חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מניעת חיתום יתר מלאכותי - איתן אלדר

חיתום יתר, המכונה באנגלית Oversubscription או Overbooking, הנו מצב בו קיים עודף ביקוש להנפקתם של ניירות ערך, מניות או אגרות חוב של חברה מסוימת בבורסה לניירות ערך, לעומת ההיצע העומד למכירה. ואולם, על מנת להבין במדויק מהו חיתום יתר, יש ראשית להכיר את המונחים הקשורים לחיתום.


מהו חיתום?


חיתום, המכונה באנגלית Underwriting, הנו הליך ערבות המתלווה להנפקתם של ניירות ערך. בהליך זה חתמים מתחייבים לרכוש מהחברה המנפיקה את ניירות הערך העודפים אשר לא נרכשו על ידי הציבור הרחב לאחר הנפקתם. מדובר בהליך מקובל שנועד להעלות את סיכויי הצלחת הנפקת ניירות הערך, אך חשוב להדגיש שהוא אינו מחויב בחוק. כלומר, יכולים בהחלט להיות מקרים בהם חברה מנפיקה ניירות ערך ללא התערבותם של חתמים.

מיהו חתם?

חתם הנו גוף או חברה המסייעים לחברות לגייס הון בבורסה, או מתחייבים להפיץ ניירות ערך של חברות ולרכוש את ניירות הערך הנותרים שלא הופצו, ובתמורה לכך מקבלים עמלות חיתום. יש לציין כי במרבית המקרים בכל הנפקה מעורבים מספר רב של חתמים המפזרים את הסיכון שבחיתום חסר ביניהם.

מהו חיתום חסר?

חיתום חסר, או באנגלית Under Booking, הנו מצב הפוך לחיתום יתר, בו כמות הבקשות לרכישתם של ניירות ערך נמוכה מהכמות המוצעת למכירה. במצב זה, אם חתמים היו ערבים לעסקה, הם מחויבים לממש את ההתחייבות החיתומית ולרכוש את יתרת ניירות הערך במחיר מינימלי.

חיתום יתר

כאמור, חיתום יתר הנו מצב הפוך לחיתום חסר, בו הביקוש לניירות ערך גדול מסך ניירות הערך המוצעים למכירה. במקרים אלו תבוצע חלוקה בין המעוניינים בניירות הערך בהתאם לתשקיף עליו הוחלט בטרם ההנפקה, הקובע את אופן הקצאת ניירות הערך. יש לציין כי במרבית המקרים חיתום יתר מעלה את רווחי החברה מניירות הערך, ומציג אותה באופן חיובי בעיניי המשקיעים. חיתום יתר גדול בהנפקה מראה על הצלחתה וגורם גם בדרך כלל לרווח לקונים בהנפקה בימי המסחר הראשונים שלאחריה.

מניעת חיתום יתר מלאכותי

חשוב לדעת כי הרשות לניירות ערך אינה מתירה הגשת בקשות לרכישת ניירות ערך על ידי חתמים בטרם סגירת מכרז ההנפקה לציבור. החלטה זו נועדה למנוע מצב של חיתום יתר מלאכותי והטעיית ציבור המשקיעים, הנוצר עקב רכישה מוקדמת של ניירות ערך על ידי החתמים, כשבפועל ייתכן אפילו מצב של חיתום חסר.

איתן אלדר - איש עסקים.

בעליה של חברת גיבור ספורט אחזקות בע"מ.

פרטי קשר - איתן אלדר:

טל':  :      03-7549569

פקס         03-7549550

בית "גיבור ספורט" רח' מנחם בגין 7, קומה 29, ר"ג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איתן אלדר - איש עסקים
בעליה של חברת גיבור ספורט אחזקות בע"מ.

פרטי קשר:
טל':  :      03-7549569
פקס         03-7549550
בית "גיבור ספורט" רח' מנחם בגין 7, קומה 29, ר"ג.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן אלדר

מאת: איתן אלדרפיננסים וכספים - כללי 25/02/141949 צפיות
איגרות חוב בריבית קבועה הן איגרות חוב שבהן מנפיק האג"ח מתחייב לשלם למי שקנה את האיגרת את הסכום הנקוב בה בתוספת ריבית. לדוגמה, שער של איגרת חוב ביום ההנפקה יכול להיות 100, אך מכיוון שהמנפיק התחייב לשלם ריבית של 4%, השער שלפיו ישולם החוב של המנפיק לקונה בסוף התקופה יהיה 104. מעבר לכך, אגרת חוב בריבית קבועה יכולה להיות צמודה למדד, כמו שער הדולר או מדד המחירים לצרכן.

מאת: איתן אלדרעסקים - כללי03/02/141595 צפיות
אמות מידה פיננסיות, או באנגלית Covenants, הנן תנאים פיננסיים מסוימים בהם חייב לעמוד הצד הלווה, ומיועדות להבטיח כי יוכל לעמוד לאורך זמן בהתחייבויותיו כלפי המלווה.

מאת: איתן אלדרהשקעות21/01/141557 צפיות
שאלה הבסיסית שניצבת בפני אנשים המעוניינים להשקיע בשוק ההון, או בכל אפיק אחר, נוגעת לרמת הסיכון שהם מוכנים ליטול על עצמם. אכן, חשוב לדעת כי למידת הסיכון ישנה חשיבות מרובה בבחירת אפיק ההשקעה, ובאופן כללי ככל שרמת הסיכון גבוהה יותר, כך עולים הסיכויים להפקת אחוזי רווח גבוהים.

מאת: איתן אלדרעסקים, מימון וכספים15/01/148372 צפיות
סיכומים רבים לשנת 2013 במובן הפיננסי פורסמו לאחרונה בכלי התקשורת. אחד הסיכומים מתייחס לא רק ל-2013, אלא לעשור האחרון. מדובר בדו"ח של חברת IVC שסיכם את האקזיטים וההנפקות בענף ההייטק בישראל.

מאת: איתן אלדרפיננסים וכספים - כללי 27/10/131412 צפיות
באתר "גלובס" פורסם כי הבנק הפדרלי של ארצות הברית, ה"פד", החליט שלא לצמצם את רכישת האג"ח ולהשאיר את קצב הרכישה כפי שהוא. מדובר בהפתעה, שכן הדעה הרווחת הייתה שהבנק יצמצם את היקף הרכישות ב-10 עד 15 מיליארד דולר, שכן קצב הרכישה כיום הוא כ-85 מיליארד דולר בכל חודש.

מאת: איתן אלדרפיננסים וכספים - כללי 03/10/131425 צפיות
הנפקת ברצלונה מהווה סיפור הצלחה, אך זו אינה הקבוצה היחידה. המטרה העיקרית של הנפקה בבורסה היא גיוס כספים. בנוסף, היא בדרך כלל משפרת את התדמית של אותה קבוצת ספורט, כמו זו של ברצלונה. נספק הסבר אודות הנפקה של קבוצת כדורגל ויתרונותיה, בהשוואה לחברות מסחריות.

מאת: איתן אלדרנדל"ן24/09/131502 צפיות
משקיעים רבים תרים כיום אחרי אפשרויות השקעה, וחלקם בוחרים בהשקעה במזרח אירופה, שנחשבת לאזור מועדף עבורם. מזרח אירופה אינו אותו האזור שהיה לפני 20 או 30 שנה. מדובר במדינות שהפכו פתוחות יותר לעולם וכך גם הכלכלות שלהן הפכו למודרניות יותר.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211351 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208658 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202952 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193013 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181610 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172019 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica