חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד בבית משפט לתביעות קטנות

פסק דין במעמד צד אחד בתביעות קטנות נגד צד להליך יכול להינתן למעשה בשתי סיטואציות. האחת, בשל אי הגשת כתב הגנה במועד והשניה בשל אי התייצבות לדיון.

יצוין שהמועד להגשת כתב הגנה בתביעות קטנות הוא 15 ימים מיום הגעת כתב התביעה לידי הנתבע. מכאן שנתבע שלא מתגונן במועד נתון לסיכון שהתובע יוכל לקבל  פסק דין כנגדו בהעדר כתב הגנה.

עוד יצוין, שבשונה מניהול הליך בבית משפט בסדר דין רגיל הרי שבית משפט לתביעות קטנות לא חייב לתת פסק דין בהעדר הגנה באופן אוטומטי ויש לו שיקול דעת אם מן הראוי לזמן את הנתבע, שלא הגיש את כתב הגנה, לדיון בפניו. גם בכך רצה המחוקק להקל על צדדים שאינם מיוצגים.

הסיטואציה השניה למתן פסק דין נגד בעל דין בתביעות קטנות היא העדר התייצבתו לדיון אליו זומן.

המועד להגשת בקשה לביטול פסק דין שניתן נגד בעל דין בתביעות קטנות הוא בתוך 7 ימים מיום שנודע לו על פסק הדין. במידה והוחמץ המועד יש להגיש ביחד עם הבקשה לביטול פסק דין בקשה למתן ארכה להגשת הבקשה לביטול בצירוף תצהיר שיסביר את הנימוקים למתן הארכה.

את הבקשה לביטול פסק דין יש להגיש בצירוף תצהיר שיסביר את הסיבה לאי הגשת כתב הגנה או אי הגעה לדיון אליו הוזמן. במידה ולא הוגש כתב הגנה יש לפרט בבקשה את סיכויי ההגנה, אך אם הוגש כתב הגנה אין בכך צורך מאחר וסיכויי ההגנה נלמדים מתוך כתב ההגנה שהוגש.

בבואו של בית המשפט להכריע בבקשה לביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד בתביעות קטנות קיימת חשיבות בהבחנה בין פסק דין שנפל בו פגם כגון פגם במסירת כתב התביעה לנתבע או פגם בהמצאה של הזמנה לדיון לבין החלטה שניתנה כדין וביטולה נתון לשיקול דעת בית משפט.

במקרה בו נפל פגם בהליך, יבוטל פסק הדין מחובת הצדק מאחר ולא ניתנה לבעל הדין הזדמנות נאותה להשמיע את דברו .

ואולם, במקרה שבו לא נפל כל פגם בהליך המשפטי שהוביל לפסק הדין, נתונה השאלה אם לבטל את פסק הדין לשיקול דעת בית משפט.

במסגרת שיקולי בית המשפט עליו לשאול את עצמו את שתי השאלות הבאות: שאלה ראשונה היא מה סיבת המחדל , והשאלה השניה היא מה סיכויי ההצלחה אם יבוטל פסק הדין. בפסיקה נקבע כי השאלה השניה היא דומיננטית יותר וחשובה לעין ערוך מהשאלה הראשונה.

גם המעמד החוקתי שהוקנה בשנים האחרונות לזכות הגישה לערכאות תומך כיום בגישה ליבלראלית יותר של בית המשפט לביטול פסק דין, וזאת על מנת לאפשר לצד שניתן נגדו פסק דין בהעדר הגנה את יומו בבית משפט והכרעה בסכסוך לגופו של עניין ולא מטעמים טכניים.

בקשה לביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד בתביעות קטנות - סיכום ומסקנות

בית-המשפט מתייחס באופן כללי ברוחב לב לבקשות לביטול פסק-דין, אך מנגד הוא לא יטה להענות להן במקרה בו יוכח שהיה זלזול והתעלמות מכוונת מההליך המשפטי.


במידה ובקשתכם לביטול פסק דין תידחה יהיה צורך להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי ואז סיכויי הבקשה אינם גבוהים ולכן מומלץ לפני הגשת הבקשה לקבל יעוץ ושהבקשה עצמה תנוסח באופן מקצועי .

עורך דין בפתח תקווה ניר טולדנו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין בפתח תקווה, ניר טולדנו משרד המתמחה , במקרקעין, חוזים ושרותי נוטריון בפתח תקווה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניר טולדנו

מאת: עו"ד ניר טולדנוייעוץ משפטי24/05/144421 צפיות
הטרדה מאיימת היא הטרדתו של אדם בידי אדם אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של אדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו

מאת: עו"ד ניר טולדנודיני חוזים05/04/147537 צפיות
חוזה למראית עין הוא חוזה, בו לא קיימת התאמה בין הצהרות הרצון של הצדדים לבין רצונם האמיתי (ג' שלו, דיני חוזים מהדורה שניה, תשנ"ה 167). כלומר , הצדדים להסכם מסכימים בחוזה כלפי חוץ, על הסדר משפטי מסוים, בעוד שכוונתם האמיתית שונה בתכלית.

מאת: עו"ד ניר טולדנופסקי דין04/04/146772 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה על ידי בית משפט שלום בפתח תקווה במסגרת תא"ח 51813-11-13 עוזיאל טובה נגד סופיה ברזובסקי מיום 01.03.14 דחה בית משפט שלום תביעה לפינוי מושכר שהגישה התובעת נגד הנתבעת וחייבה לשלם לנתבעת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסכום חריג להליך זה בסכום של 12,500 ש"ח.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231591 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212067 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211922 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211571 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211249 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201795 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201524 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica