חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו סיכון מחושב לפני השקעה בשוק ההון? - איתן אלדר

מאת: איתן אלדרהשקעות21/01/20141554 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השאלה הבסיסית שניצבת בפני אנשים המעוניינים להשקיע בשוק ההון, או בכל אפיק אחר, נוגעת לרמת הסיכון שהם מוכנים ליטול על עצמם. אכן, חשוב לדעת כי למידת הסיכון ישנה חשיבות מרובה בבחירת אפיק ההשקעה, ובאופן כללי ככל שרמת הסיכון גבוהה יותר, כך עולים הסיכויים להפקת אחוזי רווח גבוהים. לדוגמא, הרווח באפיק השקעה בטוח בעל אחוזי סיכון נמוכים עומד על אחוזים בודדים, ואילו ברמות סיכון גבוהות עשויים אחוזי התשואה בטווח הארוך אף להכפיל את הסכום שהושקע. יחד עם זאת, יש להדגיש כי השקעות ברמות סיכון גבוהות דורשות ידע מעמיק בתחום, ומוכנות לספוג הפסדים כספיים נכבדים.


סיכון מחושב

בחירת רמת הסיכון בתיק השקעות, המכונה בעגה המקצועית "פרמיית סיכון", חייבת להיות החלטה מושכלת ועל כל פנים תלויה בצרכים, ברצונות וביכולות האישיות של כל משקיע. לדוגמא, למשקיע בתחילת דרכו עדיף לבחור באפיקים סולידיים ובטוחים, ולהעלות את רמת הסיכון בהדרגה עם צבירת הידע והניסיון בתחום.

שיקול נוסף הינו ייעוד ההון המושקע, כך שאם מדובר בהון חיוני לצרכי הקיום של עסק או משפחה, כמו תשלומי משכנתא או כספי פנסיה, עדיף לבחור באפיק השקעות בעל רמת סיכון נמוכה. מאידך, מי שבאמתחתו הון שאינו מיועד לצרכי קיום יכול לשקול השקעה של חלקו באפיקים בעלי סיכון גבוה יותר, וכך להגדיל את ההון האישי מבלי שהדבר ישפיע על רמת החיים.

רמת סיכון מחושבת בהשקעות


ניתן לומר שמרכיב הסיכון העיקרי בהשקעות הנו רמת הסחר במניות שבתיק, וככל שרמת הסחר גבוהה יותר כך עולה רמת הסיכון של ההשקעה. לכן, מרבית תיקי ההשקעות מורכבים גם מאגרות חוב אשר רמת הסיכון בהן נמוכה יחסית, וכן מפיזור השקעות גבוה בתיק אשר מקטין עוד יותר את רמת הסיכון שלו. אפיקי השקעה סולידיים כוללים בין היתר אגרות חוב ממשלתיות, תעודת פיקדון מט"ח, ותעודות סל עוקבות מדד תל בונד.

מאידך, השקעות במניות, בקרנות נאמנות, באופציות ובתעודות סל נחשבות לבעלות סיכון גבוה ודורשות פיזור נכון בין מניות ישראליות, מניות של מדינות מפותחות ומניות של מדינות מתפתחות, בנוסף על פיזור של המניות בין הסקטורים והמדינות השונות.

איתן אלדר - איש עסקים.
בעליה של חברת גיבור ספורט אחזקות בע"מ.
פרטי קשר - איתן אלדר:
טל': : 03-7549569
פקס 03-7549550
בית "גיבור ספורט" רח' מנחם בגין 7, קומה 29, ר"ג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איתן אלדר - איש עסקים
בעליה של חברת גיבור ספורט אחזקות בע"מ.

פרטי קשר:
טל':  :      03-7549569
פקס         03-7549550
בית "גיבור ספורט" רח' מנחם בגין 7, קומה 29, ר"ג.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן אלדר

מאת: איתן אלדרפיננסים וכספים - כללי 25/02/141946 צפיות
איגרות חוב בריבית קבועה הן איגרות חוב שבהן מנפיק האג"ח מתחייב לשלם למי שקנה את האיגרת את הסכום הנקוב בה בתוספת ריבית. לדוגמה, שער של איגרת חוב ביום ההנפקה יכול להיות 100, אך מכיוון שהמנפיק התחייב לשלם ריבית של 4%, השער שלפיו ישולם החוב של המנפיק לקונה בסוף התקופה יהיה 104. מעבר לכך, אגרת חוב בריבית קבועה יכולה להיות צמודה למדד, כמו שער הדולר או מדד המחירים לצרכן.

מאת: איתן אלדרעסקים - כללי03/02/141594 צפיות
אמות מידה פיננסיות, או באנגלית Covenants, הנן תנאים פיננסיים מסוימים בהם חייב לעמוד הצד הלווה, ומיועדות להבטיח כי יוכל לעמוד לאורך זמן בהתחייבויותיו כלפי המלווה.

מאת: איתן אלדרעסקים, מימון וכספים15/01/148369 צפיות
סיכומים רבים לשנת 2013 במובן הפיננסי פורסמו לאחרונה בכלי התקשורת. אחד הסיכומים מתייחס לא רק ל-2013, אלא לעשור האחרון. מדובר בדו"ח של חברת IVC שסיכם את האקזיטים וההנפקות בענף ההייטק בישראל.

מאת: איתן אלדרפיננסים וכספים - כללי 23/12/131548 צפיות
חיתום יתר, המכונה באנגלית Oversubscription או Overbooking, הנו מצב בו קיים עודף ביקוש להנפקתם של ניירות ערך, מניות או אגרות חוב של חברה מסוימת בבורסה לניירות ערך, לעומת ההיצע העומד למכירה. ואולם, על מנת להבין במדויק מהו חיתום יתר, יש ראשית להכיר את המונחים הקשורים לחיתום.

מאת: איתן אלדרפיננסים וכספים - כללי 27/10/131410 צפיות
באתר "גלובס" פורסם כי הבנק הפדרלי של ארצות הברית, ה"פד", החליט שלא לצמצם את רכישת האג"ח ולהשאיר את קצב הרכישה כפי שהוא. מדובר בהפתעה, שכן הדעה הרווחת הייתה שהבנק יצמצם את היקף הרכישות ב-10 עד 15 מיליארד דולר, שכן קצב הרכישה כיום הוא כ-85 מיליארד דולר בכל חודש.

מאת: איתן אלדרפיננסים וכספים - כללי 03/10/131424 צפיות
הנפקת ברצלונה מהווה סיפור הצלחה, אך זו אינה הקבוצה היחידה. המטרה העיקרית של הנפקה בבורסה היא גיוס כספים. בנוסף, היא בדרך כלל משפרת את התדמית של אותה קבוצת ספורט, כמו זו של ברצלונה. נספק הסבר אודות הנפקה של קבוצת כדורגל ויתרונותיה, בהשוואה לחברות מסחריות.

מאת: איתן אלדרנדל"ן24/09/131501 צפיות
משקיעים רבים תרים כיום אחרי אפשרויות השקעה, וחלקם בוחרים בהשקעה במזרח אירופה, שנחשבת לאזור מועדף עבורם. מזרח אירופה אינו אותו האזור שהיה לפני 20 או 30 שנה. מדובר במדינות שהפכו פתוחות יותר לעולם וכך גם הכלכלות שלהן הפכו למודרניות יותר.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171767 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161466 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica