חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוכרת הריון מהי?

מאת: רותם טביבהריון ולידה23/12/20137272 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוכרת הריון היא תופעה שהגוף מפתח סבילות לגלוקוז שמתפתחת כתופעת לוואישל ההריון, השכיחות של הנשים החולות בסוכרת הריון היא 3% מכלל הנשים ההרות בישראל. סוכרת הריון שאינה מאובחנת עלולה להוות סכנה לאם ולעובר. ולכן כל אישה הרה עוברת בדיקה שנקראת העמסת סוכר, שמטרתה לאבחן סוכרת הריון. רמת סוכר שגבוהה או לחילופין נמוכה מהמקובל עלולה להצביע על סוכרת הריון.

הגורמים העיקריים לסוכרת הריון מצויים במצבה הגופני והבריאותי של האישה לפני כניסתה להריון. כמו כן, אישה שחלתה בסוכרת הריון בהריונות קודמים או שיש במשפחתה נשים שחלו בסוכרת הריון, נמצאת בקבוצת סיכון ועלולה לחלות בסוכרת הריון.

הסיכונים לאם נובעים בעיקר ממבנה הגוף של העובר שהוא בד"כ גדול בסוכרת הריון, דבר שעלול להקשות על לידה טבעית. כמו כן נשים שחולות בסוכרת הריון יש סיכוי גדול יותר לחלות ברעלת הריון, היפרדות שליה, זיהומים וריבוי מי שפיר כל אלה עלולים להוביל ללידה מוקדמת.

הסיכונים לעובר נובעים מכך שהם עלולים להיוולד גדולים ולהגיע למשקל של 4-5 ק"ג.כמו כן, קיים סיכון שריאותיו של התינוק לא יתפתחו בקצב מהיר כמו משקלו.

כאשר מאבחנים אישה כחולת סוכרת הרופא ימליץ על דיאטה מאוזנת ופעילות גופנית, בכדי לאזן את רמות הסוכר בדם. ישנן גם נשים שיצטרכו להזריק אינסולין במהלך ההריון, ויקבלו הדרכה כיצד להזריק לבד.

חשוב נורא לציין שרוב הנשים שחולות בסוכרת הריון ונשמעות להוראות הרופא, אינן נזקקות כלל להזרקת אינסולין.

לאחר הלידה ידרשו הנשים שחלו בסוכרת הריון לעבור מעקב שנתי אחר הסוכר שלהן. מכיוון שהן נמצאות בקבוצת סיכון ועלולות לפתח סוכרת. כמו כן, תידרש האישה להודיע לרופא הילדים שהיא הייתה סוכרתית במהלך ההריון בכדי שהרופא ייקח דגימות דם מהתינוק ויוודא שהתינוק אינו סובל מרמות סוכר נמוכות בגופו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רותם טביב - כותבת באתר הריון שמלווה את האישה במשך תשעה חודשים, כותבת מאמרים נרחבים.

אשמח אם תבקרו באתר :)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רותם טביב

מאת: רותם טביבהריון ולידה06/01/147480 צפיות
השאלה אם לעסוק בפעילות גופנית עולה בקרב נשים רבות. אספתי בעבורכם את סוגי הספורט שמותר לבצע במהלך ההריון, מקווה שעזרתי.

מאת: רותם טביבבריאות נשים18/12/131024 צפיות
מטרת המאמר היא לספק ידע נרחב לאישה ההרה. כאשר האישה בהריון הראשון שלה, לעיתים היאנבהלת נורא מעומס הבדיקות שהרופא מבקש שתעשה. בתור אישה שעברה את זה חשבתי להקל מעט על הנשים האחרות.

מאת: רותם טביבהריון ולידה22/07/131659 צפיות
לעתים, למרות הרצון העז ללדת לידה נורמלית וכמובן, הצורך שלנו לשלוט ולדעת ש"הכל יהיה בסדר" , אנו עלולות למצוא את עצמנו מובלות לחדר הניתוח, בדרך ללידה בניתוח קיסרי.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204708 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: vodplaceהריון ולידה15/08/1610977 צפיות
אפשר ללכת לבד לצילומי הריון, ואפשר ללכת עם אלו שאנחנו אוהבים.

מאת: רוני הכהןהריון ולידה03/08/1611161 צפיות
העולם מורכב מבחירות שונות ומגוונות שאותן נשים רשאיות לבצע עבור עצמן בתור נשים חופשיות ועצמאיות, אז למה רק היום אנו שומעים יותר בחופשיות על הפלה בכדורים שקיימת כבר תקופה ארוכה?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/1611537 צפיות
זהו זה- ההיריון הארוך ומורט העצבים הגיע לסיומו הטוב ותינוק או תינוקת חמודים הגיחו לאוויר העולם. מכאן, מתחילות אינספור שאלות: איך מאכילים אותם? מתי צריך להחליף להם? איך מטפלים להם בבעיות של גזים בבטן?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167501 צפיות
היום בו מגיח לאוויר העולם תינוק או תינוקת חדשים הם מהימים המרגשים ביותר- לא רק עבור המשפחה הקרובה שלו, אלא גם עבור שאר קרובי המשפחה וכן עבור חברי המשפחה. זהו יום מרגש, אשר כולל בתוכו את תחילתה של דרך מיוחדת במינה.

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167484 צפיות
הכניסה של ילד או ילדה חדשים למשפחה מהווה סיבה למסיבה (שלעיתים אף יכולה להיות כפולה או משולשת). כמו בכל מאורע משמח, כמו יום הולדת או יום נישואין, אנחנו נרצה להעניק מתנות מיוחדות ליולדת ולמשפחתה. למרות הרצון הטוב,

מאת: אבי דוידיהריון ולידה28/12/155954 צפיות
מידע שימושי על תרופה להפלה לנשים המתלבטות כיצד לבצע את ההליך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica