חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לא כל תביעה לפינוי דייר שמוגשת לבית משפט חייבת להסתיים כאשר ידו של המשכיר על העליונה ובפינוי השוכר מהדירה !

מאת: עו"ד ניר טולדנופסקי דין04/04/20146770 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בפרק טז 4 לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד 1984 נקבע הליך מקוצר ויעיל לניהול תביעה לפינוי מושכר שחוק הגנת הדייר אינו חל עליו.

הליך זה נחשב כהליך מהיר במיוחד מאחר ועל פי התקנות על בית משפט לקבוע דיון במועד שלא יהיה מאוחר מ 30 ימים מהמועד שבו צפוי להיות מוגש כתב הגנה מטעם השוכר. לכתב התביעה ולכתב ההגנה קיימת אף חובה לצרף תצהירי עדות ראשית ואת כל הראיות.

הכללים החלים על ההליך קובעים, בין היתר, כי הדיון בתובענה יסתיים בתוך יום אחד, כי סיכום טענות יהיה בעל פה ביום הדיון בתובענה  וכי עם תום הדיון בתובענה ולכל המאוחר בתוך ארבעה עשר ימים, ייתן בית המשפט פסק דין.

מכאן שההליך של תביעה לפינוי מושכר צפוי להסתיים בפרק זמן קצר של  60 ימים מיום הגשת התביעה.

יצוין שהרקע לחקיקת ההליך המהיר לפינוי מושכר נבע מתופעה ששררה לפני החקיקה בה חלק משוכרי הדירות חדלו לשלם דמי שכירות כאשר במקביל לא פינו את הדירות ביודעם שלבעלי הדירות יקח חודשים רבים אם לא שנים לפנותם מהנכס.

אז נוצר מצב בו עם תום ההליך המשפטי מצאו עצם לרוב בעלי הדירות עומדים בפני שוקת שבורה בהעדר יכולת ממשית לגבות את חוב דמי השכירות שהלך וטפח עם התמשכות ההליך המשפטי לפינוי הדייר מהנכס.

יחד עם זאת, אליה וקוץ בה,  בשל קיומו של הליך בזק לפינוי שוכר , נוצר לעיתים הרושם שידו של המשכיר בחלק מהמקרים הפכה קלה מידי על ההדק, בכל הנוגע להגשת תביעת פינוי נגד שוכר הגם שלא תמיד יש בסיס ענייני ומוצדק לכך.

במקרה שנדון בתא"ח 51813-11-13 עוזיאל נגד ברזובסקי הגישה התובעת נגד הנתבעת תביעת פינוי כאשר עילות תביעתה לפינוי נבעו מכך שלטענתה הנתבעת מנהלת בבית שהושכר לה עסק לגידול וזיווג כלבים, בניגוד למטרת השכירות, הנתבעת ביטלה המחאה על סך 5,000 ₪ שמסרה לה בגין דמי השכירות וכן שהנתבעת מנעה ממנה להיכנס למושכר.

הנתבעת, שהיתה מיוצגת על ידי משרדנו, הגישה כתב הגנה מפורט מטעמה, במסגרתו הכחישה את כל עילות הפינוי וטענה כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב וכי הסיבה האמיתית להגשתה נבעה מכך שהתובעת מעוניינת לחזור ולהתגורר בדירה שהושכרה לה בשל שינוי תוכניותיה לעזוב את הארץ לתקופה ממושכת.

באשר  "לעילת הפינוי"  לה טענה התובעת , בקשר לניהול עסק לגידול וזיווג כלבים, טענה הנתבעת שהתובעת לא הוכיחה מאום ביחס לכך ולו מהטעם שהיא לא הציגה כל ראיה המצביעה על ניהול עסק שכזה בבית שהושכר לה וכי החזקת חיות מחמד כשלעצמה, לא מהווה ראיה לניהול עסק וכי בחוזה השכירות, לא נאסר עליה להחזיק חיות מחמד.

לעניין זה, אף הוסיפה הנתבעת כי עוד במהלך פגישתה הראשונה עם התובעת הדגישה בפניה כי היא מחזיקה בשלוש חיות מחמד וזו הסיבה שחיפשה אף לשכור בית עם חצר, ולתובעת לא היתה שום התנגדות בקשר לכך.

לעניין נסיבות ביטול ההמחאה של החודש האחרון טענה הנתבעת כי בינה לבין התובעת סוכם כי, המחאה זו תוצג לפירעון רק לאחר שיערך פרוטוקול המפרט את הליקויים והפגמים של מצב הבית וכן לאחר שהתובעת תסלק את חובות העבר הרובצים על הבית, אך התובעת הפרה סיכום זה והציגה את השיק לפירעון שלא כדין.

באשר לעילת הפינוי השלישית של התובעת, הנוגעת לאי מתן אפשרות לבקר בנכס, טענה הנתבעת כי התובעת לא באמת חפצה לבקר בבית מאחר והתנהגה כלפיה בברוטליות ובניגוד להוראות החוזה הקובעות ביקור של משכיר בנכס תוך תאום מראש והלכה למעשה ניסתה לכפות עליה ביקור במועד שרירותי ללא שום תאום איתה.

עוד טענה הנתבעת כי הסיבה האמיתית להגשת תביעת הפינוי נגדה נובעת מכך שהתובעת חזרה בה מכוונתה להשכיר לה את הדירה בשל שינוי תוכניותיה לעזוב את הארץ לתקופה ממושכת לארה"ב.

הכרעת בית משפט

בפסק דינו של בית משפט שלום בפתח תקווה, שניתן על ידי כב' השופטת עדנה יוסף קוזין מיום 01.03.14, דחה בית המשפט את תביעת הפינוי על כל ראשיה ועילותיה וחייב את התובעת לשלם לנתבעת הוצאות משפט בסכום של 12,500 ש"ח.

מכאן מתבקשת המסקנה שדמם של משכירי דירות במדינת ישראל לא בהכרח סמוק יותר מדמם של שוכרים וכי במידה ויש בידי שוכר טענות הגנה ראויות וטובות כנגד תביעת פינוי שמוגשת נגדו, שלא בתום לב או ללא בסיס עניני ומוצדק, בהחלט רצוי להתגונן כנגד התביעה ולא להרים ידיים.

לקריאת הסיכומים מטעם הנתבעת, בתביעה לפינוי משוכר שהוגשו על ידי משרדנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין בפתח תקווה, ניר טולדנו משרד המתמחה , במקרקעין, חוזים ושרותי נוטריון בפתח תקווה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניר טולדנו

מאת: עו"ד ניר טולדנוייעוץ משפטי24/05/144419 צפיות
הטרדה מאיימת היא הטרדתו של אדם בידי אדם אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של אדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו

מאת: עו"ד ניר טולדנודיני חוזים05/04/147534 צפיות
חוזה למראית עין הוא חוזה, בו לא קיימת התאמה בין הצהרות הרצון של הצדדים לבין רצונם האמיתי (ג' שלו, דיני חוזים מהדורה שניה, תשנ"ה 167). כלומר , הצדדים להסכם מסכימים בחוזה כלפי חוץ, על הסדר משפטי מסוים, בעוד שכוונתם האמיתית שונה בתכלית.

מאת: עו"ד ניר טולדנוחוק ומשפט - כללי04/04/141323 צפיות
בית משפט לתביעות קטנות נועד להקל על האזרח ולאפשר בירור, בדרך פשוטה וקצרה יחסית של תביעות כספיות שהגיש יחיד , בסכומים נמוכים יחסית ושנושא הסכסוך הוא בשווי שאינו עולה על 33,800ש"ח . ככלל בתביעות קטנות הצדדים אינם מיוצגים על ידי עורכי דין . לכן ניהול ההליך על ידי אזרחים שאינם מנוסים כאנשי מקצוע גורמת למקרים גדולים יותר של תקלות המובילות לקבלת פסקי דין בהעדר הגנה או בהעדר התייצבות . באפשרותו של צד שניתן כנגדו פסק דין במעמד צד אחד בתביעות קטנות לבקש לבטלו בתוך 7 ימים מיום שנודע לו על פסק הדין.

מאמרים נוספים בנושא פסקי דין

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין24/08/222260 צפיות
צו הריסה שלא בוצע – מה זה בדיוק אומר? ובכן, ממש כפי שזה נשמע, צו הריסה שלא בוצע הוא צו הריסה שניתן על פי דין, אך מסיבות כלשהן לא הגיע לכדי ביצוע ולכן המבנה שעבורו הוצא הצו עדיין עומד על תילו וטרם נהרס. במרבית המקרים, הגדרה זו מתייחסת למצב בו בעל המבנה שנגדו הוצא הצו קיבל הוראה במסגרת הצו, לבצע את הריסת המבנה בעצמו, אך נמנע מכך. במילים הכי פשוטות, אדם בנה מרפסת שלא כדין ובעקבות זאת, הוציאה הרשות המקומית צו הריסה להריסת המרפסת והגישה אותו לאותו אדם בכדי לחייב אותו להרוס את המרפסת. הצו מורה במפורש על הריסת המרפסת ואף מגדיר מסגרת זמנים לביצוע ההריסה, אך מהסיבות שלו בחר אותו אדם שלא לבצע את הצו.

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין19/08/211772 צפיות
מפרטים אחידים ותיקון 34 לחוק רישוי עסקים אז ככה,לאורך שנים רבות לא הייתה אחידות בדרישות גורמי רישוי מעסקים שונים הטעונים רישוי על פי אותו פריט רישוי. על מנת למנוע שונות ורגולציה עודפת ובעקבות המלצות “ועדת הבר” משנת 2006, הוחלט כי רשויות הרישוי ונותני האישור ינסחו “מפרטים אחידים” לסוגי העסקים. כך, בעל עסק מראש יוכל לדעת מראש מה יידרש ממנו על מנת לקבל רישיון עסק.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןפסקי דין15/11/201392 צפיות
בג"צ דחה העתירה נגד מאחז עיבל בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ דחה בימים אלו עתירה נגד פינוי מאחז עיבל ועוד כמה מאמרים שכתבתי: עו"ד נועם קוריס – כותב ב THEMARKER עו"ד נועם קוריס - כותב על תביעות ייצוגיות - כותב באתר המאמרים המשפטיים נועם קוריס עו"ד העתירה הופנתה כלפי צעדים שנקטו המשיבים לפינוי העותר ממאחז שהוקם ללא היתר באזור הר

מאת: רונית אלפסיפסקי דין20/11/191464 צפיות
סווגה של פעולה, או של עסקה נקבע על פי סממנים חיצוניים ועל פי מבחנים שונים, אשר על פיהם יש וניתן לסווג את אופיה של אותה פעולה וסווגה של אותה עסקה. ברם בדרך כלל המבחנים אינם חד - חד ערכיים ויש מקרים בהם המבחנים בגין אותה פעולה מצביעים על סווג כפול. כך למשל בסווג פעולה למישור ההוני או למישור העסקי, למישור הפרטי או עסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ועוד. בעיתות כאלה מופעל מבחן על – מבחן גג והוא "מבחן הכוונה".

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין05/09/191307 צפיות
ההתיישנות גברה על השימוש בהעדרו של היתר אין שימוש שלא הותר על-פי ההיתר, קרי - אין שימוש חורג, ומשכך לא מתקיימת עבירת השימוש על-פי סעיף 204 לחוק. האם כאשר לא ניתן להרשיע אדם בביצוע עבודות בנייה ללא היתר בשל התיישנות, ניתן להרשיעו בעבירה נמשכת של שימוש בנכס שנבנה ללא היתר? ביהמ"ש לעניינים מקומיים משיב על כך בשלילה.

מאת: רוי ורלפסקי דין25/01/191306 צפיות
אתה צריך לקחת את המקרה פגיעה אישית קל. לא משנה איך המקרה שלך הולך, לקחת מישהו למשימה על רשלנות שלהם הוא יותר מוצדק. מאמר זה נותן לך כיצד להתקרב מקרה פגיעה אישית.

מאת: רוי ורלפסקי דין17/01/191327 צפיות
האם אתה חושב על לשים את הכסף שלך לתוך השקעות נדל"ן? ראית את החברים שלך עשה רווח עם זה. אתה יכול לעשות טוב אם שמעתם על. זה רק לוקח קצת ידע. השתמש בעצות אלה כדי לקבל התחלה מוצלחת על ההשקעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica