חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ילדים ללא מתחים - אפשרי - מיינדפולנס.

מאת: מאיה ברשאימון לאיכות חיים10/12/20141459 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מיינדפולנס = ילדים ללא מתחים

מאיה ברש

 

 

 

הגדרת  "המיינדפולנס"    היא הפניה מכוונת של תשומת הלב למה שקורה פה ועכשיו

ובאופן לא שיפוטי .

אנחנו רגילים להגיב ולפעול עפ"י   "הטייס האוטומטי"   שלנו כלומר יש לנו,

לכל אחד מאתנו אופן תגובה קבוע והתייחסות במספר נושאים משמעותיים בחיינו .

תגובה שהיא כבר מובנת ומצוייה בנו.

הרעיון פה זה לצאת מהקופסה שאנו שבויים בה . לעצור. להתבונן ולראות  איזה דפוסים כבר לא משרתים אותנו. מפריעים. חוסמים ומגבילים אותנו ו.......לשחרר..

 

אנחנו מתשמשים באחוז קטן מהפוטנציאל שמצוי במוח. וכמו בכול תחום אם לא נאמן אותו ונרחיב את היכולות

הוא יתכווץ ולאורך שנים יתנוון. מחקרים רבים מאוד מראים על שינויים דרמטיים הן במערכות פיזיות בריאותיות והן במערכות ריגשיות המושפעות  מתרגול לאורך זמן.

בתרגול המיינפולנס /מודעות קשובה התוצאות והשינוי מגיע באופןמיידי

כל חוויה שאנו חווים מגרה איזור מסוים במוחנו. כאשר אנו רואים משהו או חווים חוויה מסוימת,

תאי העצב בקליפת המוח החזותי מתחילים ליצור ביניהם מגוון של קישורים,אשר נפרשים כרשת.

בעוד שחלקים אחרים שלא נחשפו לאותו גירוי, לא יוצרים את החבורים הנדרשים,

וכך מתחילים תאי העצב למות..

זו דוגמא של סריקות שחושפות את הקף ההשפעה בין המתרגל  ובין מי שלא. MRI

 

 

 

 

כדי להתכונן להשגה זו, אנו צריכים לשמור על המוח שלנו ברגע ההווה.

הרגע הזה  הנוכחי משתנה כל כך מהר ובלי הרף . כמו קוף קופץ .יש כמובן קושי עצום לעקוב אחרי רצף מטורף של אירועים, רגשות, מחשבות, תוכניות, השתוקקויות..... כל רגע הוא רגע של אירועים ואנחנו לרוב לא שמים לב לאינטנסיביות והמהירות והאנרגיה שאנו מוציאים בלא להתמקד.לרוב חווים עבר ו/או עתיד ולא נמצאים בזמן הווה. פה ועכשיו..

המוח לא יכול להיות ממוקד ללא אובייקט נפשי. לכן אנו נתרגל את המיינדפולנס ו נאפשר להתבוננות בנשימות שלנו כדרך  אשר זמינה  בקלות בכל רגע של הווה.. המוח לא צריך לעשות מאמץ גדול כדי למצוא את הנשימה, הנשימה זורמת פנימה והחוצה דרך הנחיריים שלנו בכול רגע ורגע . המוח שלנו מוצא את זה בקלות רבה מאוד נמקד את עצמו בהתבוננות פנימית  על הנשימה

 

תירגול המיינדפולנס  מהנה מאוד.קל ללמידה ויישום.  אפקטיבי עם תוצאות מיידיות

***

טכניקת הלימוד והתרגול מבקש בין 10-12 מפגשים כבסיס חוויתי  לשינוי והשפעה.

מדיטציה והתבוננות עם ילדים זהו כלי עצום ורב ערך המקנה:

העצמת הביטחון העצמי והערך האישי.

מדיטציה לילדים מאפשרת לנתב את האנרגיות של הילדים ולהפחית את הביקורת העצמית.

הפחתת מצבי החרדה והלחץ.

הגברת יכולת הלמידה וריכוז

משפרת מערכות יחסים.

משפרת קשב. יצירתיות והגברת יכולת למידה

תופעות ה-   ADHD  נעלמות או הופכות להיות מינוריות ונשלטות.

.

.

 

.

מומלץ להקשיב לד"ר ג'וןם קאבוט צין שיצר . חקר ומימש את התוכנית.

 

https://www.youtube.com/watch?v=D5Fa50oj45s&feature=em-subs_digest-vrecs

http://plumvillage.org/

American Psychologist 42: 879–881, 1987

Journal of Traumatic Stress. 2013:1-14

 

מאיה ברש

הנחיה ולווי הורים בשיטת     "סמכות הורית חדשה"  (קצר מועד) כולל ליווי טלפוני.

*  מיינדפולנס -אוטוסוגסטיה -* תת מודע.

העצמה  בקבוצות קטנות לימוד-תרגול עם ילדים ונוער.

http://www.2all.co.il/Web/Sites12/mindfulness

 

Mayush.bar@gmail.com

0528-365990

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 

מאיה ברש

מנחת הורים- מפגשים אישיים קצרי מועד

לווי טלפוני

סמכות הורית חדשה

מיינדפולנס-שפת קשב

תת מודע ואוטוסוגסטיה

mayush.bar@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה ברש

מאת: מאיה ברשהורות14/12/14850 צפיות
הורים - אנשי חינוך - מורים, גננות , לעיתים כל כך קרובות מוצאים עצמם חשופים ובודדים וחסרי סמכות אל מול הקצנה והחרפה בבעיות התנהגות אלימה וחסרת גבולות בבתי ספר. והמתסכל ביותר שתופעות אילו מצויות יותר ויותר בגנים ובגילאים צעירים ביותר . איפה נמצאת הסמכות ההורית? היכן נמצאת הסמכות של "המורה של פעם" ? הרשת החברתית והמשפחתית שתמכה בעבר בהורים לילדים צעירים השתנתה ונעלמה. המשפחה הגרעינית התפרקה והמבנה שונה. יש התרחקות. ישנם אילוצים חברתיים..כלכליים..גאוגרפיים. וההורים מוצאים עצמם מג'

מאת: מאיה ברשהתמודדות עם מצבי לחץ11/12/142088 צפיות
בעולם האינטנסיבי המהיר והמתקדם שבו אנו חיים, הקצב והדנמיקה גם האישית וגם הבין אישית ובכלל בכל המרחבים. מאוד לוחצת. מאוד תחרותית.מאוד קצרת סבלנות וממהרת. בבית/בעבודה/במשפחה/עם חברים/בלימודים ובגנים. כן כן גם בגני הילדים משם זה מתחיל. פיתוח מיומנות שפת הקשב = מיינדפולנס בעבודה עם ילדים ונוער כוונתה להקנות לילדים קשר לעולם הפנימי עולם של תחושות,רגשות,חושים.. ,והתרגול היום יומי תומך ויוצר שינוי של קבע ומביא איתו העצמה אישית,הערכה אישית ובניית בטחון עצמי פני

מאת: מאיה ברשחינוך ילדים10/12/141152 צפיות
המאבק הפנימי/ הקונפליקט נמצא בתוך תוכו של האדם ורק שם הוא יפתר.. . הקונפליקט שקיים בנו גורם למתח, לתיסכול., עצבנות, ירידה בתפקוד, סטרס, עצב, עייפות , בעיות שינה ועוד וכן יבואו לידיי ביטוי ברמה הפיזית ע"י קשיי נשימה, בעיות עיכול, דופק לא יציב, זיעה מוגברת, וכמובן מתח בשרירים. ברמה המנטלית נוכל לזהות בעייתיות כאשר יש קונפליקט במצב פסיבי, במצב תלותי, הערכה עצמית נמוכה, תחושת לא ראוי או לא שייך או לא רצוי. חוסר אונים, קשיים בפרידה. פסימיות, יאוש, דיכאון רגזנות, כעס לעיתים מגיע לקיצוניות כמו אלימות והכול הכול יכול לנבוע מבעיית קונפליקט /מאבק פנימי עמוק. לא מזוהה ולא מטופל..

מאת: מאיה ברשאימון לחינוך08/12/142241 צפיות
העצמת ילדים ונוער "אחד על אחד" אימון מנטלי - ילדים ונוער לדור חדש מאיה ברש העצמה ותרגול מנטלי עם ילדים ונוער ייצור דור חדש של אנשים חזקים בעלי ביטחון עצמי, מודעות, קבלה עצמית ואת האחר . יכולת הקשבה לעצמו לסביבה. ילדים שלומדים לקבל על עצמם אחריות ולא פועלים מתוך השלכה של רגשות ותגובות שהם מקבלים מהסביבה, לומדים לתקשר בשפה שונה. להיות פחות שיפוטיים ולשלוט בכעס, בכאב,בתסכול,בפגיעה. לומדים להתמודד עם פחד לחץ, דחייה חברתית, הורים, מורים וחברים. כן לכעס יש מקום וגם לכאב אבל "הדרך"

מאת: מאיה ברשבריאות ילדים08/12/14960 צפיות
מפגש עם כעס - הורה - ילד מאיה ברש התפרצות זעם (זו התפרצות רגשית שמגיעה מתחושת מצוקה וחוסר אונים). חוסר שקט - כעס - בכי - קשיי רכוז - פעלתנות יתר - בעיות אכילה אצל הקטנטנים יפחדו ללכת לישון לבד - ואף הרטבה. אלה מצבים מתסכלים של חוסר שליטה המבטאים תחושת חרדה פחד ולחץ . הסיבות רבות ומגוונות. י

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213816 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193177 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173577 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162771 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162628 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163528 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica