חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כך הצעיד עוזי ליכטנברג את אורדילן אל המאה ה- 21

מאת: רוני כהןעסקים - כללי29/10/2014830 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כך הצעיד עוזי ליכטנברג את אורדילן אל המאה ה- 21

חברת "אורדילן" הפכה זה מכבר לשם דבר בתחום העץ (ייבוא, עיבוד ושיווק מוצרי עץ שונים), כשאחד הגורמים העיקריים לצמיחה המרשימה שלה הוא הניהול המשלב בין שאפתנות ופריצת דרך לבין ערכים משפחתיים. אך טבעי הוא שאורדילן תהווה לעובדיה לא רק מקום עבודה אלא גם משפחה, שכן את החברה מנהלים שני אחים, עוזי ליכטנברג ומוטי תל אור, בניו של מייסד החברה נחום ז"ל. בנוסף מועסקים בתפקידי מפתח בחברה רבים מבני הדור השלישי של המשפחה שיש לזקוף לזכותה חלק נכבד מפיתוח ענף העץ ומוצריו בישראל (עוזי ליכטנברג, אגב, משמש גם כיו"ר חטיבת העץ בלשכת המסחר).

איך הכל התחיל?

את צעדיה הראשונים עשתה אורדילן עוד לפני קום המדינה, כשהוקמה ב- 1946 בלב פלורנטין, אזור שהיווה באותם ימים מתחם תעשייה זעירה.

במחסן הצנוע ברחוב השוק עבדו 7 אנשים (נחום ליכטנברג ושני שותפיו ואיתם ארבעה שכירים) ושטחו היה קצת פחות מ- 300 מ"ר, אולם איכות העבודה, האמינות הגבוהה והשירות המצוין שהוענק לכל לקוח ולקוח הפכו את אורדילן לאחד העסקים המצליחים בתל אביב - ולאחר הקמת המדינה, כשהישוב הצעיר החל להתפתח בצעדי ענק, נהנתה אורדילן מתנופת פיתוח גם כן.

עוזי ליכטנברג ואחיו מוטי (ששם משפחתו כיום הוא כאמור תל אור) חברו לאביהם בגיל צעיר, היוו עזר כנגדו (בדיוק כפי שבני הדור השלישי מסייעים להם כיום להתרחב ולכבוש שווקים חדשים), ולאחר שצברו מספיק ניסיון, ידע ומיומנויות מונו למנכ"לי החברה (במשותף).

אורדילן במאה ה- 21

בראשית המאה ה- 21 מיצבה עצמה אורדילן, כאמור בהנהלתם המשותפת של מוטי תל אור ועוזי ליכטנברג, כאחד העסקים המובילים בתחומים רבים הקשורים לעץ ולמוצריו.

בין השאר ניתן למצוא במחסני החברה (באזור גן יבנה) כ- 30 אלף קוב עץ במגוון מידות ובכל רמת איכות שתרצו ובזמינות מיידית לכל מטרה, היא אחת הבולטות בארץ מבחינת דקים (מוצר שהביקוש לו צומח באופן מתמיד) ומבחינת משטחים (לאחר שבין השאר רכשה את מפעל "טריוול" לייצור משטחי עץ), מתמחה בתחום הלבידים וה- MDF (ולשם כך הוקמה בחברה חטיבה ייעודית, חטיבת הלוחות המתועשים בהנהלתו של דוד, אחד מבניו של עוזי ליכטנברג, שחולל מהפכה על מנת להגיע ישירות ללקוח הסופי ובכך לשפר את ביצועי אורדילן) ובעקבות רכישת 3 קווי ייצור של עץ אורן (חיתוך + הקצעה) מיצבה את עצמה כגורם כבד משקל ובעל יכולות מתקדמות מאוד גם בשוק הספציפי של עץ פופולרי זה (את חטיבת עץ האורן, העצים הקשים והדקים מנהל אמיר, בן נוסף של עוזי ליכטנברג).

החזון של עוזי ליכטנברג

החזון של עוזי ליכטנברג ומוטי תל אור, שהוא למעשה המשך ישיר של החזון שהתווה את הדרך לאביהם נחום, כולל 4 מרכיבים עיקריים:

* חדשנות - איתור שווקים חדשים, פיתוח מוצרים שמספקים פתרונות ומענה לצרכים שונים, התרחבות לנישות ייחודיות ולתחומים המשיקים אל ענף העץ.

* מחויבות מלאה לכל לקוח ולקוח - הן מבחינת מקצועיות, הן מבחינת שירות והן מבחינת מגוון מוצרים והתאמה מלאה לצרכים הספציפיים שלו.

* דאגה לרווחת העובדים (נכון ל- 2014 מספרם של המועסקים באורדילן הוא למעלה מ- 150), הכשרתם המקצועית השוטפת, ומעל לכל בטיחות ללא פשרות.

* שיתופי פעולה עם ספקים על בסיס הגינות והעצמה הדדית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני כהן

מאת: רוני כהןבריאות ורפואה כללי15/10/1311528 צפיות
מה היא בדיקת MRI, מי יכול לעבור אותה והאם היא מסוכנת?

מאת: רוני כהןניתוחים פלסטיים15/10/133252 צפיות
הגדלת חזה נמנה בין הניתוחים הפופולארים ביותר. טעות נפוצה של מתעניינות בניתוחים היא שהגדלת חזה היא גם הרמת חזה, איך אין הדבר נכון. מה היא הגדלה, מה היא הרמה ומתי אפשר לשלב ביניהם?

מאת: רוני כהןטיולים בחו"ל15/10/13853 צפיות
ברצלונה היא יעד תיירותי פופולארי הן בעולם ובעיקר בארץ, מה אנו צריכים לדעת על העיר היפה הזו ובאיזה מקומות כדאי לנו לבקר?

מאת: רוני כהןתיירות ונופש - כללי15/10/13732 צפיות
מאמר המסקר את חבלת סקידיל, בין החברות הגדולות בארץ לתיירות סקי בעולם.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231758 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222663 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221826 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221872 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222053 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221920 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221528 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica