חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור - דרך אלטרנטיבית ליישוב סכסוך - חלק שני

המגשר אינו חייב להיות מומחה בתחום הסכסוך ולמומחיותו גם לא יהיה משקל בהליך הגישור, בניגוד לבורר שעל פי רוב נעזרים בו משום מומחיותו בנושא הסכסוך. בכל שלב משלבי הגישור חלה חובת סודיות מוחלטת והצדדים לפלוגתא יכולים לפתוח את סגור ליבם ככל שיחפצו. הסודיות המובטחת בהליך הגישור מעוגנת בחוק, קרי כל מסמך או שיח שנעשה במהלך הגישור, לא יהיו ואינם ראיות לצורך התדיינות שיפוטית, אם וכאשר הליך הגישור ייכשל ואחד הצדדים או שניהם גם יחד יחליטו לשוב לבית המשפט לקבל הכרעתו. בניגוד לבוררות, רשאי המגשר להיפגש באופן אישי עם הצדדים, תוך ידוי הצדדים על כל פגישה כזו אך לא על מהותה, אלא עם צד אחד הסכים כי המגשר יעביר התוכן לצד השני. בכל עת הגישור לא ייכתב פרוטוקול ולא ייעשה תיעוד של ההליך, למעט שני מסמכים המעוגנים בחוק. הראשון קרוי הסכם הגישור - בו הצדדים חותמים על נכונותם להליך ומתחייבים להליך ולתשלום שכר טרחת המגשר. השני קרוי הסדר הגישור - בו יחד עם המגשר מנסחים את ההסכמות וההסדרים אליהם הגיעו הצדדים לפתרון הסכסוך. הסדר הגישור שייחתם על ידי כל הצדדים להליך, יועבר לבית המשפט על מנת לקבל תוקף של פסק דין מחייב.

מה הניע אותי לכתיבת מאמרים בנושא זה ? איש עסקים (להלן - התובע) וקבלן (להלן - הנתבע) בנו במשותף בית דירות. בגמר הבניה טוען התובע כי הנתבע חייב לו 25,000 דולר. הוא נתקל בסירוב הנתבע לשלם. טוען הנתבע, בטענה הפוכה, כי התובע הוא זה שחייב לו 25,000 דולר. הפלוגתא הנ"ל הגיע לשולחני כאשר הצדדים ביקשו ממני, כבעל מקצוע וללא הוראה שיפוטית, לשמש להם בורר, אלא שלשמחתי ולאחר שקיבלו הסבר, הסכימו הצדדים לברר את טענותיהם בהליך הקרוי "גישור / פישור" - הליך וולונטרי חוץ שיפוטי, בו צדדים לסכסוך אזרחי (לא פלילי) מבקשים מצד שלישי בלתי תלוי, אובייקטיבי וניטראלי, לסייע להם להגיע לפתרון הסכסוך. הסכסוך הנ"ל הסתיים לשביעות רצון הנתבע והתובע על ידי פיצוי כספי וארוחה משותפתמבלי להיזקק לבית המשפט. כמו כן לא דרשו הצדדים להביא את תוצאות הפישור לבית המשפט על מנת לקבל תוקף של פסק דין שכן הצדדים הגיעו לפשרה בהסכמה, בלחיצת יד ובידידות. כך יאה וכך יפה אלא שהתוצאה שונה במעט מהמקובל והרווח בהליכים כגון "גישור" או "בוררות מוסכמת". אם נשוב לרישא שהניעה לכתיבת מאמר זה, הרי שניתן ללמוד ולסכם כי "הגישור / פישור" אותו ערכתי בין הנתבע לתובע, למרות שלא באו מהיכל המשפט, אלא רק ברצון הצדדים להגיע לפיתרון מהיר ויעיל, העצימו בי את הצורך והחיוב בביסוס מוסד הגישור בקרב הציבור. כמגשר אני יכול להעיד, שהצדדים לסכסוך הרוויחו גם זמן וגם שכר טרחת עורכי דין, לו היו ממשיכים להתדיין בהליך שיפוטי רגיל.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל אלי רואה חשבון משפטן מגשר

המאמר מסביר מהו גישור ובמה הוא נבדל מהליך בוררות.

מאת: אייל אלי רואה חשבון משפטן מגשרפנסיה03/11/092560 צפיות
לפורש משירות קבע זכויות בכל הנוגע לפדיון ימי מחלה ומענק התארגנות.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181588 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181532 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171696 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161854 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152628 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152108 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152525 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica