חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקות לאיתור תסמונת דאון

הנושא החשוב ביותר במהלך ההריון הוא בדיקת התפתחותו התקינה של העובר. תקופת ההריון ידועה בתור תקופה מלאת תקווה והתרגשות במד אחד, אך גם עמוסה בדאגות וחששות מן הצד השני.

כל אישה שחוותה הריון מכירה את התחושה של רגשות מעורבים בעוצמות גבוהות במהלך ההריון. החשש לשלומו של העובר מלווה אותנו מרגע שגילינו על ההריון ועד ללידה עצמה.

אחד הדברים הכי מדאיגים בבדיקות של התפתחות העובר הוא החשש מתסמונת דאון. בדיקות הריון רבות מוקדשות לאיתור התסמונת הקשה הזו שמובילה במקרים רבים לאיבוד ההריון.

עם השנים, חלו התפתחויות רפואיות שונות שמאפשרות היום לבדוק את הסיכוי לתסמונת דאון בעובר בשלבים שונים של ההריון.

בחלק מהמקרים מדובר בבדיקות הריון בעלות תוצאות סטטיסטיות, אלו הבדיקות המקדימות שכל אישה הרבה עוברת היום, ובשאר המקרים מדובר בבדיקות הריון חודרניות שמספקות תוצאה חד משמעית, אותן עוברות נשים בעלות סיכון גבוה יותר לתסמונת דאון.


הבדיקות הסטטיסטיות לאיתור תסמונת דאון בעובר


* בדיקת שקיפות עורפית- בדיקת אולטרסאונד שמתבצעת בשבועות 11-14 להריון. כאשר הערך המתקבל הוא מעל גובה מסוים, הסיכון לתסמונת דאון גבוה יותר ובדרך כלל האישה תופנה לאחת מהבדיקות החודרניות: בדיקת סיסי שליה או בדיקת מי שפיר.


* סקר משולש שליש ראשון- אל השקיפות העורפית מתווספות שתי בדיקות דם שמתבצעות בשבועות 11-12 להריון. שקלול של כל התוצאות יכול לגלות עד 55% מהמקרים של תסמונות דאון.


* סקר משולש שליש שני- מתבצע בשבועות 16-18 להריון. מדובר בשלוש בדיקות דם שנלקחות בדגימה אחת. שקלול תוצאותיהן מגלה עד 65% מהמקרים של תסמונת דאון.


* סקר מרובע- בדיקה נוספת שיכולה לשפר את אחוזי הניבוי של סקר שליש שני ל-75%, היא בדיקה שמוסיפה דגימת דם לצורך מדידת אינהבין. בדיקה זו כרוכה בתשלום כיוון שהיא אינה חלק מסבל הבריאות.

* בדיקת דם ב-DNA עוברי- בדיקה חדשנית שמטרתה להחליף את בדיקת מי שפיר, הידועה בסיכוניה. בבדיקה זו ניתן להגיע לוודאות של 99% בתוצאות לגבי תסמונת דאון. בדיקה זו נערכת בשלב זה באופן פרטי בלבד, אך צפויה להפוך למסובסדת על ידי קופות החולים בקרוב.

למידע נוסף אודות בדיקות הריון- www.pregnicare.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה אהרונוביץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה אהרונוביץ

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191997 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: מאיה אהרונוביץליסינג והשכרת רכב24/06/192952 צפיות
כל מה שחשוב לדעת על קניית רכב מחברות ליסינג- יתרונות וחסרונות, דגשים חשובים ועוד.

מאת: מאיה אהרונוביץבניין ואחזקה - כללי12/06/191463 צפיות
כיצד לשמור על פעולתם של שערים חשמליים ופתרון תקלות עיקריות

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183262 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: מאיה אהרונוביץצרכנות01/01/181411 צפיות
דבר ידוע הוא שתיקון מכונת כביסה הוא עסק לא זול בכלל, אך מה שפחות ידוע הוא שיש תקלות שאנו יכולים למנוע מראש ויש גם תקלות שאנו יכולים לתקן בעצמנו, מבלי להזדקק לשירות של טכנאי או חברה המספקת שרות למכונת כביסה. הנה כמה דוגמאות לתקלות נפוצות במכונות כביסה והדרכים לטפל בהן.

מאת: מאיה אהרונוביץתעשייה26/01/141355 צפיות
על החשיבות של גז טבעי מבחינה אסטרטגית

מאת: מאיה אהרונוביץדיני ירושה20/01/148088 צפיות
מה דינה של צוואה שאחד מיורשיה מעורב בעריכתה

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204686 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: vodplaceהריון ולידה15/08/1610956 צפיות
אפשר ללכת לבד לצילומי הריון, ואפשר ללכת עם אלו שאנחנו אוהבים.

מאת: רוני הכהןהריון ולידה03/08/1611139 צפיות
העולם מורכב מבחירות שונות ומגוונות שאותן נשים רשאיות לבצע עבור עצמן בתור נשים חופשיות ועצמאיות, אז למה רק היום אנו שומעים יותר בחופשיות על הפלה בכדורים שקיימת כבר תקופה ארוכה?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/1611515 צפיות
זהו זה- ההיריון הארוך ומורט העצבים הגיע לסיומו הטוב ותינוק או תינוקת חמודים הגיחו לאוויר העולם. מכאן, מתחילות אינספור שאלות: איך מאכילים אותם? מתי צריך להחליף להם? איך מטפלים להם בבעיות של גזים בבטן?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167499 צפיות
היום בו מגיח לאוויר העולם תינוק או תינוקת חדשים הם מהימים המרגשים ביותר- לא רק עבור המשפחה הקרובה שלו, אלא גם עבור שאר קרובי המשפחה וכן עבור חברי המשפחה. זהו יום מרגש, אשר כולל בתוכו את תחילתה של דרך מיוחדת במינה.

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167483 צפיות
הכניסה של ילד או ילדה חדשים למשפחה מהווה סיבה למסיבה (שלעיתים אף יכולה להיות כפולה או משולשת). כמו בכל מאורע משמח, כמו יום הולדת או יום נישואין, אנחנו נרצה להעניק מתנות מיוחדות ליולדת ולמשפחתה. למרות הרצון הטוב,

מאת: אבי דוידיהריון ולידה28/12/155951 צפיות
מידע שימושי על תרופה להפלה לנשים המתלבטות כיצד לבצע את ההליך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica