חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חרדות ופחדים - מה התועלת שלהם ואיך משתחררים מהם

כל אחד מאיתנו חווה פחד. וזאת מהסיבה הפשוטה שכל אחד מאיתנו מפחד ממשהו בחיים.

פחד הוא רגש טבעי וטהור, שלכולנו יש וכולנו מחוברים אליו וטוב שכך. הפחד מאד חשוב עבורנו, הוא אמור להגן עלינו ולעזור לנו.

פחדהוא רגש, תחושה, שקיימת בנו מהרגע שאנחנו נולדים. זהו למעשה מנגנון הגנהשבא להגן עלינו מפני הדברים שעלולים להיות מסוכנים. הוא מתריע ועוזר לנולהיזהר ולהישמר, לשמור על ההוויה שלנו.עם הזמן אנחנו לומדים להתנהג מולוודרכו בדרכים שונות, דרכים שהסביבה שלנו לימדה אותנו; ממה עלינו לפחד וממהפחות, הרגלים ונורמות שאנחנו למדים מהסביבה שלנו.כשילד רואה את אביו שעומדמול כלב נובח ומחייך אליו עד שהכלב נרגע, הוא מתבונן באביו ולומד איךלהתמודד עם כלב נובח.

בדרך כלל אנו רוכשים את הפחד בעודנו קטניםובאופן טבעי אנחנו "וסוחבים" אותו איתנו אל תוך חיינו הבוגרים.הבעיה היאשהפחדים שלנו, שנועדו מלכתחילה להגן עלינו לא באמת מצליחים לעשות את זהובמקום להגן עלינו הם ברוב המקרים הופכים ונהיים לחרדות, חרדות ופחדים שבמקום להיות לנו לעזר הם מרעים איתנו ומפריעים לנו. הם מתחילים לגרום לנולהימנע מנקיטת פעולות, וזאת בכדי לוודא שהתוצאות שאותן אנחנו לא רוצים - פשוט לאיקרו. מעין מנגנון שליטה שכזה. תוך כדי כך, הם מורידים את איכות החייםשלנו, ומורידים לנו את הביטחון העצמי שלנו. בשפה פשוטה – הפחדים והחרדותשלנו פשוט מעכבים אותנו מלהתפתח ולחיות את הפוטנציאל שיש בנו.

הנה דוגמא ממש פשוטה להמחשה:

אם אני מפחדת ממעליות, אוממקומות סגורים, או מכלבים - אני אדאג להימנע מחשיפה לסיטואציות האלה וכשמצב כזה יגיע אזאני אעלה 12 קומות ברגל, או אם אראה כלב- אברח ואעבור לצדהשני של הרחוב, ואני אדאג שלעולם לא אצא לטיול כל עוד אדע שנחשפים שם למקומות גבוהים אולכלבים או לכל דבר אחר שמפחיד אותי.

ואז בעצם מה קורה? אני הופכת להיות העבד שלהפחד שלי. אני הופכת להיות כלואה בתוך הפחד של עצמי. אני מתרחקת יותר ויותר מלהיותחופשייה, איכות החיים שלי נפגעת, הביטחון העצמי שלי נפגע ועוד.

אז איך בעצם אפשר להתמודד עם הפחד?

בניגודלדעה הרווחת, שאין לנו יכולות וכוחות להתמודד מול הפחד, עבודה עם פחד זהמשהו נרכש ונלמד.וכמו כל דבר אחר בחיים,ככל שנלמד יותר כלים ונתאמן יותר בנושא הזה, נוכל להשתחרריותר ויותר בתהליך הדרגתי מהפחדים והחרדות שלנו. אולם, בכדי שנוכל לקחת ממנו-הפחד את השליטה, ולהפוךלמאסטרים של הפחד שלנו ושל החיים שלנו, אנחנו צריכים להסכים לפחד, להיותמבלי ביקורת עצמית, מבלי שיפוט, מבלי לנסות להימנע ממנו, מבלי לנסות להקטיןאותו, אלא הפוך הוא הנכון - אנחנו צריכים להסכים להזמין אותו להיות נוכח!

אם אסכים להרגיש את הפחד מה יקרה?

הדברהגדול והמפחיד הזה, יהפוך בהדרגה למוכר ובהתאם גם לפחות מפחיד.המערכת הרגשיתשלנו והמוח שלנו מפחדים ונלחמים בכל דבר שאינו מוכר, וזאת אחת הסיבות ששינוי עבור חלקנוהגדול נחווה גם בתור איום מאוד גדול.

לעומת זאת, כל דבר שהופך מוכרלמערכת שלנו הופך פחות ופחות מפחיד בהדרגה, אנחנו מתרגלים לקיום שלו בחיינוואחרי תקופה, הוא כבר מאבד מהעוקץ שלו ואנחנו מתרגלים אליו. אחרי תקופהמסוימת שבה אני אסכים להרגיש את הפחד ולקבל אותו ממש כאילו אני נכנעתלו, אז הטרנספורמציה תתחיל לקרות. שינוי יתחיל להגיע, כי הפחד הזה יפסיק להיותמאיים ויהפוך להיות למוכר למערכת שלי. ואני פשוט אפסיק לפחד מהפחד. בכלפעם שהפחד יגיע, אני פשוט אוכל להתבונן בו, להרגיש אותו, לפגוש אותוולהיות רגועה בתוכו. אני אפסיק להימנע, להילחם ולברוח.אני פשוט אסכים לנשוםלתוכו ובתוכו ואמשיך לחיות כמו שאני רוצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנאמה טל מילר

הילרית מתקשרת ומטפלת הוליסטית

עוזרת לנשים מודעות, שעשו דרך ארוכה ולמרות זאת

מרגישות תקועות, מיואשות ומתוסכלות

לעשות שינוי אמית

בעזרת שיטה ייחודית, אבחון מדויק, טיפול קצר מועד, יעיל וממוקד

http://www.anama.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אנאמה טל מילר

מאת: אנאמה טל מילרשפת האור22/11/138429 צפיות
אור ואהבה זוהי ברכה סטנדרטית בקרב הקהילות הרוחניות למיניהן, אבל למה בדיוק הכוונה? האם זה משהו שהוא רוחני בלבד מבלי כל קשר לחומר?

מאת: אנאמה טל מילררוחניות - כללי12/01/121309 צפיות
קנאה גורמת לנו להרגיש רע עם עצמנו, היא מרעילה אותנו מבפנים, ומזיקה לנו. מתחת לקנאה בדרך כלל יושב חיבור לחוסר. אם אנחנו מאמינים שאין מספיק, שמישהו אחר מקבל משהו על חשבוננו, אנחנו לא נוכל לפרגן, ותמיד נקנא. הקנאה שלנו יושבת על חוסר הערכה עצמית שלנו, על חוסר בטחון.

מאת: אנאמה טל מילרתראפיה15/12/118676 צפיות
מהו תסכול, איזה סוגי תסכול יש, איך מרגיש תסכול, מהם הסימפטומים של תסכול

מאמרים נוספים בנושא התמודדות עם מצבי לחץ

מאת: בנימין קלינגרהתמודדות עם מצבי לחץ05/04/205535 צפיות
הסבר ותיאור כללי של מחלקת רישוי בניה בעיר הרצליה הנמצאת כיון במאמצי פיתוח רבים, אמונה מחלקת רישוי בניה על הפקת היתרי הבניה השונים שבאמצעותם ניתן יהיה לבנות ולפתח את העיר. תהליך הפקת היתר מלווה בבדיקות המשלבות בדיקות סטטוטוריות, זאת יחד עם בדיקת טיב התכנון המוצע המתבצע באמצעות בדיקת התאמה להנחיות המרחביות. בנוסף, נציגי מחלקת רישוי מסייעים במתן מידע וליווי המתכננים משלבי התייעצות ראשוניים ועד לשלב הפקת ההיתר.

פיטורים ממקום עבודה, פרידה מרצון, לא רוצה אותי, גירושין מרצון, פרידה מבחירה, התמודדות עם דחייה, אימון עסקי, מורה רוחני: עכשיו נניח ששני אנשים נפרדו נניח עכשיו והבן אדם, בא נדבר על נושא של פרידות יש פה כמה היבטים, היבט ראשון מה בן אדם מעדיף יותר שייפרדו ממנו או שהוא ייפרד מה הוא מעדיף יותר, מה בן אדם מעדיף שיגידו לו "לא רוצים אותך" או שהוא יגיד שהוא לא רוצה מה בן אדם מעדיף יותר? ש: שהוא יגיד שהוא לא רוצה. אליעד: שהוא יגיד שהוא לא רוצה למה? ש: כי אז זה הרצון שלו כאילו ואז הרצון ...

מפחד להיפגע, לאהוב שוב, פחד מבגידה, פחד מאינטימיות, מפחד להיפגע, לא רוצה להיפגע, טיפול נפשי, ייעוץ אישי: עכשיו השאלה היא כזאת אוקי איך בן אדם שניסה משהו ונכשל איך הוא בעצם יכול לקבל את הבטחון לנסות עוד פעם, עכשיו מה שאמרתי זה לבוש של כמה ווריאציות שונות זה יכול להיות בן אדם שניסה משהו ונכשל וזה יכול להיות נגיד בן אדם נגיד שבגדו בו באמון והוא צריך לתת אמון מחדש או נגיד שבן אדם היה במערכת יחסים ואז הוא נפרד נגיד והוא איבד אמון באהבה והוא רוצה להתאהב מחדש זאת בעצם השאלה איך זה אפשרי ...

טיפול בדמיון מודרך, התעללות בבעלי חיים, איך למחוק זיכרון, ניתוק רגשי, איך לטפל בטראומה, צמחונות, קואצינג, הדרכה: את שומעת אותי לפי איך שאת שותקת נראה לי שאת סובלת מאיזו טראומה, יכול להיות? אני לא יודע ממשהו, באותה מחשבה איך שהתחלת לדבר הבנתי שאת כנראה לא סובלת מאיזו טראומה חשבתי שאת שותקת בגלל טראומה, לא יכול להיות? ש: שלשתוק זה בהכרח בגלל טראומה? אליעד: מה הטראומה גורמת לבן אדם? לשתוק סתם אני צוחק איתך אוקי. עכשיו בכל מקרה הנושא הוא טראומות זה הנושא, עכשיו השאלה היא כזאת למרות ...

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/153024 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/152500 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: אלעד רימוהתמודדות עם מצבי לחץ11/06/152757 צפיות
חרדה היא מצב הגורם לנו לחוסר נוכות, חשש או מצוקה בסיטואציות שונות בחיים ללא טריגר מגורם אובייקטיבי או סכנה ממשית. הבנת הבעיה וטיפול נכון עשויים לסייע לחזור לשיגרת חיים תקינה ולתפקוד מלא בחיים החברתיים והמקצועיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica