חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקות במהלך ההריון

מאת: רותם טביבבריאות נשים18/12/20131013 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במהלך חודשי ההריון ישנם בדיקות רבות המבוצעות לצורך איתור מומים ובדיקת התפתחות תקינה של העובר ברחמך, כמו כן הבדיקות חשובות בכדי לבדוק שמצבך הבריאותי תקין. אומנם ישנן נשים שנלחצות מהבדיקות הרבות שהם מקבלות כחלק ממעקב ההריון.

בכדי להקל עליכן, פירטנו על כמה מהבדיקות הרפואיות שעליכן לעשות ומה חשיבותן.

גילוי ההריון-בדיקת דם

כאשר אישה מגלה על הריונה עליה לגשת לרופא לבדיקת דם פשוטה בכדי לבדוק את סוג הדם שלה, ומצב הדם שלה. חשוב שהאישה תהיה במצב מאוזן ולכן מבררים כבר בתחילת ההריון אם יש חוסרים בויטמנים או מינרלים בגוף, ירשמו לך תרופות שישלימו את החסר. הדבר חשוב נורא להתפתחות תינוקך.

אולטרסאונד

באמצעות בדיקת אולטרסאונד פשוטה יבדוק הרופא שליבו של העובר פועם. ואם מדובר בעובר אחד או יותר.

חודש שלישי

בדיקת CVS – הבדיקה נקראת בדיקת סיסי שליה, הרופאים מבצעים את הבדיקה בין השבוע ה10 לשבוע ה13. הבדיקה בודקת מומים ופגמים בעובר, אך בשלב מוקדם יותר מבדיקת מי השפיר.

שקיפות עורפית-בדיקה שנעשית בעזרת אולטרסאונד ובה מודדים את הנוזל הנמצא בעורפו של העובר עודף של נוזל בעורפו בד"כ מעיד על מומים בעובר, הבדיקה פשוטה ומהירה.

סקר השליש הראשון- כאשר מבצעים את בדיקת השקיפות העורפית מבצעים גם בדיקת דם, מטרת הבדיקות הללו היא לגלות אם יש מומים בעובר. ואם כן , לגלות אותם בשלב המוקדם ביותר בהריון.

חודש רביעי

בדיקת חלבון עוברי- הבדיקה בודקת את רמת החלבון העוברי, מטרת הבדיקה היא לגלות פגמים בעמוד השידרה של העובר, ואת קיומה של תסמונת דאון.

סקירת מערכות- הבדיקה מתבצעת ע"י אולטרסאונד, וסורקת את איברי התינור בהרחבה על מנת למצוא פגמים ומומים שונים. לעיתים אישה שהתוצאות של סקירת המערכות שלה אינן תקינות, תישלח לבדיקת מי שפיר.

בדיקת מי שפיר- הסיבה העיקרית לבדיקה היא בכדי לקבוע האם לתינוק הפרעה או חריגות גנטית. את הבדיקה עושים לנשים מעל גיל 35, ולנשים שסקירת המערכות שלהן אינה תקינה.

חודש חמישי

סקירת מערכות מורחבת- את הסקירה הזאת עושים בכדי לוודא שמצבו של ילדך עדיין תקין, ובכדי לאשר את מה שהבדיקות הקודמות אישרו כבר.

שליש שלישי להריון-

בשליש הזה יבוצעו בעיקר ביקורות בכדי לוודא שמצבך ומצב העובר תקין עד ללידה כמו ספירת דם ואולטרסאונד בכל שבוע.

חיסון אנטי D- חיסון זה יתבצע במידה והאישה היא בעלת RH שלילי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רותם טביב - כותבת באתר הריון שמלווה את האישה במשך תשעה חודשים, כותבת מאמרים נרחבים.

אשמח אם תבקרו באתר :)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רותם טביב

מאת: רותם טביבהריון ולידה06/01/147471 צפיות
השאלה אם לעסוק בפעילות גופנית עולה בקרב נשים רבות. אספתי בעבורכם את סוגי הספורט שמותר לבצע במהלך ההריון, מקווה שעזרתי.

מאת: רותם טביבהריון ולידה23/12/137268 צפיות
סוכרת הריון היא מצב שבו הגוף אינו יודע לווסת את רמת הגלוקוז בדם, במאמר זה נסביר מהי סזוכנת הריון הסכנות ותופעות הלוואי.

מאת: רותם טביבהריון ולידה22/07/131651 צפיות
לעתים, למרות הרצון העז ללדת לידה נורמלית וכמובן, הצורך שלנו לשלוט ולדעת ש"הכל יהיה בסדר" , אנו עלולות למצוא את עצמנו מובלות לחדר הניתוח, בדרך ללידה בניתוח קיסרי.

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191719 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192117 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161770 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161653 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161904 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161885 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152740 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica