חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי כריית ביטקוין?

מאת: רונאלמסחר אלקטרוני06/03/20141855 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על המטבע הוירטואלי ביטקויןוהביקוש העולה בהתמדה. ראשית נבהיר כי ביטקוין הוא מטבע וירטואלי מבוזרהמאפשר העברת תשלומים מאדם לאדם ברשת ללא צורך בתיווך וללא שום גוף מרכזישמפקח ומנפיק את המטבע, אלא תלוי אך ורק במשתמשים שלו. ערך המטבע גדל ועלהבעשרות עד מאות אחוזים בשנה האחרונה ולכן זה לא מפתיע שצרכנים רבים מעונייןלהשיגו. ישנם שתי דרכים מרכזיות להשגת המטבע, אחת קנייתו והשנייה היאכריית המטבע, כאן זה ננסה להסביר את המושג כריית ביטקוין ואיך זה בדיוקעובד.

מה זה כריית ביטקוין?

מאפיין עיקרי של המטבע הוא שהוא לא מופק על ידי בנק מרכזיששולט בו ובהיצע הכסף שלו אלא כל משתמש יכול להנפיקו באמצעות תוכנה חינמיתשכורה ומייצרת את המטבעות. הכרייה היא פעולה העוזרת בפתרון של אלגורתמיםסבוכים בפרוטקול ביטקוין, פעולה הנחוצה לתחזוק המערכת. במקרה הזה לא מדוברבכרייה באמצעות אתי חפירה אלא באמצעות מחשבים עם משאבים חזקים המנסים לפצחסדרה של בעיות מתמטיות סבוכות וברגע שהם מגיעים לפתרון משתחררים המטבעותלכורים. הכורים נעזרים במחשבים עם כוח עיבוד חזק על מנת לפצח אלגורתימיםבפרוטקול המערכת, פיצוח האלגוריתמים  בבלוק (מאגר  של 10 עסקאות עדכניות)מקנה 25 מטבעות, למעשה בפיצוח הבלוק תרמת למערכת בזיהוי אותם עסקאותבהכנסתם למערכת ואישרורם.

כריית המטבע מחייבת תשתית חזקה על מנת להגיע לקצב הצפנהסטדרנטי, מחשב אישי לדוגמא זקוק לכמה שנים על מנת להצליח לפצח בלוק אחד.ישנם מחשבים ייעודיים עם חומרה חזקה וכרטיס מסך חזק עוד יותר שעוצמתו עולהבעשרות מונים משל מעבד רגיל, היכולים לפענח הצפנה במהירות גבוהה יחסיתומיועדים במיוחד לכריית ביטקוין. מחשבים אלה צורכים משאבים רבים, והרבהחשמל כך שצריך לבדוק אם ההשקעה בהם ובתשתיות הנלוות משתלמת ביחס למטבעותהמתקבלים מהכרייה.

בנוסף, בשנה האחרונה עם עליית ערכו של הביטקוין הפך תהלייךהכרייה לתעשייה של ממש, המטבע צובר פופלריות רבה והביקוש אליו רק מתגברומצד שני הכמות שניתן להנפיק, ההיצע שלו מוגבל – ניתן לייצר רק עד 21מיליון מטבעות ונכון לזמן כתיבת שורות אלו ישנם כבר 11 מילון מטבעות ביטקוין בשוק מה שמגביר את התחרות בכריית המטבעות. יותר ויותר כורים המאמיניםבמטבע מצטרפים לשוק עם מחשבים עוצמתיים לחישוב אלגורתמים שנעשים יותרמורכבים עם הזמן, אם לדוגמא בעבר עבור פענוח בלוק – שבו נאגרות סדרה שלעסקאות עדכניות– הרווח היה 50 מטבעות כעת הרווח הוא 25 מחצית מהסכום. כמוכן כיום פענוח בלוק באמצעות מחשב בודד הפך למשימה קשה מאוד הדורשת זמן רבולכן השיטה המקובלת יותר לכרייה היא בקבוצות – pool minning, ישנם אתריםהמאפשרים את היווצרות הקבוצות הללו,דוגמת mining.bitcoin.cz

השרתים של אתרים אלו מחלקים את פיצוח הבעיות המתמטיות ביןקבוצת המחשבים בהתאם לכוח העיבוד של כל מחשב, מחשב חזק יותר הפותראלגוריתמים סבוך יותר יקבל יותר מטבעות ביחס למחשב עם כוח עיבוד חלש יותר.לאחר פיצוח הבלוק ישתחררו 25 מטבעות ויחולקו ביחס לתרומה של כל משתמשלפיצוח.  קבוצת אלו נמצאו יעילים הרבה יותר בכרייה ביחס למעבד אישי מאחרוהמשאבים והתשתיות מתחלקים בין המשתמשים.

תוכנות לכריית ביטקוין: ישנם תוכנות רבות לכריית המטבע וכמעטכולן מאפשרות למשתמשים להתחבר לקבוצות כרייה ומשחררות ביטקונים דרך פתירהקבוצתית של אלגורתמים. רובם מתבססות על השימוש בכרטיס הגרפי חזק שמיועדלשימוש של כרית ביטקוין. חלק מהתוכנות יותר ידידותיות למשתמש דוגמת:50miner.org וחלק פחות ודורשות יותר ידע ובקיאות.

ישנה דרך נוספת להשגת המטבע שנחשבת לפשוטה יותר ולעיתים אףיעילה יותר והיא על ידי רכישתו. מאחר וכריית המטבע מצריכה עליות גבוהות שלחשמל, של מחשוב , אנרגיה גבוהה שמתבזבזת בתהליך הכרייה, תשלום עבור תוכנותושרתים, כניסה לשוק תחרותי בין משתמשים ומחשבים המקשה על האפשרות לזכותבתגמול וכמו כן שער יציג הנתון כל הזמן לתנודתיות כך שלא ניתן לדעת בבירורמה יהיה הרווח בסוף הכרייה, לא ברור עד כמה משתלם להשיג את המטבע באמצעותהשקעה בכרייה, ולכן

השגת המטבע באמצעות רכישתו נחשבת לדרך פשוטה יותר ולעיתים גםמשתלמת יותר. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לרכוש את המטבע, ניתן לרכוש בזירותמסחר ידועות,אתרי חליפין או לרכוש מסוחרים מקומיים במטבע מקומי המציעיםלמכירה את המטבעות שלהם.

קיימים אתרים רבים שמציעים תכנים נוספים על עולם הביטקויןומושגיו, אחד מהאתרים שמציג מידע עדכני ובו קהילה תומכת הוא  פורום ביטקוין Digicoin

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונאל

מאת: רונאלמתכונים ואוכל - כללי24/11/151178 צפיות
מאמר הסוקר בקצרה קווים לדמותה של תל אביב המהווה מרכז של חיי תרבות ופנאי עם שלל של תחומי בילוי אפשריים הנותנים מענה לכל גחמה בכל שעה משעות היום.

מאת: רונאלמסחר אלקטרוני24/02/141478 צפיות
מהו מטבע הביטקוין? כיצד אנו מאחסנים וסוחרים בו?

מאמרים נוספים בנושא מסחר אלקטרוני

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183258 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: שרון צרפתימסחר אלקטרוני10/05/172821 צפיות
כנסו לזירה שבה הכל קורה והשתדלו להיות בעניינים כדי להשיג מקסימום של פעילות חכמה באינטרנט. יש לכם אתר מסחרי? כדאי שתוודאו כי יש לכם פופאפ שמוכר יותר.

מאת: vodplaceמסחר אלקטרוני02/03/172706 צפיות
כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך מוגבלת למיקום שלך, אבל באמצעות חנות וירטואלית אתה יכול להסיר מחסומים אלו.

מאת: עומרימסחר אלקטרוני22/02/172125 צפיות
אז אתם מחפשים מוצר מסוים, מותג שאתם אוהבים אבל לקנות את המותג עצמו עולה לכם הון תועפות. התחלתם לחשוב על מוצרים דומים מחברות אחרות שיספקו לכם כמעט את אותו הדבר, לעיתים אף יותר ובמחיר הרבה הרבה יותר משתלם. אבל מה לעשות שלעיתים קשה מאד למצוא את המוצר שאנחנו רוצים או מוצרים שדומים לו אבל יש פתרון...

מאת: עומרימסחר אלקטרוני01/11/162426 צפיות
סקוני (saucony), הנעליים שפרצו לתודעה שלנו לפני קצת למעלה מעשור ועשו מהפך בעולם הספורט שהכרנו כאן כדי להישאר. אחרי שביססו את עצמם כחברת נעליים מהמעולות שקיימות היום בשוק, ממשיכה סקוני במרץ לייצר גם את הנעל האולטימטיבית הבאה.

מאת: tkidumמסחר אלקטרוני27/12/153707 צפיות
3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?

מאת: צחי פן מסחר אלקטרוני07/09/152733 צפיות
אנשים יצירתיים מסוגלים להפוך את רשת האינטרנט למקור הכנסה עבורם. בפוסט זה אתן רעיונות כיצד גם אתם תוכלו להפוך את האינטרנט למקור הכנסה עבורכם באמצעות מערכת ניהול האתרים - וורדפרס. כידוע לכם וורדפרס היא חינמית ומאפשרת לכל אדם המחזיק בדומיין ואחסון אתרים לבנות אתר או חנות משלו בכמה דקות בלבד ולהפוך אותו לנכס מניב. שנתחיל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica