חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטבע הביטקוין

מאת: רונאלמסחר אלקטרוני24/02/20141477 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטבע הביטקוין

מטבע וירטואלי מבוזר המאפשר העברת תשלומים מקווניםמאדםאחד למשנהו באופן ישיר, מבלי לעבור דרך מוסד פיננסי (כמו בנקים) או גורםמתווך אחר. מטבע הביטקוין הוא למעשה המטבע הירטואלי המבוזר הראשון (אין גוףרגולטורי מרכזי ששולט על המטבע)  ומכאן כנראה גם נובעת הצלחתו והבדלתו ממטבעות וירטואלים קודמים.

ניתןלחשוב על הרשת כרשת שיתוף, כמו שיתוף קבצים, שבה רשת של מחשבים מתקשרת אחתעם השניה, אך אין מרכז שליטה, ומה שהם חולקים הוא לא קבצים, אלא כסף.

מי אחראי על זה?

איןגוף מרכזי אחד שאחראי עליו, והוא מבוסס על רשת מחשבים שיתופית המאפשרתהעברת תשלומים מעמית לעמית. בנוסף המטבע מיוצר על ידי כל בן אדם באינטרנטשמריץ אפליקציה חינמית ולא על ידי גוף מרכזי. קצב ייצור המטבע הוא מדודוידוע מראש ומונפק לכל אחד בהתאם לתרומה היחסית שתרם למערכת הביטקויןשכתובה בקוד פתוח, ומעודדת פיתוח ואחזקה שיתופית.

משתמשים שמספקים חומרה ורוחב פס ובכך תורמים לפיתוח האלגוריתם מתוגמלים בביטקוינים לשמירה או למכירה.  תהליך זה של הרווחת ביטקוין נקרא "כרייה".

ניתן "לכרות"ביטקוין בדומה לזהב, כלומר גם לביטקוין יש כמות סופית בעולם. ניתן לייצררק עד 21 מיליון מטבעות, הדבר נועד על מנת למנוע אינפלציה של המטבע.

עםזאת, במקום כלי מחפר הכרוים באדמה, כורי ביטקוין משתמשים במחשבים מתוחכמיםעל מנת לפתור אלגוריתמים קשים. בכל פעם שכורה פותר את אחת חידות הצפנה אלו (חשבו על סוג של מרוץ חידות במתמטיקה עולמי),  הוא תוגמל במטבע, והוסיף אותו להיצע הכסף.כרגע כמות הכרייה המקסימלית ל10 דקות היא 25 מטבעות ביטוקוין.

למה מטבע דיגיטלי?

המטבענקרא על ידי תומכיו כמטבע של "העם". כאמור הביטקוין הוא מבוזר והוא חופשימשליטה אינטרסנטית, ולא נשלט על ידי ממשלה, מדינה, חופש מממשלה פירושו ש כללי ה-ביטקוין נקבעים על ידי השוק, נתון ללא התערבות פוליטית.

המטבע מבוסס על כוח העם ועל השוק החופשימשתמשיו הם אלו שמנפיקים אותו והוא מקנה את האפשרותלשלוח תשלומים לכל מקום בעולם לכל אדם בעולם באופן חופשי ללא תיעוד, עמולות בנק, וללא גוף רגולטורי ששולט בצינורותיו,שולט בהיצע הכסף ומבקש תשלומים נוספים על העברות ועל הכנסות.

תומכיביטקוין טוענים שחופש מהתערבות פוליטית, יחד עם ההיצע המוגבל שלה-ביטקוין, הופכים אותו למטבע יציב יותר ממטבעות אחרים שהממשלה נוטה להשפיעעל ערכם, להביא לאינפלציה או דפלציה של המטבע הנותן לשליטתם באמצעותהשליטה על היצע הכסף.

כיצד הוא זה נסחר?

ברמה הבסיסית ביותר, ביטקוין נסחרים מהארנק הדיגיטלי של אדם אחד למשנהו.  ארנקדיגטלי הוא קובץ שנשמר על המחשב או על שירות מקוונן כלשהו האפשר לך לאחסןאת המטבעות באמצעות סיסמה אישית, ומהווה כמעין חשבון בנק עם כתובת אישיתוייחודית.

הארנק הוא סוג של חשבון בנק וירטואלי המאפשר למשתמשים לשלוח או לקבל ביטקוין, לשלם עבור סחורות או לשמור את הכסף.

חילופי ביטקוין מתקיימיםבמקום בו ניתן לקנות או למכור יחידות בשוק החופשי בשיעור ממוצע שנקבע עלידי כוחות של היצע וביקוש, בתוספת תשלום שהולך לבעל החליפין.  ישנם זירות מסחר וחנויות אונליין רבות שמאפשרות סחר חליפין במטבע. זירית המסחר המרכזית כרגע היא Mtgox  בורסתביטקיון היפנית הגדולה בעולם למסחר בביטקוין .בנוסף יותר ויותר כספומטיםשל ביטקוין מוצבים במקומות בהם משתמשים יכולים לסחור במזומן עבור ביטקויןתמורת עמלה.

כיצד מבצעים עסקה?

קונה שולח את הכסף לכתובת ה-ביטקוין של המוכר (כתובת ארנק הביטקוין של המוכר). ההעברה מתבצעת בצורה אנונימית לא חושפת את זהות בעל הארנק (רק את כתובת הארנקים של המוכר, קונה) ושניהם מקבלים קבלה אלקטרונית לעסקה.

מכיוון שזה אינו מטבע פיזי, ניתן לחלק ביטקוין לאין סוף, ולכן בעל הביטקוין יכול לקנות אפילו כוס קפה בשבריר הערך הנוכחי של ביטקוין.

אלמוניות

למרות שעסקאות ביטקוין מתועדת בקבצים שיש אליהם גישה , שמות של קונים ומוכרים לעולם לא נחשפים - רק כתובות הארנק שלהם.

בעודשעסקאות בביטקוין שומרות על הפרטיות של המשתמשים, זה מאפשר להם לקנות אולמכור משהו בלי להשאיר סימן כלשהו שיוביל אליהם. זו גם הסיבה שמדינות רבותחוששות מהשימוש במטבע שכן מטבע זה הפך להיות המטבע מועדף על אנשים לשםביצוע עסקאות שלא ניתנות לאיתור כמו קניית מוצרים לא חוקיים, לבצע העלמותמסאו לשם פעילות בלתי חוקית אחרת.

ניתןלמצוא באתרים נוספים מידע רב על מטבעות וירטואליים ובינהם הביטקוין, אחדמהאתרים  בהם ניתן להשיג תכנים נוספים הוא פורום הביטקוין הישראלי: http://www.digicoin.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונאל

מאת: רונאלמתכונים ואוכל - כללי24/11/151177 צפיות
מאמר הסוקר בקצרה קווים לדמותה של תל אביב המהווה מרכז של חיי תרבות ופנאי עם שלל של תחומי בילוי אפשריים הנותנים מענה לכל גחמה בכל שעה משעות היום.

מאת: רונאלמסחר אלקטרוני06/03/141855 צפיות
בחודשים האחרונים מטבע הוירטואלי ביטקוין צובר התעניינות רבה סביבו וסביב מונחים הנלווים אליו, מאמר זה מסביר מונח מרכזי מעולמו והוא כריית המטבע, "כריית ביטקוין".

מאמרים נוספים בנושא מסחר אלקטרוני

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183256 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: שרון צרפתימסחר אלקטרוני10/05/172820 צפיות
כנסו לזירה שבה הכל קורה והשתדלו להיות בעניינים כדי להשיג מקסימום של פעילות חכמה באינטרנט. יש לכם אתר מסחרי? כדאי שתוודאו כי יש לכם פופאפ שמוכר יותר.

מאת: vodplaceמסחר אלקטרוני02/03/172705 צפיות
כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך מוגבלת למיקום שלך, אבל באמצעות חנות וירטואלית אתה יכול להסיר מחסומים אלו.

מאת: עומרימסחר אלקטרוני22/02/172124 צפיות
אז אתם מחפשים מוצר מסוים, מותג שאתם אוהבים אבל לקנות את המותג עצמו עולה לכם הון תועפות. התחלתם לחשוב על מוצרים דומים מחברות אחרות שיספקו לכם כמעט את אותו הדבר, לעיתים אף יותר ובמחיר הרבה הרבה יותר משתלם. אבל מה לעשות שלעיתים קשה מאד למצוא את המוצר שאנחנו רוצים או מוצרים שדומים לו אבל יש פתרון...

מאת: עומרימסחר אלקטרוני01/11/162424 צפיות
סקוני (saucony), הנעליים שפרצו לתודעה שלנו לפני קצת למעלה מעשור ועשו מהפך בעולם הספורט שהכרנו כאן כדי להישאר. אחרי שביססו את עצמם כחברת נעליים מהמעולות שקיימות היום בשוק, ממשיכה סקוני במרץ לייצר גם את הנעל האולטימטיבית הבאה.

מאת: tkidumמסחר אלקטרוני27/12/153707 צפיות
3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?

מאת: צחי פן מסחר אלקטרוני07/09/152732 צפיות
אנשים יצירתיים מסוגלים להפוך את רשת האינטרנט למקור הכנסה עבורם. בפוסט זה אתן רעיונות כיצד גם אתם תוכלו להפוך את האינטרנט למקור הכנסה עבורכם באמצעות מערכת ניהול האתרים - וורדפרס. כידוע לכם וורדפרס היא חינמית ומאפשרת לכל אדם המחזיק בדומיין ואחסון אתרים לבנות אתר או חנות משלו בכמה דקות בלבד ולהפוך אותו לנכס מניב. שנתחיל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica