חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין יעקב שקלאר - האם יש לשוטר סמכות לערוך על אדם, בכליו או ברכבו חיפוש?

מאת: יעקב שקלארפלילי14/02/20145685 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


בעת היתקלות עם שוטר ברחוב או בעת נסיעה ברכב, לשוטר אין סמכות לערוך על אדם, בכליו או ברכבו חיפוש, אלא אם יש לו צו שיפוטי המאפשר זאת, או שהיה לו חשד סביר כלפי אותו אדם, כגון קבלת מידע מודיעיני או מידע על ביצוע עבירה במקום.


אל תהיו לחוצים!

בהיתקלות עם שוטר רצוי לא להיות לחוצים. התנהגות לא טבעית, עצבנית או לחוצה עלולה להתפרש אצל השוטר כהתנהגות מחשידה. אין לעבור בפתאומיות לצד השני של המדרכה, ואין להוציא מכיסים חפצים שונים כמו סיגריות וקופסאות גפרורים ולהשליך אותם. יחד עם זאת, נימוקים כמו הזעת יתר או מבטים מחשידים שהשוטר מייחס לחשוד, נפסלים ע"י בתי המשפט כמקימים חשד סביר לחיפוש.

מה עליכם לדעת?

עו"ד יעקב שקלאר מדגיש כי חשש או ספק שהתעורר בקרב השוטר, בעקבות רישום פלילי שעלה מבדיקה במסוף המשטרתי, אינו יכול לעלות לכדי "חשד סביר", אלא יכול רק לתמוך בחשד כזה אם קיימת ראייה נוספת המקימה את החשד, ורק אם מדובר בעבר פלילי רלוונטי. למשל, הרשעה בעבירת אלימות איננה עבר פלילי רלוונטי ולכן לא יכולה לתמוך בקיום חשד.

השוטר, כך מסביר עו"ד יעקב שקלאר, המבקש הסכמה לעריכת החיפוש, צריך להבהיר כי נתונה לאדם הזכות לסרב לביצוע החיפוש וכי הסירוב לא יפעל לחובתו. רק אם השוטר הסביר כי נתונה לו הזכות לסרב לחיפוש והאדם הסכים, אז ורק אז ההסכמה תיחשב כ"הסכמה מדעת" בעיני בית המשפט והראיות שיימצאו בחיפוש יוכלו לשמש נגדו. אם אדם מסרב לחיפוש והשוטר שואל אותו מדוע הוא מסרב – עליו לשאול את השוטר מדוע עליו להסכים אם אין כל סיבה לחיפוש.

חיפוש המבצע שוטר על אדם שלא באמצעות צו, או כאשר אין חשד סביר, וכן במקרים שהחיפוש איננו בהסכמה מדעת, יהיה חיפוש לא חוקי והראיות שיימצאו בחיפוש יהיו ראיות בלתי קבילות וייפסלו ע"י בית המשפט.

חיפושים שנעשים שלא כדין

לדברי עו"ד יעקב שקלאר, שוטר המורה לאדם לצאת מהרכב ומבצע חיפוש עליו וברכבו, מבלי שביקש וקיבל הסכמה ממנו – שחייבת כאמור להיות "הסכמה מדעת" – מבצע חיפוש לא חוקי, ועל כן – אל לו לחתום על הסעיף בדו"ח החיפוש האומר שהסכים לבצע את החיפוש.

טענת "חיפוש שנעשה שלא כדין" היא טענה אשר צוברת תאוצה בשנים האחרונות ומובילה לזיכויים של נאשמים רבים אשר הוגשו נגדם כתבי אישום בגין החזקת סמים ואף לכך שהתיקים ייסגרו עוד בטרם הגעתם לבית המשפט.

עורך דין יעקב שקלאר עוד מוסיף, כי חיפוש הנערך בכליו של אדם בהימצאו לתומו ברחוב הוא בגדר "הטרדה" כמשמעותה בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, בהתאם לסעיף 32 לחוק הגנת הפרטיות. חומר שהושג תוך פגיעה בפרטיות, יהיה פסול מלשמש כראייה בבית המשפט.

יעקב שקלאר - עורך דין פלילי , בעל משרד עו"ד עצמאי משנת 1995, מומחה למשפט הפלילי, ומייצג בתיקים החמורים והקשים בתחום.

לעו"ד יעקב שקלאר ניסיון של מאות הופעות וערעורים בבית המשפט העליון. תקדימים משפטיים רבים נקבעו בתיקים בהם הופיע עו"ד יעקב שקלאר כסנגור, ומשמשים חומר לימוד חובה בבתי הספר למשפטים.

צרו קשר עם עורך דין יעקב שקלאר:

טל': 03-6091873, 03-6091764

פקס: 03-6912618

נייד: 052-2575298

אבן גבירול 57, תל אביב

דוא"ל: jacob_shklar@yahoo.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעקב שקלאר - עורך דין פלילי , בעל משרד עו"ד עצמאי משנת 1995 .
עו"ד פלילי יעקב שקלאר למד כלכלה באוניברסיטת ת"א ומשפטים בבית הספר למשפטים במכללה למינהל.
עו"ד יעקב שקלאר מומחה למשפט הפלילי, ומייצג בתיקים החמורים והקשים בתחום.
לעו"ד שקלאר ניסיון של מאות הופעות וערעורים בבית המשפט העליון. תקדימים משפטיים רבים נקבעו בתיקים בהם הופיע עו"ד שקלאר כסנגור, ומשמשים חומר לימוד חובה בבתי הספר למשפטים.

צרו קשר:
טל': 03-6091873, 03-6091764
פקס: 03-6912618
נייד: 052-2575298
אבן גבירול 57, תל אביב
דוא"ל: jacob_shklar@yahoo.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב שקלאר

מאת: יעקב שקלארפלילי02/02/144972 צפיות
מעצר לצורכי חקירה הנו טראומה גדולה וקשה, הן נפשית ופסיכולוגית, לכל נחקר. המשטרה משתמשת במעצר ככלי להוצאת הוודאות מהאדם הנחקר ובתור מכשיר בעל עוצמה רבה. נחקרים עצורים מתנהגים באופן מנוגד לאינטרסים שלהם כחשודים ועלולים לפגוע בעצמם בצורה שכמעט בלתי אפשרי לתקן, זאת משום שלדברים הראשוניים שלהם משקל רב בשלב המשפט. זו הסיבה שכל אדם צריך לדעת מה הזכויות שלו בזמן מעצר, ואיך הוא לא יפגע בעניינו, בכך שיידע איך להתנהג בחקירה בזמן מעצר.

מאת: יעקב שקלארביטוח08/01/149270 צפיות
מהי תאונת דרכים? כל פגיעה הנגרמת משימוש ברכב מנועי כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, אוטובוס, משאית או טרקטור אשר נועד לנסיעה על הקרקע, נכנסת להגדרת "תאונת דרכים".

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201363 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201183 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191560 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161928 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica