חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקמת חברה בחו"ל - סקירה כללית

הקמת חברה או רישום חברה בחו"ל כפי שהסברנו במאמרים הקודמים המופיעים באתר, הינה פתרון רווח לצורך ניהול פעילות עסקית מחוץ לגבולות המדינה. הסיבות להקמת חברה בחו"ל רבות ומגוונות וכוללות בין השאר שיקולי מס, דרישות לעמידה בתקנים, פעילות יצרנית בחו"ל, אחזקת רכוש ונכסים, ניהול פעילות שיווקית, שיתופי פעולה עם גורמים בחו"ל ועוד. בחלק מן המקרים, הקמת חברה בחו"ל באה לשרת מיזם אינטרנטי אשר מסיבות שונות לא יכול לקום בישראל. בנוסף, רישום חברה בחו"ל, יש בו, בתכנון נכון, כדי להקל על נטל המס, אשר תישא בו החברה ובעלי מניותיה הישראליים. ישנן טריטוריות רבות להקמת חברה בחו"ל (אופשור או אחרות), ובינהן ניתן למנות את קפריסין, הונג קונג, איי הבתולה הבריטיים (BVI), פנמה ועוד.

פעולות מקדימות להקמת חברה חדשה

בחירת שם

בחירת שם לחברה, הינה אחת מדרישות היסוד לפני רישום החברה. לכל חברה יש שם (שנתנו לה מייסדיה . . . בדרך כלל). חברה יכולה לבחור לעצמה כל שם ובלבד שאינו פוגע בשמה של חברה אחרת, אינו מהווה עבירה על החוק ואינו נוגד את תקנת הציבור. לא ניתן לרשום חברה עם שם הדומה או זהה לחברה אשר התאגדה זה מכבר או שם שהוא סימן מסחר רשום של חברה, בשל חשש לתחרות בלתי הוגנת ופגיעה במוניטין של החברה הראשונה. מטעמים אלו, רשאי רשם החברות לסרב לרשום חברה עם שם כאמור.

בנוסף, ישנו איסור בדבר שימוש בשמות המרמזים על חסותה של הממשלה המקומית, חסותה של המדינה או על קשר עם אחד מגורמים אלו, או כל שם המרמז לקשר עם משפחת המלוכה הבריטית.

בדיקת השם המבוקש לחברה, האם זמין או לא?

במקרה בו חברה אחרת עושה שימוש בשם דומה, יש לקבל אישורים מתאימים על מנת שהחברה החדשה תוכל להשתמש בשם. במידה ולא ניתן לקבל את הסכמתן של החברות המשתמשות בשם או בשם הדומה לשם הנבחר, יהיה צורך לבחור בשם חלופי.

נקודה נוספת אשר כדאי לשקול בהקשר זה, נוגעת לתחום האינטרנט. לאחר רישומה של החברה יכולים המייסדים לגלות בבואם לרשום שם מתחם (הדומה או זהה לשם החברה) כי השם המבוקש תפוס וחמור מכך, האתר העושה שימוש בשם זה, הינו בעל מוניטין רב בתחומו ואפילו ייתכן כי מדובר בסימן רשום. נושא זה עלול להתגלות כבעייתי ביותר בהמשך דרכה של החברה.

בחירת דירקטורים ראשונים

על המייסדים לבחור בדירקטורים הראשונים אשר ישמשו בחברה, ועל המועמדים לחתום על הסכמה לשמש כדירקטורים ראשונים בחברה.

קביעת משרדה הרשום של החברה ונציג מקומי

כחלק מתהליך הרישום, על החברה לקבוע כתובת אשר תופיע ברישומי רשם החברות ככתובתה הרשמית של החברה. לכתובת זו, יומצאו כל המסמכים הרשמיים הנוגעים לחברה. מטרת כתובת המשרד הרשום הינה לאפשר לכל אדם לשלוח לחברה דבר דואר כזה או אחר, או לפקוד את משרדה הרשום במידת הצורך. בנוסף, לחברה צריך שיהיה נציג מקומי ((Agent אשר משמש כתובת קשר רשמית של החברה במדינה ונציג זה חייב להיות בעל רישיון של חברת ניהול מקומית.

רישום החברה - המסמכים הנדרשים

תקנון לחברה - התקנון הינו למעשה "ספר החוקים" של החברה ומנוסח ע"י עורכי דינה של החברה כך שישקף את רצון המייסדים. התקנון יפרט בין היתר את מטרות החברה ומהן גבולות סמכויותיה, היכן שהדבר אינו מוגדר בחוק. ניתן לעשות שימוש בתקנון מצוי, אשר נותן מענה כללי למרבית הנושאים הנוגעים להתנהלותה של החברה. יחד עם זאת, במידה ומדובר במספר בעלי מניות ובתוכניות עסקיות מסויימות, מומלץ לנסח הסכם מייסדים ולכלול את הוראותיו הרלבנטיות בתקנון החברה אשר ינוסח במיוחד בעבור החברה.

טפסי רישום - טפסים רשמיים הנדרשים ע"י רשם החברות לשם טיפול בפן הפרוצדורלי של רישום החברה.

אימות זהות בעלי המניות - בטרם ייסודה של החברה, יש לאמת את זהותם של בעלי המניות אשר ישמשו כבעלי מניותיה הראשונים של החברה.

אימות זהות הדירקטורים הראשונים - בטרם ייסודה של החברה, יש לאמת את זהותם של הדירקטורים אשר ישמשו כדירקטורים הראשונים של החברה וכן יש לקבל הסכמתם בכתב לשמש ככאלו.

מדינות התאגדות פופולריות

הונג קונג

הונג קונג אשר חזרה לשליטת סין לאחר שנות שלטון בריטי רבות, מהווה מקום התאגדות לחברות רבות הפועלות באזור אסיה בכלל וברפובליקה העממית של סין, בפרט. על אף היותה חלק מסין, נהנית הונג קונג ממערכת משפטית, חוקית ופיננסית שונה לחלוטין מזו של סין. למעשה, המעבר השלטוני, כמעט ולא הביא לשינוי משמעותי בהתנהלותה של הונג קונג.

בהונג קונג רשומות כיום למעלה מ 710,000 חברות כאשר בשנת 2008 בלבד, נרשמו בה למעלה מ 97,000 חברות פרטיות חדשות. בנוסף, רשומות בה למעלה מ 9,500 חברות ציבוריות וכ 8,500 חברות זרות.

מערכת המס בהונג קונג, מבוססת על השיטה הטריטוריאלית, אשר הייתה נהוגה בישראל, עד לרפורמה במס לפני מספר שנים. שיעורי המס המוטלים על חברות מקומיות, משתנים ע"פ מקום הפקת, ייצור וקבלת ההכנסה. קביעת מקום הפקת ההכנסה, תלויה במספר מבחנים הנוגעים לשלב קיום המו"מ לכריתת ההסכם, המקום בו בוצע, מקום החתימה, מקום קיום ההסכם או מכירת הסחורה על פיו ועוד. לעניין תכנון מבנה בו מצויה חברה קפריסאית, יש לשים לב למכלול הנתונים הקשורים לעסקה המתוכננת, על מנת להפיק את התועלת המירבית האפשרית.

קפריסין

מוקד משיכה נוסף לעסקים ישראליים היוצאים לחו"ל הינה קפריסין, אשר מצויה במרחק של כחצי שעת טיסה מישראל. כיום לאחר הרפורמה במס בארץ, הפכה קפריסין ליעד עסקי אשר רצוי לבחון ברצינות הקמת בסיס לפעילות עסקית בחו"ל באמצעותו.

קפריסין הצטרפה במאי 2004 לאיחוד האירופאי, ונהנית ממרבית ההטבות אשר נהנות מהן חברות האיחוד. מס החברות המוטל על חברות קפריסאיות הינו 10% מהכנסתן (למעט במקרים מיוחדים) ועל חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות אשר אינם תושבי קפריסין, לא מוטל מס. בנוסף, חברת אחזקות קפריסאית המחזיקה בחברת בת במדינת איחוד אחרת, זכאית להטבות מס נוספות מכח תקנות המיסוי באיחוד האירופי. בנוסף, קפריסין חתומה על מספר רב של אמנות בינלאומיות למניעת כפל מס.

בקפריסין רשומות כיום למעלה מ 207,000 חברות כאשר בשנת 2008 בלבד, נרשמו בה למעלה מ 24,000 חברות פרטיות חדשות.

בקפריסין נהוג משטר מס המחלק את החברות הרשומות באי לשניים: חברות תושבות האי (Resident) וכאלו אשר אינן נחשבות לתושבות האי (Non-Resident).

חברה תושבת, תמוסה בשיעור מס של 10% על הכנסתה החייבת, לאחר שתקבל אישור סטטוס מרשויות המס בקפריסין. במצב זה, חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות אשר אינם תושבי האי, איננה כרוכה בתשלום מס נוסף וכן זכאית חברה שכזו להנות מהטבות כל האמנות למניעת כפל מס אשר עליהן חתומה קפריסין.

חברה תושבת האי, אשר הינה חברת אחזקות ולה אחזקות בשיעור של לפחות 1% ממניות חברה במדינה אחרת, איננה מחוייבת במס בגין דיבידנדים אשר תקבל במסגרת זו וכן היא זכאית לפטור ממלווה חובה בשיעור 15%.

להרחבה בנושא הקמת חברה בקפריסין וטבלאות ריכוז נתונים הקליקו כאן

איי הבתולה הבריטיים (BVI)

איי הבתולה הבריטיים (BVI) הינם טריטוריה נוספת, בהן מתאגדות חברות רבות, אשר מטרתן אחזקת נכסים במקומות שונים בעולם או ניהול עסקים בינלאומיים, מחוץ לאיים עצמם.

חברות אלו (International Business Companies), נהנות מגמישות רבה וממשטר דיני חברות הייחודי להן בטריטוריה. הקמת חברה או רישום חברה או במינוח משפטי "ייסוד חברה", היא תהליך המורכב מפעולות פרוצדורליות בחלקו, אל מול רשם החברות המקומי, ומהבנות עסקיות בין בעלי המניות, במידה ובה מדובר בחברה אשר לה מספר בעלי מניות.

ב BVI רשומות כיום למעלה מ 450,000 חברות פרטיות, אשר מרביתן הינן חברות בבעלות תושבי חוץ.

כדאי לדעת, כי חברות אופשור הנרשמות באיי הבתולה, מנועות מלנהל עסקים או להחזיק נדל"ן בטריטוריה.

על חברות אופשרו אלו, לא חלים מסים מקומיים למעט תשלום שנתי קבוע ולא גבוה, אשר אין לו כל קשר להכנסתן של החברות.

להרחבה בנושא הקמת חברה באיי הבתולה הבריטיים (BVI) וטבלאות ריכוז נתונים הקליקו כאן

למידע בעניין הקמת חברות במלטה, רישוי פעילות אינטרנטית והטבות מיסוי, הקליקו כאן

כל המידע הנכלל במאמר זה, הינו בבחינת מידע כללי בלבד ואינו בגדר חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי מוסמך. אין להסתמך על המידע המתפרסם כאן בקבלת החלטות ו/או לשם נקיטת צעדים בעלי השלכות כלכליות ו/או אחרות, ללא התייעצות נוספת עם בעלי מקצוע מתאימים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ארז אלמוג הינו מייסד ושותף בכיר במשרד עורכי הדין הנושא את שמו, אשר נוסד במקור בשנת 1999. המשרד עוסק בתחומי המשפט המסחרי ודיני התאגידים בארץ ובחו"ל, נדל"ן, ליטיגציה ועוד. בנוסף, עו"ד אלמוג עוסק בהקמת חברות בארץ ובחו"ל ובתכנון המבנים התאגידיים הנדרשים לשם ניהול פעילות עסקית בחו"ל. על מנת ללמוד אודות המשרד, הכנסו לאתר האינטרנט שלנו בכתובת: http://www.almog-law.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Adv

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advמסחר אלקטרוני22/04/112310 צפיות
פירוק חברות לא פעילות או חברות שלא היו פעילות מעולם, הינו צורך ממשי לאור מדיניות רשם החברות נגד חברות לא פעילות. פירוק חברות לא פעילות נעשה בהליך של פירוק מרצון בכדי לחסל את החברה משפטית להביא לסגירת החברה ולהביא למחיקתה מרישומי רשם החברות. פירוק מרצון של חברה לא פעילה הינו הליך אשר נקבע בחוק. פירוק חברה לא פעילה לא מסובך וכדאי לבצעו במידה והינכם קשורים לחברה שחדלה פעילותה.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advקנין רוחני16/04/102944 צפיות
הסכמי שמירת סודיות או NDA בכינויים הלועזי, מהווים את אחת הדרכים העיקריות להגנה על מידע עסקי וסודות מסחריים. הסכמי שמירת סודיות, במידה ונוסחו כראוי, מכילים את הבסיס הנדרש לשם הנחת תשתית ראייתית במידת הצורך, לזהות שעליו החוקיים של רעיון ו/או מידע סודי ו/או סודות מסחריים. למרות חשיבותם, רבים נוטים להתייחס להסכמי שמירת סודיות כדבר שבשגרה וטועים לחשוב, כי אין צורך ליתן כל מחשבה לנוסחם בטרם השימו בהם.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advדיני תאגידים06/04/102048 צפיות
חברות רבות בישראל, רשומות במרשמי רשם החברות, אך למעשה יהנן חברות לא פעילות. חברות אלו הפסיקו פעילותן או שכלל לא היו פעילות מיום רישומן. חברה לא פעילה, ע"פ חוק החברות - 1999, חייבת בתשלום אגרה שנתית כל עוד שלא פורקה וחוסלה (במובן המשפטי). סעיף 367 (א) (1) של חוק החברות, התשנ"ט – 1999 ופרקים י"א – י"ג לפקודת החברות [נוסח חדש], התשמ"ג – 198 קובעים את הדרכים לפרוקה של חברה. תקנות החברות (אגרות), התשס"א – 2001 קובעות פטור מאגרות לחברה שהפסיקה פעילותה ונמצאת בהליכי פירוק מרצון.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advדיני תאגידים06/04/102085 צפיות
הקמת חברה או רישום חברה בחו"ל הינה פתרון רווח לצורך ניהול פעילות עסקית מחוץ לגבולות המדינה. הסיבות לפתיחת חברה בחו"ל כוללות אילוצים גיאופוליטיים, דרישות לעמידה בתקנים, פעילות יצרנית בחו"ל, אחזקת רכוש ונכסים, ניהול פעילות שיווקית ועוד. בחלק מן המקרים, הקמת חברה בחו"ל באה לשרת מיזם אינטרנטי אשר מסיבות שונות לא יכול לקום בישראל לדוגמא: אתר הימורים. בנוסף, רישום חברה בחו"ל, יש בו, בתכנון נכון, כדי להקל על נטל המס, אשר תישא בו החברה ובעלי מניותיה הישראליים.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advעסקים מקוונים06/04/101959 צפיות
הקמת חברה במלטה לפעילויות אינטרנטיות מגוונות, הינה אופציה אשר כדאי לשקול כאשר מתכננים התאגדות בחו"ל, בפרט במידה ומדובר בעסקים מקוונים בתחום המסחר, פורקס, אופציות דיגיטליות או הימורים אונליין.

שמירת חסיונו של מידע בעסק, הינה צורך חיוני ובסיסי, להבטחת המשכיותו של העסק ושמירה על יתרונותיו התחרותיים. גם הפסיקה וגם המחוקק חשבו כך. לשם כך נחקק חוק עוולות מסחריות ופותחו מנגנוני הגנה על סודות מסחריים וקניין רוחני בעסק.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advדיני חוזים15/02/091964 צפיות
NDA הוא הסכם שמירת סודיות שהוא Non disclosure agreement. הסכם סודיות או הסכם שמירת סודיות או הסכם אי תחרות נועד לשמירה על סודיות. הסכמי שמירת סודיות נועדו להגן על היזם והרעיון. הסכמי שמירת סודיות או NDA הם הבסיס לתחילת כל פעילות עסקית כמעט.

מאמרים נוספים בנושא עסקים בינלאומיים

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים01/11/161458 צפיות
שירותי תרגום על ידי מתרגמים מקצועיים, מאפשרים לקבל תרגום מדויק ונכון, של מסמך. תרגום מסמך משפה אחת, לשפה אחרת, כדאי לבצע בעזרת חברת תרגום, שמעסיקה מתרגמים מקצועיים, שמיומנים בביצוע עבודת תרגום.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים08/11/152371 צפיות
שירותי תרגום עבור ישראלים, מאפשרים לבצע תרגום של מסמך, או תרגום סימולטני של דברים שנאמרים בזמן שיחה. שירותי תרגום מצריכים מתורגמנים ששולטים היטב בשתי שפות שונות (ברמת שפת אם). תרגום מסמך, דורש יכולת גבוהה של התבטאות בכתב, כולל הבנה של מושגים שונים שיש במסמך המיועד לתרגום. תרגום סימולטני, דורש יכולת חשיבה מהירה, ויכולת ניסוח מהירה.

מאת: ליאורעסקים בינלאומיים06/07/151858 צפיות
תרגום עברית אנגלית בראשון לציון, מאפשר לתרגם מסמכים שונים, מעברית לאנגלית, או הפוך. השפה האנגלית, נחשבת כיום לשפה בינלאומית, בגלל הדומיננטיות של ארצות הברית בעולם. בעולם יש כ-400 מיליון אנשים, ששולטים באנגלית ברמת שפת אם.

מאת: Alex Admonעסקים בינלאומיים05/01/151851 צפיות
אם המילים "ספא ים המלח" מעלות בך אסוציאציות של מים חמימים, טיפולים מפנקים ומנוחה מושלמת לגוף ולנפש, אתה מוזמן להכיר את הפן האחר שלהן: הזדמנות להרוויח, והרבה. כיצד? שיווק מוצרי ים המלח בסיטונאות!

מאת: דוד כהןעסקים בינלאומיים26/04/146599 צפיות
מהו רילוקיישן, כיצד הוא משפיע על המשפחה ועל סביבת העבודה, כיצד להערך בצורה טובה לפני ביצוע רילוקיישן, ועוד.

מאת: ישראל סבאעסקים בינלאומיים13/02/148354 צפיות
תרגום עוקב שווה תרגום סימולטני, לא? אז זהו - שלא! חברה שמזמינה שירותי מתורגמנות חייבת לדעת מה ההבדל בין שתי השיטות ומהו השירות היעיל והחסכוני ביותר עבורה. המאמר נותן כמה עצות טובות בנושא.

מאת: שירי נתןעסקים בינלאומיים12/01/148409 צפיות
אוסטרליה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם כיום. מספר עולה של מעסיקים ישראלים מחפשים עובדים בתחומים רבים, החל מהייטק וIT עד למכירות ומלצרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica