חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בוררות - חלק שני

בבוררות - הבורר מחויב באובייקטיביות אך לא בניטראליות,שכן "אובייקטיביות" פירושה קביעת דעה ללא משוא פנים לטובת אחד מן הצדדים לסכסוך, ואילו "ניטראליות" פירושה העדר דעה. לכך לא יידרש בורר, שכן מכוח מומחיותו אפשר שמראש תהיה לו דעה משלו, אותה יביע לאחר ששמע את מקור נושא הפלוגתא. קיימת גם אפשרות לבוררות הקרויה "בוררות זבל"א" ראשי תיבות של "זה בורר לו אחד". בבוררות זו כל צד מביא את הבורר שלו, המשמש יותר כנאמן או עורך דין של הצד שמינה אותו. הבורר שומע את הראיות יחד עם הבורר הנוסף, ולאחר סיום שמיעת הראיות, מנסים השניים להגיע לפסק מוסכם. אם הם אינם מסוגלים לכך, ימונה בורר שלישי, ושני הבוררים ינסו לשכנע אותו בצדקת עמדתם, והוא אשר יכריע ביניהם. בוררות זבל"א - אף היא עתיקת יומין עוד בתקופת הסנהדרין. לפנינו מוסד ייחודי מן המשפט העברי שמצא לו ביטוי בחוק הבוררות. המתדיינים במסגרת הבוררות, לאחר שחתמו על הסכם הבוררות, לא יוכלו לסגת מחתימתם ו / או לסרב להתדיין בפני בורר. מגרע שהחל הליך הבוררות, מעוכבים בפועל כל הליכי בית המשפט, עד לסיום הבוררות. הליך הבוררות דומה להליך שיפוטי, אלא שבמקום שופט בבית המשפט - זו מתנהלת אצל לשכתו של הבורר. הבורר אינו כפוף לדין המהותי וגם לא לדיני הראיות או לסדר הדין האזרחי. מאידך, הוא כפוף לחובת ההנמקה, אלא אם נקבע אחרת בהסכם הבוררות.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל אלי משפטן רואה חשבון בורר מגשר

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181591 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181535 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171701 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161857 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152111 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152528 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica