חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פירוק חברה לא פעילה מרצון

פעם, היה לכם רעיון מדהים בתחום האינטרנט, הרשתות החברתיות, הדור הבא של פורטלי התוכן או משהו שאיש עדיין לא חשב עלי במרחבי הסייבר. החלטתם, כי גם אתם יכולים להצליח בגדול הקמתם חברה והתחלתם לנסות להוציא לפועל את החלום. אבל משהו השתבש בדרך.

לא משנה כרגע מה קרה, בטוח שנשארו אחריכם קצוות לא סגורים של המיזם. אם הקמתם חברה (וכמובן רשמתם אותה ברשם החברות), וטרם פירקתם אותה כנדרש, אתם בדרך למפח נפש נוסף, בנוסף למיזם שצלח פחות מהמתוכנן.

רשם החברות, נוקט בהליכי גבייה ואכיפה כנגד בעלי חברות לא פעילות או חברות אשר היו פעילות וחדלו מפעילותן, אשר אינן משלמות אגרה שנתית. בין היתר רשם החברות מטיל סנקציות חוקיות וכספיות כנגד חברות אלו, בעלי מניותיהן ו/או הדירקטורים שלהן.

בעבר (עד לשנת 2000 עת נכנס חוק החברות, התשנ"ט  - 1999, לתוקף) הייתה בידי רשם החברות הסמכות למחוק חברות לא פעילות לאחר 5 שנים בהן לא שילמו אגרה שנתית. בעלי מניות ודירקטורים בחברות לא פעילות רבות, סבורים בטעות, כי אין להם צורך לפרק את החברה הלא פעילה וכי הם יכולים להמשיך ולהתעלם מחובות האגרה השנתית אשר נצברים לחברה.

לעניין זה, אין טעות גדולה - וגם יקרה - מזו.

תיקון מס' 10 לחוק החברות נכנס לתוקף בינואר 2010. בתיקון זה ניתנו לרשם החברות סמכויות אכיפה נוספות כלפי כל החברות בישראל, על מנת להבטיח שימלאו את חובותיהן  על פי החוק לעניין תשלום אגרה שנתית והגשת דוח שנתי לרשם החברות. חברה פרטית, חברה ציבורית או חברת חוץ אשר לא הגישה דוח שנתי ו/או לא שילמה חובות אגרה שנתית לגבי אחת או יותר משבע השנים שקדמו לשנה הנוכחית תיחשב כחברה מפרת חוק.

משמעות הרישום כחברה מפרת חוק

ההכרזה על החברה כ"חברה מפרת חוק", משמעה הפעלת הסנקציות המנויות בסעיף 362א' לחוק כנגד החברה, החל מיום ההכרזה. מעמד החברה כחברה מפרת חוק יופיע באופן בולט בנסח החברה וכן במידע הבסיסי לגבי חברה שניתן לקבל באתר ללא תשלום.

הסנקציות שינקטו כלפי חברה מפרת חוק שאינה פעילה

החברה לא תוכל לשנות את שמה או את מטרותיה. אולם, חשוב יותר לבעלי מניות ודירקטורים באשר הם, נקבע, כי לגבי הפרות משנת 2009 ואילך: "לא יוכלו להקים ולרשום חברה חדשה החברה המפרה, בעל השליטה בה במועד רישום ההתראה או במועד הגשת הבקשה לרישום החברה החדשה, וכן דירקטור שהוטל עליו עיצום כספי בשל ההפרה, כמפורט להלן".

עיצומים כספיים והליכי גבייה: הסנקציות המוטלות על חברה שהוכרזה כחברה מפרת חוק,  מצטרפות לעיצומים הכספיים שרשאי הרשם להטיל על חברה שהפרה חובותיה כאמור. הרשם רשאי להטיל על חברה עיצום כספי ששיעורו כיום הינו כ- 7,300 ש"ח, בגין כל הפרה. כמו כן ניתן להטיל עיצום כספי נוסף בגין הפרה נמשכת של אי הגשת דו"ח שנתי, לכל יום שבו נמשכת ההפרה, עד לסכום של 250,000 ש"ח. אם העיצום הכספי לא שולם במועד על ידי החברה, רשאי הרשם  לדרוש את תשלומו מדירקטור של החברה.

ע"פ חוק החברות, ניתן לפרק חברה אך ורק באחת מן הדרכים הבאות: בידי בית משפט, מרצון ו/או בפיקוח בית משפט.

הדרך המומלצת ביותר לפירוק חברה שאיננה פעילה והיא עונה לקריטריונים, הינה פירוק מרצון.

אז מה הפתרון? אחד מן השניים, או לפנות לעו"ד אשר יסייע בהליך פירוק החברה מרצון בתמורה לשכ"ט והוצאות או לפרק את החברה לבד! כן, בדיוק, לפרק אותה לבד.

אז איך עושים את זה?

עד עכשיו, הסברתי מהו הליך פירוק חברה לא פעילה או פירוק חברה ללא פעילות. מן המאמר עלול להתקבל הרושם, כי חייבים להעזר בשירותיו של עורך דין בכדי לפרק בהצלחה חברה לא פעילה. אז זהו, שלא!

הבעיה בפירוק חברה לא פעילה, היא הבנת התהליך והקפדה על ביצועו נכון. בנוסף, יש צורך בטפסים, נוסחי פרסום והכי חשוב, דוגמאות המראות כיצד יש לכתוב כל מסמך.

נשמע מסובך? ממש לא. בכדי לסייע לאלו מכם אשר רוצים לפרק לבדם חברה לא פעילה אשר קשורה אליהם, או לצורך העניין חברות של לקוחות וכו', הכנתי מדריך אלקטרוני המלווה אתכם שלב אחר שלב, למן ההתחלה ועד לסיום הפירוק בהצלחה.

המדריך לפירוק חברה לא פעילה, ללא עורך דין, יחסוך לך אלפי ש"ח וימנע ממך מלהפוך למפר חוק!

המדריך כולל את כל הטפסים הדרושים להליך. הטפסים ניתנים למילוי אוטומטי ע"י המשתמש וכל שעליו לעשות הוא להוסיף את שם החברה, מספרה, להדפיס את הטופס ולשלוח לרשם החברות, למשל.

לכל טופס, ישנה דוגמא אמיתית, אשר שימשה בהצלחה בהליך של פירוק חברה מרצון. המדריך כולל טבלאות מעקב והסברים מפורטים, כיצד יש לבצע כל דבר.

המדריך מסביר כיצד גם ניתן לבטל בסוף הליך הפירוק, את חובות החברה לרשם החברות, אשר נצברו בגין חובות אגרת חברות שנתית אשר לא שולמה ע"י החברה.

לאור מאמצי האכיפה והגבייה המוגברים של רשם החברות, מומלץ בחום להתחיל לפעול לפירוק החברה הלא פעילה שלכם או של חבריכם, עוד היום. לאתר המדריך הקליקו כאן:

המדריך לפירוק חברה לא פעילה, מוביל אותך צעד אחר צעד, בהליך הפירוק מרצון, מהתחלה ועד הסוף, תוך שימוש בדוגמאות ברורות לכל שלב ושלב. לכל שאלה תשובה.   

המדריך לפירוק חברה לא פעילה כולל:

טפסים אוטומטיים להשלמה עצמית!   

טבלאות מעקב פשוטות ויעילות!        

דוגמאות מוכנות לשימוש של החלטות ונוסחי הפרסומים הדרושים לביצוע הליך הפירוק, מתחילתו ועד סופו בהצלחה!           

רק להוסיף את שמך ושם החברה, להדפיס ולשלוח.       

לכל החלטה, ישנה דוגמא מהשטח. הכל ברור, פשוט וקל לשימוש.

למידע נוסף הקליקו כאן עכשיו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ארז אלמוג הינו מייסד ושותף בכיר במשרד עורכי הדין הנושא את שמו, אשר נוסד במקור בשנת 1999. המשרד עוסק בתחומי המשפט המסחרי ודיני התאגידים בארץ ובחו"ל, נדל"ן, ליטיגציה ועוד. בנוסף, עו"ד אלמוג עוסק בהקמת חברות בארץ ובחו"ל ובתכנון המבנים התאגידיים הנדרשים לשם ניהול פעילות עסקית בחו"ל. על מנת ללמוד אודות המשרד, הכנסו לאתר האינטרנט שלנו בכתובת: http://www.almog-law.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Adv

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advקנין רוחני16/04/102945 צפיות
הסכמי שמירת סודיות או NDA בכינויים הלועזי, מהווים את אחת הדרכים העיקריות להגנה על מידע עסקי וסודות מסחריים. הסכמי שמירת סודיות, במידה ונוסחו כראוי, מכילים את הבסיס הנדרש לשם הנחת תשתית ראייתית במידת הצורך, לזהות שעליו החוקיים של רעיון ו/או מידע סודי ו/או סודות מסחריים. למרות חשיבותם, רבים נוטים להתייחס להסכמי שמירת סודיות כדבר שבשגרה וטועים לחשוב, כי אין צורך ליתן כל מחשבה לנוסחם בטרם השימו בהם.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advדיני תאגידים06/04/102049 צפיות
חברות רבות בישראל, רשומות במרשמי רשם החברות, אך למעשה יהנן חברות לא פעילות. חברות אלו הפסיקו פעילותן או שכלל לא היו פעילות מיום רישומן. חברה לא פעילה, ע"פ חוק החברות - 1999, חייבת בתשלום אגרה שנתית כל עוד שלא פורקה וחוסלה (במובן המשפטי). סעיף 367 (א) (1) של חוק החברות, התשנ"ט – 1999 ופרקים י"א – י"ג לפקודת החברות [נוסח חדש], התשמ"ג – 198 קובעים את הדרכים לפרוקה של חברה. תקנות החברות (אגרות), התשס"א – 2001 קובעות פטור מאגרות לחברה שהפסיקה פעילותה ונמצאת בהליכי פירוק מרצון.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advדיני תאגידים06/04/102086 צפיות
הקמת חברה או רישום חברה בחו"ל הינה פתרון רווח לצורך ניהול פעילות עסקית מחוץ לגבולות המדינה. הסיבות לפתיחת חברה בחו"ל כוללות אילוצים גיאופוליטיים, דרישות לעמידה בתקנים, פעילות יצרנית בחו"ל, אחזקת רכוש ונכסים, ניהול פעילות שיווקית ועוד. בחלק מן המקרים, הקמת חברה בחו"ל באה לשרת מיזם אינטרנטי אשר מסיבות שונות לא יכול לקום בישראל לדוגמא: אתר הימורים. בנוסף, רישום חברה בחו"ל, יש בו, בתכנון נכון, כדי להקל על נטל המס, אשר תישא בו החברה ובעלי מניותיה הישראליים.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advעסקים מקוונים06/04/101959 צפיות
הקמת חברה במלטה לפעילויות אינטרנטיות מגוונות, הינה אופציה אשר כדאי לשקול כאשר מתכננים התאגדות בחו"ל, בפרט במידה ומדובר בעסקים מקוונים בתחום המסחר, פורקס, אופציות דיגיטליות או הימורים אונליין.

ישנן סיבות רבות להקמת חברות בחו"ל. בין אם מדובר בביצוע פרוייקט הדורש התאגדות במדינה זרה, ובין אם מדובר בקשרי מסחר עם מדינות אשר מבחינה פוליטית רצוי כי לא יעבדו באופן ישיר מול גורמים ישראליים. בנוסף, פעילות בינלאומית בתחום האינטרנט עדיף לעיתים לבצע באמצעות חברות זרות, כמו גם ניהול פרוייקטים או אחזקת נדל"ן ורכוש אחר בחו"ל. ישנן מדינות רבות אשר מהוות יעד להתאגדות חברות בחו"ל וביניהן מצויות הונג קונג, קפריסין, איי הבתולה הבריטיים, פנמה ועוד, אשר מהוות יעדים מרכזי לרישום חברות אופשור בחו"ל

שמירת חסיונו של מידע בעסק, הינה צורך חיוני ובסיסי, להבטחת המשכיותו של העסק ושמירה על יתרונותיו התחרותיים. גם הפסיקה וגם המחוקק חשבו כך. לשם כך נחקק חוק עוולות מסחריות ופותחו מנגנוני הגנה על סודות מסחריים וקניין רוחני בעסק.

מאת: ארז אלמוג, עו"ד | Erez Almog, Advדיני חוזים15/02/091966 צפיות
NDA הוא הסכם שמירת סודיות שהוא Non disclosure agreement. הסכם סודיות או הסכם שמירת סודיות או הסכם אי תחרות נועד לשמירה על סודיות. הסכמי שמירת סודיות נועדו להגן על היזם והרעיון. הסכמי שמירת סודיות או NDA הם הבסיס לתחילת כל פעילות עסקית כמעט.

מאמרים נוספים בנושא מסחר אלקטרוני

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183254 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: שרון צרפתימסחר אלקטרוני10/05/172818 צפיות
כנסו לזירה שבה הכל קורה והשתדלו להיות בעניינים כדי להשיג מקסימום של פעילות חכמה באינטרנט. יש לכם אתר מסחרי? כדאי שתוודאו כי יש לכם פופאפ שמוכר יותר.

מאת: vodplaceמסחר אלקטרוני02/03/172702 צפיות
כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך מוגבלת למיקום שלך, אבל באמצעות חנות וירטואלית אתה יכול להסיר מחסומים אלו.

מאת: עומרימסחר אלקטרוני22/02/172120 צפיות
אז אתם מחפשים מוצר מסוים, מותג שאתם אוהבים אבל לקנות את המותג עצמו עולה לכם הון תועפות. התחלתם לחשוב על מוצרים דומים מחברות אחרות שיספקו לכם כמעט את אותו הדבר, לעיתים אף יותר ובמחיר הרבה הרבה יותר משתלם. אבל מה לעשות שלעיתים קשה מאד למצוא את המוצר שאנחנו רוצים או מוצרים שדומים לו אבל יש פתרון...

מאת: עומרימסחר אלקטרוני01/11/162418 צפיות
סקוני (saucony), הנעליים שפרצו לתודעה שלנו לפני קצת למעלה מעשור ועשו מהפך בעולם הספורט שהכרנו כאן כדי להישאר. אחרי שביססו את עצמם כחברת נעליים מהמעולות שקיימות היום בשוק, ממשיכה סקוני במרץ לייצר גם את הנעל האולטימטיבית הבאה.

מאת: tkidumמסחר אלקטרוני27/12/153704 צפיות
3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?

מאת: צחי פן מסחר אלקטרוני07/09/152730 צפיות
אנשים יצירתיים מסוגלים להפוך את רשת האינטרנט למקור הכנסה עבורם. בפוסט זה אתן רעיונות כיצד גם אתם תוכלו להפוך את האינטרנט למקור הכנסה עבורכם באמצעות מערכת ניהול האתרים - וורדפרס. כידוע לכם וורדפרס היא חינמית ומאפשרת לכל אדם המחזיק בדומיין ואחסון אתרים לבנות אתר או חנות משלו בכמה דקות בלבד ולהפוך אותו לנכס מניב. שנתחיל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica