חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לידת ילד ראשון

מאת: עדה אביעדהורות04/07/20145255 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
לידת ילד ראשון ההחלטה להביא ילד ראשון מלווה בהתלבטויות אך עדיין בעיני רבים "לידת ילד" נותנת למשפחה את המשמעות האמיתית. זוגות רבים תופסים את חייהם הזוגיים כריקים ללא ילדים ומרגישים שבאמצעות ילד יוגשם ה"אני" שלהם והקשר הזוגי.

בעבר לידת ילד ראשון תואר כ"אירוע משברי" למרות היותו נורמטיבי, היום מקובלת הטענה כי יש להתייחס למעבר להורות כאל שלב התפתחותי נורמטיבי משמעותי הגורם לשינוי במכלול התחומים המרכזיים בחיי האדם" האינדיווידואלי, התוך משפחתי והחוץ משפחתי.

לידת ילד ראשון מציבה בפני הזוג התמודדות עם מספר אתגרים: 
לידת ילד ראשון מחייבת שינוי יסודי בחיי הזוג כדי לספק את תביעותיו של התינוק. 
לידת ילד ראשון גורמת להפרת האיזון במערכת הזוגית, המשימה העיקרית בשלב הזה זה קבלת חברים חדשים לתוך המערכת המשפחתית. שני ההורים מאוימים שצורכיהם האישיים והבינאישיים לא יסופקו וזאת בגלל הקדימות אשר נוצרת מהצורך להיענות לצרכיו של התינוק. 
בחברות מסורתיות תפקיד האב היה שולי בטיפול בתינוק אולם בחברה המודרנית האב מעורב ולוקח חלק מרכזי בטיפול בתינוק.

לידת ילד ראשון מצריכה שינויים בהרגלי החיים, התמודדות עם תפקידים חדשים וחלוקת תפקידים חדשה במשפחה. עם לידת הילד הראשון ,היחידה המשפחתית הופכת משניים לשלושה דבר אשר יוצר היררכיה משפחתית של תת המערכת ההורית לבין תת המערכת של הילדים, היחסים הופכים להיות מורכבים יותר, בני הזוג פוגשים אחד אצל השני חלקים הוריים אשר לא באו לידי ביטוי לפני כן. 
גילוי זה אשר לא נבחן בעבר עלול לעורר קונפליקטים בתקופה רגישה.

מעבר לכך קיים איום על הזוגיות בשל העובדה כי יכולת האינטימיות שלהם קטנה. עם לידת ילד ראשון, הטיפול בתינוק הנו מרכזי וההשקעה בזוגיות פוחתת מעבר לכך קיימת ירידה בחשק במיני אצל האישה. הדבר נובע בשל תחושת השחיקה בסוף ההיריון ,הלידה עצמה והעייפות הנגרמת מהטיפול האינטנסיבי בתינוק בחודשים הראשונים לאחר הולדתו. 
גם החרדה ותחושת היעדר הניסיון בטיפול בתינוק תורמים לתחושת העייפות המצטברת. מעבר לעייפות, קיימים שינויים גופניים והורמונאליים אצל האישה אשר משפיעים על החשק המיני האופן שלילי. 
הקרבה החזקה בעלת העוצמה של האם לתינוק גורמת לכך שלתקופת זמן, האישה מרגישה קרובה יותר אל התינוק מאשר לבן זוגה דבר הגורם לו לחוש כי נדחק הצידה. דבר העלול ליצור אצל הגבר תחושת פגיעה אשר יוצרת קונפליקטים ביניהם.

המשפחה המורחבת: מערכת היחסים של כל אחד מבני הזוג מוצאת את ביטויה במעבר להורות. תקופה זו דורשת ניהול מחודש של מו"מ על קביעת גבולות עם המשפחה המורחבת ועם החוץ המשפחתי. 
היחסים עם המשפחה המורחבת הינה משמעותית, עם לידת הילד הראשון נדרש איזון מחדש בין אוטונומיה ותלות. יש מערך של שתי משפחות היוצרות מחדש את הקשר ביניהן סביב נכד אשר מהווה מוקד משותף להתייחסות והתערבות. 
ההתעסקות בנכד יכולה לשמש מקור לקשר משפחתי חם, מהנה, תומך המהווה משאב של כוח באמצעותו נחשפת המשפחה לתהליך הבין דורי אך מאידך מעורבות המשפחתית המורחבת וקירבת יתר עלולה להיות כלי מאיים, מפתח תלות, מגדיל מתח וחוסר ביטחון.

לסיכום: בלידת ילד ראשון קיימים מספר תחומים אשר משפיעים על אופי המעבר ואיכותו: *אישיותו של כל אחד מבני הזוג ומידת בשלותו לשלב החדש. איכות יחסי הנישואין כבסיס ליצירת משפחה - לידת ילד ראשון יכולה לשפר חיי נישואין אך לא תוכל לתקן חיי נישואין מעורערים באופן בסיסי. יחסי גומלין בין הזוג לרשת החברתית. יחסי גומלין בין בני הזוג למשפחות המוצא. מערכת הערכים המשפחתית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדה אביעד, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מטפלת אישית ,מדריכת הורים ומאמנת אישית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדה אביעד

מאת: עדה אביעדזוגיות ואהבה04/07/14974 צפיות
יחסים זוגיים הנם אינטנסיביים ע"כ מעוררים קונפליקטים ומריבות. במאמר זה התייחס לסיבות בעטיין בני זוג רבים ,סוגי מריבות וכיצד ניתן לריב באופן בונה ולא הרסני

מאת: עדה אביעדמשפחה וזוגיות - כללי04/07/143315 צפיות
מאמר זה דן במורכבות הקיימת בנישואין שניים , הסיבות לכך והדרכים להתמודד עם קשיים אילו

מאת: עדה אביעדמשפחה וזוגיות - כללי04/07/142013 צפיות
מודל שמתייחס לארבעה קודקודים מרכזיים בהתפתחות של ילדים בקשר עם ההורה

מאת: עדה אביעדמשפחה וזוגיות - כללי04/07/14921 צפיות
מאמר זה דן בשלבי התפתחות של ילדים והקשר בין ההתפתחות ליחס ההורה כלפיו

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214006 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204590 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204636 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201489 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica