חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלאכת המשכן

מאת: ברסלב מאיריהדות03/02/20141013 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מלאכת המשכן

כלל הבחירה הוא בענין קיום התורה שעקרה אמונה כנ"ל, ועל- כן עקר שלמות כל הדברים הם על-ידי אמונה, ומשם נמשך האמנות של כל האמנים, שצריכין לתקן ולהשלים כל הדברים שבעולם, כי עקר התקון על-ידי אמונה כנ"ל, ועל-כן נקראים "אמנים" מלשון אמונה. ועל-כן כל המלאכות של האמנים כלולים במלאכת המשכן, כי עקר בנין המשכן היה להמשיך אמונה בעולם, להמשיך שכינת אלקותו יתברך למטה בזה העולם כידוע. ועל-כן התורה נקראת גם-כן "אמן", כמו שאמרו רבותינו ז"ל: אל תקרי "אמון" אלא "אמן", כי היא היתה כלי אמנותו של השם יתברך במעשה-בראשית, ועקר יסוד התורה הוא אמונה, שבזה עקר כח הבחירה, שרק בשביל זה ברא השם יתברך כל הדברים חסרים, וחסר מהחכמה שיש בכל דבר והעלים את חכמתו כביכול, בבחינת "גם את העלם נתן בלבם", ודרשו רבותינו ז"ל: "העלם" כתיב, והכל בשביל הבחירה, כדי שימשיך האדם את עצמו אל האמונה אם ירצה בחיים נצחיים ויסתכל על האמת; וכן להפך, אם ירצה, חס ושלום, לנטות לצד אחר, ימצא מקום לטעות, חס ושלום, מאחר שלא נתגלה החכמה בשלמות, ועל-ידי-זה יש להאדם בחירה, ואז, אם יבחר בטוב וימשיך עצמו אל האמונה, על-ידי-זה יגמר ויתקן וישלים כל הבריאה כלה, שזה בחינת שרש האמנות של כל האמנים שנמשך רק מאמונה כנ"ל (הלכות אומנין, הל' ד, אותיות ב ג).

(מתוך ספר פי' על התיקון הכללי ישיבת ברסלב "נצח מאיר").

 

המשכן הוא בחינת כלל תפלת ישראל,

והמשכן כלול מכמה דברים פרטיים קרשים קרסים עמודים בריחים אדנים וכו', וכן כל כלי המשכן עם כל הפרטים שבכל כלי, והכל כאשר לכל הם בחינת תפלת ישראל, כי יש כמה וכמה תפלות ישראל שמתחברין יחד ונעשה מהם בחינת קרש למשכן, ויש שנעשה מהם בחינת אדן למשכן. וזה בחינת משפחות ישראל שחנו סביב למשכן, כי כלל משפחה זאת הם בבחינת חלק זה מהמשכן, ומשפחה אחרת הם בבחינת פרט אחר מהמשכן, והעקר הוא התפלה שהיא עקר בחינת בנין המשכן, וכל אחד כפי תפלותיו, כמו כן הוא נשרש במשפחות ישראל שהם בחינת כלל המשכן וכליו כנ"ל (אוצר היראה מהדורא בתרא אות קיג).

בברכת התורה ולומדיה האתר של חסידי ברסלב - ישיבת ברסלב "נצח מאיר"

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוסדות ברסלב מאיר

יהדות בטעם טוב ע"פ דרכי ברסלב !

מוקד התפילות (חינם) בכותל קבר רחל אומן ועוד...

אמירת קדיש יתום לנפטרים (חינם)... ע"י חסידי ברסלב.

050-4161022

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב מאיר

מאת: ברסלב מאירבריאות הנפש07/11/171695 צפיות
פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות? ומי לא ראוי לעשות? דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש? פדיון נפש הוא המתקת הדינים כעין רעונן נהיגה כדי להמתיק נקודות רעות של עבירות תנועה... כנסו תבינו.

מאת: ברסלב מאיריהדות15/04/171059 צפיות
שאלה : עמדתי ואתבונן במנהג רבים, וכן רבים האנשים שאחר שגומרים סעודתן ומברכים ברכת המזון ללא כוס.. והרי קי''ל בגמרא (פסחים קה:) שברכת המזון טעונה כוס, וזה חלקת מכבוד הברכה.. וזה החלי בעזר צורי וגואלי...

מאת: ברסלב מאיריהדות31/01/171146 צפיות
תהליך החזרה בתשובה מהו בכלל המושג תשובה? תשובה הוא מלשון לשוב, לחזור בחזרה ... רגע אני שואל לאן בכלל הלכתי כדיי שאני אשוב בתשובה?

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה30/12/161656 צפיות
מדוע נקבע חג רק לנס חנוכה, ולא לנס של הניצחון על גוליית? במה שונה נס חנוכה מניסים אחרים שנעשו לעם ישראל? למה דווקא עבורו קבעו חג? על האור שיורד לעולם דווקא בימי החנוכה!! נסים רבים ארעו לעם ישראל בתולדותיו. על חלקם אנו יכולים לקרוא בתנ"ך. בכל זאת, מעניין שעל רוב הניסים לא נקבע שום חג לזכר הנס!!

מאת: ברסלב מאיריהדות11/11/161342 צפיות
ברכות השחר לאישה. אין הרבה שינויים בהלכות ברכות השחר לנשים, רק הברכה שעשני כרצונו, ולנוסח ברכות השחר ספרדי שלא עשני גויה / שפחה... יש מסבירים שמברכת כרצונו כי האישה נבראה כרצונו של השם יתברך, והרי רואים שנשים הם הרבה יותר קרובות בתפילה ובלב מחוברות להשם יתברך יותר מהגברים שהם יותר פרועים לכן הטילו עליהם יותר לימוד התורה חוקים ומצוות שהזמן גרמא - לצמצם את הגבר...

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162371 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

מאת: ברסלב מאירבריאות ורפואה כללי25/09/161376 צפיות
ברכת המזון על פי חסידות ברסלב החשיבות הגשמית והרוחנית והתועלת שיש באמירת ברכת המזון על האוכל לטובת בריאות הגוף והנפש. בברכה לרפואה שלימה.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102450 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195549 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195615 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195633 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195588 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195614 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195608 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica