חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משא ומתן כהלכה

בכל תחום בחיינו שבו נבקש לפרוץ אנחנו מתנגשים כמעט מדי יום באינטרסים של בעלי עניין אחרים מאיתנו, ועלינו לשאת ולתת על מנת שנצא עם ידנו על העליונה ונהיה מרוצים בסופו של דבר. זה מתחיל בדברים הכי קטנים כגון קניות, עובר גם ביחסי זוגיות ובטח ובטח אם בעסקים קטנים אנו עוסקים וכל אשר אנו חפצים בו הוא להגדיל את אחוז הרווח שלנו ולצאת מהעסקה מחייכים.

מדי פעם יוצא לי להיתקל בתור עצמאי שעוסק כחשמלאי בבאר שבע, בישראלי המצוי. התכונות שלו מאוד ברורות: הוא רוצה הכול בכלום. מה זה אומר בעצם? יש לו תקלה מסוימת בבית, הוא מספר בטלפון שהיא קטנה מאוד, אך כשאני מגיע לתקן אותה אני מגלה שהיא עצומה בהרבה ממה שתיאר לי קודם לכן. אין לו בעיה שאתקן אותה והוא מנסה ליצור רגשי קרבה (לדוגמא: אני אביא לך המון לקוחות וכו'), אך כשאנו מגיעים למשא ומתן על המחיר הלקוח משתנה 180 מעלותכדי לשלם מעט מאוד כסף וכך בעצם לצאת מרוצה. הבעיה הגדולה בלקוחות מסוג זה היא שהם רואים אך ורק את הרווח של עצמם. ברגע שאני מנסה להסביר לו על כמות ההוצאות שלי שמגיעה לאלפי שקלים בחודש (רכב, פרסום, מס הכנסה ועוד..) אותו זה לא מעניין. מבחינתו אני יקרן ולא משנה גם אם ארשת לו את כל הבית בחיווט חדש.

האמת היא שמלקוחות כאלה עדיף להתרחק אך יש יותר מדי ישראלים שמשתמשים בטקטיקה כזאת לכן עליי להתמודד איתה, קל וחומר בשוק החשמלאים בבאר שבע שמוצף בלקוחות נרגנים. הטכניקה להתמודדות עמם היא די פשוטה: א. סוגרים מחיר מראש על תיקון התקלה. להפתיע לקוחות כאלה עם מחיר שונה עלול להפוך לדרמה בסופה ומזה אני מעדיף להימנע.

ב. מסבירים לאדם שמולי בדרכים שהוא יכול להבין את השפה שלי. הכוונה היא שעליי להתחבר לשפת העולם שלו כדי שיבין במילים אחרות שאין דרך אחרת מלשלם לי את מה שמגיע לי אחרת הוא לא יקבל ממני שרות.

ג. לתת לו את ההרגשה שהוא ניצח במשא ומתן. משפטים כמו "טוב אני מוכן להתפשר ולעשות לך במחיר הזה למרות ש..", מאוד עוזרים כאן. הכי חשוב לא להראות שמחה על כך שהצלחתם להוציא מחיר מצוין אלא לתת לו את התחושה שאתם הפראיירים כאן והוא מעליכם.

כולנו יודעים שאת הכסף סופרים במדרגות לכן גאווה וכבוד לא כל כך מעניינים אותי. יותר חשוב לי לשים אוכל על השולחן של המשפחה שלי בסוף הערב ולכלכל אותם כראוי. אם לקוח כזה חושב שניצח אותי, שיהיה לו לבריאות. הכי חשוב שאני יוצא עם הרגשה טובה ועם עוד לקוח מרוצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו אלבז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו אלבז

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים17/11/13802 צפיות
פעם בכמה זמן בעל עסק נתקל באדם שלא מוכן לשלם לו. איך מתמודדים בצורה הטובה ביותר עם היסטואציה וכיצד יתאפשר להמינע מכך בעתיד?

מאת: דודו אלבזניהול11/11/13770 צפיות
כל בעל עסק מצליח שואל את עצמו כיצד כדאי לו להתרחב והם העדיפות היא להתפזר לתחומים שונים או להישאר מאסטר בתחומו. יש פתגם יפה שאומר שעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים07/11/13976 צפיות
כשאנשים שואלים אותי מדוע בחרתי לקרוא לשם העסק שלי דווקא בשם הזה, אני מסביר להם כמה זה חשוב לקרוא לעסק שלכם בשם קליט ויותר מזה, אמין.

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים07/11/13769 צפיות
מדי פעם אנחנו נותנים לדמיון להשתלט עלינו ומתאהבים באשליה שמוכרים לנו. כשמדובר בעסקים זה יכול להיגמר בחור בכיס ואובדן הביטחון.

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים03/11/13754 צפיות
הראייה שלי לגבי הצלחה התחדדה מאוד בשנים האחרונות. מאז שפתחתי עסק, אני חש תחושה של סיפוק עצמי גדול והוא גורם לי להרגיש מוצלח. אז מהי הצלחה בעיניכם?

מאת: דודו אלבזעסקים - כללי01/11/13709 צפיות
הקדמה, החדשנות והשוני של הפרסום של פעם בהשוואה להיום. כיצד עצמאים מתמודדים איתו ולוקחים אותו כמה שלבים קדימה.

מאת: דודו אלבזעסקים - כללי01/11/13730 צפיות
יותר מדי פעמים יצא לי לשמוע מאנשים את משנתם, בה הם אמרו לי שלא אעז לפתוח עסק בתור חשמלאי בבאר שבע. המזל הגדול שלי הוא שלא הקשבתי להם.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211338 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211186 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211042 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211216 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201067 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201058 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20926 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica