חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקפדה על תזונה נכונה בעבודה

המודעות לחשיבות של אורח חיים בריא הולכת וגוברת בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים מאמצים הרגלים של תזונה נכונה ופעילות גופנית על מנת לשפר את מצב בריאותם ואת הרגשתם הפיזית והנפשית.

תזונה נכונה היא לאו דווקא דיאטה. דיאטה עושים כאשר יש מטרה ברורה של ירידה במשקל ויעד שרוצים להגיע אליו. תזונה נכונה חשובה לכל אדם, גם למי שאינו מחפש לרדת במשקל. כל אדם שמכיר בחשיבות של תזונה בריאה, חייב להבין שהיא צריכה למעשה להוות אורח חיים של ממש ולהתקיים לאורך כל שעות היממה.

אחד הדברים החשובים ביותר הוא הקפדה על תזונה נכונה במקום העבודה.מקום העבודה הוא בסופו של דבר המקום בו אנחנו נמצאים ברוב שעות היום ולכן אין להתעלם מכך וחשוב לבצע התאמות על מנת להצליח לשמור על תזונה מסודרת בכל שעות היממה.

אנשים רבים מוותרים לעצמם במהלך יום העובדה ולא מקפדים על ההרגלים הנכונים מסיבות שונות- עייפות, מחסור בזמן, לחץ ומתחים ועוד. אך רק מי שישכיל להקפיד גם במהלך היום יוכל להצליח לשמור על התזונה בצורה מקיפה ויעילה.

מומלץ מאוד להעביר סדנת תזונה מטעם המעביד במקום העבודה, במיוחד אם מדובר בחברה עם היקף כח אדם גדול במיוחד. סדנת תזונה מעניקה ידע חשוב ומקצועי לכלל העובדים וכן למעביד. הדבר חשוב במיוחד במקומות עבודה שיש בהם חדר אוכל, שם ההקפדה על הרכב המזונות היא באחריות המעביד עצמו.

טעויות תזונה במהלך יום העבודה

ישנן כמה טעויות שחוזרות על עצמן אצל אנשים רבים וחשוב מאוד להימנע מהן. הרגלי תזונה נכונה במהלך יום העבודה חייבים לנטרל את הטעויות הנפוצות כל כך-

* חובה להקפיד על ארוחת בוקר- אנשים רבים ממהרים ויוצאים מהבית ללא ארוחת בוקר. מי שחייב לצאת מוקדם, יכול לאכול את ארוחת הבוקר במשרד, אך לא לוותר עליה בשום אופן. הכוונה בארוחת בוקר היא למזון משביע ובריא ולא למאפה שומני במזנון העבודה. מעבר לכך שארוחה זו חשובה לחילוף החומרים וליצירת אנרגיה הדרושה לגוף, מחקרים גם מוכיחים שארוחת בוקר מלאה ומזינה גורמת לצריכת קלוריות מופחתת בהמשך היום.

* לוותר על צריכה מוגברת של קפאין- הרבה אנשים משתמשים בקפאין כדי לשמור על עירנות במהלך יום העבודה. מותר לצרוך קפאין, אך במידה מבוקרת ומוגבלת. הקפאין אינו בריא ובצריכה מוגברת שלו הוא עלול לגרום לפגיעה בספיגת מינרלים ולעליה ברמת המתח בגוף ולחץ הדם. קפה הוא גם אינו תחליף למזון- הרבה אנשים לא מספיקים לאכול ובמקום זה מסתפקים בשתיית קפה וזוהי טעות גדולה.

* לשבת לאכול צהריים בצורה מסודרת- מפאת לחץ העבודה וקוצר זמן, הרבה אנשים לא מקפידים לאכול בצורה מסודרת במקום העבודה, אלא חוטפים ארוחות קטנות מהירות, מול המחשב או במטבחון, במקום לשבת ולהקדיש לארוחה את הזמן המגיע לה. אכילה היא פעולה שצריכה להתבצע באופן נפרד ובלתי תלוי ולא בשילוב עם פעולות נוספות. אכילה מסודרת ונינוחה תורמת לתחושת השובע וגם לתהליך העיכול ולכן יש להקפיד עליה.

יש כמובן עוד הרגלים לא טובים שאנשים מפתחים לגבי תזונה בעבודה. חשוב לפתח מודעות ולזכור כל הזמן עד כמה ההקפדה חשובה ותורמת הן לבריאות והן לתפקוד היומיומי.

 



תגיות המאמר: סדנת תזונה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה אהרונוביץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה אהרונוביץ

מאת: מאיה אהרונוביץליסינג והשכרת רכב24/06/192950 צפיות
כל מה שחשוב לדעת על קניית רכב מחברות ליסינג- יתרונות וחסרונות, דגשים חשובים ועוד.

מאת: מאיה אהרונוביץבניין ואחזקה - כללי12/06/191458 צפיות
כיצד לשמור על פעולתם של שערים חשמליים ופתרון תקלות עיקריות

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183254 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: מאיה אהרונוביץצרכנות01/01/181407 צפיות
דבר ידוע הוא שתיקון מכונת כביסה הוא עסק לא זול בכלל, אך מה שפחות ידוע הוא שיש תקלות שאנו יכולים למנוע מראש ויש גם תקלות שאנו יכולים לתקן בעצמנו, מבלי להזדקק לשירות של טכנאי או חברה המספקת שרות למכונת כביסה. הנה כמה דוגמאות לתקלות נפוצות במכונות כביסה והדרכים לטפל בהן.

מאת: מאיה אהרונוביץהריון ולידה13/02/147603 צפיות
על סוגים שונים של בדיקות הריון לאיתור תסמונת דאון

מאת: מאיה אהרונוביץתעשייה26/01/141352 צפיות
על החשיבות של גז טבעי מבחינה אסטרטגית

מאת: מאיה אהרונוביץדיני ירושה20/01/148085 צפיות
מה דינה של צוואה שאחד מיורשיה מעורב בעריכתה

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181692 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181277 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189661 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181487 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181562 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181265 צפיות
חשיבות הצריכה של תוספי תזונה במצבי בריאות שונים ולשיפור הביצועים הספורטיביים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica