חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקות MRI לאוכלוסיות השונות

מאת: רוני כהןבריאות ורפואה כללי15/10/201311502 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

MRI - בדיקה לכל אחד?

בדיקת MRI היא אמצעי מדויק להפליא לאבחון הגורמים למצוקות שונות, בזכות המידע המפורט שהיא מספקת לגבי הנעשה בתוך המוח, הבטן, עמוד השדרה, החזה ושאר האיברים הפנימיים.

הבדיקה בטוחה לחלוטין, אולם ישנם דגשים ספציפיים עבור אוכלוסיות שונות.

בדיקת MRI לתינוקות

בדיקת MRI לתינוקות לא חושפת את הנבדק לקרינה מייננת שעלולה לפגוע בו, ועל כן היא הבדיקה המומלצת כשמדובר בתינוקות, שגופם, מטבע הדברים, רגיש במיוחד לנזקי קרינה כמו גם נזקים אחרים.

בדיקת MRI מחייבת את הנבדק לשכב ללא תזוזה במשך 30 עד 60 דקות, ולפרקים אף לעצור את נשימתו לכמה רגעים (כדי להבטיח דיוק מקסימלי). באופן טבעי, תינוקות ופעוטות אינם מסוגלים לעשות זאת בזמן ערות ועל כן הם עוברים את בדיקת ה- MRI בהרדמה מלאה. לקראת בדיקת MRI תחת הרדמה יש לצום במשך 6 שעות (ניתן לשתות מים או נוזלים צלולים עד 3 שעות לפני הבדיקה). עבור תינוקות נדרש צום בן 3 שעות.

בדיקת MRI לילדים ולנערים

ילדים גדולים יותר וכמובן נערים כבר לא זקוקים ברוב המקרים להרדמה (אם כי כמובן שכל מקרה לגופו, וכדאי להתייעץ עם הרופא בטרם הבדיקה).

אמנם הבדיקה אינה מכאיבה, וגם אי הנוחות אינה נוראה, אולם ילדים עלולים להילחץ מהשהות בתוך המכשיר הסגור, הרעש שנשמע סביב ובעיקר עקב הסיטואציה מעוררת המתח באופן כללי (גם מבוגרים חשים מתח רב לקראת בדיקה רפואית כמו MRI, קל וחומר ילדים ונערים).

על מנת לסייע להם לעבור את ה- MRI באופן הנעים ביותר שאפשר, מומלץ כי אחד ההורים ייכנס איתם לחדר שבו מתבצעת הבדיקה, ישוחח איתם במהלך שהותם בתוך מכשיר ה- MRI וירגיע אותם במידת הצורך (אגב, גם לטכנאי שמפעיל את המכשיר יש אפשרות ליצור קשר עם הנבדק, וגם הוא מרגיע את מי שזקוק לכך).

בדיקת MRI לנשים בהריון

בניגוד לבדיקת CT, שאסורה על נשים בהריון, ולמעשה אסורה גם על נשים שישנו סיכוי כי הן בהריון גם אם לא התבצעה בדיקה שאימתה את קיומו – אין שום מניעה מנשים הרות לעבור בדיקת MRI, שכן מדובר בבדיקה שמבוססת על שדה מגנטי רב עוצמה ואין קרינה שעלולה להזיק לאם או לעובר.

ישנם מקרים שבהם MRI היא אפילו הבדיקה המומלצת עבור נשים בהריון, זאת בעקבות ממצא מדאיג של בדיקת אולטרא-סאונד או סקירת מערכות, המעורר חשד לבעיה כלשהי בהתפתחות העובר. בדיקת MRI של מוח העובר מאפשרת לשלול את החשד ולהמשיך בהריון בלב שקט, או לחילופין לאשש את החשד ולפעול בהתאם.

בדיקת MRI לחולות בסרטן השד

בדיקת MRI היא כלי יקר ערך לאבחון מוקדם של סרטן השד, מחלה נפוצה במיוחד בימינו (אחת מתשע, כידוע) ושגילוי מוקדם שלה משפר משמעותית את סיכויי ההתגברות עליה.

בנוסף נעשה שימוש ב- MRI של השד כדי לבחון האם טיפולים בסרטן השד נחלו הצלחה ומיגרו את המחלה ולמטרות מעקב אחר חולות שהחלימו (עקב החשש שהגידולים ישובו לתקוף).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני כהן

מאת: רוני כהןעסקים - כללי29/10/14830 צפיות
חברת "אורדילן" הפכה זה מכבר לשם דבר בתחום העץ (ייבוא, עיבוד ושיווק מוצרי עץ שונים), כשאחד הגורמים העיקריים לצמיחה המרשימה שלה הוא הניהול המשלב בין שאפתנות ופריצת דרך לבין ערכים משפחתיים. אך טבעי הוא שאורדילן תהווה לעובדיה לא רק מקום עבודה אלא גם משפחה, שכן את החברה מנהלים שני אחים, עוזי ליכטנברג ומוטי תל אור, בניו של מייסד החברה נחום ז"ל.

מאת: רוני כהןניתוחים פלסטיים15/10/133252 צפיות
הגדלת חזה נמנה בין הניתוחים הפופולארים ביותר. טעות נפוצה של מתעניינות בניתוחים היא שהגדלת חזה היא גם הרמת חזה, איך אין הדבר נכון. מה היא הגדלה, מה היא הרמה ומתי אפשר לשלב ביניהם?

מאת: רוני כהןטיולים בחו"ל15/10/13852 צפיות
ברצלונה היא יעד תיירותי פופולארי הן בעולם ובעיקר בארץ, מה אנו צריכים לדעת על העיר היפה הזו ובאיזה מקומות כדאי לנו לבקר?

מאת: רוני כהןתיירות ונופש - כללי15/10/13731 צפיות
מאמר המסקר את חבלת סקידיל, בין החברות הגדולות בארץ לתיירות סקי בעולם.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223098 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213606 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201507 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201774 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201495 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191969 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica