חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלון וניני - שינוי חוזה דרך התנהגות

מאת: עו"ד אלון וניניפסקי דין08/01/20148135 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


חוזה יכול להיכרת בהתנהגות, על כן הקיבול יכול שיהיה לאו דווקא בהודעת הניצע שנמסרה למציע, אלא גם במעשה לביצוע החוזה או בהתנהגות אחרת. יש צורך בגמירות דעת לשם כך.

פס"ד אדרת שומורון: חברה ישראלית הזמינה חלקי חילוף למפעלה מחברה גרמנית. החברה הגרמנית שלחה לחברה הישראלית מסמך המאשר את ההזמנה. ביהמ"ש העליון ראה במסמך זה הצעה ובתשלום בגין החלפים שקיבלה החברה הישראלית מעשה לביצוע החוזה המהווה קיבול. זאת אומרת, כאשר משתמעת מן ההצעה הדרישה למעשה לשם ביצוע החוזה, או להתנהגות אחרת כדרך קיבול נאותה, נכרת החוזה עם ביצוע המעשה או התרחשות ההתנהגות.

פירוש ההצעה

כדי לקבוע מתי ניתן להחיל את סעיף 6(א) יש לבחון את נוסח ההצעה וניסוחה. לשם כך יש לבחון אם ההצעה הנדונה טעונה קיבול ע"י הודעה או שמא ניתן לקבלה ע"י התנהגות ומהו המעשה או ההתנהגות שיהוו קיבול להצעה. ניתן לשער מקרים שבהם אפילו הכנות שאינן מגיעות לכדי "מעשה" לביצוע החוזה (ע"פ הרישא בסעיף 6(א)) יהוו קיבול כאשר דרך זו משתמעת מן ההצעה.

ישנה בעיה: מה קורה כאשר המעשה לביצוע החוזה הוא מתמשך. לדוגמא, חברת תרופות המציעה לאנשים לקחת תרופה במשך חודש. אדם לוקח את התרופה שבועיים והחברה חוזרת בה. הבעיה: החוזה נכרת בתום הביצוע, אך הניצע כבר הסתמך. מה הפתרון? פרידמן וכהן קובעים כי בעת תחילת ביצוע, החברה לא יכולה לחזור בה. ג. שליו גורסת כי לאחר ביצוע מהותי נשללת זכות החזרה של המציע.

כריתת חוזה על דרך התנהגות: כשנכרת חוזה על דרך התנהגות, מהווה ההתנהגות הן את המקבילה למתן הודעת הקיבול והן את המקבילה למסירתה של הודעה זו. מרגע זה ואילך אין המציע רשאי לחזור בו מן ההצעה (סעיף 3(א)) וכן אין עוד נפקות למקרים המנויים בסעיף 4(2) כמפקיעים את ההצעה. בעניין זה ראוי לציין את פס"ד צימרמן. אדם שהיה רוכש בדרך של קבע כרטיס הגרלה בעל מספר קבוע. לעתים היה משלם על הכרטיס לאחר ההגרלה אף שידע כי הכרטיס לא זכה. הוא שילם כדי לשמור על המספר הקבוע. ביהמ"ש פרש כי בהתנהגות זו נוצר הסכם שלפיו בעל הדוכן מוכר לו את הכרטיס הקבוע והקונה משלם בכל עת אף אם הכרטיס לא זכה.

שינוי חוזה דרך התנהגות: התנהגות הצדדים או אחד מהם יכולה גם להביא לידי שינוי חוזה הקיים ביניהם. לשם ביסוס המסקנה כי הצדדים התכוונו שלא לקיים את החוזה ביניהם כפי שהוסכם מלכתחילה ביניהם נדרש דפוס התנהגות מתמשך לו שותפים שני הצדדים. (פס"ד פזגז נ' גזית הדרום).

עו"ד אלון וניני בעל ניסיון בתחום המקרקעין והחברות.
עורך דין אלון וניני מעניק ייעוץ משפטי ללקוחות פרטיים לצד חברות מתחום ההיי-טק, תעשייה, מסחר ושירותים.  
המשרד נותן דגש גם על סטנדרט מקצועי גבוה וגם על שירות אדיב ללקוחותיו.
עו"ד אלון וניני - פתרון משפטי כולל לחברות בתחומי המשפט המסחרי ובתחומים נלווים כמו דיני עבודה ומיסוי מוניציפאלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אלון וניני מתמחה בתחום המקרקעין והחברות.
עו"ד אלון וניני מעניק ייעוץ משפטי ללקוחות פרטיים לצד חברות מתחום ההיי-טק, תעשייה, מסחר ושירותים. 
המשרד נותן דגש גם על סטנדרט מקצועי גבוה וגם על שירות אדיב ללקוחותיו.
עו"ד אלון וניני מספק פתרון משפטי כולל לחברות בתחומי המשפט המסחרי ובתחומים נלווים כמו דיני עבודה ומיסוי מוניציפאלי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אלון וניני

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי03/04/141085 צפיות
פרשת הרצח בברנוער ארעה בתאריך 1.8.09 בעת פעילות שנערכה בבית אגודת הלהט"ב בת"א. אל המקום נכנס אדם רעול פנים וירה למוות במדריך ובנערה שנכחו במקום, פצע עוד כעשרה בני אדם ונמלט מהמקום. במהלך החקירה קיבלה המשטרה מידע מצעיר אשר סייע לחשודים ברצח, ובתמורה למידע שיספק להם, ביקש מעמד של עד מדינה. השבוע, לאחר שהוכחה התנהלות בעייתית מצידו של עד המדינה, ההסכם בוטל.

מאת: עו"ד אלון וניניפלילי27/02/147516 צפיות
כידוע, עד מדינה הוא אדם שהיה שותף לעבירה כלשהי, הסכים להודות בחלקו בעבירה וגם הסכים לשמש עד ולסייע למשטרה בחקירה שלה את המקרה, נגד שותפיו לעבירה. לאחר בחירת עד מדינה, נחתם עמו הסכם מול המדינה.

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי20/11/131229 צפיות
כאשר רשויות החוק שוקלות אם לתת לחשוד מעמד של עד מדינה, הן צריכות לפעול לפי שיקולים מסוימים, הרלוונטיים למקרה הספציפי. ריכזנו כמה מהם כאן.

מאת: עו"ד אלון ונינידיני חוזים16/10/132460 צפיות
סעיף 1 בחוק החוזים קובע כי חוזה נוצר בדרך של הצעה וקיבול ע"פ הוראות חוק החוזים. הבעיה: ביטוי התופעה החוזית באמצעות מונחי הצעה וקיבות אינו תמיד מציאותי. דוגמא: מקח וממכר בשוק שבמסגרתו מנסה ואף מצליח הקונה להוריד את המחיר הראשון שנקב המוכר.

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי08/09/131646 צפיות
התועלתנות היא תפיסה פילוסופית-אתית שנוצרה על ידי ג'רמי בנטהם ותומס מיל. זוהי אחת הגישות שמנסות לענות על השאלה המרכזית באתיקה: מהו המעשה הראוי לעשותו?

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומנהל05/08/131741 צפיות
ישנה טענה לפיה חובתו המוסרית של מנהל היא לדאוג לרווחים לבעלי המניות. מנהל הפועל למען מטרות אחרות (מתןך מה שמכונה "אחריות חברתית"), הוא בלתי מוסרי ואנטי דמוקרטי. נבחן כיצד מנמק הכלכלן מילטון פרידמן את הטענה הזו.

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי08/07/131016 צפיות
אחריות שילוחית היא מצב בו מטילים אחריות על אדם בגין עוולה שביצע אדם אחר. סעיפים 13-15 לפקנ"ז מראים כי ניתן לעשות כן רק במסגרות יחסים מוסדרת ע"פ הפקודה.

מאמרים נוספים בנושא פסקי דין

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין24/08/222277 צפיות
צו הריסה שלא בוצע – מה זה בדיוק אומר? ובכן, ממש כפי שזה נשמע, צו הריסה שלא בוצע הוא צו הריסה שניתן על פי דין, אך מסיבות כלשהן לא הגיע לכדי ביצוע ולכן המבנה שעבורו הוצא הצו עדיין עומד על תילו וטרם נהרס. במרבית המקרים, הגדרה זו מתייחסת למצב בו בעל המבנה שנגדו הוצא הצו קיבל הוראה במסגרת הצו, לבצע את הריסת המבנה בעצמו, אך נמנע מכך. במילים הכי פשוטות, אדם בנה מרפסת שלא כדין ובעקבות זאת, הוציאה הרשות המקומית צו הריסה להריסת המרפסת והגישה אותו לאותו אדם בכדי לחייב אותו להרוס את המרפסת. הצו מורה במפורש על הריסת המרפסת ואף מגדיר מסגרת זמנים לביצוע ההריסה, אך מהסיבות שלו בחר אותו אדם שלא לבצע את הצו.

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין19/08/211774 צפיות
מפרטים אחידים ותיקון 34 לחוק רישוי עסקים אז ככה,לאורך שנים רבות לא הייתה אחידות בדרישות גורמי רישוי מעסקים שונים הטעונים רישוי על פי אותו פריט רישוי. על מנת למנוע שונות ורגולציה עודפת ובעקבות המלצות “ועדת הבר” משנת 2006, הוחלט כי רשויות הרישוי ונותני האישור ינסחו “מפרטים אחידים” לסוגי העסקים. כך, בעל עסק מראש יוכל לדעת מראש מה יידרש ממנו על מנת לקבל רישיון עסק.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןפסקי דין15/11/201398 צפיות
בג"צ דחה העתירה נגד מאחז עיבל בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ דחה בימים אלו עתירה נגד פינוי מאחז עיבל ועוד כמה מאמרים שכתבתי: עו"ד נועם קוריס – כותב ב THEMARKER עו"ד נועם קוריס - כותב על תביעות ייצוגיות - כותב באתר המאמרים המשפטיים נועם קוריס עו"ד העתירה הופנתה כלפי צעדים שנקטו המשיבים לפינוי העותר ממאחז שהוקם ללא היתר באזור הר

מאת: רונית אלפסיפסקי דין20/11/191467 צפיות
סווגה של פעולה, או של עסקה נקבע על פי סממנים חיצוניים ועל פי מבחנים שונים, אשר על פיהם יש וניתן לסווג את אופיה של אותה פעולה וסווגה של אותה עסקה. ברם בדרך כלל המבחנים אינם חד - חד ערכיים ויש מקרים בהם המבחנים בגין אותה פעולה מצביעים על סווג כפול. כך למשל בסווג פעולה למישור ההוני או למישור העסקי, למישור הפרטי או עסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ועוד. בעיתות כאלה מופעל מבחן על – מבחן גג והוא "מבחן הכוונה".

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין05/09/191310 צפיות
ההתיישנות גברה על השימוש בהעדרו של היתר אין שימוש שלא הותר על-פי ההיתר, קרי - אין שימוש חורג, ומשכך לא מתקיימת עבירת השימוש על-פי סעיף 204 לחוק. האם כאשר לא ניתן להרשיע אדם בביצוע עבודות בנייה ללא היתר בשל התיישנות, ניתן להרשיעו בעבירה נמשכת של שימוש בנכס שנבנה ללא היתר? ביהמ"ש לעניינים מקומיים משיב על כך בשלילה.

מאת: רוי ורלפסקי דין25/01/191309 צפיות
אתה צריך לקחת את המקרה פגיעה אישית קל. לא משנה איך המקרה שלך הולך, לקחת מישהו למשימה על רשלנות שלהם הוא יותר מוצדק. מאמר זה נותן לך כיצד להתקרב מקרה פגיעה אישית.

מאת: רוי ורלפסקי דין17/01/191331 צפיות
האם אתה חושב על לשים את הכסף שלך לתוך השקעות נדל"ן? ראית את החברים שלך עשה רווח עם זה. אתה יכול לעשות טוב אם שמעתם על. זה רק לוקח קצת ידע. השתמש בעצות אלה כדי לקבל התחלה מוצלחת על ההשקעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica