חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח הדרכה על פי קובי שוורצבורד

מאת: outdoordesignאימון לאיכות חיים06/11/20142995 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המאמר הבא מתבסס על ההרצאה שנתו קובי שוורצבורד ב TED. ההרצאה התקיימה במסגרת אירוע הנערך במכון ויצמן למדע. קובי הוא מורה לפיזיקה, זוכה פרס קרן טראמפ להוראה איכותית 2014. בהרצאה הוא חושף את שיטות ההוראה בהן הוא משתמש להוראת מקצוע הפיזיקה אשר נחשב למקצוע קשה ובמקרים רבים אינו קל להבנה. השיטות בהן משתמש קובי שוורצבורד הן למעשה שיטות של פיתוח הדרכה .

שיטת ההדרכה של קובי עובדת בדרך הבאה:

1. ראשית הוא שואל שאלה הגורמת לתלמידים לחשוב על התשובה. קובי הוא מורה לפיזיקה והרבה פעמים משתמש בניסויים, השאלות שהוא שואל דורשות חיזוי של התוצאה.

2. התלמידים מעודדים לדבר אחד עם השני, כך הם יכולים לנהל דיון ולהחליף דעות בנושא.

3. בשלב זה מתבצע הניסוי ועל התלמידים להתבונן ולהסביר את תוצאות הניסוי.

שיטת הדרכה זו מעודדת סקרנות והשתתפות פעילה של התלמידים בשיעור. קובי קורא תיגר על שיטות הלימוד המסורתיות ומשווה אותן לטיפוס קשה על הר במהלכו רבים מוותרים. על פי קובי לימוד פיזיקה לא חייב להיות עייף, קשה ומשעמם. לימוד פיזיקה יכול להיות כיף ומעניין. קובי מעיד על עצמו כי הוא אוהב פיזיקה ונהנה מפיזיקה ונראה שהוא מצליח להקרין את האהבה של הפיזיקה על תלמידיו. קובי עוסק בהוראת הפיזיקה מזה 16 שנה, את ההצלחה שלו ניתן למדוד בזכות נתון מרשים – מספר התלמידים בבית הספר אשר בוחרים ללמוד פיזיקה. 25% מהתלמידים בוחרים ללמוד פיזיקה, 300% יותר מהממוצע הארצי.

על פי שיטת פיתוח ההדרכה של קובי הדגש בלימודי הפיזיקה הוא על הנושא ולא על התלמידים או המורה – יש לחבר את התלמידים לנושא. קובי מרבה בניסויים על מנת להסביר את החומר הנלמד, הניסויים בפיזיקה יוצרים הרבה התרגשות ועניין בקרב בתלמידים.

לא כל המורים הם כמו קובי אבל כל המורים יכולים להיות כמו קובי בעזרת פיתוח הדרכה נכון. פיתוח הדרכה מקצועי צריך להתאים את שיטת הלימוד של החומר הנלמד לקהל היעד שלו. פיתוח ההדרכה צריך למצוא את הדרך בה התלמידים יבינו ויפנימו את החומר הנלמד. יש כאלו להם זה בא בקלות כמו קובי אשר אהבת הפיזיקה בוערת בעצמותיו ויש כאלו המתקשים בניית תוכנית הלימוד. פיתוח הדרכה הוא נושא הניתן ללימוד וישנן מתודות שונות איך לפתח הדרכה. השמת דגש על פיתוח הדרכה תעזור לכם להשיג תוצאות מרשימות כמו שקובי משיג עם תלמידיו בבית הספר שבו הוא מלמד.

אם ברצונכם לצפות בהרצאה המלאה של קובי שוורצבורד, תוכלו למצוא אותה ביו טיוב בקישור הבא:

http://www.youtube.com/watch?v=Jqok_3P1D9o#t=276

 



תגיות המאמר: פיתוח הדרכה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת outdoordesign

מאת: outdoordesignעסקים - כללי22/04/151129 צפיות
תהליך גירושין איננו פשוט עבור אף אחד מהצדדים, במיוחד שהוא מלווה בסיטואציות לא נעימות בהם מעורבות בגידות, הסתרת נכסים או כאשר יש ילדים בתמונה

מאת: outdoordesignדייטינג22/04/152413 צפיות
רוב האנשים שמחפשים בן או בת זוג לחיות איתה את שארית חייהם, נוטים לחפש אנשים בעלי תחומי עניין משותפים, אנשים הדומים להם בתחומים כמו השכלה, רמת חיים, תכונות .

מאת: outdoordesignתיירות ונופש - כללי08/02/152104 צפיות
עונת האביב היא עונה בה התיירות מתחילה לפרוח, חברות התיירות ואתרי הנופש השונים מציעים מגוון של חופשות באילת

מאת: outdoordesignדייטינג08/02/151436 צפיות
אתר היכרויות jdate הוא אתר היכרויות הגדול ביותר בישראל. באתר תוכלו להכיר ולשדך לעצמכם את החצי השני שלכם

מאת: outdoordesignעיצוב תעשייתי 08/02/152174 צפיות
זהבי פלדות היא חברה ותיקה המספקת ללקוחותיה את כל פתרונות הפלדה האפשריים בצורה בטוחה, אמינה ומקצועית

מאת: outdoordesignדיני עסקים08/02/152163 צפיות
חקירות עסקיות מתבצעות ע״י איסוף של מידע רלוונטי על ארגון, עסק או חברה תוך כדי בדיקת סביבת הלקוחות

מאת: outdoordesignהשוואת מחירים13/11/142580 צפיות
הרבה אנשים בוחרים לקיים אירועים קטנים בחוף הים, בטבע או בגנים הציבורים. אמנם זה קצת יותר מסובך מאירגון אירועים במקום שתוכנן לשם כך במיוחד אך יש לאירועים באוויר הפתוח את היתרונות שלהם.

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213834 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193182 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173586 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162775 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162632 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163532 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica