חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלת היפותירואידיזם – תת פעילות של בלוטת התריס והטיפול במחלה בדרך טבעית

מחלת היפותירואידיזם – תת פעילות של בלוטת התריס והטיפול במחלה בדרך טבעית

בלוטת התריס:
בלוטת התריס שייכת לקבוצת הבלוטות. מבקרת ומפקחת על תהליכי ההתפתחות והקיום של מערכות הגוף דרך זרימת הדם. בלוטה זו משתתפת במערכת ההפרשה הפנימית באמצעות הורמונים, בעיקר תירוקסין (וגם קלציטונין) המופרשים לדם ובשיתוף עם הפרשת תוצריהן של בלוטות אחרות לדם קיים תיאום בין תפקודי המערכות השונות בגוף.

הגדרת המחלה:
תת פעילות של בלוטת התריס הינה מצב קליני בו בלוטת התריס אינה פעילה די הצורך, ולכן היא מייצרת הורמוני תירוקסין בכמות נמוכה מן הדרוש למחזור הדם וכתוצאה מכך קצב חילוף החומרים בגוף נמוך מהנורמה ובזה מתבטאת המחלה בחסר. תת פעילות חמורה מאוד נקראת מיקסדמה.

הסיבות למחלה

  1. מחלת השימוטו -  מחלה אוטואימונית בה הגוף מפתח נוגדנים שתוקפים והורסים את בלוטת התירואיד. המחלה מתבטאת בדלקת כרונית של הבלוטה עם נפיחות מוצקה וכשל חלקי או מלא של ייצור הורמון בלוטת התירואיד.
    נשים נפגעות יותר ולעיתים המחלה עוברת במשפחה.
  2. תירואידיטיס (דלקת בבלוטת התריס) – בשלב השני שלה בסוף הדלקת, כשהבלוטה מתרוקנת. הדלקת נגרמת על-ידי וירוס החזרת וחולים אלה מראים בנסיוב שלהם נוגדנים לוירוס (הנסיוב הינו נוזל צלול שמופרש מדם שנקרש).
  3. גורם אי אטרוגני – מצב שבו הוסרה הבלוטה בניתוח, או בהריסת הבלוטה עם יוד רדיו-אקטיבי (השימוש  ביוד רדיו-אקטיבי לאורך זמן יגרום לפגיעה בתפקוד הבלוטה).
  4. במקומות שבהם יש מעט יוד במים או במזון (יותר משמעותי במים). היוד משמש יסוד חשוב ביצירת הורמוני תירואיד (T4, T3).
    כמות היוד הדרושה לתפקוד תקין של הבלוטה הינה 150 מיקרו גרם של יוד ליממה.
  5. אצל ילודים, תת פעילות בלוטת התריס תופיע בעיקר בשל חוסר התפתחות הבלוטה בתקופה העוברית. הסיבה הינה תוצאה של הפרעה אנזימטית מולדת או חסר בבלוטת התירואיד.
  6. הפרעות תורשתיות שבהן אנומליה כזאת או אחרת של אנזימים בתאי בלוטת התריס מונעת את הבלוטה מלייצר או להפריש כמות מספקת.

הערה והארה
ישנם שני מקרים פתולוגיים בהם ישנה תופעה של היפותירואידיזם (= תת פעילות בלוטת התריס)  אך מקור  הבעיה  הינו בהיפופיזה ולא בבלוטת התריס:

  • גידולים בבלוטת ההיפופיזה מהסוג שאנו מפריש, מאופיינים במסה גדולה ועלולים ליצור לחץ על ההיפופיזה.
    במקרים כאלו הטיפול הינו כירורגי, על-ידי מכשיר אנדוסקופ ולאחר מכן מעקב אצל רופא אנדוקרינולוג לשם איזון תרופתי של רמת ההורמונים בגוף, ובמרפאה נוירולוגית למעקב אחרי מצב בלוטת ההיפופיזה.
  • שיאנס סינדרום – מצב של אי ספיקת בלוטת ההיפופיזה. לאחר הלידה עלולה להופיע תופעה כזו שגורמת לתת פעילות בלוטת התריס.

בשני המקרים הללו אין הפרשת הורמון T.S.H. מההיפופיזה במידה מספקת. כפועל יוצא – בלוטת התריס מפרישה את הורמוניה (T4, T3) בכמות הנמוכה מן הדרוש.

(ישנה גם תופעה הפוכה של היפר תירואידיזם (עודף פעילות של בלוטת התריס). מצב שבו הבלוטה פועלת בקצב מהיר מדי וגם בפתולוגיה זו מופיעים סמפטומים).


ישנם הרבה מאוד סימפטומים (תופעות למחלה) בתת פעילות בלוטת התריס והאבחנה על פי הסימפטומים  ועל פי בדיקת דם לפיה בודקים את רמת התירוקסין בנסיוב הדם (T4 חופשי-  free thyroxine ו- FT4).

הטיפול
יש לי יכולת לעזור להביא את בלוטת התריס לאיזון בדרכים טבעיות ובפורמולות סיניות מדור שלישי:
פורמולות נוזליות וכמוסות לינצ'י המאושרות כתוספי מזון. לא תרופה! עם תוצאות מרשימות.
על ידי בדיקת דם ניתן לראות את שיפור בתפקוד בלוטת התריס ולהיווכח שהבלוטה מתחילה להתאזן ולהפריש את הורמוניה באופן תקין ובצורה סדירה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי זילברפרב
מומחה לטיפולי סו ג'וק (Su Jok), רפלקסולוג בכיר
ומטפל באמצעות פורמולות סיניות מדור מתקדם.
"פוקוס יעמיד אותך על הרגליים"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי זילברפרב

מאת: יוסי זילברפרברפואה משלימה27/09/102402 צפיות
סגולות המרפא של "פטריות הקיסר" ידועות מזה אלפי שנים. אלו פטריות נדירות הגדלות במקומות ובתנאים מיוחדים, בעלות סגולות ריפוי. הרפואה הסינית קיימת כ-5000 שנה עם ניסיון עתיר בריפוי.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות השן21/09/101298 צפיות
כאבים ורגישות בשן ובחניכיים: מקרה שאירע לי בחודש האחרון – חודש ספטמבר 2010 . לפני ראש השנה הרגשתי מחושים בשן טוחנת ימנית תחתונה ובצידי החניכיים של אותה שן. אחרי ארוחת הצהרים הרגשתי כאב גובר ומשהו לא כתמול שלשום. תופעה משונה ממנה סבלתי בשבוע האחרון. בגדול, השיניים שלי מטופלות ושנים רבות אני לא יודע מה זה כאב שיניים או כאב חניכיים. חשבתי לעצמי "Wow" איך אני יעבור את החג בשלום?

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי08/02/102414 צפיות
מחלת קרוהן זו מחלה כרונית מסיבה לא ידועה ומשערים שזו מחלה אוטואימונית. מחלה זו יכולה לפגוע לאורך כל מערכת העיכול מהפה ועד ל- Anus (=פי הטבעת). אך הכי שכיח במעי הדק. המקומות השכיחים ביותר: 1. סוף המעי הדק – 40% 2. מעי דק ומעי גס – 30% 3. מעי גס בלבד – 30% 4. פגיעה בוושט ובקיבה, השכיחות היא רק 1/2% עד 11/2%.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי08/02/102514 צפיות
סיבי העצב עטופים בשכבות בידוד רבות הנקראות: מיאלין (Myelin), דבר המאפשר מהירות הולכה גבוהה יותר של זרמים חשמליים (כלומר מאיץ את ההולכה דרכו) ומבודד את העצב כמו בידוד במוליך חשמלי. במחלת טרשת נפוצה עצבי העין, המוח וחוט השדרה מאבדים פיסות של מיאלין (Myelin). זוהי מחלה דלקתית שעדיין לא נמצאה הסיבה למחלה. ישנן תיאוריות שישנו וירוס או איזה שהוא חומר שמפעיל את המערכת החיסונית לתקוף את המיאלין של העצבים.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי16/01/101775 צפיות
יום רביעי אחר הצהרים השעה 16:35 הטלפון צלצל ומירי עונה לי מצידו השני של הקו. מירי ידידתי הטובה המתגוררת לא הרחק ממני. האמת, קולה לא נשמע כתמול שלשום. שאלתי אותה אם קרה לה משהו? מירי ענתה לי בקול חלוש שיש לה כאבים חזקים בגב תחתון והיא לא יכולה לזוז.

מאת: יוסי זילברפרבבריאות ורפואה כללי14/12/091949 צפיות
מחלת שפעת היא מחלת חורף קלסית, מחלה ויראלית הנגרמת על-ידי נגיף (=וירוס) אינפלואנזה. מחלת השפעת תוקפת את מערכת הנשימה. ההידבקות מהירה ביותר דרך האוויר אחרי שיעול או עיטוש של חולה. תקופת הדגירה עד להתפרצות התסמינים כ- 4 ימים.

מאת: יוסי זילברפרברפואה משלימה02/12/091596 צפיות
כאב הינו סימפטום הכי נפוץ שמביא את החולה אל הרופא או לחילופין לטיפול ברפואה משלימה. במצב של כאב, משהו לא טוב מתרחש בגוף ומטרת המערכת התחושתית של הכאב הינה לאתר, למקם ולזהות תהליכים הורסי רקמות מצב המעידים על התפתחות מחלה או סטרס.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223110 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213616 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201780 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica