חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סובלים מחרדה? מידע ראשוני שכדאי לדעת

מאת: נאוה סלורבריאות הנפש30/11/20141155 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חרדה היא תופעה שהמימדים שלה הולכים ומתעצמים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט.

מדו"ח שפורסם על-ידי משרד הבריאות במרץ 2012 עולה, כי אחד מכל 6 בוגרים סבל במהלך חייו מהפרעת חרדה או דיכאון (שפעמים רבות הולכות יד ביד), כלומר קרוב ל-17 אחוזים מכלל הבוגרים שהשתתפו במחקר. נתונים אחרים מראים, כי בעולם המערבי אחד מכל 4 אנשים סובל מחרדה.
על אף שמדובר בהפרעה נפוצה, נדמה כי היא עדיין אינה מספיק מדוברת, מה שמוביל לכך שהמודעות לנושא עדיין איננה רבה, ועל כן, רבים החווים את התסמינים הפיזיים והנפשיים הנלווים אל החרדה לא רק שלא יודעים לתת להם שם, אלא גם לא מגיעים לטיפול.

מהי חרדה וכיצד היא באה לידי ביטוי?

חרדה היא שם כולל לקשת רחבה של סימפטומים גופניים ונפשיים- הכוללים הזעה מוגברת, דפיקות לב מואצות, קשיי נשימה, תחושת כיווץ ומתח בשרירים, חוסר מנוחה, פעילות מעיים מוגברת, עייפות ועוד- שיכולים להתעורר באופן אקראי ובלתי צפוי, ולהיתפס כתגובה חסרת פרופורציה וקיצונית למצבים ולנסיבות שאינם נתפסים עבור בני אדם שאינם סובלים מחרדה כמאיימים.

חרדה יכולה להיות ממוקדת, ולהתעורר במצבים ספציפיים, כמו חרדה חברתית, חרדה ממקומות גבוהים, חרדת מבחנים או להיות כללית (מה שנקרא בשפה מקצועית "חרדה מוכללת" או GAD).
חרדה מוכללת היא חרדה כרונית, המתמשכת על פני תקופה ארוכה והעלולה אף להתגבר בהדרגה במידה והיא אינה מטופלת כראוי. שני סוגי החרדות הללו (הממוקדת והמוכללת) יכולים להתבטא בסימפטומים שצויינו לעיל, כאשר במקרה של חרדה מוכללת, הסימפטומים לא יופיעו כהתקף חרדה נקודתי, אלא כתסמינים שאינם חולפים ושהם חלק בלתי נפרד מהמציאות הפנימית של הסובל מההפרעה.
אין ספק, כי חרדה לסוגיה השונים- יהא המינון ויהיו התדירות שלה ככל שיהיו- מפריעה לניהול אורח חיים תקין, פוגעת באיכות החיים, ויוצרת תחושה כללית של חוזר איזון, חוסר שקט ומתח תמידי שמתגברים ביחס ישר לעלייה במידת החרדה ממנה סובל המטופל.

מקורה של החרדה הוא בתת מודע

הדרכים המקובלות לטפל כיום בהפרעות חרדה הן בעזרת תרופות או באמצעות טיפולים פסיכולוגיים לסוגיהם השונים (טיפולי קוגנטיבי התנהגותי, טיפולי פסיכולוגי דינאמי).
בנוסף לטיפולים הקונבנציונאליים לטיפול בהפרעות חרדה, מציע מרכז אמירים ללקוחותיו טיפולי ריברסינג- טכניקת ריפוי חדשה ועוצמתית המבוססת על נשימה מעגלית. כדי להבין כיצד פועלת השיטה ומהם העקרונות העומדים מאחוריה, יש ראשית להכיר בכך, שהפרעות חרדה מקורן בתת מודע.
בספרו פורץ הדרך "הפתרון לפחד וחרדה"  (The Fear and Anxiety Solution: A Breakthrough process for Healing and Empowerment with your Subconscious Mind) עוסק דר' פרידמן שוואב (Schaub), קרדיולוג במקצועו, שגילה את ההשפעה העצומה שיש לרגשות, למחשבות ולאמונות על הבריאות הפיזית, בכוחו של התת מודע, ומסביר, כיצד מקורן של הפרעות החרדה, הוא באותו חלק של נפש האדם, שאינו מודע, ושאינו נמצא בהכרה שלנו.

לכן, מסביר דר' שוואב, לא נוכל להסביר רציונאלית לאדם הנתון בהתקף חרדה בשל לחץ רב בעבודה, מדוע אין הצדקה ממשית לחרדה שלו ולמה הוא יכול להירגע ולהפסיק לדאוג (הבוס שלך מרוצה ממך, אתה נחשב מבין העובדים המצטיינים, אתה טוב בכל מה שאתה עושה), מאחר שהתת מודע אינו מדבר במילים, שהן שפה שהמודע שלנו בלבד מבין. כדי להגיע לתת מודע יש לעבוד עם תחושות, רגשות, סנסציות, תמונות ואנרגיה, מסביר שוואב.

טיפולי ריברסינג לטיפול בכל קשת הפרעות החרדה

אל הקונטקסט הזה נכנסים טיפולי הריברסינג שהוזכרו לעיל, המבוססים על נשימה מעגלית, שנמצאו כיעילים בטיפול בחרדות. נשימה מעגלית היא תהליך המדמה את נשימתו של התינוק, נשימה שבה אין הפסקה בין השאיפה לנשיפה, תהליך המאפשר להכניס לגוף כמויות אדירות של חמצן. לאורך השנים, וככל שאנחנו מתקדמים בגילנו הכרונולגי, היכולת שלנו לנשום כפי שנשמנו כאשר רק הגענו לאוויר העולם נשחקת, בשל "מירוץ החיים" בו אנחנו נתונים, שבו לא רק ש"אין לנו זמן לנשום", אלא שגם אין לנו פנאי "להרגיש" את כל מה שעולה בנו. במהלך טיפול ריברסינג נכנס לגוף פרץ עצום של אנרגיה (או חמצן), שמגיעה אל מקומות עמוקים בגוף, כולל אל התת מודע, ומפרקת מתוכו את כל הרגשות, התחושות, החוויות ותבניות האמונה ש"נחרטו" בתוכו והאחראיים לחרדה.

אם אתם רוצים להירפא מהחרדות, אם אינכם מוכנים להתפשר על איכות החיים שלכם, ואם אתם משוועים לאיזון, רוגע ותחושה של שחרור- צרו עימנו קשר ונשמח לספק מידע נוסף ו/או לענות על שאלות שנותרו בלתי פתורות.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים, יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית (CBT), מטפלת בטראומה דרך הגוף, מטפלת בריברסינג (נשימה מודעת).

אני מזמינה אתכם ללחוץ כאן ולקבל בחינם טיפים לשיפור התקשורת עם הילדים ועם בית הספר.

10 סיבות לבחור דווקא באמירים:

  • מגוון השירותים שמרכז אמירים מציע הינו רחב, מקיף ומגוון מאוד, וניתן לטווח גילאים מקסימלי: ילדים, מתבגרים, הורים, סטודנטים ומבוגרים.
  • שעות הפתיחה הגמישות באמירים מאפשרות ללקוחותינו נגישות והגעה בזמנים נוחים.
  • אנו באמירים זמינים וקשובים לבעיה, לדילמה, לדאגה שלכם, גם אם בסופו של הדיאלוג לא תעזרו בנו.
  • אנשי המקצוע מקבלים ליווי, תמיכה והעשרות מקצועיות באופן שוטף כדי לשמור על הרמה המקצועית ולהיות מעודכנים בכל התמורות והחידושים בתחומים המקצועיים בהם אנו עוסקים.
  • מרכז אמירים עובד בגישה אינטגרטיבית, וקיים דיאלוג שוטף בין אנשי המקצוע לצורך היוועצות במטרה לשפר את איכות הסיוע לפונים אלינו.
  • חשוב לנו שתרגישו כי אתם מקבלים תמורה מלאה לתשלום הכספי שלכם, ולפיכך אנו מקפידים לשמור על סטנדרט מקצועי גבוה מאוד.
  • באמירים נהלי עבודה ברורים ומדויקים: קיימת שקיפות מלאה בינינו לבין לקוחותינו באשר ללוחות זמנים, עקרונות ותהליכי העבודה.
  • כל המידע המתקבל באמירים נשמר תוך כיבוד מלא של פרטיותם וסודיותם של הפונים. במקרים בהם יש צורך בקשר עם גורמים בקהילה, הדבר נעשה רק בהסכמה מלאה ובהחלטה משותפת עם הפונים.
  • חשוב לנו מאוד לשמוע את חוות דעתכם ותחושותיכם אודות המענה אותו אתם מקבלים באמירים - כאן תמצאו אוזן קשבת.
  • באמירים אנו עובדים עם כל 'הנשמה' מתוך אנושיות, אכפתיות ומסירות רבה/
  • פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים", ת.ד 11407, מכבים 71908, טלפון: 08-9265086, פקס: 08-9716152 http://mercaz-amirim.co.il/

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת נאוה סלור

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152037 צפיות
    הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

    מאת: נאוה סלורהורות14/06/151407 צפיות
    תקופת הבגרויות בפתח, והילדים שלנו זקוקים לנו עכשיו יותר מתמיד. כאשר מפלס הלחץ עולה, החששות מחוסר הצלחה גוברים ולוח הזמנים הופך עמוס מאי פעם, ניטיב אנחנו ההורים לעשות אם נספק לילדינו את סוג התמיכה שלה הם זקוקים. איך עושים את זה? במיוחד בשבילכם, הורים יקרים, גיבשנו רשימה של 3 טיפוסים של תלמידים, המגיבים בצורה שונה לתקופת הבגרויות, עם תיאור של אופן התמיכה, שלדעתנו המקצועית, הוא הראוי ביותר.

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151811 צפיות
    אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151929 צפיות
    בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

    מאת: נאוה סלורהורות19/03/151211 צפיות
    ביטחון עצמי והערכה עצמית בקרב ילדים הוא נושא מדובר מאוד, והעיסוק בו מצד אנשי מקצוע בתחום החינוך והטיפול הוא רב. להתייחס לילד באופן אישי, לפי יכולתו ובהתאם לצרכיו, לעודד את הילד לטפח את הצדדים החזקים שלו, לפרגן לו על הצלחותיו, לתת לו להיות עצמאי ולאפשר לו להרגיש מועיל- ההורה הממוצע יודע לצטט, אולי אפילו מתוך שינה, את הפעולות הדרושות כדי לתרום לביטחון העצמי של הילד שלו. אנחנו רוצים ברשותכם, הפעם, "לתקוף" את הנושא מנקודת מבט קצת אחרת, בתקווה לעורר מחשבה ולתת השראה.

    מאת: נאוה סלורהורות02/03/151130 צפיות
    כהורים, אנחנו יודעים שלא טוב שהילד ישמור בבטן, וברור לנו מדוע חשוב שהוא ידבר איתנו. לכן, מאז שהיה זאטוט, הסברנו לו מדוע ראוי שישתף אותנו במה שמטריד אותו, שאלנו אותו איך היה בגן ופתחנו צוהר שיאפשר לו לספר ולהיפתח. אבל למרות זאת, משום מה, כאשר אנחנו מרגישים שעובר עליו משהו, אנחנו לא מצליחים "להגיע" אליו ולגעת בו. סיפורם של דפנה וברק (השמות בדויים), שהגיעו להדרכת הורים בנושא, עשוי לשפוך אור על מה שקרה בדרך, שיצר פער בין מה שהתכוונתם ליצור בבית, לבין מה שקורה בפועל.

    מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152743 צפיות
    מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

    מאמרים נוספים בנושא בריאות הנפש

    מאת: moraleבריאות הנפש24/07/181844 צפיות
    לא אחת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ליד אנשים שחווים התקף חרדה. זה יכול להיות בן או בת משפחה, חבר קרוב או אפילו אדם זר. אנחנו נדע לזהות התקף כזה, במספר צורות, בין אם זה בגלל שהם נמצאים במצב של "שיתוק", כלומר הם לא זזים ולא אומרים מילה, הרבה פעמים הנשימה שלהם תהיה מואצת, יש מקרים בהם נרגיש שהם רועדים ולא מגיבים למרות שברור לנו שהם בהכרה מלאה, נושמים ואין שום בעיה פיזיולוגית שאמורה למנוע מהם להגיב.

    מאת: ברסלב מאירבריאות הנפש07/11/171698 צפיות
    פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות? ומי לא ראוי לעשות? דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש? פדיון נפש הוא המתקת הדינים כעין רעונן נהיגה כדי להמתיק נקודות רעות של עבירות תנועה... כנסו תבינו.

    מאת: אלעד רימובריאות הנפש27/09/161604 צפיות
    נשים רבות חוות תופעות רגשיות ופיזיות לאחר לידה הקשורות בשינויים ההורמונליים ובשינוי הסטטוס. לרוב תופעות אלה חולפות מעצמן בתוך מספר שבועות, אך לפעמים הבעיה מתפתחת ומעמיקה לכדי דיכאון אחרי לידה.

    הלקוח תמיד צודק, איך לגרום ללקוח להרגיש טוב, מה נכון לענות, איך לא לצאת צודק, איך למכור יותר, טיפול בהתנגדויות לקוח, אימון אישי לחיים, מאמן עסקי: וכאן אבאר, כי איש מכירות טוב, יש לו מראש תשובה טובה לכל התנגדות אפשרית של הלקוח. תשובה כל כך טובה, שמסבירה ללקוח, למה עליו לקנות את המוצר הזה, דווקא בגלל הסיבה שבגללה הלקוח חושב שהוא לא אמור לקנות את המוצר, וכמו שהסברתי את זה במקום אחר. יחד עם זאת, יש לציין ולהסביר, כי לא משנה כמה אתה כאיש מכירות, חושב שאתה חכם / צודק / יודע מה טוב ...

    איך לא לדפוק את הלקוח, מוסריות בתהליך מכירה, איך למכור מוצר גרוע, להאמין במוצר, לא מאמין במוצר, איך למכור מוצר יקר, תמיכה נפשית, אימון עסקי: וכאן אבאר, נקודת מבט שחשוב לאיש מכירות לדעת אותה, והיא נקודת המבט על עד כמה הלקוח צריך / רוצה את המוצר שאתה מוכר לו. כי כל מיני סוגים של לקוחות. לדוגמא יש לקוח שרוצה את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח שצריך את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח, שאומר שהוא רוצה, אבל הוא לא צריך וכולי. והעניין הוא, שיש אנשי מכירות שמנסים להיות "מוסריים", והם מרגישים רע ...

    טיפול זוגי אחרי בגידה, האם לסלוח על בגידה, מתי לסלוח על בגידה, בעיות בזוגיות, התמודדות עם בגידה, להתגבר על בגידה, מאמן אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: עכשיו נגיד בן אדם שבגדו בו אוקי והוא סולח על זה שבגדו בו מה זה אומר, אתה הבנת הייתה נגיד אשתך נגיד בגדה בך ואתה סולח לה על זה מה זה משדר לה? ש: מה זה משדר לה? אליעד: כן חולשה חוזקה. ש: תלוי עד כמה היא מצטערת. אליעד: מה הקשר היא לא מצטערת מה הקשר עכשיו? ש: זה משדר חולשה אם היא לא מצטערת. אליעד: לא חייב מחויב טוב זאת התשובה שלך? ש: לא ...

    איך לשכוח מישהו, איך למחוק געגוע, איך לא לפחד מבגידה, איך למחוק זיכרון אהבה, nlp, איך לא לאהוב, מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן אבאר נוסחא, איך לחזק אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו, ואיך להחליש אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו. וממילא גם בצורה הזאת ניתן להשפיע על התלות הרגשית של אותו האדם, בדבר שאותו הוא אוהב. ואסביר גם איך יוצרים התניה בתת מודע, איך יוצרים עוגנים, איך שותלים מחשבות, איך לשכוח אקס, איך לא ליצור תלות רגשית, איך לגרום למישהו להתאהב או לא להתאהב בך, איך ...

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica