצאה של חבלה גופנית. לנכה אשר סובל מפגיעה פיזית כל שהיא יכול ויהיו תופעות נפשיות שהם תולדה או תוצאה של מצבו הנפשי אשר נובע מן המגבלות הנפשיות מהן סובל הנפגע כתוצאה מן החבלה הגופנית. רק לשם המחשה אביא דוגמא אשר תבהיר את העניין . נפגע אשר סובל מפריקת כתף , אירוע שהוא קשה ביותר , במיוחד עת עסקינן במי שפרק את הכתף ויש צורך להשיב לו אותה למקומה באמצעות טיפול בחדר ניתוח. נפגע מסוג זה עלול לפתח תגובת חרדה , אשר יכול ותהיה קשורה לבעיית פריקת הכתף, לדוגמא הוא יכול לפתח תופעת חרדה , מלהרים את היד מעל לגובה מסוים וזאת מחשש שמא בהרמה שכזו , הנפגע יפרוק את הכתף. ישנה גם אפשרות כי אותו נפגע יתקשה לישון בלילה וזאת מאחר והוא חושש לפרוק את הכתף במהלך השינה . סוג אחר של פגיעות הוא לדוגמא פגיעה בדימוי העצמי , ביכולת האישית כתוצאה מהפגיעה בכתף  , לרבות תחושת חוסר אונים של הנפגע , אשר מובילה לירידה בתחושת הwell been  של אותו נפגע ואשר מצדיקה מתן של  אחוזי נכות נפשיים מעבר לאלה אשר קבועים בתוך אחוזי הנכות הפיזית אשר ניתנים לאותו נפגע . היות והתגובה נפשית היא חורגת מן הנורמה ועולה בהרבה על התגובה הרגילה , ניתנים לאותו הנפגע אחוזי נכות נפרדים בגין הפגיעה הנפשית, תשומת לב לעובדה כי הוועדה הרפואית לא תמהר ליתן אחוזי נכות לפי סעיף 34 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות , מקום בו התגובה הנפשית היא מאוד חריפה או קיצונית , שכן אז יכול ותעלה השאלה האם הפגיעה הנפשית היא אכן תוצאה של הפגיעה הפיזית .

    סעיף 33 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות

    סעיף 33 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות עוסק בכל ההפרעות האחרות , חרדה , מחלות בי פולריות , סכיזופרניה וכל הפרעה אחרת אשר אינה קשורה והיא לא הפרעה מסוג פוסט טראומה . לאמור מקום בו נפגע מבקש לתבוע את זכויותיו מכוח חוק הנכים תגמולים ושיקום בגין הפרעה אשר היא לא הפרעה מסוג פוסט טראומה , או תסמונת בטר  חבלתית על הוועדה הרפואית ליתן לנפגע אחוזי נכות בהתאם לסעיף 33 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות.

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    כותב המאמר הנו עורך דין אשר מתמחה ביצוג אנשי כוחות הביטחון , חיילים שוטרים , סוהרים , נגד קצין תגמולים .

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת עורך דין גיא בית און

    מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי01/11/151490 צפיות
    המאמר סוקר את הוראות אגף השיקום העוסקת בזכאות לתג"מ 2 ותג"מ 6

    מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי26/02/141425 צפיות
    המאמר סוקר את נושא פגיעות הראש ופגיעות הראש האורגניות וייצוג הנפגעים בפני הוועדה הרפואית.

    מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי10/11/13947 צפיות
    המאמר עוסק בהוראות סעיף 35 לחוק הנכים תגמולים ושיקום , ובזכותו של נכה צה"ל אשר נדחתה תביעתו , להציג את עניינו פעם נוספת לאחר שנדחתה תביעתו בפני קצין התגמולים .

    מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131204 צפיות
    המאמר מתאר את אגף השיקום אחריותו ופעולתו של האגף ביחס לנכי צה"ל ולמשפחות שכולות.

    מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131217 צפיות
    המאמר סוקר את ההבדל בין אחוזי הנכות הזמניים לאחוזי נכות הקבועים אשר ניתנים לנפגע על ידי וועדה רפואית של אגף השיקום במשרד הביטחון

    מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131302 צפיות
    המאמר סוקר את נושא אחוזי הנכות ודרך קביעתם על ידי הוועדה הרפואית כמו גם את היתרון שייצוג על ידי עורך דין בפני וועדה רפואית .

    מאת: עורך דין גיא בית און חוק ומשפט - כללי07/11/131026 צפיות
    המאמר סוקר את הליך פשיטת הרגל ,על כל שלביו והיבטיו לעניין חייב בפשיטת , לרבות שלב הגשת הבקשה , קבלת צו כינוס , הכרזה על החייב כפושט רגל , וחובותיו של החייב במסגרת ההליך .

    מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

    מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231576 צפיות
    ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

    מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
    https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

    מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
    מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

    מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
    על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

    מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
    מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

    מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
    הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

    מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201517 צפיות
    הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica