חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיקוד או פיזור

מאת: דודו אלבזניהול11/11/2013766 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לעיתים קרובות הייתי שואל את עצמי האם אני מגביל את עצמי לתחום אחד בתיקוני חשמל והאם כדאי לי להתרחב למקומות שאני פחות מכיר והם לא באזור הוחות שלי. לאדם עצמאי יש נטייה להתפזר לכמה תחומים ואני כחשמלאי בבאר שבע, התעסקתי בתחום תיקוני תקלות חשמל כבר שנים אך לא רציתי להיכנס לתחום התשתיות. מה שזה אומר בעצם זה לקחת פרוייקט ממהנדס חשמל, לראות את תכניות הביצוע שלו, לבחון אותן מקרוב ולתפקד כקבלן ולבצע את העבודה. עכשיו מצד אחד יש בזה הרבה יותר כסף מתחום התקלות הקטנות שאנשים קוראים לי, אך מאידך הכאב ראש בתכנון עלול להיות עצום.

 

מה שעשיתי זה לשבת מול מחברת ולכתוב יתרונות מול חסרונוץ, שלדעתי אני תמיד מוצא בזה פתרון יעיל לדילמות שעולות במהלך החיים. אז למה לא בעצם? כי אני חשבתי להקים עסק קטן שרק אני עובד בו ומקסימום עוד עובד אחד, לא חיפשתי להתעשר מהעסק ולהתחיל להעסיק עובדים זה הדבר האחרון שרציתי לעשות. סיבה נוספת היא התעסקות עם ספקים חיצוניים כמו קבלני חשמל, מהנדסים ובעלי בתים קפריזיונרים שמחפשים פרפקציוניזם מוגזם בעבודה. סיבה אחרונה חביבה היא השוטף פלוס שישים. ככה שאם אני עושה עבודה היום, רק בעוד חודשיים במקרה הטוב אראה את הכסף בחשבון בנק. לא לשם זה נכנסתי לעסק.

היתרונות הם בראש ובראשונה הכסף הגדול שקיים בתחום, בנוסף לכך שאין כמות גדולה של חשמלאים בבאר שבע שמתעסקים בו כך שיש מקום להרוויח כסף נראה מהעבודות. עוד יתרון שקיים הוא הרחבה מהאזור נוחות האישי שלי וניסיון לעשות משהו שעוד לא עשיתי עד כה. הרי זה ידוע שלזוז מעט מהיכן שאני נמצא יכול להביא אותי לגבהים אישיים חדשים. פרוייקטים כאלה יכולים לקחת לא מעט זמן וזה אומר שאהיה עסוק וזה מה שאני אוהב.

בסופו של דבר ישבתי והחלטתי שעדיף לי להישאר בתחום תיקוני התקלות הקלות ולא להתפזר לכל עבר כי מבלי לשים לב אני עלול להתפזר לעוד תחומים שאני לא מבין בהם והדרך ליפול לא תהיה ארוכה. אז יעקב החשמלאי נשאר עסק לתיקון תקלות חשמל מיידיות, התקנות רגילות ומיוחדות אך לא מעבר לזה. אז העצה שלי היא להתמקד במשהו אחד ובמקסימום כשיהיה לי משעמם, אקח עוד צעד אל הלא נודע ואתרחב לתחומים אחרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו אלבז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו אלבז

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים17/11/13799 צפיות
פעם בכמה זמן בעל עסק נתקל באדם שלא מוכן לשלם לו. איך מתמודדים בצורה הטובה ביותר עם היסטואציה וכיצד יתאפשר להמינע מכך בעתיד?

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים07/11/13972 צפיות
כשאנשים שואלים אותי מדוע בחרתי לקרוא לשם העסק שלי דווקא בשם הזה, אני מסביר להם כמה זה חשוב לקרוא לעסק שלכם בשם קליט ויותר מזה, אמין.

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים07/11/13766 צפיות
מדי פעם אנחנו נותנים לדמיון להשתלט עלינו ומתאהבים באשליה שמוכרים לנו. כשמדובר בעסקים זה יכול להיגמר בחור בכיס ואובדן הביטחון.

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים03/11/13750 צפיות
הראייה שלי לגבי הצלחה התחדדה מאוד בשנים האחרונות. מאז שפתחתי עסק, אני חש תחושה של סיפוק עצמי גדול והוא גורם לי להרגיש מוצלח. אז מהי הצלחה בעיניכם?

מאת: דודו אלבזעסקים - כללי01/11/13708 צפיות
הקדמה, החדשנות והשוני של הפרסום של פעם בהשוואה להיום. כיצד עצמאים מתמודדים איתו ולוקחים אותו כמה שלבים קדימה.

מאת: דודו אלבזעסקים - כללי01/11/13728 צפיות
יותר מדי פעמים יצא לי לשמוע מאנשים את משנתם, בה הם אמרו לי שלא אעז לפתוח עסק בתור חשמלאי בבאר שבע. המזל הגדול שלי הוא שלא הקשבתי להם.

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים24/07/13808 צפיות
הישראלי הממוצע הוא לקוח קשה שמרגיש שמגיע לו מקסימום שרות במינימום כסף. כיצד מתמודדים איתו ואיך גורמים לו להיות מרוצה?

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201326 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201141 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica