חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיצה כסמל סטטוס חברתי

מאת: הדסהמתכונים ואוכל - כללי27/03/20141140 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיצה היא אחד מן המאכלים האהובים ופופולריים ביותר ברחבי העולם, והיא מחזיקה בתדמית עממית. למרות שגם מסעדות יוקרה מגישות כיום פעמים רבות פיצה, מאכל זה נחשב עממי משום שניתן למצוא מנות פיצה במחיר שווה לכל נפש. הפיצה היא מאכל מהיר וזמין, וכל אחד יכול ליהנות ממשולש פיצה, לחלוק מגש פיצה עם המשפחה או החברים או להזמין משלוח פיצה עד הבית. הפיצה גם מופיעה בתסריטי סרטים וסדרות ברחבי העולם, ואף כיכבה בטקס האוסקר האחרון, כאשר מגישת הטקס, אלן דג'נרס, הזמינה מול מיליוני צופים פיצה לאורחי הטקס הרעבים, כוכבי הוליווד.


הודות לפופולריות של הפיצה ולעובדה כי אוכלוסיות שונות ברחבי העולם נחשפו למאכל זה, נוצרו גרסאות רבות של פיצות. בארצות הברית הגדולה יש אף גרסאות המיוחסות למדינות וערים שונות. לדוגמא, בשיקגו אוכלים פיצה בעלת בצק עבה, אשר נאפית במחבת עמוקה יחסית וצורתה מזכירה פאי. לעומת זאת, הפיצה הניו-יורקית מתאפיינת בבצק דק. כך, נוצרה מסורות ספיציפיות למיקומים שונים וכל אוכלוסייה גאה בגרסת הפיצה שלה. כתוצאה מכך, פיצה קיבלה קונוטציה חברתית-תרבותית מעבר לתפקידה הבסיסי כמזון - לספק לגוף כוח ואנרגיה.

פיצה היא אכל המאכלים הפופלריים ביותר גם בישראל. לא ניתן לדבר על סגנון פיצה ישראלי ייחודי, אך בפיצריות מסוימות מוצעים תוספות ותבלינים ייחודיים לאזורנו כמו זעתר. רוב הפיצריות בארץ מציעות פיצות בהשראת סגנונות ידועים מאיטליה או ארצות הברית. לדוגמא, ישנן פיצריות בירושלים אשר מציעות פיצה בסגנון ניו יורקי בעוד אחרות יציעו פיצה המזכירה יותר את הפיצה האופיינית לשיקגו.


לאחרונה הפכנו עדים למקום החשוב של פיצה כסמל סטטוס חברתי במספר אירועים. בינואר 2014 עלתה בכותרות באמצעי התקשורת בארצות הברית ומחוץ לה (כולל בישראל) "שערוריה" הקשורה לפיצה. תוכניות חדשות ואקטואליה בטלוויזיה, עיתונות כתובה ואינטרנטית, תוכניות בידור ועוד עסקו במקרה בהרחבה. ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אכל פיצה באמצעות סכין ומזלג. עובדה זו הפריעה כל כך לאמריקנים כיוון שבמהלך תקופת הבחירות שקדמה לתקרית ראש העיר רכש לעצמו תדמית של מנהיג עממי. האופן בו אכל את הפיצה נתפס כאקט בלתי עממי ואף מתנשא, ולא פחות חשוב מכך, נוגד למנהג הניו-יורקי לאכול פיצה בידיים.

זוהי איננה הפעם הראשונה שמזון מככב בהקשר פוליטי. פעמים רבות בתקופות בחירות פוליטיקאים דואגים להראות את קרבתם לעם בדרכים שונות, על ידי ביקור במסעדות עממיות או ביקור בשווקים הפופאלריים. שערוריה מקומית חלה כאשר במערכת הבחירות האחרונה לעיריית ירושלים המתמודד משה ליאון נשאל על מקומות מוכרים ופופולריים בעיר, ביניהם מאפייה פופולרית בקרב ירושלמים, אך לא הכיר אותה.

אם כן, נראה שיותר מכל, הפרשייה בניו יורק, אשר הוגדרה כסקנדל פוליטי מעידה על הפופולריות האדירה של הפיצה והעובדה כי היא מהווה סמל של ממש, הן באופן גלובלי כמאכל עממי, והן באופן לוקלי יותר היכן שישנן גרסאות מקומיות של המאכל הפופולרי הזה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדסה

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182908 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: הדסהתרבות ובידור06/11/174391 צפיות
בתקופה האחרונה נפוץ להעביר כנסים ואירועים במרכזי כנסים אשר מפוזרים בכל רחבי הארץ. חשוב לציין שלא מספיק לבחור מרכז ואולם כנסים איכותי, אלה יש לקחת בחשבון את אופן בו תעצבו את האולם ובכך תגרמו לכנס לעבור בצורה מקצועית וטובה. במאמר זה ננסה לפרט על אופן בו ניתן לעצב את האולם ובכך להעביר כנס בהצלחה.

מאת: הדסהרכב06/11/171489 צפיות
כמעט ואין משפחה בארץ אשר אין בבעלותה רכב פרטי אחד או שניים. ברור לכולנו שאפילו לרכב הכי אמין וחדש יש אופציה לתקלה. כאשר וזה קורה ישנו צורך לפנות למוסך שיטפל בתקלה. בעקבות כך עולה השאלה איך לבחור את המוסך האידיאלי ביותר עבורכם ולרכב שלכם. במאמר זה נשתדל לפרט לגבי מוסכים בראשון לציון ואיך לבחור את הטוב ביותר.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172867 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173149 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172897 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: הדסהשיפוצים06/09/171883 צפיות
מעבר דירה, משרד או מעבר בכללי גורם להמון כאבי ראש אצל האנשים ובמקרים רבים נאספים ציוד רב אשר יקר ערך עבור הבן אדם אך אין לו מקום במקום החדש. אם ברצונכם לבצע מעבר משרד, ישנו צורך בתכנון ראוי של המעבר ועדיף לכם להשתמש בשירותי אחסנה אשר יכולים לסייע למעבר נוח והתאקלמות קלה יותר במקום החדש.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205275 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205194 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205498 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205588 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195900 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196105 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica