חפש מאמרים:
שלום אורח
23.09.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משא ומתן כהלכה

בכל תחום בחיינו שבו נבקש לפרוץ אנחנו מתנגשים כמעט מדי יום באינטרסים של בעלי עניין אחרים מאיתנו, ועלינו לשאת ולתת על מנת שנצא עם ידנו על העליונה ונהיה מרוצים בסופו של דבר. זה מתחיל בדברים הכי קטנים כגון קניות, עובר גם ביחסי זוגיות ובטח ובטח אם בעסקים קטנים אנו עוסקים וכל אשר אנו חפצים בו הוא להגדיל את אחוז הרווח שלנו ולצאת מהעסקה מחייכים.

מדי פעם יוצא לי להיתקל בתור עצמאי שעוסק כחשמלאי בבאר שבע, בישראלי המצוי. התכונות שלו מאוד ברורות: הוא רוצה הכול בכלום. מה זה אומר בעצם? יש לו תקלה מסוימת בבית, הוא מספר בטלפון שהיא קטנה מאוד, אך כשאני מגיע לתקן אותה אני מגלה שהיא עצומה בהרבה ממה שתיאר לי קודם לכן. אין לו בעיה שאתקן אותה והוא מנסה ליצור רגשי קרבה (לדוגמא: אני אביא לך המון לקוחות וכו'), אך כשאנו מגיעים למשא ומתן על המחיר הלקוח משתנה 180 מעלותכדי לשלם מעט מאוד כסף וכך בעצם לצאת מרוצה. הבעיה הגדולה בלקוחות מסוג זה היא שהם רואים אך ורק את הרווח של עצמם. ברגע שאני מנסה להסביר לו על כמות ההוצאות שלי שמגיעה לאלפי שקלים בחודש (רכב, פרסום, מס הכנסה ועוד..) אותו זה לא מעניין. מבחינתו אני יקרן ולא משנה גם אם ארשת לו את כל הבית בחיווט חדש.

האמת היא שמלקוחות כאלה עדיף להתרחק אך יש יותר מדי ישראלים שמשתמשים בטקטיקה כזאת לכן עליי להתמודד איתה, קל וחומר בשוק החשמלאים בבאר שבע שמוצף בלקוחות נרגנים. הטכניקה להתמודדות עמם היא די פשוטה: א. סוגרים מחיר מראש על תיקון התקלה. להפתיע לקוחות כאלה עם מחיר שונה עלול להפוך לדרמה בסופה ומזה אני מעדיף להימנע.

ב. מסבירים לאדם שמולי בדרכים שהוא יכול להבין את השפה שלי. הכוונה היא שעליי להתחבר לשפת העולם שלו כדי שיבין במילים אחרות שאין דרך אחרת מלשלם לי את מה שמגיע לי אחרת הוא לא יקבל ממני שרות.

ג. לתת לו את ההרגשה שהוא ניצח במשא ומתן. משפטים כמו "טוב אני מוכן להתפשר ולעשות לך במחיר הזה למרות ש..", מאוד עוזרים כאן. הכי חשוב לא להראות שמחה על כך שהצלחתם להוציא מחיר מצוין אלא לתת לו את התחושה שאתם הפראיירים כאן והוא מעליכם.

כולנו יודעים שאת הכסף סופרים במדרגות לכן גאווה וכבוד לא כל כך מעניינים אותי. יותר חשוב לי לשים אוכל על השולחן של המשפחה שלי בסוף הערב ולכלכל אותם כראוי. אם לקוח כזה חושב שניצח אותי, שיהיה לו לבריאות. הכי חשוב שאני יוצא עם הרגשה טובה ועם עוד לקוח מרוצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו אלבז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו אלבז

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים17/11/13484 צפיות
פעם בכמה זמן בעל עסק נתקל באדם שלא מוכן לשלם לו. איך מתמודדים בצורה הטובה ביותר עם היסטואציה וכיצד יתאפשר להמינע מכך בעתיד?

מאת: דודו אלבזניהול11/11/13489 צפיות
כל בעל עסק מצליח שואל את עצמו כיצד כדאי לו להתרחב והם העדיפות היא להתפזר לתחומים שונים או להישאר מאסטר בתחומו. יש פתגם יפה שאומר שעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים07/11/13576 צפיות
כשאנשים שואלים אותי מדוע בחרתי לקרוא לשם העסק שלי דווקא בשם הזה, אני מסביר להם כמה זה חשוב לקרוא לעסק שלכם בשם קליט ויותר מזה, אמין.

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים07/11/13532 צפיות
מדי פעם אנחנו נותנים לדמיון להשתלט עלינו ומתאהבים באשליה שמוכרים לנו. כשמדובר בעסקים זה יכול להיגמר בחור בכיס ואובדן הביטחון.

מאת: דודו אלבזעסקים קטנים ובינוניים03/11/13465 צפיות
הראייה שלי לגבי הצלחה התחדדה מאוד בשנים האחרונות. מאז שפתחתי עסק, אני חש תחושה של סיפוק עצמי גדול והוא גורם לי להרגיש מוצלח. אז מהי הצלחה בעיניכם?

מאת: דודו אלבזעסקים - כללי01/11/13441 צפיות
הקדמה, החדשנות והשוני של הפרסום של פעם בהשוואה להיום. כיצד עצמאים מתמודדים איתו ולוקחים אותו כמה שלבים קדימה.

מאת: דודו אלבזעסקים - כללי01/11/13489 צפיות
יותר מדי פעמים יצא לי לשמוע מאנשים את משנתם, בה הם אמרו לי שלא אעז לפתוח עסק בתור חשמלאי בבאר שבע. המזל הגדול שלי הוא שלא הקשבתי להם.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/20141 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20259 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20188 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: רונית אלפסיעסקים קטנים ובינוניים02/08/19979 צפיות
האם לעבוד מהבית או לשכור משרד? לחלקנו התשובה ברורה, יש המעדיפים לעבוד מהבית ויש שעבורם הנושאר טאבו והם חייבים משרד. להלן טיפים שיסייעו לכם לבחור את המשרד האולטימטיבי עבורכם.

ענף שירותי האחסנה הוא תחום רחב של אחסון ציוד לעסקים, אחסון תכולת דירה, השכרת מכולות או אחסנה במכולות. היכן, כמה ומה כדאי לבדוק קודם.

מאת: gal ganonעסקים קטנים ובינוניים01/07/18444 צפיות
כאשר אנחנו נוסעים נסיעה ארוכה או נסיעה ליעד קרוב יותר הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה הוא שיהיה לנו תקר בגלגל. תקר בגלגל יכול לשבש את לוח הזמנים שלנו ולהפוך את סדר היום שלנו לכזה שיש בו הרבה אי נעימות ועיכובים. במקרה שיש לנו תקר בגלגל אנחנו לא צריכים להתאמץ ולהזיע עד שנצליח להחליף לבד את הגלגל ולתקן אותו. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להזמין שירות החלפת גלגל כזה שאנשי מקצוע יבואו לכל מקום בו אנחנו תקועים ויחליפו לנו באופן מהיר ומאוד נוח את הגלגל עם התקר לגלגל קבע חדש שיוכל לשמש אותנו במשך זמן רב.

מאת: תמריץ לעסקיםעסקים קטנים ובינוניים05/01/18608 צפיות
המאמר מפרט מגוון תמריצים ודרכים לקידום המכירות של חנויות פרטיות במרחב הקמעונאי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica