חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סדנאות לעובדים וחשיבותן בעידן הטכנולוגי

פעם לא סמכנו על עובד שמרחף כמו ענן אבל היום טכנולוגית ענן שומרת מידע אין סופי ואנו שמחים וסמוכים עליה.  פעם הממשק הפנים ארגוני וחוץ ארגוני התקיים דרך טלפונים, פקסים, והיום דרך רשת האינטרנט והטבלט.

איך הכל התחיל

בשנות השמונים ותחילת שנות התשעים המחשבים התחילו להיות חלק מחיינו. הקפיצה בשנות האלפים לטאבלטים וסמארטפונים והתפתחות עולם המחשב גרמו לפיתוח קהילות חברתיות כמו פיסבוק, סקייפ, טוויטר, ווטס אפ ובשני המקרים הדבר מפחית את כמות המפגשים הבין אישיים.

לא מזמן נכנסתי להרצאות לתלמידי כיתה ז' זה היה מדהים כאשר כל אחד היה עם הסמארט פון שלו ובעצם ולמרות שהיו ביחד בעצם כל אחד היה עם עצמו. בשנות האלפיים המנהלים ניסו למנוע מהעובדים להיכנס לאתרים או לגלוש בפייסבוק היום בעידן הסמארטפון העובדים/ות לא צריכים טובות מאף אחד. זה אחד מהשינויים המובהקים שקראו.

למה לעזעזל צריך לקום מכיסא

בשנות השבעים והשמונים כמות המפגשים בין העובדים/ות היו הרבה יותר גדולים. היה צורך הרבה יותר גדול לקום וללכת כדי לשאול מישהו מהחדר השני גם אם מדובר במנהל/ת. השימוש בטלפון היה חלק ממפגש קולי שבו דיברת עם מישהו, דמיינת X וכשנפגשתם יצא Y.

יש עוד תקווה - הסלולר

בשנות התשעים התחיל עידן הסלולר. אפשר לדבר כששני עובדים/ות באוטו או באוטובוס. לפחות הפגישות הטלפוניות היו קצרות כי אחרי 10 דקות של שיחה הבטרייה הייתה נגמרת.

עידן המחשב בשנות התשעים האלפיים

המייל התחיל את המהפכה. בשנות התשעים והאלפיים המחשבים והאינטרנט החלו את המהפכה המהותית. למה לזוז מהכיסא אם אפשר לשלוח הודעה במיוחד אם אתה רוצה להיפגש עם "הקולגה" שלך. פעם לא הייתה לך ברירה והיית מעביר פתק או כותב מכתב. אז העובדים התכתבו במיילים, הרגשת בר מזל כאשר הגדירו לך שם משתמש ומייל עד שכמות הספאם עברה את חמותך בכמות החפירות והנושאים שכלל לא מעניין אותך.

ברוך הבאה מארק צוקרברג

ואז הגיעו אלינו המהפכה הבאה הרשת החברתית. דף הפיסבוק הפך ללוח המודעות שלך. לא צריך להתקשר או לשלוח מייל באון ליין החברים/ות ראו את התמונות מהנופש ומה עשית ביום שבת.

סדנאות לעובדים ככלי לשינוי וכיף

ההבדל בין סדנאות לעובדים להרצאה לעובדים שבסדנאות העובדים/ות לוקחים חלק אקטיבי בפעילות בעוד הרצאה מועבר חומר והפעילות היא על בסיס מילולי. זה כמו לדבר בנייד לאומת מפגש פנים אל מול פנים (ברוב המקרים). סדנאות לעובדים לעורך השנים בישראל ובשוק העבודה נועדה הן לפנאי וכיף בימי גיבוש וכו והן בכדי לעשות שינוי (סדנאות עבודת צוות).

דווקא במקום שבו הטכנולוגיה משתלטת על חיינו יש צורך לערוך סדנאות לעובדים כיד לחזק ולשמר את התקשורת הבין אישית, את שיתוף הפעולה ואת ההאה וההנעה.

מנחה שפר הופעתך

החיבור בין טכנולוגיה לבין הנחיית קבוצות הוא חשוב. ולמרות זאת חשוב כי מנחה הקבוצות ישתמש במשורה באפקטים טכנולוגים ויתמקד יותר באפקטים הקשורים ליחסים הבין אישיים.

בעוד מספר ימים ארצה על ראש ממשלת ארצות הברית ברק אובמה ולכן אשתמש בסרטון ובתמונות.  מרצה בהחלט צריך למצוא את האיזון הנכון בין סרטונים, תמונות, קולות בכדי לרתק את הקהל וליצור עניין למשך זמן ארוך.

מנחה קבוצה צריך ליצור ענין דרך סיטואציות חברתיות. בין אם הסדנה על לחץ ושחיקה, סדנה מנהיגות, עבודת צוות, ניהול זמן, פיתוח מצוינות, חדשנות הוא צריך למקד את הפעילות לרמה הבין אישית במיוחד לנוכח השינויים הטכנולוגים שמשפיעים על העובד ברמה הבין אישית כך שמפגשים בלתי פורמאליים בעבודה מופחתים עם השנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גם את תקבלו הצעה זולה יותר באופן נקודתי אם תזמינו אותי תרוויחו ותהנו הרבה יותר. יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. התקשרו 050-5711160 או ל-03-5590868 www.graphologia.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל בן בסט

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205095 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202348 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195855 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191529 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191778 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191560 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192503 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195895 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189101 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183056 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181955 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171660 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171764 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171774 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica