חפש מאמרים:
שלום אורח
18.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ילדים בעולם אינטנסיבי

ילדים בעולם אינטנסיבי

מאיה ברש

 

בעולם האינטנסיבי המהיר והמתקדם שבו אנו חיים,  הקצב והדנמיקה גם האישית וגם הבין אישית

ובכלל בכל המרחבים. מאוד לוחצת. מאוד תחרותית.מאוד קצרת סבלנות וממהרת.

בבית/בעבודה/במשפחה/עם חברים/בלימודים ובגנים. כן כן גם בגני הילדים משם זה מתחיל.

פיתוח מיומנות  שפת הקשב  = מיינדפולנס בעבודה עם ילדים ונוער כוונתה להקנות לילדים קשר לעולם הפנימי עולם של תחושות,רגשות,חושים.. ,והתרגול היום יומי תומך ויוצר שינוי של קבע ומביא איתו

העצמה אישית,הערכה אישית ובניית בטחון עצמי פנימי, סבלנות וסובלנות, הקשבה.קודם כל לעצמי ואז פנוי להקשיב לחברי, העצמת המסוגלות ויכולת הריכוז.

במהותו זה אימון מנטאלי המבוסס על תרגול מדטטיבי וטכניקות הנרכשות בקלות ובחוויה נינוחה ושקטה .

ומאפשרות יישום יומיומי.מחקרים והתנסויות בשטח מדווחים על ירידה משמעותית בנושא האלימות המילולית והפיזית  אצלנו הבוגרים ולא מפתיע אבל מעודד ביותר הממצאים והתוצאות המדהימות בקרב ילדים ונוער.

"Mindfulness על פי הגדרתו של ד"ר ג'ון קאבאט זין,  הפניית תשומת לב בצורה שמאפשרת לנו פשוט לצפות בתודעתינו באופן מכוון לרגע הנוכחי .רגע ההווה ולחוות דברים בלי לשפוט או לפרש אותם."

הפסיכולוגית באאר, באחד מהמאמרים שלה מספרת על קשיבות וספרות פסיכותרפיסטית,

תשומת לב מכוונת, לרגע הנוכחי, ובצורה לא שיפוטית להתפתחותה של החוויה מרגע לרגע".

כ"התבוננות לא שיפוטית בזרם השוטף של גירויים פנימיים וחיצוניים בעת התרחשותם".

חוסר שיפוט מטפח קשיבות כאשר אנו מתמודדים עם מצבים פיסיים או רגשיים קשים.

על ידי כך שאנו לא שופטים את החוויה שלנו, אנו עשויים לראות אותה בדיוק כפי שהיא..

http://www.mindfuleducation.org/

http://www.mindfuled.org/

.מדיטציית התפוח/צימוק

מוזמנים להתנסות  (עם הסתיגות קלה שעדיף ללמוד ולהתנסות בפעמים הראשונות עם מנחה/מורה מוסמך)

כל משתתף אם זה בקבוצה או במפגש פרטני  מקבל תפוח/צימוק

בשלב ראשוני יעשו הכרה עימו.

יתבוננו  .בצורה..צבע...מירקם. בצורה...תחושה ביד..נעימה?קרה?חמה?דביקה?.....

"יגלגל מחשבה  מהיכן  הגיע  התפוח/צימוק?    מה היו גילגוליו?   מהחנות? כיצד הוא הגיע לחנות? מי שתל אותו? מה הזין אותו?

תפקיד הגשם? האדמה? אור השמש? כמה אנשים טיפלו בו, איזה סוג עבודה נדרשה כדי להביאו ליד שלך??,

ושלב השני יהיה התנסות באכילה.

"לפני   שאתם   נוגסים  תפוח, הביטו בו מקרוב.

הריחו אותו. איזה ריח יש לו?  משמשו אותו בכף היד, איזו תחושה עולה בכם?   אולי זיכרון או אסוציאציה למשהו שמזכיר..

מה התחושה בכף היד כשהוא מונח עליו?

ושימו לב: האם אתם ממהרים לקחת ביס?האם אתם ממהרים לינגוס?  אולי זו פעולה איטית וטבעית שלכם?

ועכשיו קחו ביס, אולם אל תבלעו אותו עדיין!

גלו מה הלשון שלכם עושה בזמן שאתם לועסים.או מגלגלים את הצימוק על הלשון בפה? מה התחושה בחייך? מה מרגישות פנים הלחיים?

איך השפתיים??האם סגורות היטב? אולי מתקווצות?

תלעסו בתנועה איטית ותראו אם אתם יכולים להרגיש את הלשון שלכם מזיזה את התפוח/צימוק  ודוחפת אותו לכיוון השיניים? מה עוד מתרחש במרחב הפה?? האם יש פרץ של טעמים? איזה טעם יש לתפוח/צימוק? האם הוא מתוק? האם חמוץ? האם זה טעים או לא? האם מזכיר משהו?או סיטואציה? או אירוע? או חוויה? מה עולה שם בזמן הבדיקה של תשומת הלב?

האם הוא גורם לכם לרצות עוד? האם אתם רוצים מיד לקחת עוד ביס לפני שתבלעו את הביס הנוכחי? מה יקרה אם תעשו זאת? מה החוויה?
בתהליך ההתבוננות וההקשבה השקטה אנו לומדים כיצד להאט ולהיות מודעים לרשמים ולדחפים של קשת רחבה של  החושים.

מאיה ברש

ייעוץ והנחיה בשיטת   "סמכות הורית חדשה"

מיינדפולנס  -  תת מודע  -  אוטוסוגסטיה

Mayush.bar@gmail.com

0528-365990

.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 

מאיה ברש

מנחת הורים- מפגשים אישיים קצרי מועד

לווי טלפוני

סמכות הורית חדשה

מיינדפולנס-שפת קשב

תת מודע ואוטוסוגסטיה

mayush.bar@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה ברש

מאת: מאיה ברשהורות14/12/14510 צפיות
הורים - אנשי חינוך - מורים, גננות , לעיתים כל כך קרובות מוצאים עצמם חשופים ובודדים וחסרי סמכות אל מול הקצנה והחרפה בבעיות התנהגות אלימה וחסרת גבולות בבתי ספר. והמתסכל ביותר שתופעות אילו מצויות יותר ויותר בגנים ובגילאים צעירים ביותר . איפה נמצאת הסמכות ההורית? היכן נמצאת הסמכות של "המורה של פעם" ? הרשת החברתית והמשפחתית שתמכה בעבר בהורים לילדים צעירים השתנתה ונעלמה. המשפחה הגרעינית התפרקה והמבנה שונה. יש התרחקות. ישנם אילוצים חברתיים..כלכליים..גאוגרפיים. וההורים מוצאים עצמם מג'

מאת: מאיה ברשאימון לאיכות חיים10/12/14928 צפיות
מיינדפולנס = ילדים ללא מתחים מאיה ברש הגדרת "המיינדפולנס" היא הפניה מכוונת של תשומת הלב למה שקורה פה ועכשיו ובאופן לא שיפוטי . אנחנו רגילים להגיב ולפעול עפ"י "הטייס האוטומטי" שלנו כלומר יש לנו, לכל אחד מאתנו אופן תגובה קבוע והתייחסות במספר נושאים משמעותיים בחיינו . תגובה שהיא כבר מובנת ומצוייה בנו. הרעיון פה זה לצאת מהקופסה שאנו שבויים בה . לעצור. להתבונן ולראות איזה דפוסים כבר לא משרתים אותנו. מפריעים. חוסמים ומגבילים אותנו ו.......לשחרר.. אנחנו מתשמשים באחוז קט

מאת: מאיה ברשחינוך ילדים10/12/14782 צפיות
המאבק הפנימי/ הקונפליקט נמצא בתוך תוכו של האדם ורק שם הוא יפתר.. . הקונפליקט שקיים בנו גורם למתח, לתיסכול., עצבנות, ירידה בתפקוד, סטרס, עצב, עייפות , בעיות שינה ועוד וכן יבואו לידיי ביטוי ברמה הפיזית ע"י קשיי נשימה, בעיות עיכול, דופק לא יציב, זיעה מוגברת, וכמובן מתח בשרירים. ברמה המנטלית נוכל לזהות בעייתיות כאשר יש קונפליקט במצב פסיבי, במצב תלותי, הערכה עצמית נמוכה, תחושת לא ראוי או לא שייך או לא רצוי. חוסר אונים, קשיים בפרידה. פסימיות, יאוש, דיכאון רגזנות, כעס לעיתים מגיע לקיצוניות כמו אלימות והכול הכול יכול לנבוע מבעיית קונפליקט /מאבק פנימי עמוק. לא מזוהה ולא מטופל..

מאת: מאיה ברשאימון לחינוך08/12/141285 צפיות
העצמת ילדים ונוער "אחד על אחד" אימון מנטלי - ילדים ונוער לדור חדש מאיה ברש העצמה ותרגול מנטלי עם ילדים ונוער ייצור דור חדש של אנשים חזקים בעלי ביטחון עצמי, מודעות, קבלה עצמית ואת האחר . יכולת הקשבה לעצמו לסביבה. ילדים שלומדים לקבל על עצמם אחריות ולא פועלים מתוך השלכה של רגשות ותגובות שהם מקבלים מהסביבה, לומדים לתקשר בשפה שונה. להיות פחות שיפוטיים ולשלוט בכעס, בכאב,בתסכול,בפגיעה. לומדים להתמודד עם פחד לחץ, דחייה חברתית, הורים, מורים וחברים. כן לכעס יש מקום וגם לכאב אבל "הדרך"

מאת: מאיה ברשבריאות ילדים08/12/14503 צפיות
מפגש עם כעס - הורה - ילד מאיה ברש התפרצות זעם (זו התפרצות רגשית שמגיעה מתחושת מצוקה וחוסר אונים). חוסר שקט - כעס - בכי - קשיי רכוז - פעלתנות יתר - בעיות אכילה אצל הקטנטנים יפחדו ללכת לישון לבד - ואף הרטבה. אלה מצבים מתסכלים של חוסר שליטה המבטאים תחושת חרדה פחד ולחץ . הסיבות רבות ומגוונות. י

מאמרים נוספים בנושא התמודדות עם מצבי לחץ

פיטורים ממקום עבודה, פרידה מרצון, לא רוצה אותי, גירושין מרצון, פרידה מבחירה, התמודדות עם דחייה, אימון עסקי, מורה רוחני: עכשיו נניח ששני אנשים נפרדו נניח עכשיו והבן אדם, בא נדבר על נושא של פרידות יש פה כמה היבטים, היבט ראשון מה בן אדם מעדיף יותר שייפרדו ממנו או שהוא ייפרד מה הוא מעדיף יותר, מה בן אדם מעדיף שיגידו לו "לא רוצים אותך" או שהוא יגיד שהוא לא רוצה מה בן אדם מעדיף יותר? ש: שהוא יגיד שהוא לא רוצה. אליעד: שהוא יגיד שהוא לא רוצה למה? ש: כי אז זה הרצון שלו כאילו ואז הרצון ...

מפחד להיפגע, לאהוב שוב, פחד מבגידה, פחד מאינטימיות, מפחד להיפגע, לא רוצה להיפגע, טיפול נפשי, ייעוץ אישי: עכשיו השאלה היא כזאת אוקי איך בן אדם שניסה משהו ונכשל איך הוא בעצם יכול לקבל את הבטחון לנסות עוד פעם, עכשיו מה שאמרתי זה לבוש של כמה ווריאציות שונות זה יכול להיות בן אדם שניסה משהו ונכשל וזה יכול להיות נגיד בן אדם נגיד שבגדו בו באמון והוא צריך לתת אמון מחדש או נגיד שבן אדם היה במערכת יחסים ואז הוא נפרד נגיד והוא איבד אמון באהבה והוא רוצה להתאהב מחדש זאת בעצם השאלה איך זה אפשרי ...

טיפול בדמיון מודרך, התעללות בבעלי חיים, איך למחוק זיכרון, ניתוק רגשי, איך לטפל בטראומה, צמחונות, קואצינג, הדרכה: את שומעת אותי לפי איך שאת שותקת נראה לי שאת סובלת מאיזו טראומה, יכול להיות? אני לא יודע ממשהו, באותה מחשבה איך שהתחלת לדבר הבנתי שאת כנראה לא סובלת מאיזו טראומה חשבתי שאת שותקת בגלל טראומה, לא יכול להיות? ש: שלשתוק זה בהכרח בגלל טראומה? אליעד: מה הטראומה גורמת לבן אדם? לשתוק סתם אני צוחק איתך אוקי. עכשיו בכל מקרה הנושא הוא טראומות זה הנושא, עכשיו השאלה היא כזאת למרות ...

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/151943 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/151490 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: אלעד רימוהתמודדות עם מצבי לחץ11/06/151663 צפיות
חרדה היא מצב הגורם לנו לחוסר נוכות, חשש או מצוקה בסיטואציות שונות בחיים ללא טריגר מגורם אובייקטיבי או סכנה ממשית. הבנת הבעיה וטיפול נכון עשויים לסייע לחזור לשיגרת חיים תקינה ולתפקוד מלא בחיים החברתיים והמקצועיים.

מאת: אנאמה טל מילרהתמודדות עם מצבי לחץ12/11/137626 צפיות
הפחד הוא רגש שכולנו נולדים איתו.הוא טבעי וחשוב לנו לחיים. הפחד אמור להגן ולשמור עלינו בחיים כל עוד הוא בשליטה,וכשזה מפסיק לקרות הוא הופך לחרדה ואנו הופכים להיות תחת שליטתו. בכדי שנוכל לקחת ממנו את השליטה חזרה אלינו,אנחנו צריכים להסכים לפחד! להיות מבלי ביקורת עצמית, מבלי שיפוט, מבלי לנסות להימנע ממנו, מבלי לנסות להקטין אותו, אלא הפוך הוא הנכון, אנחנו צריכים להסכים להזמין אותו להיות נוכח!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica