חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה מזיז את מחיר חבית הנפט

מאת: גיא חזןשוק ההון11/01/20151036 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
אני זוכר שלפני עשור (+\-)  מחיר חבית נפט נע סביב 30 דולר וכל תנועה של המחיר מעלה ישר שורשרה לזעזועים במחירי המניות בבורסה.

באותה עת הפורמולה השולטת בשווקים היתה שמחיר גבוה לחבית נפט ייפגע קשות בשווקים הפיננסים ולכן עיני המשקיעים היו נשואות לעבר מפיקי הנפט בעולם. "המומחים" טענו אז שמחיר חבית נפט גבוה משפיע על הצריכה הפרטית. הם הסבירו שלאזרח האמריקאי (כמו שאר אזרחי העולם) יישאר פחות כסף בכיס ולכן יצרוך פחות ולכן המכירות של התאגידים יירדו ומכאן ייפגעו גם הרווחים – וכשהרווחים יורדים – כולם יודעים – גם מחירי המניות יורדים.

עבר עשור. עד לפני חודשים ספורים מחיר חבית נפט שייט בבטחה סביב 100 דולר לחבית. יותר מפי – 3 מהמחיר שהיה עשור קודם. במהלך העשור השווקים הפיננסים כבר הספיקו לחוות התרסקות בשווקים הפיננסים (2008), ירידה במחיר הנפט ועלייה נוספת. מחיר השיא של הנפט נע כמעט מעל 150 דולר לחבית.

בין הגורמים שמשפיעים על המחיר ניתן למנות את השינויים האמיתיים בהיצע ובביקוש אולם גורמים אחרים משפיעים אף יותר. ראשית, ספקולנטים הם המשפיע הראשון. אותם אלו שסוחרים בחוזים העתידיים על מחיר הנפט מבלי שמעניין אותם להחזיק חבית נפט בפועל. גורמים נוספים שמשפיעים על המחיר הם הסנקציות נגד אירן, הסנקציות נגד רוסיה, פעילות יתר למציאת נפט ע"י ארה"ב, פעילות אופ"ק ועוד.

אני חייב לציין כי בשווקים הפיננסים ניתן לבצע פעילות לשני הכיוונים. סוחרי הנפט הפיננסיירים, הסוחרים בחוזים על מחיר הנפט, יכולים \ עלולים להיות אדישים לכיוון המחיר מאחר וניתן לבצע פעילות הן לירידה במחיר והן לעלייה במחיר.

מנגד, יתכן ובעתיד יהיה טריגר שיצדיק מחיר נפט נמוך או לחלופין אירוע שיקפיץ במהירות את המחיר מעלה.

במחיר של מתחת ל – 50 דולר לחבית נפט מסבירים "המומחים" כי הפעם המצב שונה ומחיר נמוך עלול לפגוע בכלכלות העולם מה שיגרור את השווקים הפיננסים לטלטלות עזות. בדיוק ההיפך ממה שטענו בעבר. פתאום העובדה שיישאר יותר כסף פנוי בידי הצרכנים כבר לא כ"כ חשוב.

לסיכום:

אני טוען שלירידה האחרונה במחיר הנפט אין ממש אחיזה במציאות. עדיין לא מצאו חלופות אנרגיה לזהב השחור ותחנות רוח לא ייצרו חשמל או מקור הינע למכוניות על הכביש ובמקביל בחודשים האחרונים לא היו שינויי היצע או ביקוש ברמה של 50% – שיעור השינוי במחיר חבית נפט. ולכן, גם אם המחיר יכול לרדת עוד בטווח הזמן הקרוב – בטווח הבינוני מחיר הנפט יכול לקפוץ חזרה לרמות של 50-70 דולר לחבית.

אני טוען שבכל נקודת זמן המחיר הקיים זהו מחיר שיווי המשקל פרט לנקודות שוליים בהן שיווי המשקל מופר – וככל שההפרה חדה יותר פוטנציאל השינויים רב יותר. במקרה של מחיר חבית נפט מדובר בספקולציה בלבד – ולכן, מי שמרגיש ספקולנט ויכול ורוצה לזהות הפרה של שיווי המשקל – יפתח פוזיציה.

 



תגיות המאמר: נפט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193453 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193011 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193239 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910459 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183222 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181309 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181368 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/213995 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193453 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193239 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910459 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192993 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182837 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181749 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica