חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תרגילים המיועדים למצבי ישיבה ממושכים ומתאימים למניעת כאבי גב

סוגים שונים של מצבי ישיבה ממושכים במיוחד כאלו הקשורים בתנאי עבודה מול מחשב, בנהיגה ממושכת או בשילובם של השניים מחזקים נטייה לסבול מכאבי גב. ישיבה ממושכת ליד מחשב מייצרת תנאים קבועים של חוסר איזון בהחזקת הגפיים, נהיגה ממושכת מונעת תנועתיות טבעית של הגב, מגבירה  את המתח בזרועות ואת קיצור הצואר. אם אין מודעות לצורך בארגון תנועה מזערית במהלך הנהיגה וקושי לייצר הפסקות בעבודה מול מחשב עלולים תנאי העבודה בלבד להשפיע לרעה על המצב הכללי של השלד והגב.

שיטת פאולה פועלת במיטבה במצבי שכיבה המאפשרת תנועתיות מלאה, אך מי שמתנסה בה יכול אח"כ לגזור מהניסיון האישי בשכיבה תרגילים שקל לבצע בישיבה, התרגול שמיצר תנועתיות קלה ואינו מחייב הפסקת העבודה יכול להיות אחד מהפתרונות הקלים לבעיות אלו. כלומר בין אם במהלך העבודה ובין אם כהפסקות קצרות בתוכה מאפשר התרגול להתמודד עם כאבי גב כרוניים או אפילו למנוע את הופעתם. היתרון של בחירה כזו מנקודת המבט של הוראת שיטת פאולה הוא שיש סיכוי לתרגול תכוף יותר, ללא צורך בהתארגנות הכרוכה בשכיבה. לעתים התנועה הקטנה היא שמביאה לתנועה גדולה ולא גודלה של התנועה הוא העיקר אלא הגילוי העצמי של האפשרות למגוון תנועתי כפי שדרוש לכל מתרגל ומתנסה. לסובלים מכאבי גב כרוניים עקב תנאי העבודה מובן שקל יותר לשנות את הרגלי הישיבה מאשר את תחום העיסוק.

למתרגלים תוך כדי עבודה כדאי לדעת כי התרגול בישיבה יעיל יותר ברובו במצב שיש בו תנאים להישענות אל מסעד כסא לכל אורך הגב, כאשר הרגליים מונחות באופן מלא על הרצפה. לעתים שימוש בהרמת רגליים על קרשי עץ, ספרים שאינם בשימוש או שרפרף נמוך מסייעת ליעילות התרגול ואף יכולה למקם את הגוף כולו ללא קשר לתרגוול באופן המונע קיבעון של קיצור השקעים. מקצת מהתרגילים שיתוארו בהקשר זה מתאימים לשילוב בין התרגול לעבודה מול מחשב בו זמנית, חלקם מציעים הפסקות קצרות וחלקם מיועדים למצבי נהיגה.

תרגילים המתאימים לשילוב בו זמני בין התרגול לעבודה מול מחשב

תרגילים המפעילים את בהונות הרגליים משנים את מיקום הגב בישיבה ויכולים לעודד גמישות מפרקים,:

·        הרחקה והצמדה של בהונות הרגליים, עדיף לבצע את התרגיל בכפות רגליים יחפות כאשר כל רגל פועלת בנפרד.

·        תנועה לסירוגין ממצב שבו העקבים נלחצים אל הרצפה והבהונות מתרוממות אל מצב שבו הבהונות נצמדות אלו לאלו בכל רגל בנפרד ונלחצות אל הרצפה כאשר העקבים מתרוממים.

·        מעבר מלחיצת הקווים החיצונים של כפות הרגליים אל הרצפה ללחיצת הפנימיים.

·        תנועה חופשית ובלתי מתוכננת מתוך שקעי כפות הרגלים. ניתן להיעזר בגלגול כדור קטן ככל שניתן למצוא או בנגיעה בשקע. ניתן לחזור ולנסות להמשיך את ההרגשה במקום ע"י החזרת המגע.

תרגילים המתאימים להפסקות קצרות לצורך התרגול במצב ישיבה מול מחשב

·        אחיזת הזרת מתחת לקמיצה כאשר גב היד מופנה אל הרצפה מעוררת תנועה המרחיקה את השכמות ופותחת את הכתפיים. התרגיל מיועד לעודד הנעה של הגב במידה קלה אם יש נוכחות אנשים בסביבה ויכול להילמד ביתר שחרור במצבי שכיבה או עמידה. בחלק ממצבי הישיבה מעודד התרגיל היצמדות של הגב העליון אל משענת הכסא. כדי לא להיות עסוקים במצב האחיזה של האצבעות ניתן לקשור אותן בעזרת פלסתר.

·         אגרוף לסירוגין של הידיים והרחקת האצבעות ביד שאינה מתאגרפת. פתיחת יד ימין (בהנחה שהיד הדומיננטית של המתרגל היא יד ימין) הוא תרגיל שנועד לשחרר כתף מכווצת או כואבת, כשהוא נעשה בשכיבה הורדת הכתף ע"י הרחקת אצבעות הידיים יש לה פוטנציאל השפעה רחב יותר מאשר בישיבה, אבל גם בישיבה עבודה דרך אצבעות היד יכולה להביא את הכתף להרפיה ולשחרור.  

·        כיווצים קלים של הספינקטר האחורי תוך מתן האפשרות לגב לשנות את מידת הישענותו בעקבות הכיווצים. (המושג ספינקטר אחורי מכוון לסוגר האחורי),

·        הרמת השפה העליונה של הפה כלפי האף והורדת האף כלפי השפה כך שהשפה תוכל לאחוז עיפרון. ניתן לנסות לתרגל ע"י אחיזת עיפרון תחילה בין השפה לאף ולעבור למצב ללא עיפרון. אין צורך להמשיך את התנועה במצב ההרמה זמן רב ככל שניתן אך אפשר להוריד ולהרים שוב כמה שרוצים. חשוב לתת לצוואר ולעורף לנוע בעקבות התנועה.

תרגילים המיועדים למצבי נהיגה.

·        מתפלא וזועף- הרמה והורדה לסירוגין של הגבות, ניתן להיעזר בתנועת העיניים וגם לקרב את הגבות זו לזו בזמן ההורדה.

·        קרוב קצות השפתיים והרחקתן לסירוגין.

·        הרמת השפה העליונה של הפה כלפי האף.

·        כיווץ קל של הסוגרים.

·        פתיחה גדולה של הפה מסייעת להארכת הצואר אם מנסים להאריך את זמן הפתיחה מעבר לנטייה הרגילה תוך שחרור השפתיים. שחרור זה יוכל להיווצר אם פתיחת הפה תהיה פעם לאורכו של הפה ופעם לרוחבו.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סמדר נבו-סיקרון

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/07/111577 צפיות
המאמר מציג את הלשון כהגה המאזן בעיות שיווי משקל בגוף. תרגול שיטת פאולה בתרגילי לשון משתלבת בארגון חוסר שיווי משקל או או העדר "מרכז" בתנועת הגוף. המאמר מדגים תרגילים ועקרונות בשיטה כגון: תנועות רוטציה בין צדי הגוף בשרירים טבעתיים זוגיים, עיניים, ידיים, רגליים. המאמר מציע להיעזר בלשון כאשר יש קושי במעברים בין צדי הגוף. כמו כן מסביר המאמר את הקשרים בין השרירים הטבעתיים כפי שהם מורגשים בהקשר ללשון. התרגול המוצע במאמר מתרכז בהעברת ובחלוקת הכיווצים בין הספינקטר הקדמי לאחורי לצורך שליטה ברצפת האגן.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי19/07/111221 צפיות
תנועה חופשית מוכרת לרוב כתהליך רוחני וחוויתי ופחות כתהליך תרפויטי או כדרך ריפוי פסיולוגית. המאמר מתאר כיצד ניתן להעזר בתרגול מונחה על מנת להגיע לשחרור תנועתי. שחרור זה מניע את הגוף על פי צרכיו. התנועה שבסיסה פעילות השרירים הטבעתיים יוצאת מהם ויכולה להמשיך דרכם או לעזבם ולחזור אליהם. עיקרה בכך שהיא מכוונת את האדם להקשיב לצרכי גופו. הפעלת הגוף עלפי המחשבה דבר הנהוג אצל רובנו נעזבת. התנועה יכולה לחזור אל התרגילים המונחים ככל שיש צורך בכך. הדוגמאות מתנועת ילדים ונשים בלידה באות להדגים מצבי קבוצה.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןרפואה משלימה25/08/101183 צפיות
המאמר מתאר את ההשפעה הרגשית השלילית במצבי מוגבלות. טיפול בשיטת פאולה ותרגול השרירים הטבעתיים אפשרי במצבי מוגבלות רבים. המאמר מציע לראות בתנועה הקטנה דרך תרגול השרירים הטבעתיים דרך לפרוץ את המעגל החוסם את הריפוי הגופני עקב המצב הנפשי. ברוח המאמר ההשפעה הנפשית הטובה שתהיה לתנועה קטנה תחזק את יכולתו של הגוף לעבור שינוי. התנועה שתשפיע ולו במעט על מצבי הרוח הקשורים במגבלה גופנית תאפשר הגדלת יכולת התנועה בהמשך.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/08/101615 צפיות
המאמר מתאר את התחומים המתאימים לשימוש בשיטת פאולה במצבי בריאות כמו הכנה ללידה, גמילה מחיתולים ומיעוט תנועה. מסביר את ייחודה של השיטה בטיפול בעזרת שיטת פאולה במצבים אלו. השימוש במצבים המוגדרים כמצבי חולי הוא קבוצה נוספת המתוארת במאמר. ההצעות נוגעות לבעיות גב, שלד, כאב, שליטה וחוסר שליטה ברצפת האגן. שיבושים בשרירי הפנים כמו דלקת פציאליס, חוסר איזון בין צדי הגב המתבטא בפנים ועוד. ההסברים במאמר מאפשרים לקורא להבין את העקרונות התאורטיים שעליהם מבוססת השיטה. תרגול השיטה מבוסס על גישה הוליסטית לפי צורך

מאת: סמדר נבו-סיקרוןפיזיולוגייה10/08/101447 צפיות
המאמר מציג את אחד העקרונות המרכזיים בשיטת פאולה שהוא הפעילות הספונטנית והריפויית הנגרמת בעקבות הנעה מודעת. הבעייתיות בארגון הגוף להנעה כזו מורחבת במאמר בנוסף להשברים על תפקידיה וצרכיה. ניתן להבין מהתאורים במאמר את מבטו המקצועי של המורה בשיטת פאולה המעוניין לארגן את הגוףשל המתרגל לתנועתיות כזו. כמו כן מוסבת הסיבה לחשיבות הפעולה הספונטנית ביןאם תחילתה בהפעלה מודעת ובין אם לא. הפעילות הספונטנית של הגוף היא הכוח המרפא את המתרגלים בשיטת פאולה, עם זאת תחילתה יכולה להתרחש בפעילות מודעת, מכוונת ושכלתנית

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות נשים31/05/101456 צפיות
טיפולים בשיטת פאולה ייחודיים לסובלים מקשיי שליטה בסוגרים, בשרירי הפנים, במערכת הנשימה והעיכול. בנוסף מתאים טיפול זה לאנשים שתנועתם מוגבלת בין אם לאורך זמן או או לתקופה קצרה. התנועה הקטנה הדרושה כדי לתרגל את שיטת פאולה מאפשרת לאנשים אלו להמשיך להפעיל את גופם למרות המוגבלות ולשמור כך על מצבם המנטלי והגופני גם יחד. תנועה קטנה במקום אחד בגוף יכולה דרך הקשרים בין השרירים הטבעתיים להפעיל בצורות שונות שרירים טבעתיים אחרים ושרירים משורטטים. שילוב התנועה בכמה מקומות בגוף לללא הכונה נותן הרגשת חיוניות.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןשיקום והידרותרפיה21/04/102245 צפיות
המאמר מביא דוגמאות לדרך עבודה אפשרית עם ילדים עם שיתוק מוחין, זאת על בסיס ייחודה של שיטת פאולה והקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם, כמו כן מוצע במאמר אפשרות להשפיע על השרירים המשורטטים באמצעות השרירים הטבעתיים.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212856 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201432 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181332 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181363 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171463 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172607 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171753 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica