חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליאת מוזס מעצבת תכשיטים ואקססוריז - הקבוצה להעצמת עסקים קטנים על בסיס פירגון הדדי ושיתופי פעולה - עסקי אופנה, טיפוח ויופי

מאת: ליאת מוזסתכשיטים01/12/20091611 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שתיים עשרה אבני החושן וסגולותיהן

הידעתם כי שתיים עשרה אבני החושן, למעשה רשומות על שניים עשר שבטי ישראל? כמו כן, על שמותיהם של אברהם, יצחק ויעקב אבינו וכן שבטי ישורון.

החושן נמצא כנגד הלב והוא למעשה, תכשיט הלב, זהו סמל לשלמות הלב ולאהבה שהכהן הגדול היה מקרין בעולם.

למעשה, שמותיהם של שתיים עשרה אבני החושן כתובים בתורה והאמת היא שנעשה מעט מאוד לזהות את אבני החושן. חבל...

לכן, ליקטתי עבורכם קצת מידע על אבני החושן, מכל מיני מקומות בהם חכמי ישראל כתבו על האבנים הללו.

אבני החושן כיום, משמשות למעשה ליצירת תכשיטים שונים, עיצוב תכשיטים שונים המשולבים עם אבני החושן הנותנות לנשים יופי כאשר הן עונדות אותן.

מה עוד שלאבני החושן יש המון סגולות ריפוי, מה שאומר, שגבר הרוצה לפנק את רעייתו עם תכשיטים מעוצבים המשולבים עם אבני החושן, יודע שגם הוא תורם במתנות שלו לרעייתו יופי ומראה אסתטי וגם נותן לה אלמנט של ריפוי.

להלן סגלות אבני החושן בהן משתמשים, כאמור, לתכשיטים, עיצוב תכשיטים, או אפילו הדבקת אבנים אלו על אקססוריז שונים, קרי חגורות, תיקים (אבנים אשר ניתן לקחת אותן, ללטש אותן כפי שרוצים ולהדביקן על כל אביזר אופנה מעוצב).

אדם/רובי, קרניליאן – שבט ראובן (רובי, קיצור של ראובן)

צבע האבן – אדום.

האודם היא אבן הרובי. אישה הנושאת את האבן אינה מפלת נפלים לעולם וטוב למקשה לילד.

ויש מחכמי שיראל שאומרים שהאודם זה הקורניאולה ושמה ניתן על שהיא אדומה, דומה לבשר האדם.

רבי אליהו מאיזמיר אומר שהאודם ניתנה לראובן על שם שנתמעט בשרו ודמו מרוב תענית שעשה תשובה על שבלבל יצועי אביו וזה סימן שקיבל ה' תשובתו ומחק עוונו.

אבן האודם/רובי טובה לבהירות העיניים, מחזקת את הלב ומרגיעה כעס. כמו כן, מועילה לפיריון וטובה, כאמור, כנגד נפילת נפלים ונגד לידות קשות.

האבן מעניקה מרץ, כוח ואנרגיה, מפיגה חולשה ועייפות וטובה לזוגיות, פריון ואושר.

פטדה/טופז  - שבט שמעון

צבע האבן – ירוק, צהוב אדמדם, כחול.

רבנו בחיי כותב: "פטדה אבן ירוקה ככרתי, ומה שניתנה האבן לשבט שמעון על שהוריקו פניו של זמרי בן סלוא נשיא שבט שמעון שחטא על המדינית" (במדבר כ"ה).

האבן מקררת את הגוף ותאוות המשגל.

משארים שמקור האבן זה מארץ כוש ואבן ניתנה לשבט שמעון על שחטאו עם בנות מואב.

האבן מצננת את הגוף כדי שלא יהיו הוטים אחרי הזימה. האבן טובה לאהבה, ריפוי חולי העיניים, קרור תאוות המשגל, מדכאת פחדים, מרגיעה וטובה ליצירתיות.

מקור האבן ממקסיקו, אוסטרליה ורוסיה.

ברקת/אמרלד – שבט לוי

צבעי האבן ירוק, אדום, שחור ולבן.

ברקת היא הקרבנוקל"א הנקראת ברקת על שם שנוצצת כברק ומאירה כנר וזו האבן שתלה נוח בתיבה כמו שכתוב "צוהר תעשה לתיבה" ונתנה לשבט לוי מפני שהיו מאירים בזכות לימוד תורה.

על האבן היה רשום לוי וכן אותיות רהם שהן שלוש האותיות האחרונות משמו של אברהם אבינו ומצוירים עליה האורים והתומים שהם סמל שבט לוי שמהם יצאו כהנים.

סגולות האבן הינן: טובה לחלומות טובים, ניצחון, משמרת מן המזיקים והרעמים, מחכימת פתי ומאירה עיניים בתורה. טובה נגד פסימיות, מקלה על לחץ וכן טובה לטיפול בבעיות גב ולשיפור כושר ההבעה.

נופך/טורקיז, גרנט – שבט יהודה

צבע האבן – טורקיז, תכלת, ירקרק.

אבן הנופך מחכימת פתי, כשהיא שחוקה בתוך מאכל מועילה להחכים ולפתוח הלב, כך כותבים רבינו בחיי.

אבן טורקיז משמשת רבות בתכשיטים, עיצוב תכשיטים, הצבע שלה על גוונים של ירוק/טורקיז, מה שמחמיא מאוד למראה הפנים, בפרט לנשים כהות.

רבי אברהם מאיטליה אומר כי האבן נקראת בשם זה כי היא דומה לאשר הנמצא בפחם הבוער ומבריק. אומרים כי האבן טובה כנגד דיכאון ודאגה ולניצחון במלחמה עם אויו.

הנופך/טורקיז – ניתנה ליהודה מפני שהיה גדול מכל אחיו במעלה, וגם שהושחרו פניו בראותו שעלה טינה בלב יעקב אביו עליו כאשרלא נמצא יוסף וחשד שהרגו.

סגולות האבן הינן – טובה לניצחון במלחמות, להינצל מכל אויב, טובה להשקיט תאוות המשגל, מסירה מחשבות רעות ודיכאון, נגד דאגה, מחכימת פתי ומאירת עיניים, טובה לביטחון העצמי ונותנת רוגע נפשי, הגנה, חברות וחשוב מאוד – נאמנות.

ספיר/לאפיס – שבט יששכר

צבע האבן – כחול תכלת ויש האומרים שנמצאת גם בצבע שחור.

יש סגולה להעביר את האבן על העיניים שטוב מאוד לבריאות העיניים וכנגד כאב ונפיחות בגוף (רבנו בחיי).

האבן ניתנה ליששכר מפני שהיו גדלוים בחכמת התורה ומתמידים בתורה, ועוד מפני שיששכר היה אוהב מנוחת התורה וסובל עולה בשמחה.

על האבן היה רשום יששכר ואות צ' האות השניה משמו של יצחק אבינו, מצויים עליה שמש וירח.

סגולות האבן – משמשת כנגד פחד ודיכאון, מגרשת מזיקים, שומרת מריב, שומרת על העיניים מרחיקה מחלות וגורמת שלום ואחדות.

טובה נגד חלומות רעים, משחררת לחץ, טובה לריפוי הלב, סחרחורות ובעיות עיניים.

יהלום – שבט זבולון

רבנו בחיי כותב: "היא הנקראת "פירלא" ולבנה כולה כמו שהכסף לבן".

מוסיף עליו בעל "שלטי גיבורים" וכותב כי האבן ניתנה לשבט זבולון הואיל וכל בני שבטו היו מאריכים ימים ולא היו יראים מהחולאים בדומה ליהלום המחזיק זמן רב. וכן ניתן לזבולון מפני ששבטו היה מצליח במסחר.

היהלום הוא חברה הטוב ביותר של האישה, בכל תכשיט, שרשרת, עגילים, צמידים ואפילו שעונים.

"יהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה".

סגולות האבן – הנושאה בזרועו השמאלי ינצח הענקים והגיבורים, מועילה להסרת הכשפים, הפחד והרעדה, טובה לעשירות ולמסחר, נגד פחד ודכאון ונדודי שינה, מגרשת מזיקים, שומרת על העיניים, מרחיקה ריב, מרחיקה ממחלוקת וגורמת שלום. כמו כן, טובה לביטחון עצמי, משחררת לחצים וקנאה, מסירה פחד לילה, מרפאת חולי, שומרת מריב ומסייעת, כאמור, להצלחה במסחר.

לשם/אופל – שבט דן

צבע האבן – צהוב, חום.

יש באבן פרצוף של אדם (רבנו בחיי) והאבן יקרה וחשובה בעיניי רבים עד שהזהב והכסף לא ישוו דבר בעיניהם מבלעדיה והיא של שני מינים, הראשון הוא הגרוע והוא מגיע מספרד והשני המובחר הוא הטורקיז.

מסופר על אדם שהיתה לו טבעת עם אבן הלשם/סיטרין והיא נושא את הטבעת עליו תמיד והאבן היתה יפה וברה כחמה ולא היתה בלכ הארץ אבן יפה כזאת וכאשר נטה אותו האיש למות, פנה זיווה והדרה של האבן כאישה המתאבלת על בעלה  וניטל תוארה ותפארתה ממנה, רק כשהייתה לאיש אחד חזרה לכשרותה וליופייה והדרה. יש בה מדעת בעליה להרגיש סכנת המקרים הרעים.

על האבן היה רשום שבט דן ואות ק משמו של יצחק אבינו ואותיות יעק משמו של יעקב אבינו.

סגולות האבן – סגולה להינצל מסכנות, מחזקת הלב ומאירת עיניים, הנושא אותה יהיה שמח וטוב ולב, נותנת גבורה ובטחון בה' במלחמה וטובה לצדק ומשפט. כמו כן, האבן טובה לראייה טובה, יצירתיות, אהבה ושמחה.

שבו/אגת – שבט נפתלי

צבעי האבן רבים וסוג אחד צבעו משותף לצבע הזהב והירוק.

רבנו בחיי כותב שאבן השבו/אגת היתה נישאת על הפרשים במלחמות ומועילה לרכיבה על סוסים.

לכל רוחבי/בות הסוסים שבינינו – נא להצטייד באבן בעת הרכיבה, יותר כוח, מרץ, ניתוב נכון...

האבן יפה מאוד כתכשיט, המון יחודיות בשילוב הצבעים שבה.

האבן ניתנה לשבט נפתלי ואותב ב' האות האחרונה  בשמו של יעקב אבינו.

סגולות האבן – האבן תרפא פנים  שחוקות וצהובות, מחזקת את הלב, טובה לנדודי שינה, מוסיפה כבוד לאדם ולהרבות ממונו ושיכלו, טובה ללב, ולשמור האדם מכל רע בזמן המגפה. בתליה על הצוואר, טובה לעשירות וימצא חן וחסד בעיניי רואיו, וכן טובה לחכמה ולהשכל. כמו כן, מחדדת את הזיכרון, משקיטה את הלב ומאירת עיניים. טובה לרפואת הצרעת ולסמים ממיתים, לעושר ונכסים, נותנת חן בעיני נושאה, מחכימה, טובה לאיזון, אומץ וכוח.

אחלמה/אמטיסט – שבט גד

צבע האבן – סגול.

האבן אחלמה מחזקת לב האדם ולא ליירא במלחמה (רבנו בחיי).

הסוג המובחר של האחלמה הוא האוניקו. האבן ניתנה לשבט גד לפני שהיה טרוד במלחמות.

על האבן היה כתוב גד ואותיותיו שבטי, שכן כתוב על האבנים בנוסף לשמות השבטים גם שבט ישורון.

אבן יפה ושילוב מנצח בעיצוב תכשיטים, הצבע מיוחד – סגול נדיר. ניתן ללטש את האבן ולהדביקה על טבעת כסף, מה שנותן מראה עשיר ומיוחד בעיצוב.

סגולות האבן – עוזרת בשעת צרה, מחזקת את הלב ומסירה פחד ממלחמה. הנושא אבן זו מרחיב ה' את ליבו. האבן מסייעת בגמילה מעישון ואלכוהול, טובה כנגד נדודי שינה וכאבי ראש כרוניים.

תרשיש/בריל – שבט אשר

התרשיש או הקריסטיל"ו היא אבן של ארבעה מינים וניתנה האבן לאשר, מפני שהיה מוצא חן בעיני כל רואיו ועוד מפני שהתרשיש דומה לים ובשבט אשר נמאר (בספר שופטים פרק ה') "אשר ישב לחוף ימים ועל מפרציו ישכון", ועוד , האבן דומה לצבע שמן זית הטוב שנשתבחה בו ארצנו (ספר דברים פרק ל"ג) שכתוב בברכת משה רבנו "וטובל בשמן רגלו". חז"ל אמרו כי במקום שתמון שמן זית, חכמה מצויה.

על האבן היה כתוב אשר ואותיות ישר שהן שללוש האותיות הראשונות במילה ישרון.

סגולות האבן – טובה לרליפוי אסטמה וקוצר נשימה, מורידה חום, עוזרת בעיכול מאכל, טובה נגד עצבות ודיכאון, מביאה לידי דעה ובינה, טובה לעסקים והנושא אבן זו נותנת לו חן בעיני רואיו. כמו כן, מקלה על לחצים וטובה נגד העצלות.

שהם/אוניקס – שבט יוסף

צבע האבן ירקרק, זהב ושחור.

רבנו בחיי כותב שאבן השוהם נקראת "אונקילי" ויש בה אותיות ה'. והנושאה מתי שהולך למלכים דבריו נשמעים אצלם.

האבן ניתנה ליוסף מפני שהיו לו עיניים טובות לראות טוב על עמו והיה לו גם זיכרון טוב.

על האבן היה רשום יוסף וון, סוף האותיות של שבט ישורון.

סגולות האבן – טובה לרפואה, הצרעת וסמים ממיתים וכן טובה לנכסים ועושר. נותנת חן בעיניי נושאה, נגד לחץ ודיכאון, כאב וצער, מסייעת בקבלת החלטות, משקיטה את הלב ומאירת עיניים.

ישפה/ג'אספר – שבט בנימין

אבן זו – צבעיה רבים.

רבנו בחיי כותב היא הישפה היא אבן "הישפיז" וניתנה האבן לבנימין לפני שהתייסר רבות בקשר למכירתו של יוסף אם יגלה הדבר לאביו ונתגבר יצרו והתאפק ולא גילה הדבר לאביו ולכן ניתנה לו האבן ישפה שהיא מורכבת מהמילים יש-פה, וזה מראה על מעלתו שאף על פי שהיה לו פה והיה לו לגלות הדבר שנמכר יוסף לעבד – שתק ולא גילה – אופי חזק ובעל מחשבה שכלתנית ונכונה לבינימין.

הישפה באה בצבעים שונים והנבחר הוא הצהוב והירוק וניתנה לבינימין שמלך הראשון על ישראל – שאול – היה מבנימין וכן שבנימין היה היחיד מהשבטים שלא השתחווה לעשיו.

סגולות האבן – טובה ללידה קלה, לכאבי מחזור, מקהה את תאוות המשגל וטובה לשם טוב. האבן טובה נגד חולשה וכן טיפול בבעיות בכבד ובמערכת העיכול. כמו כן, מסייעת בכוח גברא.

מקור האבן – ארצות הברית ודרום אפריקה.

כל זאת ועוד על שתיים עשרה אבני החושן וסגולותיהן. גם יפות לריפוי גברים ונשים כאחד, גם טובות לטיפוח המראה בענידתן כתכשיט בתכשיט מעוצב, גם מסייעות בבריאות, בהקלה בלידה, במחשבות, דאגות ודיכאון...

הכל מכל וכל באבני החושן שאנו למעשה, הנשים העונדות אותן בתכשיטים ונהנות מהעיצוב שלכן, לא יודעות עד כמה סגולות ובריאות יש לנו כאשר אנו עונדות אבנים אלו.

גם יופי וגם בריאות בתכשיט אחד כערך מוסף לתכשיט.

מקווה שקצת החכמתם בנושא אבני החושן ועד למאמר הבא,

אוהבת אתכם,

ליאת מוזס מעצבת תכשיטים ואקססוריז.

www.liat.mosses.dpages.co.il

054-6603035

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאת מוזס מעצבת תכשיטים ואקססוריז

העצמה עיסקית על בסיס שיתופי פעולה

ופרגון הדדי - למקצועות האופנה, הטיפוח והיופי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאת מוזס

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222654 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/204954 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205026 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204875 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174164 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173441 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173448 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica