חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגורם לכאב ודרך הטיפול בו

הגורם  לכאב ודרך הטיפול בו

כאב הינו סימפטום הכי נפוץ שמביא את החולה אל הרופא או לחילופין לטיפול ברפואה משלימה. במצב של כאב, משהו לא טוב מתרחש בגוף ומטרת המערכת התחושתית של הכאב הינה לאתר, למקם ולזהות תהליכים הורסי רקמות מצב המעידים על התפתחות מחלה או סטרס.
הכאב הוא בעצם תחושה לא נעימה שממקמת לאזור מסוים בגוף. בדרך כלל כל כאב בעוצמה בינונית או גבוהה מלווה בחרדה ובצורך לברוח או להפסיק את הכאב.
כאשר הכאב הינו אקוטי, הוא מלווה בתגובת סטרס סימפתטית: לחץ דם עולה, דופק עולה, אישון גודל וכמו כן יש התכווצות מקומית של שרירים.
פלקסיה = כיפוף של הגפיים וקישיון של הבטן.
(לחולים סוכרתיים אין תחושות ולכן עלול להיות סיכון של תהליך הזנחה).

בטראומה מאוד חזקה הגוף מפריש *אנדורפינים שבולמים את הכאב. (*אנדרופין = חומר כימי שמפרש מהמוח ומסייע לשיכוך כאב).

הרצפטורים לכאב נמצאים על גבי: 1. העור 2. איברים פנימיים 3. שרירים. רצפטורים אלה נקראים: Nociceptors (קולט = Ceptors, כאב = Nocic)
רצפטורי כאב מופעלים במצב נורמלי רק בגירוי מאוד חזק, במצב של תהליך דלקתי הסף גירוי של האדם יורד. לדוגמא: בעור שנשרף מהשמש כל נגיעה קטנה או לחיצה תגרום לכאב.

בדלקת באזור הבטן, אנשים לא זזים כי כל תזוזה מפעילה את הרצפטורים של הכאב.
כאשר סף הגירוי  יורד תהליך זה נקרא – סינסיטיזציה. (סנסיטיביות = רגישות).
בזמן ליטוף מופעלים רצפטורים אחרים שמופעלים בזמן מגע קל. בניגוד למצב של סטרס חזק מאוד שבו מופעלים רצפטורים של כאב כמו בדקירה, צביטה או מכה חזקה.

האקסונים של עצבי הכאב נכנסים לעמוד השדרה ויוצרים *סינפסה עם עצב אחר, הכניסה שלהם נמצאת בסמיכות לעצבים אחרים. עצבי הכאב שנעים ביחד, יש להם יכולת לתקשר אחד עם השני או להפעיל אחד את השני.

*סינפסה = מרווח זעיר בין תא עצב לתא מטרה כמו תא שריר או תא בלוטה, דרכו עוברים אותות חשמליים ע''י חומר כימי המשמש  מעין מוליך עצבי.
לדוגמא: עצב שמגיע מהלב והוא מעורר, מעביר את תחושת הכאב מהלב ובסמוך אליו עובר עצב שמעצבב את התחושה של יד שמאל, ולכן כאב בחזה יהיה מלווה בכאב ביד שמאל - כאב מקרין.


מערכת העצבים הפרה סימפתטית שולטת על האיברים הפנימיים במצבי רוגע והגנגליונים במערכת זו נמצאים בסמוך או מעל איברים אלה.
במערכת העצבים הסימפתטית הפועלת בעיקר במצבי דחק / בסכנה קיומית, מצויות שתי קבוצות של גנגליונים (= צבר תאי עצב ולעיתים גם סינפסות) משני צידי חוט השדרה.
גוף התא נכנס לעמוד השדרה לחומר האפור ועושה סינפסה עם עצב אחר אשר מעביר את תחושת הכאב למערכת העצבים המרכזית.

מערכת העצבים המרכזית מעבדת את המידע בעיקרה ב*תלמוס (=Thalamus).
(*תלמוס = אזור העשוי מחומר אפור דמוי ביצה הנמצא עמוק בתוך כל המיספרה מוחית. משמש כתחנת ממסר מכל העצבים הסנסוריים הנכנסים למוח לבין קליפת המוח).
בתלמוס מתחילה המודעות לכאב ולתחושות אחרות כמו חום ומגע.
- עצב הסרעפת מעוצבב עם הכתף והגב.
- עצב הלב מעצבב את הלסת התחתונה, שיניים וזרוע שמאל.
- לסינוס מקסילרי (בפנים) יש עצב משותף עם שיניים עליונות
וכו' ...

אל כאב צריך להתייחס  כאל איתות או תהליך דלקתי של מחלה / מצב של חוסר איזון מסוים בגוף.  ועל כן הכי טוב לטפל בגורם שגרם לכאב ולא בנגרם (בסימפטום). וברגע שנסיר את הגורם לכאב, ממילא לא יהיה כאב. אם נחזיר את האיזון לגוף הכל יחזור לקדמותו.

טיפול בדרך טבעית  בכאב - רפואה משלימה:

אני מטפל בכאב בתהליך ריפוי של מקור הכאב בסו ג'וק
כיצד?
הגוף שלנו שולח נקודות ריפוי לאזור ההדמיות בכפות הידיים, הרגליים והאפרכסת. נקודות אלה רגישות וכואבות במיוחד (ובעוד מקומות שונים בגוף). אני מאתר את נקודות הכאב, מדקר במחט / מחטים או מניח מגנט לפי המצב. ישנן עוד מספר דרגות טיפול שונות. אני מטפל גם דרך קווי האנרגיה (המרידיאנים) או דרך הצ'קרות שהם מרכזי אנרגיה בגופנו ומאזן אותם.
כך מתבצע תהליך הריפוי. בגוף מאוזן אין מחלה וגם לא כאב.

אני משתמש בפורמולות סיניות מדור שלישי:
פורמולה נוזלית שעשויה בעיקרה מפטריות הקיסר בשילוב צמחי מרפא ומאזנת את כל מערכות גופינו בכל השלבים ובכל הרמות בעת ובעונה אחת. החומר הפעיל עובר דרך התאים. הטכנולוגיה בה מיוצרת הפורמולה מאפשרת להעצים את השפעת החומרים ממנה היא מורכבת ולפעול באופן סיסטמי כביו אנרגיה אימונו מודולטור. (מסדירה במהירות את האיזון הביו-אנרגו-חיסוני). מנקה, מזינה ומאזנת את גופינו בעת ובעונה אחת.
והפורמולה השנייה היא בצורה של כמוסות (כמוסות לינצ'י) אשר עוברות דרך הדם לאזור המוח, חוט השדרה, עמוד השדרה. מטפלת ומאזנת את מערכת העצבים המרכזית והפריפרית, משפרת את זרימת הדם וחומרים אחרים כמו חלבונים לעמוד השדרה, אשר מגיעים עם זרם הדם ומרפאה מקומות כאב שמקורם בדלקות ובעיות אחרות בעמוד השדרה.

הפורמולה הנוזלית וכמוסות לינצ'י – השילוב המנצח!
פורמולות אלה אינן תרופה ומאושרות ע''י משרד הבריאות כתוסף מזון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי זילברפרב
מומחה לטיפולי סו ג'וק (Su Jok), רפלקסולוג בכיר
ומטפל באמצעות פורמולות סיניות מדור מתקדם.
"פוקוס יעמיד אותך על הרגליים"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי זילברפרב

מאת: יוסי זילברפרברפואה משלימה27/09/102405 צפיות
סגולות המרפא של "פטריות הקיסר" ידועות מזה אלפי שנים. אלו פטריות נדירות הגדלות במקומות ובתנאים מיוחדים, בעלות סגולות ריפוי. הרפואה הסינית קיימת כ-5000 שנה עם ניסיון עתיר בריפוי.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות השן21/09/101300 צפיות
כאבים ורגישות בשן ובחניכיים: מקרה שאירע לי בחודש האחרון – חודש ספטמבר 2010 . לפני ראש השנה הרגשתי מחושים בשן טוחנת ימנית תחתונה ובצידי החניכיים של אותה שן. אחרי ארוחת הצהרים הרגשתי כאב גובר ומשהו לא כתמול שלשום. תופעה משונה ממנה סבלתי בשבוע האחרון. בגדול, השיניים שלי מטופלות ושנים רבות אני לא יודע מה זה כאב שיניים או כאב חניכיים. חשבתי לעצמי "Wow" איך אני יעבור את החג בשלום?

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי08/02/102416 צפיות
מחלת קרוהן זו מחלה כרונית מסיבה לא ידועה ומשערים שזו מחלה אוטואימונית. מחלה זו יכולה לפגוע לאורך כל מערכת העיכול מהפה ועד ל- Anus (=פי הטבעת). אך הכי שכיח במעי הדק. המקומות השכיחים ביותר: 1. סוף המעי הדק – 40% 2. מעי דק ומעי גס – 30% 3. מעי גס בלבד – 30% 4. פגיעה בוושט ובקיבה, השכיחות היא רק 1/2% עד 11/2%.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי08/02/102517 צפיות
סיבי העצב עטופים בשכבות בידוד רבות הנקראות: מיאלין (Myelin), דבר המאפשר מהירות הולכה גבוהה יותר של זרמים חשמליים (כלומר מאיץ את ההולכה דרכו) ומבודד את העצב כמו בידוד במוליך חשמלי. במחלת טרשת נפוצה עצבי העין, המוח וחוט השדרה מאבדים פיסות של מיאלין (Myelin). זוהי מחלה דלקתית שעדיין לא נמצאה הסיבה למחלה. ישנן תיאוריות שישנו וירוס או איזה שהוא חומר שמפעיל את המערכת החיסונית לתקוף את המיאלין של העצבים.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי16/01/101780 צפיות
יום רביעי אחר הצהרים השעה 16:35 הטלפון צלצל ומירי עונה לי מצידו השני של הקו. מירי ידידתי הטובה המתגוררת לא הרחק ממני. האמת, קולה לא נשמע כתמול שלשום. שאלתי אותה אם קרה לה משהו? מירי ענתה לי בקול חלוש שיש לה כאבים חזקים בגב תחתון והיא לא יכולה לזוז.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי14/12/094301 צפיות
בלוטת התריס: בלוטת התריס שייכת לקבוצת הבלוטות. מבקרת ומפקחת על תהליכי ההתפתחות והקיום של מערכות הגוף דרך זרימת הדם. בלוטה זו משתתפת במערכת ההפרשה הפנימית באמצעות הורמונים, בעיקר תירוקסין (וגם קלציטונין) המופרשים לדם ובשיתוף עם הפרשת תוצריהן של בלוטות אחרות לדם קיים תיאום בין תפקודי המערכות השונות בגוף. הגדרת המחלה: תת פעילות של בלוטת התריס הינה מצב קליני בו בלוטת התריס אינה פעילה די הצורך, ולכן היא מייצרת הורמוני תירוקסין בכמות נמוכה מן הדרוש למחזור הדם וכתוצאה מכך קצב חילוף החומרים בגוף נמוך מהנורמה ובזה מתבטאת המחלה בחסר. תת פעילות חמורה מאוד נקראת מיקסדמה.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי14/12/091953 צפיות
מחלת שפעת היא מחלת חורף קלסית, מחלה ויראלית הנגרמת על-ידי נגיף (=וירוס) אינפלואנזה. מחלת השפעת תוקפת את מערכת הנשימה. ההידבקות מהירה ביותר דרך האוויר אחרי שיעול או עיטוש של חולה. תקופת הדגירה עד להתפרצות התסמינים כ- 4 ימים.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213896 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201540 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201454 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201345 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191637 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181638 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica